ANTARA PERKATAAN BOGEL DAN PERKATAAN 'BOGEL'?

gap sengaja memancing perhatian. perkataan 'bogel' dijadikan umpan.

definisi BOGEL mengikut kamus utama/zaman edisi 1973 ms 60 ialah ( perbuatan telanjang atau tidak berpakaian) manakala dalam pengertian lain dalam kamus sistem edisi 1982 ms 50 ialah ( BOGEL di erti kan sebagai telanjang/ditelanjang dan menelanjangkan diri)
pihak kami telah menerima hampir 67 kandungan sms .

TAJUK 'BOGEL' MERUPAKAN SALAH
SATU DARIPADA TRAP YANG DIPASANG OLEH PIHAK KAMI. KAMI MAHU MENGAJAK RAKYAT BERHENTI MENJADIKAN KAEDAH 'POLITIKAL SENSASI' SEBAGAI PANDUAN BERPOLITIK.

matlamat kami mahu menghentikan politik sensasi. politik ini tidak berpijak kepada bumi yang nyata. politik sensasi tidak mempunyai fakta. politik sensasi adalah permainan anwar ibrahim. rakyat telah tertipu dengan mainan politik sensasi anwar, mereka telah lupa bahawa keperluan mengkaji cerita berpaksikan fakta perlu dijadikan guideline menentukan matlamat politik atau political aimed.

hari ini hampir 5 tahun sejak anwar bebas, hampir seluruh rakyat telah ditipu oleh anwar. anwar merupakan pakar dalam politikal sensasi. lihat sahaja lakonannya sewaktu 'konon' sakit tulang belakang.drama ini cukup berkesan menagih simpati rakyat. tetapi itu hanya sandiwara, anwar terkantoi bila satu rakaman sulit di wad HKL mendedahkan anwar sebenar tidak langsung sakit !

itu politik persepsi yang dicipta oleh anwar untuk memburukkan kerajaan. samalah ceritanya dengan altantuya. anwar memfitnah ds najib dengan pelbagai cerita , dia mewujudkan persepsi yang tiada berfakta. hampir 4 tahun sejak pilihanraya kecil ijok cerita altantuya dimainkan. 'SAYA ADA BUKTI' kata anwar..namun hingga kini tiada fakta yang diberi. cerita persepsi ini sama juga dengan politikal sensasi 16 september. 'WE HAVE ENOUGH NUMBER' sayang ia sekadar retorik ciptaan sendiri.

pembangkang malaysia HIDUP DAN BERNYAWA atas politikal sensasi. setiap perkara dan peristiwa sebolehnya dijadikan isu. mereka tiada kemampuan untuk bernyawa berlandaskan fakta.

PERLUKAH SELAMANYA POLITIK PERSEPSI INI DIJADIKAN 'RUKUN' DALAM RAKYAT MEMBUAT KEPUTUSAN DAN PENILAIAN POLITIK ? ATAU KITA MAHU BALIK KE PANGKAL JALAN DAN MENJADIKAN SEMULA 'FAKTA' SEBAGAI PANDUAN UTAMA DALAM BERPOLITIK?

PIHAK KAMI DAN SELURUH KUMPULAN BLOGER KINI DALAM USAHA MENGHAPUSKAN MAINAN 'POLITIK SENSASI' CIPTAAN ANWAR DI SETIAP PEMIKIRAN RAKYAT.SELAGI GAME ANWAR INI WUJUD DALAM PEMIKIRAN RAKYAT, MAKA SELAGI ITULAH NASIB AGAMA BANGSA DAN NEGARA SENANTIASA BERADA DALAM KEADAAN MARABAHAYA !

TAJUK 'BOGEL' ?

bogel punyai maksud yang luas. memang benar wujud gambar wanita cina tidur tidak memakai seluar dalam, memang ada cerita seks luar tabie yang salah satu aksinya ialah meludah ke kote nya,gambar anak vvip berbogel dll,...namun pihak kami sekali-kali tidak akan menjadikan 'bogel' sebegini dijadikan mainan politik, apatah lagi untuk mempamirkannya di dalam blog ! itu bukan caranya..politik kotor adalah makanan anwar ibrahim dan bukan makanan rakyat.

yang pasti pihak kami akan 'membogelkan' pas dan pkr di bukit gantang dan bukit selambau. ini adalah tanggungjawap kita dan seluruh rakyat. pas dan pkr telah biadap pada melayu,agama dan sultan. maka wajarlah untuk seluruh rakyat MEMBOGELKAN mereka pada 7 april ini !

SILA SEBARKAN GAMBAR INI ! AYUH KITA AJAK SELURUH RAKYAT 'MEMBOGELKAN' PAS DAN PKR PADA PILIHANRAYA MINGGU HADAPAN !

ps ;- 'video klip ludah itu' ? masa akan menentukan.....




Comments

Lord Garam said…
Bro,

Kupasan isu yang sangat menarik bro,
ajardia said…
so si malayadaily.com apa cerita dia ? kata nak cabar...

ni ha http://www.malayadaily.com
garamanis said…
Aku petik kat laman http://malayadaily.com.

harap korang dapat balas penjelasan berkenaan.

Sudah di jangkakan kedua buah laman maya Umno darulehsan today, serta gerakan anti PKR yang sebelum ini membuat pengumuman untuk menghebahkan gambar bogel pimpinan Pakatan Rakyat adalah sesuatu yang tidak wajar kerana isi kandungan tersebut walaupun hanya mentafsir makna bogel itu merupakan tindakan tidak wajar sekaligus menunjukkan bahawa Parti Umno itu sendiri mahu menyampaikan satu mesej dan memburukkan kepimpinanna Pakatan Rakyat.

Di petik dari laman berkenaan " pihak kami sekali-kali tidak akan menjadikan 'bogel' sebegini dijadikan mainan politik " hanyalah retorik semata mata lebih lagi apabila tersiar semalam berhubung pendedahan yang bakal di lakukan pada jam 12 tengahari di lihat seolah berniat untuk memburukkan Pakatan Rakyat itu sendiri apabila mereka menggunakan ayat " KAMI AKAN MENYIARKAN 5 KEPING GAMBAR PEMIMPIN PEMBANGKANG "BOGEL" !!! " jadi bagaiamana ingin mereka menjelaskan isu 5 Keping gambar berkenaan.

" KAMI MAHU MENGAJAK RAKYAT BERHENTI MENJADIKAN KAEDAH 'POLITIKAL SENSASI' SEBAGAI PANDUAN BERPOLITIK " tetapi sebenarnya mereka yang mensensasikan isu bogel ini. malah di tambah perkataan kotor " pas dan pkr telah biadap pada melayu,agama dan sultan." Jaid apa maknanya ?



Seharusnya laman sebegini perlu memeberi nasihat dan contoh tauladan yang baik kerana ia melambangakan corak kepimpinan dan parti itu sendiri, malah secara tidak langsung mereka ini yang mengajak lebih ramai lagi untuk membuat tindakan memburukkan satu sama lain sehinggakan satu hari nanti bakal berlaku perbalahan besar sesama rakyat di negara ini. Jika bersih parti itu maka bersihlah kepimpinaan tersebut sekaligus keseluruhan jentera menjadi bersih. Namun saya percaya masyarakat kini pantang di tegur khsusnya pimpinan itu sendiiri sehingga kita lupa terhadap kepimpinan Rasulullah i zaman dahulu yang saling menegur dan mengigati antara satu sama lain.

Apa yang pasti dan di tafsirkan oleh pihak kami serta pembaca sekalian nescaya jelas di perlihatkan mereka mempunyai isi tersurat yang ingin di sampaikan mungkin jika di fikirkan dengan akal yang waras mungkin ketandusan idea dan tiada bukti yang kukuh ataupun mungkin di tipu oleh informer mereka maka pihak laman berkenaan cuba untuk mengubah topik berkenaan.

Saya juga berani menyatakan bahawa kenyatan yang di keluarkan " namun pihak kami sekali-kali tidak akan menjadikan 'bogel' sebegini dijadikan mainan politik, apatah lagi untuk mempamirkannya di dalam blog ! itu bukan caranya.." adalah satu lagi retorik dan maianan politik Umno dan Barisan Nasional sehinggakan gambar seorang adun dari PKR tidur pun sangup di jadikan bahan ugutan sehinggakan seluruh laman maya Umno berebut rebut meletakkan gambar berkenaan di blog blog mereka demi tujuan mengaibkan dan memalukan wanita berkenaan, maka sudah pasti jika ada gamabar berkenaan ia sudah di edarkan untuk di jadikan kempen jentera Umno dan Barisan Nasional yang semakin rakus untuk memfitnah.

Tindakan mereka menyatakan akan mendedahkan 5 keping gambar bogel juga berunsur ugutan dan memfitnah maka sudah pasti rakyat dapat menilai mentaliti dan sikap bloggers proksi Umno yang hanya mahukan popularity dan bukan idealisma pejuang sebenar.

Memang itu lah maksud tersirat " POLITIK " Tiada makna ataupun istilah yang dapat di uraikan maka dengan itu ia sering di jadikan sebagai permainan silap mata ataupun Politik itu sendiri memberi makna seribu yang tidak dapat di terjemahkan serta di kaitkan sebagai seni segala mungkin.

Bagaimana kepercayaan ingin di beri kepada laman laman seperti ini ? Yang menjadi penyalur maklumat tanpa sempadan ?
Unknown said…
orang bising pasal PPSMI, pembangkang pun bising juga, pembangkang kata nak memertabatkan bahasa melayu, tapi pembangkang sendiri pun tak paham bahasa melayu, makna bogel di ambil dan di fikir secara sempit-sesempitnya oleh pembangkang.

tapi dah memang sejak azali lagi pembangkang ini fitnah, megadu-domba, spekulasi dah menjadi makanan dan darah daging pembangkang, oleh kerana ada bahalul-bahalul melayu yang percaya pada cerita-cerita macam tu, tu sebabnya pembangkang ni masih lagi hidup di malaysia...

kalau ada pun dan memang ada pun video liwat anwar dan gambar penuh eli berbogel, tapi kami tidak akan sekali-kali menyiarkannya kerana bukan perangai kami untuk mengaibkan sesama manusia meskipun orang itu boleh di kira sebagai lauk untuk kami, biarlah berperang secara politik tapi bukan mengaibkan peribadi orang...

jadi kalau rakyat marhaen terbaca tulisan ini, di harap kamu boleh la menilai yang mana intan yang mana kaca, yang mana baik yang mana buruk. itu lah sebabnya ALLAH tu tidak beri peluang untuk parti pembangkang terutamanya PAS untuk memerintah MALAYSIA walau pun PAS ini telah wujud lebih 50 tahun lepas, bayangkan la baru artikel yang sebegini keluar dari pada Murshidul Amm sampai la ke tukang cuci jamban pejabat PAS Pusat melatah, walhal gambar belum pun di post kan lagi... sial ke tidak perangai macam tu? apa akan jadi kalau puak-puak ni perintah malaysia?

apa2 pun kami bersyukur kepada ALLAH kerana memberikan idea yang cukup bernas ini untuk memperbodohkan lagi pembangkang yang selama ini memang bodoh.

jadi kepada pengundi

Bukit Gantang
Bukit Selambau
Batang Ai

korang buat lah pilihan yang bijak, takkan lah korang nak ambik orang bodoh, tak reti bahasa melayu
dan orang yang suka memfitnah, megadu-domba yang sudah menjadi makanan dan darah dagingnya dan orang yang hitam hatinya ini untuk di jadikan wakil rakyat?

buat lah pilihan yang bijak....
apa cer said…
pas dah tak de calon lain ke kat bukit gantang??? ketandusan pemimpin derhaka..
Anonymous said…
Dah la derhaka. Kete Camry tak pulang2 lagi kat dr.zambry. Pakai la duit lelong tugu pasola + duit kutipan yuran dengar ceramah yang ko buat tiap2 hari tu buat beli camry baru. Ceramah hari-hari siap kutip duit lagi. Buat bayar penceramah kot tak pun sewa tapak. Pelik2 ahli yang dijamin SYORGA nie........

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID