Azmin buka pekung PKR Selangor


Permintaan Azmin Ali Adun bukit Antarabangsa supaya barisan Exco kerajaan negeri di rombak semula amat megejutkan, azmin seolah-olah memberi penampar jepun kepada khalid ibrahim di saat PKR Selangor tengah pening kepala untuk menyelesaikan masaalah dalaman mereka, adun, ahli parlimen dan pemimpin pkr di peringkat bahagian dan JDM (Jawatankuasa Daerah Mengundi) sekarang ini di laporkan teruk bergelumang dengan RASUAH dan SALAH GUNA KUASA, datang si azmin ni pula minta khalid rombak barisan exconya, lagi pening la kepala khalid ibrahim.


Menurut sumber, Azmin pernah menyatakan rasa tidak puas hati kepada berberapa adun pkr yang mana beliau mempertikaikan kredibiliti khalid ibrahim melantik dua orang adun sebagai exco yang mana kedua-dua adun ni di dalam parlimen yang sama, menurut azmin, tindakkan khalid tu azmin di anggap kurang bijak (bodoh). mana mungkin dua orang exco di lantik daripada parlimen yang sama sedangkan ada ramai lagi adun pkr yang berkebolehan boleh di lantik untuk menjadi exco kerajaan negeri.

Sumber juga ada mengatakan yang azmin kurang senang dengan pembahagian portfolio Ronnie Liw yang memegang portfolio PENGERUSI JAWATANKUASA TETAP KERAJAAN TEMPATAN, KAJIAN DAN PENYELIDIKAN. menurut sumber yang det dapat, azmin pernah mempersoalkan kemana perginya wang hasil kutipan cukai-cukai yang di selia oleh Pihak Berkuasa Tempatan dan Pejabat Daerah dibawah seliaan Ronnie

Setakat yang det tahu, memang ada banyak penyelewengan yang di lakukan oleh adun dan ahli parlimen PKR, termasuk juga yang di lakukan oleh berberapa adun DAP dan PAS. tapi fokus det setakat ini hanya pada adun PKR dahulu, kerana PKR kerap kali mengatakan yang mereka ni bersih suci dan murni.
Cerita-cerita mengenai adun PKR yang merembat duit peruntukan DUN, menggunakan wang peruntukan kerajaan negeri untuk function peribadi, meminta wang pendahuluan untuk berberapa projek seperti pembersihan kawasan dan kontrak pasir, malah ada banyak lagi kes-kes penyelewengan adun PKR sehingga ada satu kes tu sekiranya det dedahkan yang tak masuk dek akal kita pun PKR sanggup lakukan dan ianya hanya menunggu masa sahaja untuk det dan kawan-kawan blogger untuk membogelkan mereka.

Itu belum di bongkar lagi perangai-perangai pegawai-pegawai khas/peribadi/politik kepada adun-adun ini, mereka ni di ibaratkan lebih sudu dari kuah, dalam berberapa minggu ni, dun batu tiga di kejutkan dengan dua kes, laman blog sahabat det http://medan-info-kita.blogspot.com/ Mesyuarat PKR Shah Alam Malam Tadi Kecoh? telah mendedahkan bagai mana dikalangan mereka MENIPU dengan menggunakan kedudukan dalam parti untuk menjadi ahli majlis MBSA dan yang terbaru, seorang pegawai khas kepada adun batu tiga di pecat kerana songlap duit peruntukan untuk kematian (khairat kematian) dan peruntukan pelajar ke ipta-ipts yang sepatutnya di berikan kepada pelajar juga hangus di rembat oleh mereka yang tak berhati perut.


Pandangan det, sepatutnya bukan sahaja exco kerajaan negeri yang patut di rombak, keseluruhan adun-adun PKR dan pakatan pembangkang yang rosak akhlaknya patut di tendang, supaya dewan undangan negeri boleh di bubarkan untuk rakyat memilih adun-adun yang berkualiti yang mampu bertugas untuk rakyat berbanding sekarang ini kebanyakkan adun-adun dan ahli parlimen pakatan pembangkang hanya tangkap muat sahaja.

Comments

Anonymous said…
Siasat juga orang-orang kanan yang duduk dgn EXCO Rodziah.
Siasat juga orang-orang kanan dlm bilik Khalid Al Seduti yang banyak menganggu pentadbiran kerajaan.
Siasat juga bagaimana duit peruntukan utk sekolah SAR/KAFA, SRJKT & SRJKC di bahagi sama rata..
oyabun said…
Salam DET...

Teruskan usaha merobek kemungkaran PR sampai ke lubang cacing...

Salam perjuangan
Anonymous said…
setuju dengan pendedahan det n frinds, ayuh kita bogel kan pkr, dap dan pas....
Anonymous said…
wohh... lawo anak dare azmin...
Anonymous said…
aiyooo duit olang mati pun mau rembat kaa?

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID