31 March 2009

PAS aka Pembangkang terjerat, pembangkang dungu.


pembangkang kata nak memertabatkan bahasa melayu, tapi pembangkang sendiri pun tak paham bahasa melayu, makna bogel di ambil dan di fikir sampai tak tidur malam secara sempit-sesempitnya oleh pembangkang.

tapi dah memang sejak azali lagi pembangkang ini fitnah, megadu-domba dan spekulasi dah menjadi makanan dan darah daging pembangkang, oleh kerana ada bahalul-bahalul melayu yang percaya pada cerita-cerita macam tu, tu sebabnya pembangkang ni masih lagi hidup di malaysia...

kalau ada pun dan memang ada pun video liwat anwar dan gambar penuh eli bulunya berserabut, tapi kami tidak akan sekali-kali menyiarkannya kerana bukan perangai kami untuk mengaibkan sesama manusia meskipun orang itu boleh di kira sebagai lauk untuk kami, biarlah berperang secara politik tapi bukan mengaibkan peribadi orang...

jadi kalau rakyat marhaen terbaca tulisan ini, di harap kamu boleh la menilai yang mana intan yang mana kaca, yang mana baik yang mana buruk. itu lah sebabnya ALLAH tu tidak beri peluang untuk parti pembangkang terutamanya PAS untuk memerintah MALAYSIA walau pun PAS ini telah wujud lebih 50 tahun lepas, bayangkan la baru artikel yang sebegini keluar dari pada Murshidul Amm sampai la ke tukang cuci jamban pejabat PAS Pusat melatah, walhal gambar belum pun di post kan lagi... sial ke tidak perangai macam tu? apa akan jadi kalau puak-puak ni perintah malaysia? apa2 pun kami bersyukur kepada ALLAH kerana memberikan idea yang cukup bernas ini untuk memperbodohkan lagi pembangkang yang selama ini memang bodoh.

jadi kepada pengundi

Bukit Gantang
Bukit Selambau
Batang Ai

korang buat lah pilihan yang bijak, takkan lah korang nak ambik orang bodoh, tak reti bahasa melayudan orang yang suka memfitnah, megadu-domba yang sudah menjadi makanan dan darah dagingnya dan orang yang hitam hatinya ini untuk di jadikan wakil rakyat?buat lah pilihan yang bijak....

ANTARA PERKATAAN BOGEL DAN PERKATAAN 'BOGEL'?

gap sengaja memancing perhatian. perkataan 'bogel' dijadikan umpan.

definisi BOGEL mengikut kamus utama/zaman edisi 1973 ms 60 ialah ( perbuatan telanjang atau tidak berpakaian) manakala dalam pengertian lain dalam kamus sistem edisi 1982 ms 50 ialah ( BOGEL di erti kan sebagai telanjang/ditelanjang dan menelanjangkan diri)
pihak kami telah menerima hampir 67 kandungan sms .

TAJUK 'BOGEL' MERUPAKAN SALAH
SATU DARIPADA TRAP YANG DIPASANG OLEH PIHAK KAMI. KAMI MAHU MENGAJAK RAKYAT BERHENTI MENJADIKAN KAEDAH 'POLITIKAL SENSASI' SEBAGAI PANDUAN BERPOLITIK.

matlamat kami mahu menghentikan politik sensasi. politik ini tidak berpijak kepada bumi yang nyata. politik sensasi tidak mempunyai fakta. politik sensasi adalah permainan anwar ibrahim. rakyat telah tertipu dengan mainan politik sensasi anwar, mereka telah lupa bahawa keperluan mengkaji cerita berpaksikan fakta perlu dijadikan guideline menentukan matlamat politik atau political aimed.

hari ini hampir 5 tahun sejak anwar bebas, hampir seluruh rakyat telah ditipu oleh anwar. anwar merupakan pakar dalam politikal sensasi. lihat sahaja lakonannya sewaktu 'konon' sakit tulang belakang.drama ini cukup berkesan menagih simpati rakyat. tetapi itu hanya sandiwara, anwar terkantoi bila satu rakaman sulit di wad HKL mendedahkan anwar sebenar tidak langsung sakit !

itu politik persepsi yang dicipta oleh anwar untuk memburukkan kerajaan. samalah ceritanya dengan altantuya. anwar memfitnah ds najib dengan pelbagai cerita , dia mewujudkan persepsi yang tiada berfakta. hampir 4 tahun sejak pilihanraya kecil ijok cerita altantuya dimainkan. 'SAYA ADA BUKTI' kata anwar..namun hingga kini tiada fakta yang diberi. cerita persepsi ini sama juga dengan politikal sensasi 16 september. 'WE HAVE ENOUGH NUMBER' sayang ia sekadar retorik ciptaan sendiri.

pembangkang malaysia HIDUP DAN BERNYAWA atas politikal sensasi. setiap perkara dan peristiwa sebolehnya dijadikan isu. mereka tiada kemampuan untuk bernyawa berlandaskan fakta.

PERLUKAH SELAMANYA POLITIK PERSEPSI INI DIJADIKAN 'RUKUN' DALAM RAKYAT MEMBUAT KEPUTUSAN DAN PENILAIAN POLITIK ? ATAU KITA MAHU BALIK KE PANGKAL JALAN DAN MENJADIKAN SEMULA 'FAKTA' SEBAGAI PANDUAN UTAMA DALAM BERPOLITIK?

PIHAK KAMI DAN SELURUH KUMPULAN BLOGER KINI DALAM USAHA MENGHAPUSKAN MAINAN 'POLITIK SENSASI' CIPTAAN ANWAR DI SETIAP PEMIKIRAN RAKYAT.SELAGI GAME ANWAR INI WUJUD DALAM PEMIKIRAN RAKYAT, MAKA SELAGI ITULAH NASIB AGAMA BANGSA DAN NEGARA SENANTIASA BERADA DALAM KEADAAN MARABAHAYA !

TAJUK 'BOGEL' ?

bogel punyai maksud yang luas. memang benar wujud gambar wanita cina tidur tidak memakai seluar dalam, memang ada cerita seks luar tabie yang salah satu aksinya ialah meludah ke kote nya,gambar anak vvip berbogel dll,...namun pihak kami sekali-kali tidak akan menjadikan 'bogel' sebegini dijadikan mainan politik, apatah lagi untuk mempamirkannya di dalam blog ! itu bukan caranya..politik kotor adalah makanan anwar ibrahim dan bukan makanan rakyat.

yang pasti pihak kami akan 'membogelkan' pas dan pkr di bukit gantang dan bukit selambau. ini adalah tanggungjawap kita dan seluruh rakyat. pas dan pkr telah biadap pada melayu,agama dan sultan. maka wajarlah untuk seluruh rakyat MEMBOGELKAN mereka pada 7 april ini !

SILA SEBARKAN GAMBAR INI ! AYUH KITA AJAK SELURUH RAKYAT 'MEMBOGELKAN' PAS DAN PKR PADA PILIHANRAYA MINGGU HADAPAN !

ps ;- 'video klip ludah itu' ? masa akan menentukan.....




30 March 2009

GAMBAR "BOGEL PEMIMPIN PEMBANGKANG AKAN DIKELUARKAN"?


ESOK 31 MAC 2009 TEPAT JAM 12 TENGAH HARI KAMI (GERAKAN ANTI PKR & DARULEHSAN TODAY) AKAN MENYIARKAN 5 KEPING GAMBAR PEMIMPIN PEMBANGKANG "BOGEL" !!!

KITA SERANG !!!!

(INI BUKAN GAMBAR ELIZABETH WONG)
haa.....haa.....haa.....

29 March 2009

Pilihanraya Kecil terakhir Anwar


UMNO kembali bersatu, dengan kembalinya Tun ke dalam UMNO di lihat sebagai UMNO mendapat kekuatan baru, pilihanraya kecil dua bukit dan satu batang yang akan di adakan pada 7 Apr nanti akan di lihat sebagai batu nisan kepada pembangkang terutama Anwar Bin Ibrahim, Anwar sedar apa bila Najib mengangkat sumpah sebagai PM (kalau tiada aral pada 4 Apr ini) maka jangka hayat politik dia akan berkubur.... permintaan anwar untuk menjadi penasihat agama islam untuk Obama masih belum mendapat jawapan dari white house, jadi sekarang ini anwar hanya mampu berserah kepada Allah untuk menentukan untung nasibnya lepas ini.

Sebutan semula kes liwat anwar pada minggu depan, peratus untuk anwar di sumbatkan kedalam penjara semula ialah 100%. kenapa seratus, kerana semua bukti-bukti untuk mensabitkan anwar dengan kes liwat itu sudah siap untuk di bawa ke mahkamah, bukti itu cukup lengkap, dari dna, saksi-saksi, toy boy anwar sewaktu dia di penjara sg buloh juga akan di bawa, rakaman cctv di kondo tempat kejadian dia dan saiful dan ada yang megatakan rakaman video dalam bentuk 3gp pun kini sudah ada dalam simpanan polis dan pihak pendakwa. jadi kali ini tidak akan lagi timbul soal teknikal dalam perbicaraan kes itu, ini belum lagi kita cerita megenai rakaman video yang di simpan oleh datuk nalla.

Maka sekali lagi di ingatkan PRK dua bukit dan satu batang ini menjadi PRK yang terakhir buat anwar ibrahim aka Al- Juburi, so lepas ni wan azizah jangan lah menangis macam budak kecik, merayu macam orang minta sedekah apa bila terbukti suami kamu itu bersalah, ada baiknya kamu wan azizah minta cerai je lah... kerana aku cukup pasti yang kamu memang tahu yang suami kamu ini memang kaki buntut.

Jadi kepada semua jentera PRK UMNO, berkerjalah bersungguh-sungguh untuk memenangi hati rakyat kembali, kepada pemimpin yang baru je menang dalam pemilihan yang baru lepas, kerja-kerja-kerja jangan hampakan harapan 27 juta rakyat malaysia dan 3 juta ahli umno... kerana di bahu anda tergalas amanah yang berat untuk memastikan kemakmuran negara....


Tahniah di ucapkan kepada

1) Datuk Seri' Najib Tun Razak (Presiden UMNO & Perdana Menteri Malaysia)

2) Tan Sri Muhyiddin Yassin (Timbalan Presiden & Timb Perdana Menteri)

3) Datuk Seri' Zahid Hamidi (Naib Presiden)

4) Datuk Seri' Hishammuddin (Naib Presiden)

5) Datuk Seri' Shafie Apdal (Naib Presiden)


23 March 2009

Cerita dua orang Calon


Kurang dari 24 jam lagi, parti politik Melayu tertua dan terbesar di Malaysia akan bersidang dan membuat pemilihan yang akan menentukan nasib nya akan datang. UMNO di lahirkan 63 tahun lalu telah menempuh pelbagai kesukaran, pahait manis yang tidak pernah ditempuh oleh mana-mana parti lain yang ada sekarang ini. dalam tempoh itu lah UMNO berjaya mematangkan dirinya dan berjaya membawa negara.

Bab 1: Khairy Jamaluddin Calon Ketua Pemuda UMNO Malaysia.

Undi lah Khairy Jamaluddin, dengan menangnya dia sebagai ketua pemuda umno malaysia, maka ini lah orangnya yang akan menjadi duri dalam daging kepada pimpinan Datuk Najib, anak muda yang amat bercita-cita besar ini mampu menjual negaranya kepada singapura melalu projek mega cetusan idea nya iaitu Nusajaya dalam wilayah pembangunan Iskandar... cuba kita tanya khairy berapa banyak duit yang dia dah kaut dari penjualan tanah-tanah di nusajaya kepada toke-toke cina di singapura. kamu pemuda umno akan jadi hamba duit sekiranya manusia ini yang menjadi ketua pemuda kamu, mahukah pemuda umno melihat satu persatu tanah orang melayu di jual kepada cina singapura, kalau nak, undilah Khairy Jamaluddin. dikatakan budak ini memiliki aset sebanyak 1.5billion, untung juga la seorang lagi partner in crime khairi iaitu norza zakaria tidak di benarkan bertanding, kalau tidak akan berdondang sayang la khairi, norza, rizal marecan dan man badak menjual kekayaan negara pada singapura..

menurut satu sumber yang memang boleh percaya, budak khairy ni di katakan telah mendapat latihan oleh satu ajen perisikan antarabangsa iaitu MI6 dari british, bayangkan lah budak suruhan khairy ini yang namanya di sebut sebagai man badak boleh memiliki rumah berharga

9 juta di kawasan hotel IOI Marriott dan di katkan juga man badak ini membeli 3 buah kereta mewah sekali gus dan memeliliki motosikal Harley davidson coustom made yang berharga ratusan ribu ringgit. ini belum lagi kita bercerita tentang rizal marican naina marican yang sanggup merampas isteri seorang penyanyi hanya semata-mata budak ni kemaruk burit artis. si rizal ini dikatakan menggunakan isteri dan kawan-kawan artis isterinya melayan perwakilan pemuda umno boleh di umpamakan GRO melayan pelangan, bayangkan la samapai tahap tu si rizal ni sanggup buat hanya semata-mata untuk mendapatkan undi menjadi orang nombor 2 dalam pemuda umno. jadi kepada para perwakilan semua, adakah orang yang semacam ini yang kita hendak pilih menerajui pemuda umno? tepuk dada tanya selera. itu belum di ceritakan bagai mana si budak khairy ini membeli tanah-tanah milik kerajaan di sekitar ampang dan di jual kepada syarikat-syarikat singapura, kalau nak tahu dengan lebih lanjut korang tanya la sendiri Menteri Wilayah Persekutuan yang botak tu, Kapten Besara Zulhasnan Rafiq, bagai mana si mamat botak meluluskan pembelian tanah-tanah dengan harga jauh lebih murah dari harga sebenar.

ingat la wahai orang melayu umno, mana lagi kita nak duduk kalau negara kita ini tergadai, orang cina boleh balik ke negara cina, orang india boleh balik ke negara india, orang melayu???

pada semua perwakilan, aku nak ingatkan disini kalau kita masih sayangkan UMNO tolak lah manusia yang bernama Khairy Jamaluddin ini, masih ingat kah lagi sapa yang menghantar passport anwar ibrahim di rumah nya, di sini aku nak ceritakan sedikit mengenai petemuan pak lah dan anwar di sebuah markaz ajaran sesat di ulu langat dua minggu lepas. korang ingat pak lah saja-saja je ke nak pi tempat tu? tak sebenarnya pemergian pak lah ke tempat tu telah di atur oleh si khairy adalah untuk berbincang tentang plan peralihan kuasa dengan anwar ibrahim. antara butir pebincangan pak lah dan anwar ialah,

(1) anwar meminta pak lah tidak megumumkan tarikh peletakan jawatan beliau, ini ternyata benar kerana sampai la ni pak lah tak umum kan tarikh bila dia nak blah dari jawatan PM.

(2) anwar meminta pak lah bersetuju mengenai plan kerajaan campuran, apa bila plan ini kerajaan campuran ini berlaku maka Datuk Najib tidak berpeluang lah menjadi perdana menteri kerana perdana menteri akan di pilih di oleh ahli parlimen. mengikut amalan sekarang ini PM di lantik atas kapasiti Presiden UMNO, senang cerita siapa presiden umno dia lah jadi PM.

(3) anwar meminta pak lah memastikan yang Khairy Jamaluddin menang sebagai ketua pemuda umno, supaya senang orang-orang kanan anwar iaitu saifuddin nasution dan johari abdul menyertai umno semula dan sekali gus me-control umno dari dalam dan melemahkan pentadbiran Datuk Najib.

(4) seperti yang aku pernah tulis dulu, yang anwar ni mati hidup balik pun dia tak nak masuk penjara, anwar tahu kalau Datuk Najib menjadi PM, peluang dia dalam kes liwat tu 100% dia akan di sumbatkan ke dalam penjara, jadi itu lah salah satu helah anwar untuk melambatkan proses untuk dia menjadi banduan semula.

tapi apa bila di tanya wartawan mengenai pertemuan itu apa jawapan pak lah 'takdak apa-apa' mana boleh takdak apa-apa... kalau takdak apa-apa yang hang pi jumpa dia tu wat apa?

Bab 2: Zahid Hamidi Calon Naib Presiden UMNO

Semua orang tau yang zahid hamidi ni orang anwar ibrahim... pernah kena ISA kemudian menagis depan pegawai cawangan khas minta simpati untuk di bebaskan, tapi mungkin banyak benda yang perwakilan umno tak tahu, aku tak nak bercerita tentang kes pukul menggunakan "gengsterisme" yang itu kita semua tahu, ni yang aku nak bagi tahu semua perwakilan ialah tentang perangai zahid ni yang membeli benih pokok kelapa sawit untuk syarikat Tabung Haji Plantation, punya la teruk perangai si zahid duit orang nak pi haji pun dia rembat, bayangkan la si zahid ni melalui adik dia menawarkan harga anak pokok kelapa sawit kepada Tabung Haji Plantation dengan harga RM 50 sedangkan harga semasa bagi satu unit anak pokok kelapa sawit dalam lingkungan RM 12 - 15 sepokok. orang macam tu ke kita nak ambik dia sebagai Naib Presiden, belum lagi kita bongkar cerita bagai mana si zahid hamidi ni mengunakan puluhan juta wang tabung haji untuk membeli aset-aset di arab saudi yang kononnya boleh di gunakan untuk jemaah haji sedangkan aset-aset yang ingin di beli oleh zahid ini langsung tidak mempunyai nilai, dan jikalau di taksirkan harganya, jauh dari harga yang di minta oleh zahid hamidi, pernah seorang akauntan Tabung Haji memberitahu aku, yang si zahid ni punya la teruk, si zahid ni menggunakan pegawai pemasaran Tabung Haji di seluruh malaysia untuk kerja-kerja politik dia, pikir la duit orang nak pi haji kau rembat untuk kerja-kerja politik dia.

si zahid hamidi ni sebenarnya tak layak langsung memegang portfolio jaga agama ni, macam mana la nak jaga agama sedangkan keluarga sendiri pun tak reti nak jaga, kenapa aku cakap macam tu? kau orang pernah tengok video bogel anak zahid hamidi yang namanya nurulhidayah? tu pasal la aku kata zahid hamidi ni tak layak jaga agama... aku boleh cakap pasal aku ada bukti... mengenai penglibatan zahid hamidi dengan anwar ibrahim, pada pilihanraya kecil permatang pauh, di beritakan si zahid ni melaburkan ratusan ribu ringgit kepada PKR ada sumber yang memberitahu segala kelengkapan pilihanraya PKR di permatang pauh adalah sumbangan zahid hamidi......


bersambung esok... lagi kisah kebejatan Zahid Hamidi dan Khairy Jamaluddin.

22 March 2009

Bangsat, Anjing, Babi punya Pembangkang.


Ini lah contoh-contoh gambar sial yang pembangkang buat, kalo nak tengok banyak lagi kau orang boleh buka web Tranungkite, kat situ korang boleh tengok macam-macam gambar yang dia orang buat untuk memburuk-burukan pimpinan negara dan DYMM Sultan perak...

Pembangkang dah mula main sial... gambar DYMM Sultan Azlan dan Ustaz Harusani dalam keadaan bergitu memang satu perbuatan biadab.... memang sial la pembangkang... sebenarnya sejak dari dulu lagi, pembangkang ni memang suka sangat buat gambar-gambar sial ni, Tunku Abd Rahman pun pernah di fitnah oleh PAS yang kononnya Tungku makan babi dalam satu majlis jamuan tahun baru cina, gambar Tungku duduk di meja makan kemudian mereka letakan gambar babi di atas meja itu, menunjukan seolah-olah Tungku pun turut sama makan benda haram itu ( sila baca buku Tungku bertajuk sebelum dan selepas 13 may)

Perangai pembangkang terutama PAS yang kerap kali menggunakan gambar untuk memburukkan orang lain, dalam pilihanraya 1999, PAS pernah megeluarkan berberapa gambar lucah pemimpin BN sewaktu hari-hari terakhir kempen pilihanraya umum itu. perangai yang sama juga mereka ulang dalam PRU 2004 & PRU 2008 yang lepas... cuba lah korang buka laman web Tranungkite, korang akan dapat tengok lebih banyak lagi gambar-gambar mencemuh DYMM Sultan Perak dan pimpinan BN yang di reka oleh PAS dan gang-gang pembangkang yang lain....
Pembangkang lempar batu sembunyi tangan....

20 March 2009

TERKINI...Lagi Salah Laku Politik.

Maklumat terkini,

Setakat maklumat ini di terima 20 Mac 2009, lebih 500 aduan mengenai salah laku telah di terima oleh Lembaga Disiplin UMNO, di katakan aduan salah laku ini melibatkan orang-orang Tan Seri Muhammad Taib dan Dato' Wira Ali Rustam. sumber juga di maklumkan yang Lembaga Disiplin UMNO akan bersidang satu dua hari lagi untuk menyiasat tentang dakwaan itu...

Nur Muhammad

Berikut adalah satu klip video yang di rakam oleh seorang penghuni sebuah hotel, video itu di rakam sewaktu azan isyak sedang di laungkan, lokasi masjid tidak dapat di tetukan di mana, menurut sumber masjid yang di rakamkan itu adalah Masjid Nabawi di kota Madinah...
video

19 March 2009

Sekitar Majlis Pengenalan Calon Exco Pemuda UMNO Malaysia

AHMAD SUHAIRI BIN HJ. AHMAD HARIRI
CALON EXCO PEMUDA UMNO MALAYSIA - GURKHA PEMUDA UMNO MALAYSIA
CALON ( NO 61 )



Pada 15 & 17 Mac yang lepas, sesi pengenalan Calon Exco Pemuda UMNO Malaysia bergerak ke negeri Johor, seramai lebihkurang 40 orang calon Exco Pemuda telah menghadiri Majlis itu. selepas negeri Johor, Perak menjadi negeri terakhir dalam siri jelajah memperkenalkan calon-calon-Exco Pemuda UMNO Malaysia.


Sesi Pengenalan Calon yang di adakan di Negeri Johor







Siri jelajah terakhir majlis perjumpaan calon Exco Pemuda dan Perwakilan di Negeri Perak








18 March 2009

Fairuz letak Jawatan, kemungkinan Pilihanraya kecil Penanti akan di adakan


TERKINI...

Timbalan Ketua Menteri 1, Pulau Pinang meletakkan jawatannya esok atas arahan Anwar Ibrahim, sekarang ini para pegawai beliau sedang sibuk mengemas segala dokumen yang berkaitan fairus di pejabatnya di bangunan komtar.

Besar kemungkinan Anwar juga meminta fairus melepaskan kerusi Ahli Dewan Undangan Negeri kawasan Penanti dalam Perlimen Permatang Pauh. Fairus di minta melepaskan jawatan itu kerana Anwar sudah tidak tahan lagi di asak oleh pelbagai pihak atas amalan rasuah yang di lakukan oleh fairus sejak dia menjadi Timbalan Ketua Menteri.

Dikatakan fairus memiliki kereta jenis BMW 5 series dan Mercedes C Class yang di beli secara tunai di atas namanya, bukan itu sahaja fairus dikatakan memiliki pelbagai aset yang dia kumpul semasa dia menjadi TKM 1.

Besar kemungkinan fairus akan di tahan oleh SPRM sedikit masa lagi..

sumber: Pejabat Perhubunggan PKR Pulau Pinang.

17 March 2009

Sah Tan Sri Muhyidin Timbalan Presiden UMNO selepas jam 4 petang ini.




Mari kita mengenali dengan lebih dekat lagi bakal Timbalan Presiden UMNO dan Bakal Timbalan Perdana Menteri Malaysia ini...
Beliau di lahirkan 62 tahun lalu di muar johor, mendapat pendidikan awal di Sekolah Kebangsaan Maharani dan Sekolah Kebangsaan Ismail dan mendapat pendidikan menengah di Sekolah Tinggi Muar. ayahnya Allahyarham Hj. Muhammad Yassin adalah seorang guru agama yang terkenal di daerah Muar, mengasaskan Sekolah Men. Md. Yassin (Persendirian) di Batu 1 1/4 Jalan Bakri, Muar dan Sekolah Arab Saadiah di Batu 1 1/2 Jalan Bakri. apa bila beliau tamat pendidikan menengah, beliau melanjutkan pelajaran ke Universiti Malaya dan berjaya memperolehi Ijazah Sarjana Muda Ekonomi dan Pengajian Melayu (1971).

Beliau memulakan kerjaya sebagai Penolong Setiausaha Kerajaan Negeri Johor (1970) dan kemudiannya Penolong Pegawai Daerah Muar (1974). Pengalaman sebagai penjawat awam digunakan sepenuhnya oleh beliau untuk berkecimpung dalam dunia korporat. Antara tahun 1974 hingga tahun 1978, Tan Sri Dato' telah memegang beberapa jawatan penting di SGS Ates Sdn. Bhd. sebagai Pengurus Perjawatan, Pengarah Urusan Sri Saujana Berhad serta Pengarah Syarikat Equity Mal Sdn Bhd.

Pengalaman politik beliau bermula apa bila beliau telah dipilih menjadi Ketua Pemuda UMNO Bahagian Pagoh pada tahun 1976 dan Dari situ karier politiknya terus berkembang apabila buat pertama kalinya, Y.B. Tan Sri Dato' Muhyiddin dipilih menjadi Ahli Majlis Tertinggi UMNO Jawatan ini digunakan sepenuhnya untuk menabur bakti dan kemudiannya menjadi tokoh yang dipilih menduduki kerusi Naib Presiden bermula September 1993 sehinggalah ke hari ini.

Beliau pertama kalinya dipilih menjadi Ahli Parlimen apabila beliau memenangi kawasan Parlimen Pagoh pada pilihan raya tahun 1978 Beliau yang berjaya mempertahankan kerusi parlimen berkenaan pada pilihan raya umum pada tahun 1982 telah dilantik menjadi Menteri Besar Johor selepas Pilihan Raya Umum ke-7 apabila memenangi kerusi Dewan Undangan Negeri kawasan Bukit Serampang di bawah kepimpinan beliau, negeri Johor terus berkembang pesat dan menjadi antara negeri yang termaju di Malaysia.

Beliau juga pernah dilantik menjadi Setiausaha Parlimen Kementerian Luar Negeri Malaysia pada tahun 1981, Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan pada tahun 1982 dan Menteri Belia dan Sukan selepas Pilihan Raya Umum ke-9 iaitu pada Mei 1995. Empat tahun kemudian, beliau dilantik menjadi Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna mulai bulan Disember 1999. Pada bulan Januari 2004, beliau diberi kepercayaan mengetuai Kementerian Pertanian berikutan penstrukturan semula Kabinet Persekutuan. Selepas Pilihan Raya Umum ke-11, beliau dilantik semula menjadi Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani yang fungsinya ditambah bagi memajukan sektor pertanian dan industri yang berkaitan agar lebih berdaya saing pada 18 Mac 2008 beliau di lantik sebagai Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri.

Jika di lihat dari segi latarbelakang keluarga dan pengalaman politik yang ada pada beliau, jelaslah yang beliau amat layak untuk menjadi Timbalan Presiden UMNO Malaysia dan Timbalan Perdana Menteri Malaysia dan di yakini Malaysia akan terus maju di bawah pemerintahan beliau.
DI HARAP PARA PERWAKILAN BUAT LAH PILIHAN YANG BIJAK DALAM MENENTUKAN JATUH BANGUN UMNO DAN KESTABILAN POLITIK NEGARA.

CALON EXCO PEMUDA UMNO MALAYSIA


PROFIL AHMAD SUHAIRI BIN HJ. AHMAD HARIRI
CALON EXCO PEMUDA UMNO MALAYSIA

Pengenalan.

Ahmad Suhairi Bin Hj. Ahmad Hariri berumur 34 tahun, dilahirkan di Bandar di Raja Klang Selangor pada tanggal 8 April 1975. mendapat pendidikan awal di Sekolah Menengah Rendah La Salle Klang dan melanjutkan pelajar ke peringkat menengah di sekolah yang sama. Selapas tamat tingkatan lima, beliau melanjutkan pelajaran di UITM & KOLEJ NEGERI pada tahun 1993-1996 dalam jurusan Diploma Teknologi Maklumat (IT). Selepas tamat pengajian di UITM, beliau mula memasuki alam perkerjaan, dalam tahun 1996 beliau menjawat jawatan sebagai pegawai kewangan di Bank of Commerce (M) Bhd. Pada tahun 2000 beliau bertugas di CSA Malaysia Sdn Bhd sebagai Pegawai Pengiring dan pada tahun 2004 beliau menjawat jawatan sebagai Pengarah Pembangunan Perniagaan di syarikat Inai Kenaga Sdn Bhd.

Latar belakang politik.

Menyertai UMNO pada tahun 1996 sebagai ahli biasa, banyak membantu gerak kerja politik
Ahli Parlimen dan Adun di parlimen Shah Alam, di pilih sebagai Sekretariat Pergerakan Pemuda UMNO Selangor, Ahli Jawatankuasa Biro Ekonomi Pemuda UMNO Bahagian Shah Alam, Pembantu Khas Kepada Ahli Parlimen Shah Alam, Gurkha Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, Urusetia dan Sekretariat Konvoi Kempen Penambahan Ahli Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia dan Urusetia Konvoi Aman Malaysia. Sepanjang penglibatan beliau dalam Pergerakan Pemuda UMNO, beliau terlibat secara lansung dalam kesemua pilihanraya kecil dan pilihanraya umum di seluruh Semenanjung serta di Sabah dan Sarawak.
Beliau ‘GURKHA PEMUDA UMNO MALAYSIA’.

Pernah menyertai krusus CERTIFICATE OF ADVANCE DRIVING di SAMP Shah Alam, VIP PROTECTION COURSE anjuran Pusat Latihan Polis (PULAPOL) pada tahun 2001, Customer Service Plus dan Krusus Biro Tatanegara.

Visi beliau untuk memperkuatkan, memperkukuhkan generasi muda dan menjadi benteng hadapan Negara untuk mempertahankan, Agama, Bangsa dan Tanah Air selaras dengan moto perjuangan beliau:

GENERASI PEMUDA PERIHATIN
SELAMATKAN AGAMA BANGSA DAN NEGARA…

16 March 2009

Pembangkang Perak makin bercelaru.

BN amat yakin parlimen Bukit Gantang akan dapat di tawan semula, berberapa minggu sebelum bakal Perdana Menteri Malaysia ke 6 Datuk Seri Najib mengumumkan calon untuk parlimen Bukit Gantang, kedengaran berita yang PAS Bukit Gantang telah berpecah, seramai lebih kurang 70 ahli PAS kawasan itu telah mengishtiharkan keluar parti, sewaktu roadshow penerangan UMNO yang di buat di Kampung Air Kuning yang di sertai oleh ADUN Cangkat Jering, YB Osman Jailu hari tu, perpecahan pembangkang ini makin ketara apa bila Timbalan Ketua Bahagian PKR Bukit Gantang iaitu Saudara Naim, Ketua Penerangan PKR dan berberapa Ajk Bahagian PKR Bukit Gantang turut sama hadir dalam roadshow itu.

Ada juga kedengaran bisik-bisik dari pihak PKR Perak yang kemungkinan sekiranya video sex liwat yang pelakon utamanya anwar ibrahim tersebar maka, PKR Perak akan di bubarkan bergitu juga dengan berberapa cawangan PAS yang di tubuhkan selama ini atas ehsan Anwar juga akan mengikut jejak PKR Perak. Pendekatan yang di gunaka pakai oleh bakal Perdana Menteri Malaysia ke 6 Datuk Seri Najib, ‘tiada projek mi segera’ memang tepat. Rakyat perak sudah muak dengan permainan politik murahan pembangkang yang tidak sudah-sudah menyalahkan orang lain sekiranya berlaku kekusutan di pihak mereka, apa pun kita tunggu dan lihat PRK Bukit Gantang akan menjadi titik permulaan kejatuhan pembangkang di negeri-negeri lain.

Benar seperti apa yang di ulas oleh berberapa blog sebelum ini yang mana si peliwat anwar ibrahim sekarang ini sedang berhempas pula cuba untuk meyakinkan pentadbiran Obama untuk menempatkan dirinya di white house sebagai wakil atau penasihat khas agama Islam, sebenarnya itu adalah salah satu dari berpuluh-puluh taktik yang di gunakan oleh anwar untuk melepaskan diri dari di sumbat kedalam penjara, sekiranya kerajaan Obama melantik dia sebagai penasihat agama Islam white house, maka senang la si peliwat tu melarikan diri sekiranya dia kantoi dalam kes liwatnya dengan cara meminta suaka politik dari amerika. Itu adalah salah satu plan anwar, sekiranya plan itu tidak berhasil, kita jangan pula terkejut sekiranya si anwar ini sanggup mati dalam keadaan sesat, dia sanggup membunuh diri, kerana menurut sumber si anwar ni ‘mati hidup balik pun’ dia tak nak dah masuk penjara lagi. PAS dalam satu kenyataan off recordnya ada menyatakan yang mereka kurang senang sekiranya anwar turun berkempen pada PRK Bukit Gantang, kerana anwar sekarang ini dilihat sebagai beban (pikul biawak hidup) untuk pembangkang, PAS sedar, punca runtuhnya kerajaan pembangkang perak kerana anwar, maka kalau di lihat sekarang ini pun PAS sudah semakin menjauhi anwar, Hj Hadi pernah berkata yang dia akan menyalahkan anwar dan geng edorgan sekiranya PAS berpecah.

Pembangkang kini sedang bergelut dengan seekor biawak hidup.
Insyaallah BN pasti merampas kembali Parlimen Bukit Gantang dan Bukit Selambau dari pembangkang, sama-sama lah kita berdoa agar kemenagan berada di pihak kita.

15 March 2009

Tiada projek 'mee segera'


Pendekatan projek pembangunan ‘mi segera’ setiap kali menjelang pilihan raya tidak akan diamalkan kerana usaha membantu rakyat miskin merupakan tugas berterusan dan melibatkan pembangunan bersepadu dalam jangka panjang.Justeru, Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, rakyat harus memberi kepercayaan penuh kepada Barisan Nasional (BN) untuk terus memerintah supaya perubahan besar dan lebih menyeluruh dapat dirasai penduduk khususnya di Parlimen Bukit Gantang.

‘‘Sekarang bukan masanya lagi untuk kelulusan projek ‘mi segera’. Bila pilihan raya saja rakyat nampak jentera masuk kampung, projek turap jalan dan membersih kawasan.
‘‘Percayalah kalau hendak perubahan, sokongan harus diberi kepada BN dan kita akan tetap membawa perubahan besar kepada rakyat termasuk kawasan Parlimen Bukit Gantang ini.
‘‘Sudah semestinya kerajaan BN akan memberi perhatian berdasarkan mandat yang diberi oleh pengundi. “Menteri Besar (Datuk Dr. Zambry Abd. Kadir) telah minta pelbagai projek pembangunan dan rakyat mesti tunjuk sokongan kepada BN terlebih dahulu,” katanya semasa berucap pada majlis pemimpin bersama rakyat di Taman Kota Jaya di sini hari ini.

Pada majlis berkenaan, Najib yang juga Timbalan Pengerusi BN serta Pengerusi Badan Perhubungan UMNO dan BN Perak mengumumkan bekas Ketua Penerangan UMNO Bahagian Bukit Gantang, Ismail Safian sebagai calon BN pada pilihan raya kecil Parlimen itu pada 7 April ini. Hadir sama ialah Zambry, dua Naib Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam dan Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Muhammad Muhd. Taib serta Ketua UMNO Bahagian Bukit Gantang, Datuk Rosli Husin.

Menurut Najib, pendekatan itu tidak bermakna BN akan menyekat terus pembangunan segera yang diperlukan di Bukit Gantang kerana projek melibatkan keselesaan dan kebajikan rakyat akan tetap dipertimbangkan.Kata beliau, program pembangunan yang dilaksanakan oleh kerajaan BN adalah berkonsepkan ‘Satu Malaysia’ iaitu pembangunan untuk semua rakyat tanpa mengira kaum. Katanya, pendekatan melaksanakan projek pembangunan melalui konsep itu akan diterapkan termasuk dalam bidang pendidikan, ekonomi dan sosial supaya setiap rakyat dapat merasai nikmat pembangunan yang dilakukan.

‘‘Buktinya, pakej rangsangan ekonomi melalui bajet mini baru-baru ini adalah atas keprihatinan kerajaan terhadap kesusahan rakyat,’’ jelasnya.
Sementara itu, Najib berkata, pergolakan politik di Perak baru-baru ini seharusnya tidak berlaku jika pakatan pembangkang menerima kenyataan dan mematuhi Undang-Undang Tubuh Kerajaan Perak. Kata beliau, mereka sepatutnya mematuhi titah Sultan Perak, Sultan Azlan Shah yang memberi perkenan ke atas pembentukan kerajaan negeri oleh BN serta melantik Zambry sebagai Menteri Besar serta enam Exconya.

‘‘Pendekatan sama dilakukan sultan sewaktu pakatan pembangkang membentuk kerajaan negeri dahulu. Walaupun mereka tidak berdaftar dan bergabung selepas pilihan raya, tuanku tetap berkenan melantik Menteri Besar dan barisan Exco kalangan mereka.
‘‘Jadi sekarang mereka perlu menghormati keputusan sama yang dibuat Sultan Perak setelah BN mempunyai sokongan majoriti dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak.
‘‘Kerajaan negeri yang dibentuk BN sekarang adalah kerajaan yang sah dan tidak perlu diragui. Sultan Perak sudah memberi perkenan berdasarkan perlembagaan dan undang-undang yang ada,” katanya.

14 March 2009

Sesi memperkenalkan calon Exco Pemuda UMNO Malaysia

Pada 10 & 11 Mac yang lepas, satu sesi pengenalan calon telah di adakan, seramai lebih kurang 40 orang calon-calon Exco Pemuda telah hadir pada majlis itu.

ini adalah berberapa gambar yang sempat di rakamkan, bermula dari Majlis Pengenalan Calon anjuran Badan Perhubunggan UMNO Negeri Sembilan pada 10hb Mac yang lalu.





Majlis Pengenalan Calon-calon Exco Pemuda UMNO Malaysia
anjuran Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan KL, pada 11hb Mac





UNDILAH AHMAD SUHAIRI BIN HJ. AHMAD HARIRI

Anwar ambik upah buat blog serang Najib


Berikut adalah petikan dari komen yang kami terima. Penulis itu mengatakan bahawa mereka tahu bahawa laman http://www.selamatkanumno.blogspot.com/ di taja oleh orang UMNO untuk ahli PKR terus mengasak Najib. Adakah wajar tindakan ahli UMNO tersebut. Adakah ini bukan satu sabotaj untuk UMNO kelak bila berhadapan dengan PRU 13. Siapa ahli UMNO yang mengupah PKR untuk terus menghentam UMNO. Kenapa ahli UMNO kita mahu mengupah pembangkang untuk melunaskan cita-citatersendiri mereka. Adakah orang seperti ini patut di beri tempatdalam menjawat jawatan memimpin negara ini. Apakah pada pelayar ini wajar. Ahli UMNO - patutkan perbuatan ini dilakukan!
ehsan umno-reform

Haram tetap haram...


Kepada orang-orang yang tak reti bahasa, ada yang mempertikaikan Fatwa yang di keluarkan oleh Almarhum DATO' ISHAK BAHAROM YANG TELAH MENGISTIHARKAN AJARAN ISMAILIAH YANG DIBAWA OLEH MAHMUD BIN HAJI ABD RAHMAN ADALAH SESAT ! di sini aku sertakan salinan asal yang di berikan oleh seorang Hamba Allah kepada aku...

klik untuk besarkan


so aku harap lepas ni tak timbul lagi pertikaian mengenai fatwa itu, yang haram tetap haram.

12 March 2009

Nik Ajis oooo.... nik ajis


Masa mula-mula si kaki jubur, anwar ibrahim berdondang sayang dengan lagu kronisma dan nepotisma di zaman reformasi kononnya, si nik aziz ni pun mulalah mengeluarkan fatwanya, dengan megatakan sesiapa yang mengamalkan dasar kroni hukumnya haram. Tetapi sesungguhnya Allah itu maha adil, awal tahun lepas, terbarai sudah cerita si pak lebai tu pun mengamalkan kronisma dengan melantik anak menantu lelakinya sebagai pengurusi salah satu anak syarikat kerajaan negeri kelantan.

Apa bila cerita perlantikan tu terbarai, maka bekas si ustaz kemas ni (nik aziz) cubalah pula untuk menghalalkan perbuatannya itu dengan mengheret Rasullulah S.A.W sekali, dengan mengatakan yang “Rasullulah pun mengamalkan kronisma juga, Rasullulah melantik Sayidina Abu Bakar dan Syaidina Ali sebagai Khalifah” nah kau itu jawapan yang keluar dari mulut bekas ustaz kemas tu. Kemudian dia berkata lagi “saya melantik dia (anak menantu dia) kerana dia layak dan berkebolehan untuk menjawat jawatan tu” moral ceritanya di sini ialah, bila kena atas batang hidung kau pandai pulak ko melenting, kau kait kan Rasullulah dalam hal ini, walhal dulu kau hentam UMNO/BN bagai nak rak, yang kedua pula, dalam beratus ribu rakyat kelantan yang cerdik-pandai takkan hanya anak menantu dia je yang berkebolehan untuk mentadbir anak syarikat kerajaan negeri tu? Apa rakyat kelantan yang lain ni bangang benar ke?

Kemudian bekas ustaz kemas tu bersurah lagi tentang kes lompat melompat parti, pak lebai tu berkata “ BN LOMPAT PR HALAL” PR LOMPAT BN HARAM” haa… pak lebai tu cuba mengeluarkan fatwa yang di buatnya sendiri. Sebenarnya dalam kes lompat melompat ni, pak lebai tu pun salah seorang dari jaguh nya juga, pak lebai ni aka Nik Abdul Aziz Nik Mat ni adalah seorang ahli UMNO di zaman pemerintahan Tun Abd Razak, selepas dia tamat belajar di Al-Azhar Makkah,Khartum dan India dia balik ke Negara ini dan terus menyertai UMNO dan mendapat perkerjaan di KEMAS sebagai guru agama, setelah berberapa tahun berkhidmat, dia tidak di naikkan pangkat oleh pihak KEMAS, mungkin kerana dia tidak mempunyai sijil MCE (sekarang ini SPM) maka dia pun keluarlah meninggalkan UMNO parti yang suatu ketika dulu tempat dia mencari rezeki lalu menyertai PAS.

Moral cerita ini ialah, si pak lebai ni seboleh-bolehnya cuba menghalalkan proses lompat parti ini kerana dia pun dulu kaki lompat juga, dalam Islam tidak istilah lompat melompat ini hukumnya Halal atau Haram, tu Cuma mainan imaginasi politik pak lebai tu di campur dengan pemahaman pelik pak lebai tu, cuba korang Tanya kepada tok-tok guru dan alim ulama yang tidak berpihak kepada mana-mana parti dan cuba cari mana-mana hadis sahih atau tak sahih, silap hari bulan tok-tok guru ni akan kata pak lebai ni GILO.


Kecoh cerita mengenai si amoy cantik Elizabeth Wong yang di katakan berbogel maka bertebaranlah gambar-gambarnya di kalangan peminat gambar bogel, maka si ustaz KEMAS ni pun tidak ketingalan juga untuk mengulas mengenai perkara itu, antara ulasan ustaz KEMAS tu ialah, "Dalam Islam tidak salah kita berbogel, tetapi mestilah kita berseorangan, tetapi kalau boleh jangan pasal malu dekat malaikat" satu kenyataan yang betul tetapi dalam kes yang salah. kenyataan itu cukup padan dan sesuai di keluarkan dalam kes pelakon Nasha Aziz, yang mana hak peribadi dia telah di ceroboh, apabila seorang mamat ni dengan selamba memasang kamera cctv secara sembunyi di dalam air-cond rumah pelakon tu, tetapi amat berbeza sekali dalam kes eliz ni. si eliz ni tahu yang balak dia tu (ketua AMK PJ U) ada di rumah dia dan mereka ini di katakan telah bersekedudukan tampa nikah, takan itu pun pak lebai tu tak paham-paham gak lagi, maknanya silap-silap mereka ini memang saja dan suka merakamkan gambar mereka dalam keadaan macam tu. apa pun kita tunggu gambar eliz yang ada berbelas keping plus rakaman video mereka untuk kita buat analisa dan kita tunggu pula apa kenyataan pak lebai tu, kita sama-sama tengok ape pulak kenyataan pak lebai tu lepas ni...



satu je yang di harap kan, Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat, berhenti la membuat kenyataan-kenyataan yang megelirukan ummat Islam... kalau rasa-rasa dah nyanyok tu, sudah la, letak saja lah jawatan sebagai MB Kelantan, dulu mu pernah kata kalau Tun Dr Mahathir letak jawatan PM, mu pun nak letak jawatan MB Kelantan juga, tapi dah bertahun Tun letak jawatan PM mu tak berhenti-berhenti juga... cakap tak serupa bikin punya orang.

CALON EXCO PEMUDA UMNO MALAYSIA


06 March 2009

calon exco pemuda umno

minggu depan saya akan memperkenalkan seorang calon exco pemuda umno, beliau merupakan "GURKHA PEMUDA UMNO MALAYSIA" saya berharap sekiranya ada perwakilan pemuda yang membaca blog ini, tolong-tolong la bagi undi untuk sahabat saya ini.

ps: poster tak siap lagi, insyaallah minggu depan saya aka keluarkan, Terima Kasih.

01 March 2009

Bila lagi Pemuda UMNO nak berperang


Si BANGSAT Anwar Ibrahim semalam mengatakan Pemuda UMNO bacul apa bila menyerang Karpal Singh yang kononnya seorang OKU, sejak mula pembangkang menang pilihanraya lepas, dah terlalu banyak kenyataan kurang menyenagkan dan menguris hati orang melayu di keluarkan oleh mereka, takan kita nak duduk diam sahaja, takan kita sanggup membiarkan pembangkang menunjal-nunjal kepala kita, kita nak tunggu sampai bile..?

Aku pun kadang-kadang tak paham dengan sikap dan perangai pemuda umno sekarang ini, pada aku la, kalau karpal buat perangai macam ni di zaman Allahyarham Datuk Harun dulu, rasa-rasa aku karpal ni dah jadi mendiang kut. cuba korang bayangkan la seorang kaki jubur dengan bangganya mengatakan pemuda umno bacul. kalau la kita nak bandingkan Pemuda UMNO yang ada sekarang ini dengan Angkatan Muda Keadilan, memang jauh panggang dari api dengan pemuda PAS pula, bagai langit dengan bumi dan pemuda DAP, boleh la di ibarat Kominis dengan Askar Melayu.

Cukup la setakat itu, kita dah muak dengan perangai pembangkang yang semakin biadap dan dilihat tidak waras sekarang ini, cilakanya pembangkang ini sekarang, setiap kali berlakunya pergeseran di antara mereka, maka BN/UMNO akan di persalahkan, kadang-kadang mereka sengaja mereka cipta sesuatu permasaalahan itu kemudian menunding jari menyalahkan BN/UMNO, kemudian mereka bersungguh-sungguh meyakinkan rakyat yang segala masaalah itu datangnya dari BN/UMNO dan BN/UMNO lah dalangnya, maka di gunakan la pak-pak lebai yang nyanyuk untuk mengia kan tuduhan mereka itu.

Siapakah perancang utama dalam semua perkara itu? tentulah tak lain dan tak bukan Anwar Ibrahim si kaki jubur tu. Kemana perginya pemuda MIC, MCA, PPP dan komponen pemuda BN yang lain bila rakan mereka pemuda umno di hina dan di serang bergitu teruk sekali, apakah sudah hilang semangat setia kawan mereka? Tahniah kepada Pemuda GERAKAN Kedah kerana senada dengan Pemuda UMNO Kedah dalam isu Sultan Kedah. tapi mana perginya komponen pemuda BN yang lain? adakah mereka sudah menjadi bacul selepas berberapa wakil pemuda mereka tewas dal pilihanraya lalu? korang pikir la sendiri.

Tahniah kepada 13 Ketua Pemuda UMNO Bahagian Selangor yang berani hampir membelasah Karpal dan anaknya di parlimen hari tu, di harap lepas ni pemuda UMNO akan lebih garang lagi untuk mempertahankan hak-hak dan maruah orang melayu dan juga institusi kedaulatan Raja-raja melayu, ingat lah seluruh umat melayu di malaysia ini akan tetap bersama-sama kamu, yang tak akan bersama adalah melayu pembangkang yang tak reti bahasa, atau lebih tepat lagi kita panggil mereka ini BANGSAT.