30 April 2009

Bila si bahalul dah sedar diri


Dengar cerita Adun Kota Alam Shah, M. Manoharan yang kini ditahan dibawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) sedang menimbangkan untuk meletak jawatan. Menurut sumber-sumber, peguam tersebut kononnya kecewa kerana tidak dapat menunaikan tanggungjawab beliau sebagai wakil rakyat. kalau dah tahu kau tu duk dalam ISA yang kau pi gatal nak bertanding jugak tu buat ape? dan ada juga pengundi-pengundi yang bahalul pi undi dia, menurut sumber, pengundi-pengundi di Dun Kota Alam Shah tak puas hati dengan service yang di berikan oleh isteri dia di dun itu.

Beliau juga memberikan alasan bodoh yang kununnya dia menyedari tekanan yang dihadapi oleh isterinya yang terpaksa menunaikan tanggungjawab beliau. hah kau tau pun, kan lebih elok kau duduk aje diam-diam dalam Kemta tu, tempat tu bagi je orang lain bertanding kat situ, ada gak paedahnya.


Tapi kalau jadi PRK di situ pun bagus juga, tau la macam mane aku nak layan parti pembangkang bile datang kat selangor nanti.

29 April 2009

3 kali kalah, Itulah calon PKR di Penanti


Menepati semua ramalan,PKR menamakan Dr Mansor Othman sebagai calonnya untuk pilihanraya kecil Penanti yang dijadual diadakan pada 31 Mei nanti.
Sendiri mengata orang sendiri buat itulah senda gurau politik yang terbit dari pemilihan bekas pensyarah Universiti Sains Malaysia yang berusia 58 tahun ini yang bakal diangkat jadi Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang jika PKR menang pilihanraya kecil itu.

Ini kerana pembangkang sering menjadikan bahan jenaka tentang pemilihan beberapa orang pemimpin UMNO yang tewas dalam pilihanraya dan pemilihan parti masuk ke dalam kabinet dan Majlis Tertinggi UMNO baru-baru ini. Dr Mansor bukan sekali tetapi tiga kali pernah tewas dalam pilihanraya iaitu pada tahun 1999 kawasan Parlimen Balik Pulau,2004 kerusi Dewan Undangan Negeri Seberang Jaya dan 2008 kerusi Dewan Undangan Negeri Pulau Betong. Timbalan Pengerusi Pengerusi PKR Pulau Pinang ini diketahui umum sudah set untuk mengantikan bekas Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang Fairus Khairuddin yang ‘ kena main belakang’ oleh orang dalam PKR sendiri hingga terpaksa letak jawatan. Pengumuman Dr Mansor sebagai calon PKR dibuat oleh Penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim di Yayasan Aman di Penanti Selasa malam.

Dr Mansor pernah menjadi Setiausaha Politik Anwar semasa beliau Timbalan Perdana Menteri dulu. Ada juga yang bertanya tidakkah ini satu bentuk neopotism yakni nak letak kawan-kawan juga pada jawatan penting sekalipun sudah tiga kali ditolak oleh rakyat ? Namun ada juga yang berkata Anwar yang petah bicara dan berceramah itu pasti ada jawapan pada segalanya bila bab terkena batang hidung sendiri. Persoalannya sekarang apakah Barisan Nasional nak menari atau tidak ikut rentak dan irama PKR di Penanti. Memandangkan isu Fairus nak kena dakwa oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia gara-gara aduan dibuat oleh orang PKR sendiri mengenai penyelewengan kuari terhadapnya sudah tidak ada kes makanya secara rasmi sebab musabab pilihanraya kecil ini diadakan hanyalah kerana bekas ADUN Penanti itu ‘hendak melanjutkan pelajaran’.

Dalam pada itu menurut sumber-sumber PKR para pemimpin atasan parti itu tidak ‘ mengalir air mata’ atau gundah gulana dengan kejatuhan Fairus itu. Kebanyakan mereka dikatakan dapat baca riak pimpinan atasan yang nak ketepikan Fairus untuk digantikan dengan Dr Mansor. Fairus yang sebelum ini bikin gempak dalam satu interbiu denghan sebuah akhbar berbahasa Cina kononnya nak dedah skandal dalam PKR dan kerajaan negeri... akhirnya lembik dan tampil tunjuk muka di majlis pengumuman calon di Yayasan Aman. Setelah Datin Seri Wan Dr Azizah main suka-suka letak jawatan di Permatang Pauh untuk memberi laluan kepada Anwar bertanding dan kemudiannya V Arumugam,wakil rakyat PKR di Bukit Selambau yang sehingga hari ini tidak diketahui sebab letak jawatan kini terdapat dua set pemilikan dalam BN samaada nak terus menari atau tidak ikut rentak PKR.

Di satu pihak merasa BN wajib bertanding khususnya untuk jaga maruah UMNO manakala di satu pihak lain mereka ianya hanya membazir waktu dan wang ringgit untuk melayan karenah PKR yang tidak sudah-sudah itu. Datuk Seri Najib Tun Razak sudahpun melontarkan cadangan tentang kemungkinan BN tidak meletak calon. Sebabnya ada jelas melihat pada karenah PKR sendiri hingga pilihanraya kecil ini perlu diadakan. Pada ketika ramai sedang bertaruh samaada ya atau tidak…ada kalangan pemerhati politik yang kuat merasa BN tidak akan letak calon dalam pilihanraya kecil ini. Mereka berpendapat indikasi ini dapat dirumuskan dari keputusan mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO Jumaat lalu yang menyerahkan kepada Biro Politik UMNO untuk membuat penentuan.

Biro berkenaan dianggotai oleh pimpinan paling kanan dalam parti. Bagi mereka keputusan Majlis Tertinggi itu adalah penanda parti itu akan ambil satu pendirian serius dalam hal ini setelah mengambil kira segala implikasi. Sebagai rekod belum pernah dalam sejarah UMNO ia tidak menyertai mana-mana pilihanraya kecil. “Pilihanraya kecil adalah satu mainan biasa dalam bidang politik…tapi bila Biro Politik sendiri nak buat penentuan saya kira pastinya keputusan itu adalah sesuatu yang luar kebiasaan,”kata seorang pemerhati. Apapun yang pasti PKR tidak akan akan menang free pilihanraya kecil ini. Bekas Ketua Wanita Parti Keadilan ( sebelum jadi PKR)

Aminah Abdullah sudah istihar nak masuk sebagai calon bebas ‘demi untuk tegakan keadilan’.-28/4/2009 (artikel dari agenda daily)
ulasan darulehsantoday:

UMNO/BN harus letak calon untuk mencabar PKR di Penanti, walau pun peratusan untuk menang di DUN itu amat kecil, BN perlu mencabar PKR, jangan biarkan parti liwat itu menang besar/selesa di sana, sudah menjadi teradisi BN bertanding di mana-mana saja kawasan walau pun kawasan itu kubu kuat pembangkang BN perlu memberi tentangan, Insyaallah orang melayu akan kembali menyokong BN/UMNO dalam PRK Penanti. Kepada UMNO Bahagian Permatang Pauh, buang yang keruh, ambil yang jernih, rapatkan semula barisan, lupakan segala sengketa yang berlaku, mari la kita humbankan PKR ke Pulau Jerjak.

28 April 2009

Sejarah akan berulang kembali


Datuk Seri Najib hari ini menjadi Ketua Perhubunggan UMNO Negeri Selangor mengantikan Tan Seri Muhammad Taib, sebaik sahaja di umumkan pihak yang paling gelabah sekali ialah PKR dan DAP Selangor, PKR dan DAP amat cuak kerana mereka takut apa yang berlaku di perak akan juga berlaku di selangor.

Kita jangan lupa apa yang berlaku di perak, sebaik saja Datuk Najib menjadi ketua perhubunggan umno di sana, perak tumbang dan itu lah yang amat di takuti oleh PKR dan DAP selangor. memang sudah ada perselisihan faham yang amat kritikal berlaku di selangor, DAP kurang senang dengan pimpinan PAS selangor, DAP sentiasa memantau pergerakkan kesemua ADUN PAS di selangor bergitu juga dengan PKR, mereka berkerjasama dengan DAP untuk memantau setiap pergerakkan dan apa sahaja acara yang di sertai oleh pemimpin pas selangor, ada cakap-cakap di kalangan pas memberitahu ada di kalangan calon-calon yang nak bertanding merebut jawatan Yang DiPertua PAS Kawasan (YDP Kawasan) di sponsor oleh berberapa pemimpin tertinggi PKR, ini bukan cerita kosong, tapi kenyataan yang sedang berlaku di dalam PAS Selangor, ramai calon-calon pro Muzakarah di cabar oleh calon Edorgan.

Khabarnya memang sudah ada kesepakatan di antara UMNO dan PAS selangor untuk mengadakan kerjasama untuk menubuhkan kerajaan campuran, Persuruhjaya PAS selangor, Datuk Hasan Ali di katakan telah berberapa kali berjumpa dengan pimpinan UMNO untuk membincangkan plan kerjasama itu, menurut sumber boleh dikatakan 60 peratus adun-adun pas sudah bersedia untuk meninggalkan Pakatan Pembangkang.

Hanya ada dua orang sahaja yang mampu merialisasikan harapan untuk merampas semula negeri selangor dari tangan pembangkang. Najib perlu melantik Ezam Mohd Nor atau Datuk Noh Omar sebagai timbalan ketua perhubunggan negeri, kerana mereka berdua ini di lihat mampu untuk megembalikan selangor kepada BN. Ezam mempunyai hubunggan yang cukup akrab dengan pimpinan akar umbi PAS selangor, bergitu juga dengan Datuk Noh Omar, beliau cukup arif tentang selok-belok politik di selangor ini.

Sekarang ini kita tunggu dan lihat, apakah Datuk Najib mampu utuk membuat magic di selangor seperti yang beliau buat di perak dulu.

23 April 2009

NAJIB... gadai hak melayu untuk dapat undi cina. (perbincangan ini makin panas di harap pelayar blog ini dpt beri komen tentang isu ini)


Dek kerana gila sangat nak dapatkan balik undi cina, maka najib pun kini sudah jadi cina... mula-mula dia hapuskan Kementerian Usahawan dan Koperasi, yang selama berberapa tahun membantu peniaga kecil melayu untuk menjadi bisnes man. lepas tu najib buat hal lagi dengan menghapuskan kuota 30 ekuiti tempatan (bumiputra) dalam 27 subsektor perkhidmatan. apa yang najib nak buat pada orang melayu ni, dalam masa tak sampai sebulan pemerintahan najib, aku tak nampak ape-ape pun tindakan najib yang dia buat untuk memperkasakan ekonomi orang melayu.

sebenarnya penghapusan kuota 30 peratus ekuiti tempatan (bumiputra) ini telah lama di perjuangkan oleh proxi DAP dalam BN iaitu MCA, memang MCA kurang senang dengan adanya syarat 30 peratus kuota ini, allhamdullilah MCA berjaya juga akhirnya. patut la aku tengok sekarang ni MCA dah slow sikit tekan najib walau pun permintaan MCA untuk dapat lebih jawatan dalam kabinet tapi najib kurangkan, rupanya najib dah tunaikan permintaan MCA yang sekian lama di idamkan oleh MCA iaitu penghapusan 30 peratus kuota bumiputra.

adakah dengan mengikut telunjuk MCA najib yakin orang cina akan kembali kepada BN? katakan lah sekiranya penghapusan kuota itu masih lagi tidak menarik minat orang cina untuk megundi BN akan banyakkah lagi hak-hak orang melayu akan najib gadaikan?


KEPADA SEMUA PEMBACA BLOG INI MARI KITA PERDEBATKAN MENGENAI HAL INI DAN MARILAH KITA BERKONGSI PANDANGAN MENGENAI APAKAH NASIB ORANG MELAYU SEKIRANYA SATU PERSATU PERMINTAAN ORANG CINA NAJIB TURUTI DEMI KEPENTINGAN POLITIK DIA DAN APAKAH UNTUNGNYA KEPADA ORANG MELAYU.

20 April 2009

KENAPA BN TAKUT KER!!! (update)

Kenyataan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak bahawa Barisan Nasional mungkin tidak letak calon bertanding telah mendapat reaksi pelbagai dikalangan pimpinan BN.
apa ni...? BN/UMNO dah jadi bacul ke?? kalau betul la, pilihanraya kecil penanti ni BN/UMNO tak bertanding, maka BN/UMNO boleh la di masukan ke dalam Malaysia Books of Record, pasal ape? pasal ni lah buat pertama kalinya BN tak bertanding dalam pilihanraya kecil semenjak negara merdeka.

aku pun tak paham kemana arah tuju yang najib nak bawa BN/UMNO ni, atau pun najib gentar dengan anwar kot, tu pasal la dia tak nak BN bertanding kat situ.

BN mesti bertanding di penanti, kalau tidak akan bersorak-sorai la pembangkang kalau BN/UMNO tak bertanding, BN/UMNO akan di cop dengan pelbagai kata-kata nista pembangkang, memang peratusan untuk BN/UMNO menang di penanti tu kurang 20%, tapi harus di ingat kalau BN/UMNO dapat menambahkan jumlah pengundi melayu di kawasan itu, itu sudah cukup bagus, maka PAS akan membuka mata dengan melihat orang melayu sudah kembali ke pada UMNO, yang selama ini PAS ingat orang melayu gila menyokong mereka.

Tapi kalau di takdirkan Allah BN/UMNO menang di penanti, itu menunjukan yang BN/UMNO mampu menembusi kubu anwar yang di katakan kebal tu dan rakyat melihat yang anwar ni sebenarnya takdak apa pun. atau pun najib nak jaga image dia kut, takut image dia bercalar lagi kalau kalah di penanti, kalau itu lah perkiraan najib, maka kau bukan seorang fighter la, kau lebih pentingkan image kau dari pada perjuangan.


terkini, muslimat PAS mengatakan yang UMNO ni takdak teloq kerana takut untuk bertanding pada PRK Penanti. http://siasahdaily.blogspot.com/2009/04/penanti-muslimat-pas-kata-umno-takut.html

tegok la sampai tahap tu UMNO di hina, kalau jantan PAS yang hina tu boleh kira gak la, ni betina PAS yang hina UMNO gila-gila takan UMNO nak diam je kut... so Shahrizat pi la pertahankan UMNO, dah jadi ketua wanita takan tido je...

komen Tun Dr Mahathir mengenai BN tak mau bertanding di Penanti:
Bekas Perdana Menteri itu berkata,BN tidak sepatutnya mengaku kalah.
“Saya fikir kalau kawasan itu kawasan Umno, kita tentu bertanding, ini pasal kita ingat ini kawasan parti lawan, kita tak nak bertanding.

"Jadi kalau kita nak tunggu kawasan Umno, nanti tidak ada kawasan Umno, kita tak bertandinglah," katanya.

Sebelum itu dalam ucaptamanya, Dr Mahathir berkata, BN tidak pernah takut untuk meletakkan calon di mana-mana kawasan termasuk kubu kuat PAS di Kelantan.

Katanya, Umno perlu bertanding, jika tidak ia akan mengecewakan ahli dan penyokong BN di kawasan tersebut selain mencemar semangat dan maruah pejuang parti terdahulu.

"Apabila kita tidak bertanding ini akan menunjukkan kemerosotan UMNO di mana-mana kawasan yang ada pilihan raya," katanya.

fikir-fikirkan la...

lets go fishing... c u on thursday

17 April 2009

3.7 juta untuk PRK PENANTI


Aku baru dapat info ni lepas aku balik dari jalan-jalan, sampai je rumah aku terus buka email rupanya email dari seorang informer aku dalam PKR, mamat ni aku memang kenal lama dah... dia ni berkerja di pejabat wan azizah sewaktu makcik tu jadi MP Permatang Pauh, so sekarang bila makcik tu dah tak jadi MP dia ni pun kerja di pejabat pusat PKR di Tropikana, antara ayat-ayat yang dia hantar kat aku ialah...

16/mac
larat lagi ka parti hang nak lawan anwaq? duit untuk PRK (pilihanraya kecil) Penanti masuk minggu depan, banyak ooo... anwar akan hantar door to door kepada pengundi kat sana. harap-harap aku boleh jumpa hang kat sana, kita pi makan nasik kandaq ok.

so aku pun balas la email dia pada 17/mac 10 pagi.

agak-agak hang la berapa bajet untuk penanti, hang ngan aku pun takan nak sorok kut..

informer aku balas dalam jam 4.15 ptg hari yang sama.

aku tak pasti yang arange benda ni saifuddin (saifuddin nasution) dengan kawan anwaq.

macam tu punya jawapan mak bapak pun menyampah nak dengar, so aku call la dia, dalam aku bersembang tu terkeluar juga la jumlah dana yang bakal PKR dapat, lebih kurang 3.7 juta, datang dari seorang mat salleh warga us kawan baik anwar. so aku pun tanya la soalan cepu emas kat dia, cina yang saifuddin jumpa kat sg petani tu ka yang transfer duit bagi kat korang, dia jawap 'yepp'...

dari pada email dan perbualan tadi, memang compom la pertemuan saifuddin dan walter chia setiausaha kanan pesuruhjaya tinggi republik singapura ada kaitan dengan pinjaman duit tapi kebetulan perkara tu berlaku di bukit selambau so kita ingat PKR nak pakai duit untuk PRK di sana la , tapi kita silap, anwar sebenarnya dah susun strategi akan berlakunya satu lagi PRK, so Dun Penanti la tempat yang paling sesuai untuk 3.7 juta itu di laburkan.

UMNO/BN pandai-padai la plan macam mane nak rampas semula Dun Penanti tu, ingat dalam tangan PKR diorang dah ada duit banyak untuk beli pengundi, walaupun Dun Penanti tu dalam Parlimen Permatang Pauh tapi PKR tetap juga standby duit sebegitu banyak untuk sebarang kemungkinan yang akan berlaku nanti.

15 April 2009

16 Sept sekiranya berlaku...

Bendera Kebangsaan Republik Malaysia mengantikan Jalur Gemilang
Presiden Republik Malaysia dan Perdana Menteri pertama Republik Rakyat Penang

Apa akan berlaku sekiranya 16 sept berlaku dan fuckatan riot dapat menubuhkan kerajaan persekutuan, sudah tentu Anwar Ibrahim aka Al-Juburi (tu mat sabu yang kata) menjadi perdana menteri Malaysia. Agak-agak apa perkara pertama yang Al-Juburi akan buat?

Si Al-Juburi akan cuba mempegaruhi berberapa orang jeneral tertinggi tentera untuk menyatakan taat setia kepada dia. (sekarang ini tentera taat pada raja-raja melayu dan agong) bergitu juga dengan pegawai tertinggi polis, dia juga akan mempegaruhi badan kehakiman, bila semua itu sudah berada di bawah telunjuk dia, maka satu revolusi yang akan dia gelarkan sebagai revolusi rakyat akan berlaku, maka sejarah kesultanan melayu yang di asaskan 800 tahun lalu akan berkubur yang hanya boleh di tatap di muzium Negara sahaja. Maka nasib istana Negara akan jadi seperti istana kampong gelam di singapura. Dan Malaysia akan di istiharkan sebagai Negara republik

Sudah tentu BN dan UMNO akan di haramkan dan pimpinan BN terutama UMNO akan di humban kedalam penjara atau di ISAkan. (bullshit sekiranya fuckatan riot perintah ISA akan di hapuskan.) maka menyeberanglah MCA, MIC, Gerakan dan PPP menyertai fuckatan riot dan menjadi komponen parti fuckatan riot.

Negeri-negeri di utara semenanjung dan di pantai timur akan di serahkan pemerintahannya kepada PAS, maka negeri perils, kedah, kelantan, terengganu dan pahang akan menjadi negeri yang di perintah oleh PAS dan pembangunan di negeri itu akan menjadi suam-suam kuku seperti yang berlaku di kelantan dan kedah sekarang ini.

Perak, penang, selangor akan di serahkan kepada DAP, kerana DAP dilihat lebih dominant di tiga negeri ini, maka selepas ini sesiapa yang ingin melakukan maksiat, berjudi, minum dan enjoy sila lah ke tiga negeri ini, kerana DAP akan menghalalkan segala perlakuan maksiat itu.

Maka PKR pun menjadilah pemerintah di melaka, negeri sembilan sabah dan sarawak, besar kemungkinan juga corak pemerintahan PKR di negeri tersebut sama dengan pemerintahan DAP, kerana PKR pun mengamalkan mazhab sekular yang turut menjadi semi mazhab DAP dan wakil-wakil rakyat PKR kebanyakannya terdiri daripada kaum cina dan India.

Itu dalam lingkungan 20 tahun pemerintahan Anwar Ibrahim aka Al-Juburi (tu mat sabu yang kata) dalam tempoh itu UMNO sudah berkubur, mungkin ada berberapa kelompok orang melayu di johor, melaka, kedah, selangor dan pahang yang ingin mencabar kerajaan fuckatan riot, maka berantailah mereka ini akan di ISAkan atau di hukum bunuh.
Sesudah mamposnya Anwar Ibrahim, pemerintahan fuckatan riot menjadi bercelaru kerana Lim Guan Eng ketika itu berumur lebih kurang 60 tahun, mendesak kerajaan fuckatan riot supaya penang menjadi sebuah Negara republic dengan memberikan seberang perai dan dan perak kepada PAS, selangor kepada PKR untuk perintah, cukup sekadar DAP perintah penang dan menjadikan penang sebagai sebuah Negara yang berdaulat dan merdeka.

Apa yang tida di penang, segalanya cukup, penang di lihat seperti singapura sekarang ini, maka merdeka la penang menjadi sebuah Negara republic dan Guan Eng pun menjadi Perdana Menteri yang berkuasa seperti Presiden yang pertama, maka tertubuh lah negara Republic Rakyat Penang dan ibu negaranya di kenali sebagai Gorgetown. Apa yang berlaku pada orang melayu di penang? Samalah seperti yang berlaku pada orang melayu di singapura, melayu di Negara Penang menjadi kaum minority. Mungkin Guan Eng akan melantik MP Balik Pulau, Yusmadi Yusuf sebagai Presiden boneka hanya setakat nak ambil hati orang melayu.

Bila sesudah Penang menuntut haknya sebagai Republic, maka Sabah dan Sarawak ingin menuntutnya juga haknya, serawak juga akan menurut jejak penang menjadi sebuah Negara republic dan sabah akan kembali ke tuan asalnya yaitu Filipina. maka bertukar la peta Malaysia, hanya tinggal semenanjung sahaja yang masih di kenali sebagai Malaysia tampa sabah, serawak dan penang(tanjung). Maka merempat la orang-orang melayu di bumi sendiri, kerana bumi di pijak milik orang, ketika itu berdedai-dedai lah orang melayu yang imannya setipis kulit bawang menjadi murtad. Kenapa mereka ini murtad? Kerana kedudukan orang melayu umpama PATI (Pendatang Tampa Izin) orang melayu ketika itu tiada perkerjaan, berberapa perniagaan yang selama ini di monopoli oleh orang melayu ketika itu sudah di kuasai oleh bangsa lain.

Di negeri-negeri yang di perintah oleh PAS, negeri itu semakin mundur, di kelantan penanam tembakau tidak dapat menuai hasil tembakau kerana berlakunya kemarau panjang ia berlaku kerana musibah yang di turunkan ALLAH kerana sewaktu pemerintahan PAS, PAS kerap kali mempersendakan Al-Quran untuk tujuan politiknya, maka dengan kehendak ALLAH negeri-negeri yang di perintah oleh PAS menjadi mundur dan miskin dan kebanyakkan rakyatnya berhijrah ke luar Negara. Masjid dan surau semakin lengang, malah masjid dan surau yang satu ketika dulu meriah dengan majlis dan pengajian agama sewaktu pemerintahan UMNO dulu kini menjadi port-port budak-budak hisap gam, dadah dan port budak-budak bawak bosia untuk di aqiqahkan.

Ketika itu lah para mubaligh kristian dan tok-tok sami hindu dan buddha akan mempegaruhi orang melayu untuk menjadi murtad, sekiranya mereka murtad, mereka akan di berikan perkerjaan dengan gaji yang lumayan, mereka akan di berikan suntikan modal untuk memulakan perniagaan, siapa yang tak mau senang? Semua orang nak kan? Apa yang terjadi pada bangsa melayu masa tu? Melayu akan tinggal dalam lipatan sejarah la, ketika tu bangsa melayu sudah di kenali sebagai bangsa Malaysia moden, nama orang melayu ketika tu bunyinya macam nama orang islam tapi fizikalnya macam mat saleh, jantan melayu ketika tu sudah bertato seluruh badan baik lelaki atau perempuan, kain tudung sudah tidak di jual lagi di kedai-kedai, perempuan melayu ketika tu sudah berani dressing ala-ala j-lo atau byonce, berbaju ketat tampa memakai bra sudah menjadi trand, mereka akan di lihat lebih cool dan trendy.

Masih belum terlambat untuk kita mengelakkan perkara di atas terjadi pada anak cucu cicit kita sekiranya kita sebagai ummat melayu bersatu. Bersatu lah ummat melayu, kalau tak bersatu islam akan hancur kerana PAS yang akan menghancurkannya, melayu akan tinggal sejarah, Malaysia akan jadi republik, institusi raja-raja melayu akan pupus dan tak mustahil ada kuasa asing yang akan menjajah Negara ini sekali lagi.

14 April 2009

Bahaya Melayu terus berpecah


"Kebimbangan saya ialah orang yang tidak menjadi penentu sudah menjadi penentu, orang Melayu majoriti yang sepatutnya menjadi penentu, sudah tidak menjadi penentu."Itulah keresahan yang dizahirkan oleh Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam wawancara dengan penulis di kediamannya pada Sabtu lalu.Sebenarnya Muhyiddin bukanlah orang pertama yang melahirkan kebimbangan mengenai kedudukan kuasa politik Melayu sekarang, malah sebelum ini sudah ramai pemimpin UMNO yang berbuat demikian.

Tetapi malangnya orang Melayu masih belum sedar malah orang Melayu yang berada dalam pembangkang terutamanya Parti Keadilan Rakyat (PKR), akan mentertawakan kenyataan sedemikian.Mereka menganggap kenyataan hanya helah UMNO yang merasakan orang Melayu semakin tidak menyokong parti tersebut. Namun apa yang berlaku pada pilihan raya kecil Parlimen Bukit Gantang dan Dewan Undangan Negeri Bukit Selambau jelas membuktikan bahawa orang Melayu sudah tidak lagi mempunyai apa-apa kuasa penentu.

Sebaliknya, para pemimpin politik Melayu sama ada pembangkang mahu pun kerajaan terpaksa 'berbaik-baik' dengan pengundi minoriti bukan Melayu demi untuk mendapatkan undi mereka.Mungkin bagi Pas dan Melayu dalam PKR, mereka gembira dan berasa bangga kerana bukan Melayu semakin menyokong mereka.Malah ada pemimpin mereka dengan bangga mendabik dada dengan menganggap kejayaan di Bukit Gantang memberikan isyarat kononnya Pas dan pakatan pembangkang selangkah lagi akan menguasai negara.

Justeru atas kepentingan politik juga, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sanggup mengatakan bahawa tidak salah pemimpin bukan Islam membaca ayat-ayat al-Quran.Semua situasi ini, jelas membuktikan bahawa orang Melayu tidak boleh bergantung kepada sesetengah pemimpin Pas dan pemimpin Melayu PKR yang sanggup menghalalkan apa sahaja asalkan bukan Melayu menyokong seterusnya membantu mereka mendapat kuasa.Akibat daripada kejumudan dan kerakusan pemimpin-pemimpin Melayu seumpama itulah yang menyebabkan kuasa politik Melayu semakin terhakis.Kita kini berpecah kepada tiga kumpulan atau mungkin empat kumpulan.

Perpecahan akibat ideologi politik itu telah memungkinkan kita langsung tidak boleh bersepakat biarpun untuk perkara yang berkaitan dengan kepentingan orang Melayu.Tetapi ini berbeza dengan bukan Melayu terutamanya masyarakat Cina yang bersedia bersatu jika ada isu berkaitan dengan kepentingan mereka. Akibat daripada kejahilan sesetengah pemimpin Melayu pembangkang yang tidak mahu memikirkan bahaya yang menanti, ia telah membolehkan pengundi bukan Melayu 'naik tocang'.Mereka merasakan bahawa mereka kini adalah kelompok penentu kepada nasib politik sesuatu parti termasuklah UMNO dan Pas - dua parti yang dianggotai oleh orang Melayu.

Calon kedua-dua parti itu tidak akan menang hatta jika ada hanya lima peratus sahaja pengundi Cina atau India di kawasan mereka. Kalau mereka mahukan undi maka pelbagai tuntutan harus dipenuhi dahulu.Berikutan keadaan terdesak itu, maka berlakulah situasi di mana BN dipermainkan oleh pengundi bukan Melayu apabila tuntutan mereka dipenuhi tetapi undi tetap kepada pembangkang.Walaupun di dalam BN ada MCA, MIC dan Gerakan tetapi ternyata mereka tidak mampu berbuat apa-apa, malah mereka turut 'terpedaya' dengan lakonan pengundi bukan Melayu itu. Bagaimanapun yang pasti kaum mereka tidak rugi apa-apa, yang rugi adalah UMNO seperti mana berlaku di Bukit Gantang.

Orang Melayu kini hanya boleh melaungkan bahawa mereka masyarakat majoriti di negara ini, justeru segala-galanya harus diutamakan. Tetapi dalam masa yang sama mereka tidak fikir bahawa kuasa politik mereka semakin berkurangan. Mereka yang tidak bersetuju dengan UMNO dan kerajaan, boleh mengecam apa sahaja, bagi mereka membaca fitnah yang disebarkan dalam suara-suara rasmi parti pembangkang adalah lebih penting daripada mengetahui fakta sebenarnya kedudukan Melayu yang dipaparkan oleh akhbar-akhbar arus perdana.

Apa yang paling mengecewakan, akibat daripada semakin lemahnya kuasa politik Melayu, pelbagai pihak semakin berani mencabar kedudukan Melayu dan orang Islam.Kononnya atas dasar kebebasan dan keterbukaan yang dirasai oleh mereka mulai Oktober 2003, mereka berkata apa sahaja dan orang Melayu tidak berdaya melawan balik.Jika ada orang Melayu dalam UMNO bersuara mempertahankannya ia digelar macam-macam termasuk 'celaka dan gila' serta sebagainya. Biarpun penghinaan itu adalah ke atas parti induk Melayu yang sebelum ini sudah menaburkan jasa besar dalam memartabatkan orang Melayu, tetapi tidak pemimpin Melayu pembangkang akan membelanya kerana berbeza fahaman politik.

Mungkin ada orang Melayu terutamanya dalam PKR gembira dengan perkembangan sekarang tetapi mereka harus faham bahawa apa yang berlaku amat bahaya kepada masa depan generasi Melayu akan datang.Ketika ini mereka boleh berbangga kerana berbaik-baik dengan kelompok bukan Melayu yang cauvinis demi kuasa politik tetapi percayalah suatu hari kelak, mereka akan mengetahui betapa bahayanya tindakan mereka.Justeru seruan Muhyiddin agar orang Melayu kembali bersatu di bawah payung UMNO bukanlah suatu seruan kosong, ia mempunyai maknanya cukup besar.Ia bukanlah semata-mata kerana kepentingan politik UMNO tetapi demi bangsa Melayu dan umat Islam. UMNO sudah berjaya membuktikan bahawa biarpun ia bekerjasama dengan parti bukan Melayu tetapi parti-parti berkenaan sentiasa patuh dan bekerjasama dengan penuh semangat persahabatan.

Malah UMNO amat dihormati oleh mereka.Tetapi apakah dalam soal ini Pas juga mendapat penghormatan yang sama daripada DAP? Apakah orang Melayu dalam PKR dibenarkan bebas bersuara mengenai soal-soal kepentingan orang Melayu dan Islam?Bukankah pemimpin utama mereka, Anwar Ibrahim begitu rakus untuk berkuasa sehingga sanggup menggadaikan segala-galanya asalkan memperolehi kuasa politik?Oleh itu masanya belum terlambat untuk orang Melayu memikirkan sedalam-dalamnya mengenai ancaman yang sedang menanti mereka. Jangan sampai sokongan yang diberikan kepada sesuatu parti itu kononnya atas semangat kerjasama, akhirnya menyebabkan masa depan orang Melayu tergadai.Jadikanlah apa yang berlaku di Perak dan Pulau Pinang selepas pilihan raya umum lalu sebagai pengajaran bahawa fenomena yang sama boleh berlaku di negeri-negeri lain, jika orang Melayu terus berpecah belah.

Janganlah nanti apabila tiba masanya, akibat daripada permainan politik melampau sesetengah pemimpin Melayu yang tamakkan kuasa, orang Melayu menjadi pelarian di tanah air sendiri. Menang sorak tetapi kampung tergadai.

Dipetik dari Utusan Online

ulasan masco:

memang melayu akan berpecah dan terus berpecah sekiranya manusia-manusia seperti Anwar Ibrahim aka Al- Juburi (tu mat sabu yg kata) di biarkan terus megadu-domba orang melayu, lihatlah bagai mana juak-juak Al-Juburi ini memfitnah kepimpinan UMNO termasuk Tan Sri Muhyiddin yang mengamalkan rasuah dan salahguna kuasa, sedangkan umum tahu yang TSMY adalah salah seorang pemimpin yang bersih, tidak seperti si Al-Juburi, rasuah sudah menjadi makanan hariannya dulu. lagi sorang punca melayu terus berpecah ialah tokoh ulama nyanyok di malaysia ini, siapa lagi kalau bukan Nik Ajis Nik Mat, orang macam dia ni elok di hapuskan sahaja dari muka bumi, kerana orang macam dia ni la yang menyebapkan agama islam porak peranda, orang kafir langsung tak respect dengan kesucian ayat Al-Quran, habis semua orang melayu/islam yang tak sebulu dengan dia di kafirkan... seolah-olah hanya dia sahaja yang layak menentukan keimanan seseorang itu, seolah-olah syurga dan neraka terletak di dalam tangan dia... kalau dia boleh tentukan syurga-neraka aku, dah lama aku sembah dia, orang memuji dia sebagai salah seorang ulamak, tapi tak bagi aku, dia ni aku aku anggap PUKIMAK... di sebapkan dua ekor beruk ni la melayu berpecah....

11 April 2009

Perkara-perkara pelik


ni monyet ke kucing...?

ala kalah lagi... koyak la macam ni...

mati keras...

angkat tangan kalu tak aku tembak....

slum dog millionair

10 April 2009

Rogol...Rogol...Rogol...

Asyik nak merogol je... ape nak jadi la dengan menatang ni...? 6 lawan 1 bro.. mana boleh tahan.



08 April 2009

MCA Gunting dalam lipatan


MCA mengadakan mesyuarat tergempar barisan pemimpin kanannya pagi ini - dipercayai tidak berpuas hati dengan keputusan Datuk Seri Najib Razak - susulan rombakan kabinet perdana menteri yang dijangka lebih kecil.

Pertemuan itu diadakan di Kementerian Pengangkutan di Putrajaya selepas presidennya Datuk Seri Ong Tee Keat, yang juga menteri pengangkutan, bertemu perdana menteri baru kelmarin.

Dalam sidang media selepas mesyuarat selama 90 minit itu, Ong berkata MCA menggesa Najib mengekalkan kuota parti itu - rakan komponen kedua terbesar dalam BN - seperti sejak pembentukan gabungan itu pada 1974.

MCA mendapat empat jawatan menteri dan enam timbalan menteri dalam setiap kabinet yang dibentuk oleh perdana menteri lalu, kata Ong.
Najib kini dalam proses rundingan dengan barisan pemimpin atasan 13 parti komponen BN, termasuk Umno, sejak dilantik secara rasmi sebagai perdana menteri keenam di Istana Negara, Jumaat lalu.

Beliau menangguhkan pengumuman barisan kabinetnya - yang dijangka membawa kejutan - tengah hari ini bagi meneruskan rundingan tersebut.

Kalau kenyataan di atas adalah sah yang keluar dari mulut MCA, maka MCA sepatutnya berterimakasih kepada Datuk Najib kerana masih sudi mengambil berberapa kerat pemimpin mereka untuk menganggotai kabinet baru itu.

MCA harus sedar diri, mereka sudah tidak mempunyai kekuatan dan pengaruh terhadap kaum cina, bermula di permatang pauh ke kuala terengganu sampai ke bukit gantang dan bukit selambau, MCA langsung tak mampu untuk menarik kaum cina untuk kembali mengundi BN.

Bergitu juga dengan berberapa parti komponen BN yang lain seperti MIC, PPP dan Gerakan, jangan kecoh-kecoh nak mintak lebih jawatan dalam kabinet. sejak BN kalah teruk dalam PRU 12 dan empat PRK kita masih tak nampak apa strategi yang di gunakan oleh mereka untuk membantu UMNO dalam ke lima-lima PRK itu. yang kita nampak ialah desakkan yang berbau ugutan MCA supaya Datuk Najib mewujudkan jawatan Timbalan Perdana Menteri 2, apa ni? MCA tak tau malu ke?
MCA sebuah parti Cina tapi sudah tidak mendapat sokongan cina masih mau demand jawatan Timbalan Perdana Menteri. MCA dan parti komponen BN harus ingat, UMNO dan parti-parti komponen BN di Sabah dan Serawak la punca kerajaan BN masih memerintah sekarang ini. Tampa kemenangan UMNO Ong Tee Kiat sekarang ini tak mungkin jadi menteri, tidak keterlaluan jika kita mempertikaikan apa sumbangan MCA.MIC,PPP DAN Gerakan selepas PRU yang lepas?

Kalau nak demand lebih tempat dalam kabinet komponen BN dari sabah dan serawak la yang patut dapat lebih, kerana mereka lah BN masih berkuasa di Malaysia. MCA,MIC,PPP dan Gerakan sekarang ini boleh di umpamakan gunting dalam lipatan. sekiranya Datuk Najib memberi MCA lebih jawatan dalam kabinet, boleh kah MCA menarik semula pengundi cina untuk mengundi semula BN? pemimpin MCA harus dan perlu untuk menjawab soalan itu sebelum demand lebih jawatan menteri pada Datuk Najib. Berpandukan jumlah kerusi parlimen ini jelas lah parti mana yang sepatutnya demand lebih jawatan dalam kebinet.

06 April 2009

Sah Gilo Menatang ni...


Apabila seorang yang dikatakan ulama menghalalkan seorang cina yang menjadikan babi sebagai makanan ruji, mengunakan ayat Al-Quran yang dah tentu arah surah yang dia baca tu ( Surah Aura) yang langsung takdak dalam Al-Quran, bila di tanya oleh wartawan apa hukumnya dia boleh jawab 'tak pe' maka sah la makhluk yang di angkat oleh beribu ahli PAS sebagai Tuan Guru atau Murshidul Am ni adalah GILA, macam mane la korang boleh ambik orang GILA jadi Tok Guru korang.... aku tak paham...
Umat Islam meletakan Al-Quran di tempat yang tertinggi, tapi atas kepentingan politik membabi buta PAS, PAS rela orang KAFIR mempermainkan Al-Quran, melacurkan ayat-ayat Al-Quran demi sesuap nasi mereka. ape punya sial la Murshidul Am PAS ni... aku tak pasti la dia ni nyanyok ke atau buta agama, mungkin selama ni di berceramah di masjid pulai condong tu bukan mengikut Al-Quran atau hadis tapi menggunakan logik akalnya kut...

Cuba korang beri tau aku Surah Aura ni kat mane? Quran mane yang dia baca ni? Sekurang-kurangnya dia tegur la cina DAP jangan suka hati mak bapak dia je pakai ayat yang tah dari mana asal usul yang kita pun tak tau...

Itu lah pengajaran yang ingin Allah tunjukan kepada kita.... mereka ini PAS, Allah telah buta dan gelapkan hati mereka dari melihat kebenaran, sampaikan terang-terang orang KAFIR mempermainkan ayat Al-Quran pun dia boleh buat bodoh je, atau mungkin depa ni sememangnya BODOH tapi berlagak ulama...

PUKIMAK punya PAS semoga Allah melaknat parti korang kerana telah terbukti PAS sanggup melacurkan Ayat-ayat Quran demi sesuap nasi. agak-agak la PAS oii buat perangai macam tu, korang selalu kata ORANG UMNO ni KAFIR, sekarang aku nak kata yang ORANG PAS NI KAFIR, KAFIR HARBI

Senarai Surah-surah dalam Al-Quran, dalam Al-Quran ada 114 Surah,
Kat mana letaknya Surah Aura?


aku tak cerita pasal perkara lain... tolong bagi aku Surah Aura yang di bacakan oleh si KAFIR DAP Nga Kor Meng letaknya kat mana? ini lah jadinya bila si bodoh mengaku diri dia pandai habis semua orang yang berideologi tak sama dengan dia di bodoh dan kafirkan oleh dia.

pinjam DOA yang di karang oleh sahabat GAP:

YA ALLAH YA TUHAN KAMI
AMPUNKAN DOSA PAS DAN PKR

JANGANLAH KAU SEKSA MEREKA DI DALAM KUBUR
JANGANLAH KAU PERCIKKAN MEREKA DENGAN BISA ULAR BESAR
JANGANLAH KAU LIBAS MEREKA DENGAN RANTAI BERAPI
JANGANLAH KAU SEKSA MEREKA DI DALAM KUBUR


MEREKA ITU BODOH DAN SOMBONG DI DUNIA
MEREKA MENJUAL AGAMA MU MENGIKUT SUKA HATI MEREKA
JANGANLAH KAU SEKSA MEREKA DI DALAM KUBUR
MEREKA MENJUAL 'ALLAH' DEMI MENGEJAR PANGKAT DUNIA
DIA YANG AKU MAKSUDKAN KHALID SAMAD DAN ANWAR DURJANA

AMPUNKAN DOSA MEREKA
JANGANLAH KAU SEKSA MEREKA DI DALAM KUBUR
MEREKA MENDAKWA PEROKOK LEBIH HINA DARI BINATANG
YANG BERKATA ITU MURSIDUL AM NYA
DIA TIDAK SEDAR
KELANTAN ADALAH PENGELUAR TEMBAKAU TERBESAR NEGARA
MAKNANYA 'ORANG KELANTAN' TELAH DIHINA OLEH MURSIDUL AM NYA
JIKA PEROKOK DI GELAR BINATANG,

APA PULA GELARAN UNTUK PENGELUARNYA
JANGANLAH KAU SEKSA MEREKA DI DALAM KUBUR
YA TUHAN KAMI
MEREKA PERSENDA 'HUDUD' SEMAHU-MAHUNYA
GERTAK MEREKA,
KALAU TAK LAKSANA HUDUD MAKA NERAKA TEMPAT SEMADINYA
SAYANG BILA KARPAL MEMBUKA MULUTNYA
NIK AJIS KATA..KITA BUAT 30 TAHUN LAGI DAAAAA

JANGANLAH KAU SEKSA MEREKA DI DALAM KUBUR
YA TUHAN KAMI
NIK AJIS KATA LEBIH BAIK BERKAWAN DENGAN SYAITAN
DARIPADA BERKAWAN DENGAN UMNO
BUSUK SUNGGUH HATI NYA
SEDANGKAN SETIAP HARI DIBACA AYAT PEMBUKA KATA
AKU BERLINDUNG DENGAN MU DARI SYAITAN YANG DIREJAM'

JANGANLAH KAU SEKSA MEREKA DI DALAM KUBUR
YA TUHAN KAMI
FITNAH ADALAH PERMAINAN MEREKA
SETIAP HARI DI OLAH UNTUK MENYEDAPKAN CERITA
SAYANG BUKTI SEBENARNYA TIADA
KAEDAH HEAR SAY MERUPAKAN AGENDA

MAKA BERTAKUNG-TAKUNG LAH PAK JI DAN MAK JI MENANGGUNG DOSA

JANGANLAH KAU SEKSA MEREKA DI DALAM KUBUR
MAKA KAPAN KANLAH MEREKA PADA HARI SELASA
7 APRIL HARIBULAN NYA
DISERTAI DENGAN DOA PENEBUS DOSA
MOGA YANG HIDUP MENERIMA CERITA
AGAR PAS DAN PKR DIJAUHI SELAMANYA !

Aminn ya rabbal alamin......

05 April 2009

POSTER PILIHAN HARI RAYA

baca-cetak-edar
copy-paste-publish



03 April 2009

Bila si tua ni nak berambus...

Dulu sewaktu di wartawan tanya Nik Ajis bila dia akan berundur dari Jawatan MB Kelantan, jawab dia 'dia akan berhenti bila mahathir letak jawatan PM' nah sekarang dah masuk 5 tahun Tun Mahathir letak jawatan jadi PM kemudian di gantikan oleh Pak Lah dan Pak Lah di gantikan pula oleh Datuk Najib, tapi orang tua tu tak berambus-berambus juga... takkan orang tua ni nak jadi diktator kut, tu la dulu beria-ia sangat ko kutuk mahathir, kau kata dia gila kuasa la, firaun la dan macam-macam lagi, tapi hakikatnya kau pun sama jak la, mungkin kau dah masyukk dengan projek balak di kelantan yang mana husam masam jadi proksi kau.
Dah la nik ajis oii.... kau blah je la... selagi kau ada pening kepala orang islam/melayu kau buat, macam-macam fatwa sesat kau buat, sampai bergaduh sesama melayu/islam, kau tak rase bersalah ke..?? bila orang kata kau ni sesat kau marah, tapi hakikatnya memang kau ni ada unsur-unsur sesat, aku harap lepas Pilihanrayakecil ni kau blah la, duk rumah buat sembahyang taubat banyak-banyak....