PAS DALAM KETAKUTAN


SEMALAM masa membentangkan kertas kerja hasil kaji selidik ke atas 2100 responden pensyarah kegemaran parti pembangkang iaitu Dr.Abu Hasan memberitahu ramai anak muda sekarang ini sudah menolak cara politik dan kepimpinan PAS.

Melopong orang-orang pas semalam bila Dr. Abu Hasan cakap macam tu, semalam baru la orang-orang pas sedar yang selama ini mereka tidak berpijak di atas bumi, mereka ingat bebudak di luar sana tu masih lagi gila-gila lagi menyokong mereka.

Hari ini (Ahad) sudah ada suara-suara sundal yang mula memperikaikan kredibiliti Dr. Abu Hasan, ada suara-suara yang mengatakan yang Dr. Abu Hasan proxi UMNO dan UMNO mengupah beliau untuk menjatuhkan moral pas di hadapan pimpinan mereka dan tak kurang pula ada yang kata Dr. Abu Hasan syok sendiri.

PAS takut menerima realiti yang orang muda sudah menolak parti mereka, kemenagan pas pada pru 12 hari tu adalah kemenangan nasib, kerana waktu itu rakyat bergitu marah dengan kenaikan harga barang dan petrol, cuba kalau dua isu itu tak berbangkit? korang ingat PAS boleh menang ke dangan bawa isu hudud dan negara islam ala pas? kirim salam la broo...

Sekarang apa yang PAS nak buat? masih lagi teruskan berkerja sama dengan pkr dan dap atau keluar pakatan dan berdiri diatas kaki sendiri? hanya pemimpin pas sahaja yang mampu membuat keputusan mane arah tuju pas kerana rakyat sudah menolak PAS...

Comments

Anonymous said…
MACAM DAH SAMPAI AJAL JE PAS NI....
Anonymous said…
haa...haa.... padan muko.
C L J said…
Tak payah lah nak tanya apa pas nak buat. Kita dah tahu dah. Mereka akan selar dan marah kepada Dr. Abu Hasan.

Mana boleh cakap yang tidak menyeronokkan mereka kena selar. Dato Harunsani pun waktu cakap perkara tidak menyeronokkan mereka kena selar. Dr. Abu Hasan ni apa lagi. Bagi fakta pun mereka kata shok sendiri.

Tahniah Dr. Abu Hasan. Pandai pandai anda gi cuba berkawan dengan mereka. Tanggonglah. Janganlah nak geram geram diperbodohkan begitu.
Anonymous said…
SLM BRO..AHLI PAS YG MASIH HIDUP PUN DH MULA RASE TAK TENTERAM. FATWA JAHANAM DAN SUMPAH MULA MKN DIRI. LAMA2 PAS TINGGAL KULIT DGN TULANG JE LAA HUHUHU
Anonymous said…
tunggu PRU13..Kita Benam PAS dalam tanah..
keris panjang said…
Aku sokong hudud tp aku tak sokong cara pas berpolitik yg jelas sudah ketinggalan zaman. Apa kita nak takut dgn hudud? Hudud lah satu2nya instrument yg boleh mengawal manusia!UMNO juga patut bergerak kearah melaksanakan hudud! Carilah pendekatan yg disenangi pas agar kita bersatu demi kekuatan islam.

Pada ketika yg sama, cara pas berpolitik jauh tersasar. Mereka memusuhi kaum seagamanya tetapi dalam masa yg sama amat menyayangi kaum kafir yg terang2 adalah musuh islam yang cukup nyata! Sebagai parti yg berpegan kpd ialam yg syumul, mereka sepatutnya bersikap spt yg disarankan Al Quran dan hadith. Mereka hanya ambil sekerat2 sahaja mana yg memberi keuntungan kpd mereka sedangkan mereka sembunyikan bahagian yg alin yg mungkin mereka fikir akan merugikan politik mereka tetapi mereka dgn bangga menuduh parti seagama yg menjadi lawannya yg ambil sekerat buang sekerat. Cara menuduh/serangan spt inilah yg diamalkan oleh yahudi dari masa kemasa. Mudah2an pas akan menerima hidayah Allah.
bakmai said…
parti yg menang hanya disebabkan undi protes yg beralih kpd mereka tidak akan bertahan lama. kemenangan itu adalah kemenangan rapuh yg akan beralih pada bila2 masa sahaja. kita tidak hairan kerana pr akan kecundang pada pr yg akan dtg kerana faktor itu. jgn lah mendabik dada konon2nya parti anda dh cukup kuat - apa yg jelas yg kuat hanyalh "temberang" saja.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID