Wartawan Melayu di Tekan, Wartawan Cina Lepas


Terlajak perahu boleh di undur, terlajak kata lu sendiri mau ingat.

Itulah yang terjadi kepada karpal singh, dek kerana takut dengan tindakan mahkamah kerana menghasut, dia terpaksa mengupah peguam yang juga anaknya yang cukup pandai putar belit untuk membelit seorang jurukamera tv 3, ini berlaku semasa sesi soal oleh peguam karpal.

Sah sekarang ini karpal memang berniat jahat untuk menyaman sultan perak sekiranya tuanku membenarkan angkat sumpah Dr. Zamri sebagai menteri besar perak. yang peliknya kenapa hanya jurukamera tv 3 sahaja yang di tanya soalan bertubi-tubi oleh peguam karpal, sedangkan wartawan cina dari malaysiakini turut sama menjadi saksi kes itu tidak di soal bertubi-tubi.

Adakah peguam karpal Jagdeep Singh Deo yang juga Adun Datuk Keramat amat bencikan jurukamera tv3, sehinggkan soalan yang tidak logik seperti saiz pita rakaman pun dia nak tanya atau pun ini memang sifat racist jagdeep terhadap bangsa melayu.

Comments

POTS said…
because he tell lies..

he deserved that!!!
Pemerhati said…
Ini adalah taktik peguam iaitu putar belit. Terpulanglah kpd hakim mahkamah utk menyekat atau membantu tindakan peguam yg terang2 kurang ajar. Hakim juga sepatutnya dinilai kewibawaannya. Adakah dia tidak berat sebelah? Adakah dia yg ariff atau yang tidak ariff?

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID