Rumah Urut aka Rumah Pelacuran membiak subur di Selangor

ISU SELANGOR:

Sejak kerajaan pakatan rakyat Selangor yang didalangi oleh DAP memerintah, bilangan rumah urut, refleksologi bertambah daripada 700 buah kepada lebih 4,700 buah. Ini adalah antara perkaitan dan persekongkolan diantara beberapa exco pakatan dan direstui oleh MB Khalid Ibrahim.

Menurut sumber yang det dapat daripada kakitangan MPK sewaktu det lepak-lepak minum di cong kok kopitiam, berberapa kawan det yang berkerja sebagai pegawai penguatkuasa berasa kesal kerana pihak MB dan berberapa Exco Kerajaan Negeri (yang melayu) lansung tak ambik pot tentang masaalah ini.

Di daerah kelang sahaja, menurut kawan det tu, ada lebih kurang 500- 1000 premis yang berlindung di atas nama urutan tradisional dan refleksologi, sedangkan main buisness dia adalah pelacuran, tauke-tauke rumah urut tu tampa segan silu dan bergitu berani mencabar mana-mana penguatkuasa yang ingin mengambil tindakkan terhadap mereka.

Pernah sewaktu anggota penguatkuasa MPK menyerbu satu premis salah seorang dari penguatkuasa hampir-hampir putus jari akibat di tetak oleh tauke rumah ayam itu. tapi bila kejadian itu di laporkan ke pihak atasan langsung pihak atasan tidak mangambil tindakkan, malah pegawai yang jarinya hampir putus itu pula di ugut supaya tidak melaporkan kepada polis atau pun media.

Semakin bercambahnya rumah-rumah urut di selangor terutama di kawasan petaling jaya, subang, klang seri muda dan kuala langat semenjak pakatan haram memerintah di selangor, itu di akui sendiri oleh berberapa penguat kuasa yang duduk lepak bersembang dengan det petang tadi.

Bila det tanya mengenai rush yang MPK buat seperti yang selalu di keluarkan dalam akhbar sinar, kawan penguatkuasa tu menjawab, "bila nak masuk paper tauke-tauke ni korbankan la satu atau dua premis dia yang buisness tak berape nak bagus, so premis yang tak ada untung la yang kami rush, cuba penguatkuasa buat rush kat premis yang untung gile-gile, alamat lepas ni kami tak jumpe anak bini dah la."

Memang mereka akui kerajaan yang ada sekarang ni tak macam kerajaan dulu, kerajan sekarang ni macam gangstar, kalau cakap dengan pegawai-pegawai di pejabat daerah atau di pejabat majlis langsung tak ada adab baik cina.melayu atau india, semua same aje, pernah satu kes tu kawan det cerita, ADO kena baling file dengan seorang tauke kedai makan kerana anak buah ADO tu hantar bill cukai tanah ke rumah tauke tu.

Itulah luahan hati seorang pegawai penguatkuasa MPK yang dikira otai juga la, so pada korang semua agak-agak PRU akan datang nak pangkah Pakatan Haram lagi ke...???

Comments

Anonymous said…
Mungkin ini cara mereka. Nak cepat kaya dan bagi Selangor nampak lebih maju?

Pihak berkenaan, tolong kasi senarai bisnes ni bagi Rakyat semua renungi!

TongkatAli
Lin said…
salam DET

tahniahlah kepada melayu selangor yang berfikiran singkat untuk memilih pemimpin gengster dalam kerajaan negeri selangor...

apakah yang mereka dapat untuk pembangunan agama Islam di selangor berbanding masa UMNO/BN memerintah???

atau mereka redha dengan apa yang DAP lakukan as long as UMNO tak jadi pemerintah ???

teruk betul pemikiran melayu PAS ni

salam
Hashim said…
Naper ko asyik tengok berat sebelah ?? Nak salahkan PBT motif polittik tu ....adalah kerana PBT dibawa Pakatan Rakyat ??

Kenapa PDRM / Imigration/ tak amik tindakan ?? sedangkan kuasa ada ditangan mereka juga atau sememangnya mereka ini yang di gula gulakan oleh Bapak Ayam ??....
kunta kinte said…
Hashim hashim,

Bila gangster dan kongsigelap dibela oleh ahli politik dap sebagaimana yg didakwa oleh adun pkr sendiri,maka tugas penguatkuasa sering dihalang oleh ahli2 politik ini.

Dihalang sama ada oleh adun2 ini sendiri sepertimana yg ronnie liu lakukan atau melalui gangster2 yg mengancam nyawa penguatkuasa dan keluarga.Siapa berani mempertaruhkan nyawa keluarga utk menegakkan undang2?Ko berani ke kalau anak bini ko pun boleh menjadi mangsa?

Ini bukan masalah berat sebelah,inilah kenyataan yg berlaku di negeri Selangor sekarang.

Dulu pun bukan tak ada adun2 MCA ,MIC yg bela gangster tapi sekarang ni dgn pertambahan adun2 dap dan ahli2 majlis bandaran yg dilantik oleh adun2 cina ini,kegiatan kongsigelap ini meningkat secara drastik dan seolah dihalalkan.

Kalau ko suka dgn keadaan ini ko bolehlah terus menyokong mereka,atau ko bukan tinggal di Selangor pun kan?
DET, setahu saya cuma kawasan Shah Alam sahaja yang diaorang belum berani buat rumah pelacuan. Kalau berani buatlah. Mahunya kami parang sekor-sekor.
MK IV said…
This comment has been removed by the author.
MK IV said…
cuba kau ushar kat quality hotel, aku dengar sekarang ni hotel tu dah ada karaoke siap ada service girls dari cina...
Mv Agusta said…
Cucu Tok Selampit said...

DET, setahu saya cuma kawasan Shah Alam sahaja yang diaorang belum berani buat rumah pelacuan. Kalau berani buatlah. Mahunya kami parang sekor-sekor.

July 23, 2009 12:03 AM
------------------------------------

Sudah ada la bro, hadiah dari PKR. Anda boleh lihat di Seksyen 23 Shah Alam, Kawasan perumahan baru yg majoriti Melayu. Tak jauh dgn pejabat ADUN BT 3 Rodziah. Penduduk di Seksyen 23 bukan sekadar dapat rumah urut kesihatan ( di fahamkan ada 4 perempuan sian, satu India dan Melayu dari kelantan ). Mereka juga bakal menerima durian runtuh hadiah dari PR dengan cadangan membina sebuah kuil hindu yg penganutnya tak sampai 100 orang.

Di Seksyen 23 juga tinggalnya calun Ketua Dewan Pemuda PAS yg kalah, Azrul Hakim. Pernah bertanding atas tiket PAS melawan YBM Dato' Raja Idris di DUN Sabak. Pun Kalah.
Anonymous said…
bro...nie kedai kopi koreklaaa...mula2 minum..pastu naik tingkat satu...korek puki laks....eehhh bila hasil babi mega nak tuai....
Anonymous said…
Salam DET

Cuba kita amati golongan manakah yg suka menjalankan aktiviti haram seperti ahlong,mesin judi,tonto,rumah urut,penyeludupan,cd lucah dll di Selangor ni.....Sudah tentu jawapannya adalah gangster dan kongsigelap.Siapakah mereka?Dulu mereka ni tiada "kuasa" untuk membuat keputusan dan arahan. Sekarang dah macam kaduk naik junjung.Salah siapa?Salah orang melayu yang pilih tak "memilih":-
-pemimpin
-wang
-keseronokan
-masa depan
Bila dah nak punah orang yang macam kita ni juga ikut susah.Sekarang tajamkan parang kita cantas "junjung" tadi biar "kadok" mati.
Anonymous said…
Salam...
Ko orang tak pernah compare ker masa BN memerintah berapa banyak lesen di beri kepada pengusaha2 rumat urut nie jika di bandingkan masa PR memerintah ..Kalau ko bole tunjukkan kat aku statistik for the same period of 1 year BN perintah dan 1 year PR perintah berapa byk lesen yg dah dikluarkan mmg aku respek ko la...sbb ko org mmg btul2 buat keje...kalau tak...kim salam la...setakat nak tabur fitnah bole la....and bonus utk ko org...kalau ko berjaya buktikan dgn bukti2 yg kukuh mmg btul lesen yg dikeluarkan masa PR lbh byk....aku masuk UMNO dan2 tu jugak...nie contact number aku..+966553267885
Anonymous said…
Rumah urut yang ade ni pun asalnya dari kerajaan BN juga kalau dari dulu dah cegah mungkin tak ade langsung kat selangor ni.KHIR TOYO lagi kuat kunjung rumah urut ni kalau korang nak tau
Anonymous said…
Rumah urut yang ade ni pun asalnya dari kerajaan BN juga kalau dari dulu dah cegah mungkin tak ade langsung kat selangor ni.KHIR TOYO lagi kuat kunjung rumah urut ni kalau korang nak tau
Anonymous said…
hahaha..lawak pabila fakta menjadi auta

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID