MUNGKINKAH DUN SELANGOR AKAN DIBUBARKAN

Dulu sebelum kerajaan cina di perak tumbang, barua anwar bernama raja petra pun pernah menulis artikel yang sama juga seperti artikel ini, betul-betul perak tumbang lepas itu, kini raja petra menulis lagi, yang kerajaan selangor bakal tumbang pada tahun depan 2010.

Memang sudah ada angin-angin yang selangor bakal bertukar kerajaan, tapi macam mane kerajaan itu bertukar? melalui penghijrahan beramai-ramai adun pakatan atau snap election? Khalid Ibrahim sudah dapat menghidu pergerakan (body language) berberapa adun pakatan terutama dari PAS, pengaruh hasan ali terlalu kuat untuk di tepis oleh khalid ibrahim dan yang lain-lain.

Hasan Ali mampu menarik paling kurang pun 10 orang adun dari PAS dan PKR (melayu) untuk mengikutnya, dan tumbangnya kerajaan selangor melalui penghijrahan beramai-ramai adun pakatan menyokong BN (ingat bukan masuk UMNO) boleh menjatuhkan kemaluan khalid dan anwar ibrahim. maka jalan yang terbaik untuk khalid menutup kemaluannya ialah dengan membubarkan dun dan satu pilihanraya negeri di adakan.

Khalid sebagai bekas CEO syarikat multinasional sudah tentu tidak mahu kemaluannya di jatuhkan oleh orang yang tidak setaraf dengan dia, maka jalan penyelesaian terbaik ialah membubarkan dewan undangan negeri selangor dan satu pilihanraya dun di adakan, ye la kalau kalah lepas ni pun tak la malu sangat.

Comments

Cheguman said…
sepatutnya Hassan Ali yg jadi MB
ISAC said…
Kalau mohon bubar, Sultan Selangor berkenan ke?

Nanti karang dapat undi tak percata pulak...Macam Perak...
Galo said…
pcaya lh, ikut mane pun Selangor mmg akan pulang ke pangkuan BN samada Sultan bubarkn or tidak. Tau kenapa? itulh ketentuan ALLAH, ketentuanNYA Selangor akan 'pulang' ke BN maka ia nya akan terjadi....

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID