Live Dari Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Khalid Samad Berjaya


Hari ini mahkamah memutuskan yang surat khabar mingguan Katolik Herald dibenarkan menggunakan Kalimah Allah dalam setiap terbitannya, menurut hakim, perkataan Allah bukan hak xklusif (mutlak) orang islam. ini bermakna lepas ni setiap kali surat khabar itu diterbitkan akan adalah perkataan ALLAH di setiap artikelnya.

Tahniah det Kepada Tuan Haji Ir. Khalid Samad Ahli Parlimen PAS Kawasan Shah Alam, dia lah orang islam yang pertama yang mencetuskan idea penggunaan perkataan ALLAH di gereja pada 28 Mac 2008, tidak mustahil dengan kemenangan Herald ini, agama lain juga akan menuntut penggunaan perkataan ALLAH di dalam setiap terbitan mereka.

Tahniah Khalid Samad, Tahniah PAS dan Tahniah Kepada seluruh Orang Melayu yang menyokong Pakatan Haram, ada telah melacurkan agama Islam sampai barai macam ni.

Comments

lagenda said…
Salam Ziarah......

Khalid melompat keriangan kerana berjaya....Tunggu pula apa reaksi PAS tentang ini
Anonymous said…
Esok lusa ramai lah orang kapir bubuh tatoo kat pungkok masing masing... emmmmm
Anonymous said…
Ulamak PAS pasti gembira Bila orang kapir tulis nama ALLAH kat selipar kasut Mereka. Hak orang Islam di tentukan oleh Hakim orang Kafir. dah tentu memihak kepada orang kafir.
Anonymous said…
dobro khalid samad..tahniah3x puas la hati hang...dajai betoi la hang...
pencinta kebenaran said…
salam...keputusan ni x boleh dibuat rayuan semula ke?

satu lagi cam ne dgn kuasa sultan...x leh ke kuasa sultan digunakan utk menangani kes ni?
Anonymous said…
Bahasa Melayu 'TUHAN'
Bahasa Inggeris 'GOD' atau 'LORD'
Bahasa Arab 'RAAB' atau 'ILAH'
ALLAH satu daripada 99 nama TUHAN dalam Al-Quran bagi umat Islam.
Setahu saya umat Kristian tiada 'NAMA TUHAN' dalam kitab mereka, hanya disebut 'GOD' atau 'LORD'.Begitu juga agama Yahudi, nama Tuhannya tidak boleh disebut.

Bagaimana nama ALLAH boleh disamakan dengan GOD atau LORD ? Sepatutnya terjemahannya "TUHAN"
Saya berharap pakar bahasa dapat memperjelaskan tentang kekeliruan ini.
Ezad said…
tahniah

semoga tuhan kristian memberkati hidup khalid samad
Anon 00 said…
lepas ni kita boleh tengok, berbondong-bondong orang kapir masuk Islam kesan dakwah yang berkongsi nama Allah dalam majalah Kristian tuh!

atau...

lepas ni, generasi muda Melayu yang semakin nipis imannya, akan anggap Kristian dan Islam sama saja... tuhan yang sama, nabi yang sama... syurga dan neraka pun sama.... Quran dan Bible pun sama juga... cuma Islam kolot dan jumut manakala Kristian Katolik kelihatan lebih moden dan maju...

Semoga laknat Allah Taala kepada golongan yang menyamakan Allah mereka dengan Allah si kafir!
Anonymous said…
apesal mahkamah civil tentukan benda yg berkaitan dgn agama islam.. kenapa org herald tu tak minta nama tuhan agama hindu, buddha atau ugama lain? nape tak sangat nama tuhan org islam???? ada heran ka tak heran...apakah pakar bahasa pun diam aje tgk benda ni..nape umno dan pas tak buat apa2..depa org islam kan?? apa dah jadi?? sikap sambil lewa tak apa org melayu dh sampai mcm ni kaaa.. kemonnnn..rayu balik laa
Anonymous said…
dulu kafirkan orang sekarang jadi kafir daklah nak ajak anak cucu pun ikut jadi kafir memang dasar khawarij jual agama kerana dunia cakap pasal agama tapi jual agama terkutuklah bagi mereka yang menjual agama di masjid di kedai kopi di pentas politik diparlimen yang lebih hebat lagi di gereja orang parti mana tu sendiri mahu fikirlah yang seorang tu nak jadi wali kali syitan sebab tu dia membolehkan berkawan dengan syaitan sifatnya menyebar fitnah parti mana yang suka tabur fitnah tuduh orang zalim tapi engkau lagi salim hanya yang bahlul yang percaya oh ya siapa nak mengaku bahlulnya bila kena marahlah tu memang syaitan tak nak mengaku salah . tok guru sesat lagi menyesatkan

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID