KENAPA BN TAKUT KER!!! (update)

Kenyataan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak bahawa Barisan Nasional mungkin tidak letak calon bertanding telah mendapat reaksi pelbagai dikalangan pimpinan BN.
apa ni...? BN/UMNO dah jadi bacul ke?? kalau betul la, pilihanraya kecil penanti ni BN/UMNO tak bertanding, maka BN/UMNO boleh la di masukan ke dalam Malaysia Books of Record, pasal ape? pasal ni lah buat pertama kalinya BN tak bertanding dalam pilihanraya kecil semenjak negara merdeka.

aku pun tak paham kemana arah tuju yang najib nak bawa BN/UMNO ni, atau pun najib gentar dengan anwar kot, tu pasal la dia tak nak BN bertanding kat situ.

BN mesti bertanding di penanti, kalau tidak akan bersorak-sorai la pembangkang kalau BN/UMNO tak bertanding, BN/UMNO akan di cop dengan pelbagai kata-kata nista pembangkang, memang peratusan untuk BN/UMNO menang di penanti tu kurang 20%, tapi harus di ingat kalau BN/UMNO dapat menambahkan jumlah pengundi melayu di kawasan itu, itu sudah cukup bagus, maka PAS akan membuka mata dengan melihat orang melayu sudah kembali ke pada UMNO, yang selama ini PAS ingat orang melayu gila menyokong mereka.

Tapi kalau di takdirkan Allah BN/UMNO menang di penanti, itu menunjukan yang BN/UMNO mampu menembusi kubu anwar yang di katakan kebal tu dan rakyat melihat yang anwar ni sebenarnya takdak apa pun. atau pun najib nak jaga image dia kut, takut image dia bercalar lagi kalau kalah di penanti, kalau itu lah perkiraan najib, maka kau bukan seorang fighter la, kau lebih pentingkan image kau dari pada perjuangan.


terkini, muslimat PAS mengatakan yang UMNO ni takdak teloq kerana takut untuk bertanding pada PRK Penanti. http://siasahdaily.blogspot.com/2009/04/penanti-muslimat-pas-kata-umno-takut.html

tegok la sampai tahap tu UMNO di hina, kalau jantan PAS yang hina tu boleh kira gak la, ni betina PAS yang hina UMNO gila-gila takan UMNO nak diam je kut... so Shahrizat pi la pertahankan UMNO, dah jadi ketua wanita takan tido je...

komen Tun Dr Mahathir mengenai BN tak mau bertanding di Penanti:
Bekas Perdana Menteri itu berkata,BN tidak sepatutnya mengaku kalah.
“Saya fikir kalau kawasan itu kawasan Umno, kita tentu bertanding, ini pasal kita ingat ini kawasan parti lawan, kita tak nak bertanding.

"Jadi kalau kita nak tunggu kawasan Umno, nanti tidak ada kawasan Umno, kita tak bertandinglah," katanya.

Sebelum itu dalam ucaptamanya, Dr Mahathir berkata, BN tidak pernah takut untuk meletakkan calon di mana-mana kawasan termasuk kubu kuat PAS di Kelantan.

Katanya, Umno perlu bertanding, jika tidak ia akan mengecewakan ahli dan penyokong BN di kawasan tersebut selain mencemar semangat dan maruah pejuang parti terdahulu.

"Apabila kita tidak bertanding ini akan menunjukkan kemerosotan UMNO di mana-mana kawasan yang ada pilihan raya," katanya.

fikir-fikirkan la...

lets go fishing... c u on thursday

Comments

PARPUKARI said…
betul bro! LAWAN MESTI KENA LAWAN, JANGAN MENGAKU KALAH SEBELUM BERTARUNG!

KITA BUKAN BACUL KAN?
Anonymous said…
butoh la UMNO penakut, najib tak de telor ke??
Anonymous said…
hah... ape lagi umno, jawab la... tak kan korang nak angguk je yang muslimat pas kata umno tak de telor.
Anonymous said…
kenapa tua kutuk tu masih nak menyebok...heran betul laa..pak lah ok jer..dia plak yg lebih2...

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID