Terkini Dari Konvensyen Pakatan Rakyat.


Laporan Terkini dari Konvensyen Pakatan Haram:

Usul yang dibawa oleh dua orang peserta dari PKR dan DAP Selangor untuk menggunakan satu lambang (logo) sebagai mewakili Pakatan Haram telah di tolak oleh berberapa wakil PAS, ini di suarakan sendiri wakil PAS yang hadir di konvensyen pagi tadi kepada det.

PAS membantah sekeras-kerasnya penggunaan satu logo itu, ada yang berkata, tidak ada rasionalnya untuk parti-parti dalam pakatan menggunakan satu lago, lebih baik gunakan logo masing-masing supaya pengundi tahu calon yang ingin dipilihnya itu dari parti mana.

Seorang peserta dari PAS memberi tahu, penggunaan satu logo akan memberikan kelebihan kepada DAP dan PKR tetapi tidak kepada PAS, rata-rata perwalilan PAS yang hadir membatah penggunaan satu logo untuk pakatan haram, mereka meminta kepimpinan PAS pusat membantah penggunaannya.


Di sesi temubual bersama berberapa wartawan yang sempat juga det mendengarnya, seorang wakil dari DAPSY, membidas Nik Ajis kerana mula membangkitkan semula isu negara islam dan hukum hudud, wakil DAPSY tu kata, sekarang ini sepatutnya sudah tidak timbul lagi, kepimpinan pakatan rakyat telah bersetuju yang pembentukan negara islam dan pelaksanaan hukuman hudud itu hanyalah agenda pas dan ia nya bukan agenda pakatan rakyat, katanya.

Serkiranya kita teliti dari dua komen itu, maka amat jelas, PAS, PKR dan DAP sebenarnya tidak sehaluan dalam membentuk pakatan rakyat, masing-masing mempunyai agenda politik sendiri PAS ada agendanya, PKR dengan agendanya dan DAP juga mempunya agenda sulitnya. kesimpulan apa yang dibentangkan hari ini dan semalam adalah sebuah retorik untuk membangangkan ahli-ahli mereka dan menipu rakyat.

laporan det dari Dewan Auditorium MBSA Shah Alam, jam 1,45 petang.

Comments

Anonymous said…
pakatan haram jadah.
huaa...huaa...hauaa...
Anonymous said…
aku tengok kat situ ada tiga parti je mane logo PSM Pimpinan Dr Nasir? dah tak jadi komponen pr ke atau dah di terajang keluar?
Anonymous said…
heeeeeeeeeeee

bagusler blogger umno ni... celah kain orang pun nak tau... huaa...takutker...

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID