Nik Ajis yang Berlidah Biawak


Ini ada berberapa kenyataan yang sempat det kumpul sepanjang det kenal manusia mutan yang bernama Nik Ajis, korang bacalah sendiri kenyataan dia ini, sesuai tak kalau det samakan dia dengan Biawak.

1. "Jika melawan UMNO tiba-tiba meninggal dunia, maka kita dikira mati syahid." - Kuliah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Kg Pulau Melaka. (Nik Ajis mengatakan akan mendapat syurga sekiranya orang PAS mati menentang UMNO.)

2. "Menentang PAS adalah Haram mengikut al-Quran." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Minggu, 24 April 1994. (PAS dilihat seolah-olah sebuah parti yang ditubuhkan oleh ALLAH)

3. "Kita bersyukur dengan pendirian DAP sekarang, kerana mereka sudah berubah sikap dan sanggup bekerjasama dengan PAS, asalkan tidak mendirikan negara Islam" - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian 12 Mei 1999. (Tak Faham apa maksud orang tua ini)

4. "Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram" - Hukum Dewan Ulama PAS Kelantan, Ogos 1963. (Nik Ajis secara berkias mengkafirkan UMNO kerana berkerjasama dengan Bukan Islam)

5. "PAS boleh terima pemimpin DAP jadi Perdana Menteri, tidak ada apa, asalkan dia terima syarat yang ditetapkan oleh Barisan Alternatif." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 6 November 1999. ( Tetapi jika PAS berkerja sama dengan DAP hukumnya Halal )

6. "Saya di antara orang yang cukup kuat menyokong untuk meluaskan keahlian PAS ini kepada orang bukan Islam." - Nik Aziz Nik Mat, Kota Bharu, 1999. ( Dimana sebenarnya pendirian Nik Ajis ini ? )

7. “Islam bawah UMNO tidak ke mana dan tidak boleh bawa seseorang itu ke syurga. Berdasar perkara itu, saya percaya penduduk di kawasan Permatang Pasir akan memilih calon Pas sebagai wakil rakyat mereka,” – Ucapan Nik Aziz Nik Mat kepada pemberita di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) pada 17 Ogos 2009 selepas proses penamaan calon bagi pilihan raya kecil Permatang Pasir. ( Undi PAS kononnya boleh masuk syurga )

8. “Jika ada parti lain yang menentang kepimpinan PAS yang menjalankan pemerintahan cara Islam, ia adalah haram.” – Nik Aziz Nik Mat, Harakah, 23 April 1994. ( PAS sahajalah yang betul)

Comments

Anonymous said…
saya pinjamm .. :)
Anonymous said…
sokong umno bukan sahaja x masuk syurga tapi tapi akan dibakar dalam api neraka....hahaha..

padan muka umngok...hahaha
Anonymous said…
sokong pas boleh masuk syurga
sokong pas boleh masuk perigi buta
sokong pas boleh:
TAKEBEEEER !!!!!! TAKEBEEEER !!!!!!
Anonymous said…
Membunuh diHALALkan oleh Islam dalam medan peperangan..aku nak komen no satu: UMNO tidak cakap terang2 nak tubuhkan KERAJAAN ISLAM yang menjalankan HUKUM ISLAM..kalau kau nak kahwin boleh ke kau tak cakap pada pihak perempuan? Parti politik cakap biar terang...aku tak sokong DAP...tapi DAP lebih jantan dari UMNO...dia cakap TERANG2 nak tubuhkan KERAJAAN REPUBLIK..kau faham ke apa aku tulis ni...

PAS cakap terang2 nak tubuh KERAJAAN ISLAM...berjaya ke tak berjaya, itu kerja ALLAH...
Sebagai mukmin, kta kena sembahyang, Islam menjamin siapa sembahyang MASUK syurga...jelas dalam Quran...tapi masuk tak masuk syurga...itu kerja ALLAH...kau kena tahu beza mana kerja manusia...mana kerja ALLAH...

TG Nik Aziz cakap betul...UMNO bukan parti atau kumpulan Islam...cuma kebetulan orang Melayu dalam UMNO tu Islam...selama lebih 50 tahun UMNO menjalankan undang2 dan peraturan yang dibuat oleh MANUSIA KAFIR di PARLIMEN ENGLAND dulu2..

Sebab itu siapa sokong UMNO..memang masuk neraka...
Itik said…
aku tergelak membaca komen jebat mengkuda diatas, ko cakap syurga kerja Allah, ko nampak syurga saje, neraka xnampak, syurga neraka hak Allah, Allah yang akan tentukan, then last2 ko cakap "Sebab itu siapa sokong UMNO..memang masuk neraka...", macam kerja ko plak tentukan orang tu masuk neraka,
Anonymous said…
Nik Ajis hanya rokemen kan aje untuk orang masuk syurga, tapi yang pegang kunci syurga ialah Loga Arumugam dan kumpulan Allyecat, pasal "ku menanti mu di pintu syurga" so nik ajis tak ada power la.
Anonymous said…
jebat mengkuda dah belajar makrifat tinggi sangat tu..hahaha..tu yg dapat beza siapa masuk syurga atau neraka..biasalah..tak leh marah dia..dalam 73 firqah 1 jalan je yg betul..agak2 dia yg nombor berapa ya..hehe..belajar dulu sebelum bercakap saudara..jangan main politik lebih sangat..nik aziz tu susah nak cakap dah..pas ni dia nk pusing ape pulak..
Anonymous said…
BLOG HAPRAK...kau tak jawap.. betul tak UMNGOK menjalankan HUKUM dan UNDANG2 KAFIR ENGLAND selama lebih 50 tahun...soalan pertama pun kau tak boleh jawap...nanti jadi Cerita NUJUM PAK BELALANG...peyokong yang bodoh pun suka melompat2...mengenangkan KEBODOHAN blog ini..kuh..kuh.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID