MEREKA PERTIKAI LAGI HAK KITA.


Biadap dan kurang ajar apa bila, kaum pendatang ini mempertikaikan hak ketuanan melayu dan kontrak sosial dan mereka katakan sebagai helah parti politik untuk kekal memerintah.

Bagai mana forum seperti ini yang boleh kita anggap sebagai memperlekehkan kuasa melayu boleh di teruskan oleh badan ngo seperti Refsa (Research for Social Advancement) dan malaysiakini, forum yang bertajuk 'Mitos Ketuanan Melayu' menjemput berberapa orang ahli panel seperti naib presiden DAP, Tengku Abdul Aziz Ibrahim, Noraini Othman' (UKM/Sister in Islam), pakar sejarah Malaysia, Clive Kessle dan ahli Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) Richard Yeoh.

Dalam forum itu, jelas mereka-mereka ini memperlekehkan ketuanan melayu, kuasa melayu dan tidak terkecuali kuasa raja-raja melayu, menurut Tengku Abdul Aziz lagi, konsep 1 malaysia yang dibuat oleh datuk najib hanyalah mitos untuk membodohkan penduduk malaysia dan katanya Datuk Najib sendiri gagal untuk menerangkan secara jelas mengenai konsep itu, dia juga menambah, yang konsep Malaysian malaysia yang di perkenalkan oleh PAP kemudiannya DAP lebih jelas arah tujunya.

Salah seorang ahli panel bukan melayu telah cuba mutarbelitkan berberapa fakta mengenai konsep ketuanan melayu, hujah clive Klesser, timbalan perdana menteri kedua, Tun Dr Ismail Abdul Rahman pernah berkata bahawa penerusan dasar-dasar yang membantu orang Melayu, boleh menjadi satu penghinaan kepada maruah mereka. nampak tak ini satu pembohongan, semua orang tahu yang Tun Dr Ismail ada lah seorang pejuang yang bergitu kuat memperjuangkan hak orang melayu.

Kalau kaum pendatang sudah berani mempertikaikan hak kita, apa kata det nak cadangkan untuk kita buat satu forum dan kita pertikaikan pula hak-hak yang kaum pendatang ni dapat di negara kita, kita jemput Datuk Ibrahim Ali dan Datuk Ahmad Ismail (Bekas Ketua UMNO Bhg Bukit Bendera)

atau ada sesiapa boleh bagi idea lain...

Comments

Anonymous said…
AKU SOKONG 200%!!!..KLU MEREKA DH MULA MEMPERTIKAIKAN HAK MELAYU KAT BUMI SENDIRI, APE GUNANYA KEWUJUDAN ORG MELAYU JIKALAU X BLH NAK MEMPERTAHANKAN HAK SENDIRI??..SI TENGKU MELAYU MURTAD TU BKN MELAYU TULEN LG!..MELAYU CAP DAP!!!..HARKK PTUIHH!!
Anonymous said…
Bro Jeffry, melayu dah takde telor la...apa nak kisah, ada melayu pun bnyk dah murtad dah, ada yang berani belakang bini jek...ada yang gemar seks sesama jenis...nk melayu apa nyer? tinggallah 2-3 kerat yang berapi2 nk menentang cina DAP ni, kalau aku senang jek...selesaikan cara kasar jek diorang tu semua..guna kekerasan la, pe de hal? tul tak?
Anonymous said…
Salam saudara, tolong pantau laman blog ni..ada ciri2 menghasut cina benci melayu la..blog ni kepunyaan pelakon yang selalu belakon dalam filem dan drama afdlin shauki..nama dia Patrick Teoh, ni alamat blog dia http://niamah.blogspot.com
Anonymous said…
Elok jugak buat cara keras. Cara berlembut dah tak jalan la. Atau cara halus pun ok gak, hantar le 3,4 tiupan kat Nga pun ok jugak. Sesak kan nafas dia.
Anonymous said…
a malaysia for all malaysians,where everyone is equal under the law
umnokampungtrosor said…
aku sokong segala2 nyee..apa lg buat ler forum cepat.. bg tau jer lokasi dimana tarikh nya bila pasti kami akan datang......

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID