NIK AJIS WAHABI???


Nik Ajis Wahabi? itu bukan det yang kata, det cuma kata nik ajis ni syiah je, tapi yang kata nik ajis ni wahabi ialah seorang Tok Guru Agama dan juga pengasas Pondok Geting yang bernama Ustaz Abdullah Sa'amah, ingat ye semua, orang yang sound nik ajis ni bukan cikai punya orang tau, dia juga adalah seoran ahli Majlis Tertinggi Persatuan Pondok Kelantan. antara benda yang dia sound nik ajis ialah:

1. “Abdullah menarik perhatian bahawa kebanyakan kenyataan yang dibuat oleh Nik Abdul Aziz tidak selari sama sekali dengan aliran Sunnah Wal Jamaah malah lebih bersifat Wahabi.


2. "Nik Abdul Aziz berasa alim disebabkan dia mempunyai ijazah sarjana tetapi bab keseluruhan agama seperti akidah, tasawur, fikah dan usuluddin (dia) terlalu jahil, dia bukan Mursyidul Am," katanya.



3. "Madrasah saya terikat kerana masalah dasar saja iaitu Al-Qur'an dan hadis. Dari situ saya muafakat (dengan Pas) tetapi pembawaan Nik Abdul Aziz dari segi akidah dan fikah saya menentang selama-lamanya dan habis-habisan.



4. "Bukan saya suka nak memecah-belah atau menghuru-harakan masyarakat, kita berani dan bersedia nak berdebat dengannya seperti dalam ceramahnya sebelum ini yang menyatakan
Nabi Muhammad SAW masa kecil sama dengan orang kampung seperti kita," katanya.”


5. Dalam keadaan sebegini, tentunya wajib bagi Pas dan UMNO bekerjasama bagi menjaga kedaulatan agama kerana situasi politik pada masa kini amat membimbangkan apatah lagi rakan politik Pas secara terang-terangan menolak pemerintahan Islam.

6. "Beliau terlalu takbur, tanpa sebarang perbincangan beliau telah menolak cadangan kerajaan perpaduan kerana syak wasangka. Perkara yang lepas (Pas keluar dari UMNO) biarlah berlalu, sekarang orang lain yang menerajui UMNO.

det tak pasti la pulak selepas nik ajis dan orang pas baca cerita ni, apa pulak la yang akan mereka (orang pas) akan gelar dan maki Tok Guru ini.

berita penuh disini

Comments

melayulupalagi said…
saya pun ade keluarkan artikel nik aziz dan hadi awang wahabi d blog saya MELAYU LUPA LAGI satu ketika dulu...

juga pengakuan dari ustaz sekolah pondok di kelantan...
PAPA GOMO said…
salam bro..
pada aku Nik Ajis ni dah sesat
Unknown said…
korang yg sesat ni....nak kate orang sedarlh diri...

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID