NIZAR MASUK DAP


SIAPA BAKAL MB PERAK SEKIRANYA DAP MENANG DALAM PILIHANRAYA DUN NANTI

Adakah Nizar akan di lantik semula menjadi MB sekiranya berlaku pilihanraya dun di menangi oleh pembangkang? itu soalan yang bermain di benak setiap ahli dan pemimpin PAS di Perak atau di mana-mana sahaja.

Pas mendapat rezeki terpijak kerana kebodohan PKR, maka Nizar di lantik oleh DAP untuk menjadi MB, walhal semua orang tau yang DAP menguasai lebih banyak kerusi dun berbanding PAS, malah PKR yang mempunyai kerusi lebih dari PAS pun tidak di pilih untuk menjadi MB.

Undang-undang tubuh negeri perak mensyaratkan seseorang yang di lantik menjadi MB mestilah Berbangsa melayu dan beragama Islam, maka takan Ngeh Koo Ham nak jadi MB pulak, maka di lantik la seekor jalut untuk menjadi boneka mereka.

Pada mulanya nampak perpaduan diantara parti-parti pembangkang sangat kuat, tapi itu untuk 3-4 bulan pertama aje, apabila si kaki jubur Anwar al-juburi mengumumkan projek mega 16 septembernya parti-parti pembangkang di perak terutamanya makin bercelaru, anwar secara senyap-senyap pergi kaw-tim dengan lim guan eng di pulau pinang untuk DAP perak memberikan jawatan MB perak kepada PKR. tetapi semua itu gagal kerana tiga orang adun pembangkang keluar dari parti masing-masing dan menjadi calon bebas dan kemudiannya bersetuju untuk menyokong Barisan Nasional.

Dan terjadi la kemelut seperti mana yang berlaku di perak sekarang ini, maka penyokong pembangkang meminta la DYMM Sultan Perak untuk membubarkan Dun, katalah sekiranya Tuanku berkenan untuk membubarkan dun hari tu, apa yang akan terjadi di perak, sedah tentu pilihanraya akan di jalankan, pembahagian kerusi untuk BN memang tiada masaalah, tapi bagai mana dengan pembahagian kerusi parti pembangkang, PAS sudah tentu akan di ketepikan oleh DAP, PKR akan memujuk DAP untuk diberikan lebih kerusi untuknya, dan yang lagi best, DAP sudah tentu meletakkan berberapa orang calon melayu untuk mewakili mereka, nama-nama seperti Tengku Abdul Aziz, orang lama DAP Ahmad Ton, Zulkifli Mohd Nor,Haji Azahari akan menjadi ayam sabung DAP. katakan la DAP menang dengan kerusi yang agak banyak, maka salah sekor ayam-ayam sabung tu dah tentu akan menjadi MB, tak mungkin Baginda Sultan untuk menolak kerana mereka yang di calonkan DAP untuk menjadi MB cukup haulnya.

Apa terjadi kepada PAS? mungkin Ngeh akan membantu Nizar untuk mendapatkan kembali jawatan yang di gilainya tu semula, dengan syarat NIZAR MASUK DAP.

Comments

Anonymous said…
Berani sy katakan nizar takkan masuk DAP. hIPOTESIS anda tidak tepat. Percayalah
Anonymous said…
This comment has been removed by a blog administrator.
shahsin said…
Niat Nizar memang ada nak masuk DAP, supaya boleh jadi MB sampai mati macam Nik Ajis MB sampai mati. Tak salahkan nak masuk DAP
PUTRA MERDEKA said…
salam tuan,
rasanya tak penting kalau bintang 3 ni masuk DAP atau kekal PAS atau PKR atau tak berparti kerana jelas nizar sebenar ialah petualang bangsa, pengkhianat kuasa, penggadai agama dan yang sewaktu dengannya...
Anonymous said…
itu nizal arrrr...malas la nak cakap..korang pon tau!
Anonymous said…
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said…
This comment has been removed by a blog administrator.
halmy said…
dey ... nizar (tan) tu pejuang bangsa tak akan masuk DAP tapi masuk bintang tiga. Lagipun dah kena jangkit siva "gantung" kumar.
Anonymous said…
Tak salah nizar menganut fahaman DAP sebab tak ada bezanya fahaman DAP dan fahaman PAS di Perak,serupa.. cuma caracter orang sahaja yang berbeza yang satu tu berjubah dan berkopiah guna ayat quraan menghalalkan cara dan yang satu x pakai apa-apa, juga guna ayat quraan ..ingat masuk Sorga ke Neraka bukan sebab ada jangut atau kopiah hitam ke hijau ke..?Cuma UMNO je x pakai ayat quraan dan tak petik ayat ..itu dah kira tak betul dgn UMNO ni..sebab x de ayat yang sesuai untuk di nagmkan..atau x reti pakai..?..
Anonymous said…
UMNO bila dah tersepit...dia kan kata macam-macam benda yg pelik-pelik...serupa dgn perangai dia yg pelik, bodoh dan gila...

Serupa kalu akau kata kan Najib masuk MIC.....

anda berlawak cukup bodoh..konon nak seronok-seronok..tp anda amat bangang dan saja melayan hati anda....memang anda tidak akademik....kot -kot belajar zaman jepun kot....

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID