NIZAR PASBERG:Satu Taktik Jahat Xavier, Rodziah, Khalid Samad dan Khalid Ibrahim

Kenapa Polis tak panggil Khalid Samad dan Rodziah untuk di soal siasat? kalau kita perhati balik, semua kelam-kabut ni berpunca dari dua ekor mangkok hayun ni la... mangkok dua ekor ni lah punca penduduk melayu di seksyen 23 marah, korang tengok dalam minit mesyuarat tu, yang buat keputusan meluluskan pembinaan kuil hanya dua ekor tu je yang buat keputusan tampa memanggil jawatankuasa penduduk kat situ sekali untuk berbincang.... adil ke macam tu?

Hari ni Adun 375ribu Rodziah kata kerajaan double standard, kononnya mereka-mereka yang berdemo tu sepatutnya dikenakan ISA, kerana mereka ini boleh menimbulkan ketegangan kaum, ni aku nak bagi tau rodziah oii...Cilaka kau, kau tu polis tak panggil kau utuk soal siasat pun patut kau dah syukur, sepatutnya kau dan khalid samad patut di kenakan ISA, pasal ape? pasal kau dua ekor la yang punca semua perkara ini berlaku, cuba dari dulu kau bawa berbincang dengan penduduk melayu kat situ dah tentu segala bala nitakan berlaku, ni tidak, kau buat keputusan suka hati mak bapak kau je.. kononnya segala apa keputusan yang kau buat tu rakyat setuju. nah... sekarang ape dah jadi? kau pusing cerita kau balik balik salahkan penduduk seksyen 23. sial ke tidak manusia macam ni.

Setakat hari ni je, dah ada 50 laporan polis dah di buat oleh pariah-pariah yang kononnya marah sangat dengan mereka-mereka yang mengusung kepala lembu tu ke SUK.. si pariah-pariah ni tak faham ape itu simbolik dan ape itu sensitiviti agama... kalau penduduk seksyen 23 bawa patung dewa muruga masa demo tu ok la kau pariah-pariah boleh buat laporan polis atas alasan menghina agama korang, ni penduduk tu bukan bawa benda lain, dia orang hanya bawak kepala lembu itu je... takan itu pun nak marah kut... biase la lembu ni kan semua orang tau binatang yang dungu dan akan mengikut je kemana bila di cucuk hidung dia... jadi secara simboliknya Rodziah dan Khalid Samad/Ibrahim ibarat lembu yang dicucuk hidungnya oleh Xavier Jayakumar.

Dengar cerita pada hari Jumaat ni akan diadakan perbincangan dengan penduduk dan pihak pengurusan kuil di dewan MBSA Shah Alam dan kemungkinan keputusan sama ada kuil itu akan di bina atau tidak akan di buat pada hari itu juga, det dapat tahu yang Xavier Jayakumar telah mengimport berbas-bas pariah-pariah dari kawasan luar Shah Alam untuk berlakon kononnya pariah-pariah tu adalah penduduk shah alam untuk memenuhkan dewan tu dan membuat hura-hara untuk menimbulkan rasa takut penduduk di seksyen 23 supaya datang ke situ dan Xavier juga mengupah pondan-pondan AMK untuk joint sama, pondan-pondan AMK ni berlakun membawa watak sebagai penduduk seksyen 23 yang kononnya bersetuju dan tak kisah sekiranya kuil tu di dirikan di kawasan itu. soalnya sekarang ni kenapa perbincangan tu di buat jauh dari seksyen 23? kenapa mesti dibuat di Dewan MBSA, bukan ke di kawasan seksyen 23 ada dewan orang ramai? adakah ini satu taktik jahat Xavier ?

Comments

sangguna said…
Det,
melayu harus bersatu, jgn pariah tu ingat dia ramai dah cukup kuat,
yg plg penting melayu harus bersatu tak kira apa fahaman politik.
Allahuakbar.
Kalau orang Islam sendiri tidak mahu tolong orang Islam. Siapa lagi? Xavier?
Anonymous said…
Taktik lapok.
YANG GAMBI said…
Salam, beginilah bila bila kepala orang Islam telah dipenuhi dengan ketamakan kuasa, bangsa dan agama sanggup dijual....
Anonymous said…
sial punya PAS...
pukimak.....
Anonymous said…
SLM BRO..BIARKAN DIORANG NAK BWK 1 KETAPI KE BIARKAN!..HANYE PENDUDUK ASAL SS23 JEK YG TAU SAPE2 PENYANGAK TU NANTI. LEPAS TU BLH LA POLIS TAHAN SEKOR2..PADAN MUKE KEHKEHKEH
farrel81 said…
aku rase baik buat bancian dr rumah ke rumah kat sekyen 23 tue.. sapa sokong bina kuil.. sapa tak sokong... dr situ baru tau sapa penduduk seksyen 23 sebenarnya.. bancian mesti dipantau org berkecuali BUKAN ajk penduduk @ kerajaan negeri
Anonymous said…
amno...amno...mmg bangsat....
Anonymous said…
mmg perangai org amno ni suka pecah belah kan masyarakat... udah kalah tu, tunggu jer PRU 13...mampus amno time tu....jgn mare huh....
Anonymous said…
LOOK AT UR BLOODY religious teaches
to be racist... i dont think ISLAM teach u this... it that think head of urs... good luck to u..

guy from STATES
the thinker... said…
bagi ko arak kepala lembu tu sebagai simbol orang yang dungu dicucuk hidung la erk...tu bagi korang...tapi bagi penganut agama hindu plak dorang pikir aper erk? owh kalau dorang cakap dorang boleh terima azan 5 kali sehari tu kira menghina la erk...tapi dorang pikir aper erk...
Anonymous said…
Woi pi mampos la Ame NO,
50 tahun tipu rakyat.Mudah-mudahan korang berkubur tanpa nesan laa oii. Ingat korang blh senang-senang tipu rakyat lagi kee..
cermin la muka sendiri, 50 tahun apa bikin, bangun pagi je kira berapa projek nak dapat.bukan nak pikir pasal tolong rakyat.
Bodoh nyer orang yg undi korang ni.
oo nak berperang dengan orang India Ye.. banyak berani ko, cuba lah, nanti takut2 ko yg terberak dlam seluar dulu. ingat perang tu main2 ke/ kalau Tak cukup ilmu di dada jgn cube bermain dgn api. nanti terbakar diri.
bodoh punya org!! langsung tak pikir pasal kesjahteraan org lain.
lagi laa nak jadi pemimpin, lagi lah tak layak. Asyik nak beperang aje. lama2 negara ni jadi padang jarak padang tekukur.
Siapa pulak kata org melayu jadi tuan kat sini.Bumi ni ALLAH yg cipta.Kau tu dijadikan dari air mani yg hina. menumpang di bumi ALLah.
Sedar la diri tu sikit..
Dunia ni bukan milik kita.Hanya jambatan ke akhirat.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID