30 May 2009

MOGOK LAPAR :PEMIMPIN DAP MEMBUTAL KENYANG, PEMIMPIN PAS KEBULUR KELAPARAN (Satu analisis kebodohan PEMBANGKANG DI PERAK)


Satu analisis tentang kebodohan PEMBANGKANG DI PERAK.

Para penyokong Pembangkang terdiri dari Pas dan PKR yang bergitu suka diperbodohkan oleh pemimpin DAP dengan melancarkan mogok lapar. 20 orang ditangkap termasuk pemimpin-pemimpin DAP yang juga ahli Parlimen dan Adun negeri Perak kerana mengadakan perhimpunan tanpa permit di luar bangunan DAP. Tapi rata-rata rakyat Perak yang ditemui berhubung mogok lapar anjuran DAP mengatakan mereka masih waras dan sedar apa motif dan agenda DAP menganjurkan mogok lapar tersebut.

Ada yang berkata pemimpin DAP sanggup berlapar kerana mereka sudah kenyang ‘meratah’ hasil bumi Perak selama Perak diterajui oleh si Nizar aka keldai. kenapa mereka sanggup mengadakan mogok lapar atau hanya semata-mata kecewa tidak dapat lagi ‘meratah’ hasil bumi Perak.

Kebanyakkan rakyat perak mengatakan mogok lapar itu bukan satu bentuk protes yang cerdik, tetapi ia adalah tindakan mereka yang bodoh dan jahil ilmu agama dan akibat kecewa, otak mereka tertutup rapat untuk menerima hakikat keputusan mahkamah yang mengistiharkan Dr Zambry sebagai Menteri Besar Perak yang sah.

Dalam Islam perbuatan mogok lapar tampa makan dan minum ini adalah syirik dan berdosa serta dianggap satu bentuk perbuatan yang sia-sia sahaja kerana ia hanya memudaratkan kesihatan dan tidak memberi apa-apa kebaikan. Sebab itulah, untuk tidak terjerat, Nizar aka si ‘keldai’ kata dia berpuasa sunat. Tapi hakikat dan tujuannya adalah untuk ‘menghalalkan’ mogok lapar anjuran DAP.

Seperti diduga, Ustaz Nga Kor Ming telah mengumumkan bahawa tujuan diadakan mogok lapar adalah salah satu usaha untuk mendesak Sultan Perak supaya di bubarkan DUN Perak.

Tindakan Ustaz Kor Ming mendesak Sultan Perak sebenarnya adalah satu tindakan kurang ajar dan biadab dan tidak menghormati institusi Raja Melayu. Rakyat Perak semakin mual dan menyampah dengan tindakan biadab para pemimpin DAP sejak kebelakangan ini yang terang-terang cuba mengugat institusi Raja Melayu.

Tindakan mogok lapar ini hanyalah satu kerja yang sia-sia dan jelas menunjukan betapa daifnya dan kurang ajarnya pemimpin DAP mempersenda undang-undang dan institusi Raja-Raja Melayu.

Nak buat mogok lapar bukan susah, tetapi untuk benar-benar berlapar tidak semudah mengajak orang berlapar. Para pemimpin DAP boleh ajak pengikutnya mogok lapar, tapi mereka juga boleh secara senyap menyusup ke dalam Wisma DAP untuk makan dan minum hingga membutal kenyang, siapa yang tahu? Yang menjadi mangsa ialah penyokong PAS dan PKR yang termakan dengan hasutan dan dakyah DAP yang mungkin juga akan menerima penyakit, tapi para pemimpin DAP sentiasa segar dan bertenaga kerana mereka masih boleh ‘melalak’ menyampaikan berceramah walaupun ‘tidak minum dan makan’.

Ada yang bersimpati pada mereka yang menyertai mogok lapar, tetapi bukanlah bersimpati sebab mereka sanggup berlapar tetapi bersimpati kerana sedih melihat mereka sanggup di perbodahkan oleh DAP ini boleh memudaratkan kesihatan diri sendiri.

Ada satu SMS yang datangnya dari ahli Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali menyatakan “suka hati merekalah jika mereka memilih untuk berlapar sehingga menemui ajal sekali pun dan rakyat sedia menabur bunga di pusara mereka nanti sebagai satu penghargaan terhadap perjuangan mereka”. Jadi bolehlah nanti satu lagi plak demokrasi di letakkan di hadapan Wisma DAP sebagai tanda kenangan dan mengingati kebodohan dan kedangkalan manusia yang berfikiran sempit.

26 May 2009

Anwar Terkencing PKR kantoi...

Lapan Puluh Ribu Ringgit, tu harga untuk membeli seorang calon bebas... banyak juga ekk.. mane PKR dapat duit sebanyak tu? ape pun aku respect la dengan kak min, walau pun dia di offer dengan duit dan jawatan tapi dia tetap tolak, pasal dia tahu PKR ni memang parti korup.

Sekarang ni PKR tak mau ke cabar Kak Min suruh dedahkan siapa dalang yang buat offer tu... ke sekarang ni PKR terutama Al-Juburi dah kecut teloq. Haa...Haa... tu lah dia perangai parti yang kununnya nak selamatkan rakyat, aku tengok PKR sendiri pun macam dah tak selamat lagi dah.
menurut kak min "Beliau mendakwa PKR menawarnya RM80,000 dan jawatan Yang Dipertua Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) dengan syarat beliau hendaklah menarik diri daripada bertanding pada pilihan raya kecil berkenaan. Jika tidak,sebaliknya kalau bertanding juga dan menang beliau ditawarkan jawatan Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang dengan syarat menyertai balik PKR".
aku malas nak cerita tapi aku/kita dah boleh agak siapa ahli mkt pkr yang di sebutkan oleh kak min tu. tapi ape pun biar lah kak min sendiri yang buat pendedahan.

Malam tadi lebih dua ribu orang hadir di ceramah kak min di penanti, satu record yang bagus untuk seorang calon bebas, dari info yang aku dapat, Al-Juburi kurang senang dengan kehadiran sebegitu ramai pengudi penanti ke ceramah calon bebas tu.

Tapi apa pun aku nak bagi sedikit nasihat pada kak min, jaga diri tu baik-baik, aku paham sangat perangai A-l-Juburi ni, kalau dia tak dapat buat secara kasar dia akan buat secara halus, itu menag perangai Al-Juburi sejak dulu lagi, so korang paham la ekk ape yang aku cakap ni.

Untuk pengetahuan korang Kak Min ni sebenarnya bekas Ketua Wanita Parti Keadilan Nasional Pulau Pinang dia bukan bekas Ketua Wanita Parti Keadilan Rakyat, harap-harap siapa yang tersilap sila betulkan. sekarang ni aku nak tengok PKR buat tuduhan yang UMNO jadi dalang dalam semua perkara ni... so PKR SILA LAH BUAT TUDUHAN DAN POLIS REPORT... tu pun kalau BERANI laa....

25 May 2009

Ustaz PAS tak balik rumah, tinggal anak bini.


Akhirnya kantoi! hubunggan Ustaz Akhil Hayy dan Waheeda yang selama ini digembar-gemburkan oleh media sudah semakin lama semakin jelas bila isteri Akhil Hayy sendiri, Maizawati Zainal yang mendedahkannya Kata Maizawati, suaminya sudah lama tidak pulang ke rumah dan Akhil Hayy juga pernah memberitahu niatnya untuk berkahwin dengan Waheeda.

“Ustaz (Akhil Hayy) pernah buat pengakuan mengenai hubungannya dengan penyanyi wanita itu dan meminta izin untuk berkahwin dengannya.
“Saya izinkan mereka berkahwin dan sedia menerimanya sebagai madu, namun kini saya tak tahu sama ada mereka sudah berkahwin atau belum,” kata isteri Akhil Hayy, Maizawati Zainal, 33, mengulas isu hubungan suaminya dengan penyanyi Norwahidah Abdul Wahab, 31, atau Waheeda yang sedang hangat diperkatakan.
Menurut Maizawati, secara peribadi dia tidak mengenali Waheeda, tetapi mengetahui gosip hubungan suaminya dengan penyanyi itu melalui media.

“Kesabaran saya sudah sampai ke penghujung apabila ustaz tidak pulang ke rumah dan anak pula terpaksa bertukar sekolah kerana menjadi mangsa perli rakan mengatakan mereka mempunyai ibu tiri,” katanya yang mempunyai enam anak hasil perkahwinan dengan Akhil Hayy.
Hati Maizawati terguris apabila Akhil tidak memaklumkan di mana dia tinggal, malah tidak memberitahu apa yang dilakukan menyebabkannya tertanya-tanyakan haknya sebagai isteri.

“Kerana itu saya mengizinkannya berkahwin dengan penyanyi wanita berkenaan. Saya rasa tidak salah membenarkan suami saya berkahwin lagi kerana dia mampu serta boleh berlaku adil.
“Tambahan pula, ia langkah terbaik untuk menyelamatkan mereka daripada melakukan perkara tidak elok.

Itu lah dia petunjuk yang di berikan Allah kepada ummatnya, Akhil Hayy ni adalah seorang ahli PAS, dia boleh dikatakan seorang penceramah PAS yang cukup berdegar-degar di atas pentas, setiap tutur perkataan yang keluar dari mulut dia hanyalah caci dan maki kepada pihak UMNO/BN. lidahnya bukan sentiasa di basahi dengan zikir tapi dengan maki, dusta dan fitnah dan di selangi oleh ayat-ayat al-quran yang lari dari maksud yans sebenar.

Ini lah petunjuk yang di berikan Allah, Allah telah mengelapkan hati dia, sampaikan kebenaran yang ada di depan mata dia tak nampak.

24 May 2009

Nizar pulang kereta, road show anwar sebar fitnah.


Kerana malu besar maka bekas Menteri Besar Perak, Nizar Jamaluddin pada pagi Ahad telah memulangan kereta rasmi Menteri Besar ke pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri.

Sejak diarahkan letak jawatan pada 5 Februari lalu oleh Sultan Perak, Nizar dengan muka tak tau malu tetap menggunakan kenderaan rasmi tersebut sebagi simbol bahawa beliau masih Menteri Besar yang kununnya sah.

Setelah membawa kes tersebut ke mahkamah dengan kata lain 'cubaan melawan titah tuanku' yang dia masih lagi Menteri Besar yang sah, Nizar masih terus menggunakan kenderaan tersebut.

Jumaat lalu, Mahkamah Rayuan memutuskan Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir adalah Menteri Besar yang sah, akhirnya Nizar terpaksa memulangkan kereta tersebut.

Pembantunya yang hanya dikenali sebagai Amran ketika dihubungi mengesahkan kereta tersebut telah pun dipulangkan. "Kaedahnya senang. Sebelum mereka kecoh-kecoh(pihak SUK) ,pihak kami pun tak sabar-sabar nak tunggu hari Isnin, jadi kami hantar hari ini," katanya.

Dalam perkara lain, Anwar and the gang telah membuat siri road show menabur fitnah dengan menghantam sistem kehakiman yang kununnya hakim berpihak kepada BN dalam kes perak, anwar berkata di penanti, yang 3 orang hakim telah di beli oleh BN dengan harga jutaan ringgit, Barisan Nasional (BN) di jadikan sasaran di samping memberi ruang kepada para pemimpin mereka untuk terus menghina mahkamah dengan mempertikai keputusan Mahkamah Rayuan berhubung dengan kedudukan Menteri Besar Perak. malah anwar kerap kali mengatakan dalam siri menabur fitnahnya yang nizar kononnya di gulingkan oleh BN dan BN merapas kuasa di perak.

Malah Anwar memberi ingatan kepada ‘penonton’ ceramahnya bahawa pilihan raya kecil DUN Penanti bukan melibatkan PKR dan bebas tetapi antara PKR dengan BN kerana pada dia BN menaja semua calon-calon bebas itu.

Malah lebih kurang ajar lagi Ketua AMK yang terkencing dalam seluar di melaka hari tu shamsul iskandar dengan nada sombongnya mengatakan “Segala yang baik datang dari Allah dan segala yang tidak baik datang dari Najib”

22 May 2009

Dr. Zambry Menteri Besar Perak yang SAH....




PUTRAJAYA: Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir kekal sebagai Menteri Besar Perak selepas Mahkamah Rayuan membenarkan permohonan beliau mengetepikan perisytiharan Mahkamah Tinggi sebelum ini.

Persidangan panel tiga Hakim Mahkamah Rayuan yang dipengerusikan Datuk Raus Mohd Shariff bersama Datuk Zainun Ali dan Datuk Ahmad Maarop, sebulat suara membuat keputusan itu selepas meneliti hujah lisan dan bertulis dikemukakan peguam Zambry, Datuk Cecil Abraham, peguam Mohammad Nizar, Sulaiman Abdullah serta celahan Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail.

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur sebelum ini mengisytiharkan Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin adalah Menteri Besar Perak yang sah.

Laporan terus dari Putrajaya

3.45 pm - Mahkamah sudah bersedia untuk mendengarkan keputusan rayuan

3.30 pm - Dato T Murugiah baru saja tiba disini. Dan beliau sedang cuba untuk memasuki dewan tapi tidak berjaya.

3.20 pm - Polis tidak membenarkan YB Hamidah masuk ke dlm! Tapi Idham Lim pulak dpt masuk. Bukan setakat idham je, nga and da gang semua dpt masuk!

Live from putrajaya again! Nampaknya ramai sudah mula berkumpul di ruang legar! Wah ramai betul gang baring atas jalan. Kita mungkin dpt tgk org baring depan mahkamah hari ini, silap2 ada yg bukak baju dan seluar

3.55 pm- Zambry kekal sebagai MB Perak selepas mahkamah benarkan rayuannya ketepi keputusan Mahkamah Tinggi sebelum ini.



4:01 pm Penyokong Nizar masih berkumpul di hadapan penghadang menuju ke arah Bilik Bicara 3.

4:03
Kelihatan penyokong Nizar mula berteriak kerana tidak berpuas hati dengan keputusan Mahkamah Rayuan.

4:08
Penyokong Nizar berteriak tidak berpuas hati ketika peguam Zambry sedang mengadakan sidang media.

4.10
Keadaan semakin tegang. di lobi Istana Kehakiman.

4.13
zambry bersyukur dengan kemenangan beliau yang diputuskan Mahkamah Rayuan. Zambry kini berada di Slim River rasmi mesyuarat cawangan bahagian Slim River. "Kebenaran akan tiba," katanya ringkas.

20 May 2009

TERKINI... Keling HINDRAF semakin kurang ajar


Si keling M.Manoharan adun DAP Kota Alam Shah hari ni mendesak kerajaan memberikan hak kesamarataan kepada semua kaum pendatang dengan status bumiputra kepada semua pendatang yang lahir selepas 31 ogos 1957.

satu lagi kebiadapan kaum pendatang terhadap orang melayu.

petikan agenda news.

19 May 2009

Keling nak Pijak Kepala Melayu.

keling-keling yang perasan diri dia padayappa dan sivaji da boss
Ini adalah kenyataan pukimak dari pengurusi satu pertubuhan haram jadah keling pariah yang bernama hindraf...

Pengerusi Hindraf, P Waythamoorthy memberi kata dua kepada kerajaan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.Tarik balik arahan terhadap abangnya yang juga pemimpin Hindraf, P Uthayakumar untuk bertemu dengan lembaga penasihat ISA atau bersiap sedia untuk berdepan sekali lagi dengan protes jalanan di seluruh negara.

Waythamoorthy yang tinggal di London berkata arahan ke atas Uthayakumar selepas beliau dibebaskan tanpa syarat dari Kem Tahanan Kamunting, adalah tidak sah dan melanggar perlembagaan.

Waythamoorthy kini sedang menziarahi tempat-tempat suci di India sebagai memenui niatnya ekoran pembebasan abangnya daripada tahanan di bawah ISA.

perangai keling yang tak bertamadun...
Sekarang aku nak tanya keling-keling pariah ni, kalau najib tak mau ikut apa macam? kau keling-keling nak buat demo lagi ke? pesan aku pada keling-keling ni, buat la kalau kau orang dah tak sayang nyawa.

Oii keling pariyah, kau kena ingat sikit, kau tu cuma menumpang aje kat tanah melayu ni, jangan lebih-lebih pulak, bangsa kau tu memang bangsa yang tak sedar di untung. ape kelebihan yang bangsa kau ada sampai kau nak demand lebih-lebih sangat, ingat la wahai keling pariyah oii.. korang duduk dalam tanah melayu ni tak menambahkan produktiviti pun, bangsa kau tu hanya layak jadi penyamun dan penyagak je dah la sekolah bodoh jadi pencuri pulak.

si bodoh yang menjadi penyokong kuat keling hindraf

Aku tengok sekarang ni banyak orang melayu yang menyokong hindraf terutama mereka dalam PAS dan PKR, aku pun tak paham... korang tak ingat ke ape yang keling-keling ni buat pada saudara baru kita di subang selangor satu ketika dulu.

Kes saudara baru bernama Ibrahim dan isterinya Siti Solehah dan anknya perempuannya usia 5 bulan mati dipancong kerana tidak mahu kembali kepada agama asalnya hindu. saudara kita mati dipancong di tempat tinggal sementara mereka dalam sebuah rumah kontena, dia mati demi mempertahankan agama islam.

Kes lain kalau kita masih ingat lagi satu kisah sedih di mana seorang ibu tunggal melayu beranak lima 'Asiah Endek 36 tahun' telah di rogol dan di bunuh oleh tiga lelaki keling di ladang kelapa sawit di kapar selangor kira-kira 3-4 tahun dulu.

keling yang buat kecoh mase rumah terbuka hari raya aidil fitri

Dua kes yang aku bagi tadi mengkompomkan yang keling-keling pariah ni memang dah lebih, mereka ni dah tak perlu lagi di bagi muka, mungkin keling-keling ni nak merasa kut macam mana cina rasa seksanya masa peristiwa 13 mei dulu, mungkin kes kampung medan tak cukup nak mengajar keling-keling ni, kalau nak kena lagi sila lah buat hal wahai keling pariyah oii....

16 May 2009

LAMAN BLOG HERO NEGERI PERAK

sila layari laman blog rasmi hero kebanggaan negeri perak Dr. Zambry Abd Kadir dan mari lah kita memberikan sokongan yang padu kepada beliau.

(klik tajuk untuk terus ke laman blog Dr. Zambry.)

14 May 2009

PAS main duit beli undi


Menjelang Muktamar Agung PAS, Jun ini, sudah bertebaran cerita yang sedap kita dengar yang sedang berlaku dalam proses pemilihan parti tersebut. Jika selama ini PAS mengaitkan UMNO dengan amalan rasuah politik, kini gejala itu dikatakan berlaku dalam PAS.

Perkara itu di dedahkan oleh Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Mohamad Daud Iraqi sendiri yang menyatakan wujudnya gejala membeli undi menjelang pemilihan parti itu pada muktamar yang akan diadakan di Shah Alam tersebut.

Mengulas mengenai pendedahan itu, Ahli Lujnah Politik PAS Kelantan, Abdul Fatah Harun ini menggesa pimpinan tertinggi parti tersebut menyiasat dakwaan serius yang dibuat oleh Mohamad Daud itu.

Katanya, pendedahan itu tidak memeranjatkan ahli-ahli kerana sekarang ini pas dilihat sama dengan parti-parti lain. "Jika dakwaan itu benar maka terbuktilah pas pun tidak juga terlepas dari gejala politik wang maka tindakan wajar diambil,” katanya.

Beliau yang juga Pengarah Pilihan Raya PAS Kelantan berkata demikian di Kota Bharu sebagai mengulas pendedahan Mohamad bahawa ada individu tertentu yang sanggup memberi hadiah berupa wang tunai dan barang-barang lain kepada perwakilan yang mencalonkan mereka dan yang akan mengundi mereka pada muktamar agung parti itu.

Menurut Abdul Fatah, Mohamad Daud yang mendedahkan perkara itu perlu membuat laporan polis dan laporan rasmi kepada parti supaya tindakan dapat diambil terhadap mereka yang terbabit

13 May 2009

Pembangkang nak gulingkan institusi Raja-raja Melayu.







Apa yang berlaku sekiranya Raja Nazrin tidak berkenan untuk membubarkan Dun Perak? itu soalan yang belum terjawab lagi, mungkinkah sekali lagi pembangkang akan memukul canang mengatakan yang DYMM Seri Sultan Perak menyebelahi BN.

Maka akan bertebaranlah konco-konco al-juburi cuba untuk meyakinkan rakyat yang bodoh macam depa juga mengatakan BN dah beli raja-raja melayu, raja-raja melayu sokong bn dan raja-raja melayu dah tak sayang rakyat jelata. cakap-cakap macam tu sure akan kedegaran pada mulut parti pembangkang yang di ketuai oleh al-juburi.

Dan apabila rakyat yang bodoh sudah mula percaya cakap-cakap depa, maka rakyat mula la mamberontak, apabila rakyat memberontak, maka senang la konco-konco al-juburi ni menusuk jarum kedalam hati rakyat-rakyat yang bodoh itu tadi untuk menggulingkan kesultanan melayu dan terjadilah revolusi.maka tercapailah cita-cita al-juburi untuk jadi presiden.

Sebenarnya rakyat perak bukan mahukan sangat pembubaran dun pun, hanya segelintir sahaja yang nakkan nya, memeng la kalau nak di ikutkan survey yang di keluarkan oleh merdeka center, survey itu menunjukan yang hampir 100 peratus rakyat perak mahukan pilihanraya semula, terus terang aku katakan yang yang survey tu semuanya 'bullshit' sape dalang di belakang merdeka center? itu korang semua perlu tau. mana mungkin seratus peratus rakyat perak mahukan pilihanraya semula, pembangkang bukan menang solid di sana, sebanyak 28 + 3 kawasan menjadi milik BN, takkan penyokong BN di sana terlalu bodoh macam penyokong pembangkang, lagi pun rakyat tau, kalau di buat pilihanraya semula ia melibatkan perbelanjaan jutaan ringgit, rakyat yang cerdik sudah tentu akan menolaknya mentah-mentah, bukan ke tu satu pembaziran? hanya selepas al-juburi di bebaskan dan pembangkang merampas berberapa buah negeri, pilihanraya kecil kerap diadakan kerana al-juburi suka membazirkan duit rakyat dan itu lah perangai dia semasa di menjadi menteri kewangan dulu...
Tu pun rakyat masih tak nampak lagi perangai pembangkang, kalau orang melayu dah tak sayang sultan lagi korang sokong la pembangkang yang di ketuai oleh al-juburi dan konco-konconya iaitu parti komunis DAP dan Parti Ajaran Sesat PAS.

12 May 2009

NIZAR MASUK DAP


SIAPA BAKAL MB PERAK SEKIRANYA DAP MENANG DALAM PILIHANRAYA DUN NANTI

Adakah Nizar akan di lantik semula menjadi MB sekiranya berlaku pilihanraya dun di menangi oleh pembangkang? itu soalan yang bermain di benak setiap ahli dan pemimpin PAS di Perak atau di mana-mana sahaja.

Pas mendapat rezeki terpijak kerana kebodohan PKR, maka Nizar di lantik oleh DAP untuk menjadi MB, walhal semua orang tau yang DAP menguasai lebih banyak kerusi dun berbanding PAS, malah PKR yang mempunyai kerusi lebih dari PAS pun tidak di pilih untuk menjadi MB.

Undang-undang tubuh negeri perak mensyaratkan seseorang yang di lantik menjadi MB mestilah Berbangsa melayu dan beragama Islam, maka takan Ngeh Koo Ham nak jadi MB pulak, maka di lantik la seekor jalut untuk menjadi boneka mereka.

Pada mulanya nampak perpaduan diantara parti-parti pembangkang sangat kuat, tapi itu untuk 3-4 bulan pertama aje, apabila si kaki jubur Anwar al-juburi mengumumkan projek mega 16 septembernya parti-parti pembangkang di perak terutamanya makin bercelaru, anwar secara senyap-senyap pergi kaw-tim dengan lim guan eng di pulau pinang untuk DAP perak memberikan jawatan MB perak kepada PKR. tetapi semua itu gagal kerana tiga orang adun pembangkang keluar dari parti masing-masing dan menjadi calon bebas dan kemudiannya bersetuju untuk menyokong Barisan Nasional.

Dan terjadi la kemelut seperti mana yang berlaku di perak sekarang ini, maka penyokong pembangkang meminta la DYMM Sultan Perak untuk membubarkan Dun, katalah sekiranya Tuanku berkenan untuk membubarkan dun hari tu, apa yang akan terjadi di perak, sedah tentu pilihanraya akan di jalankan, pembahagian kerusi untuk BN memang tiada masaalah, tapi bagai mana dengan pembahagian kerusi parti pembangkang, PAS sudah tentu akan di ketepikan oleh DAP, PKR akan memujuk DAP untuk diberikan lebih kerusi untuknya, dan yang lagi best, DAP sudah tentu meletakkan berberapa orang calon melayu untuk mewakili mereka, nama-nama seperti Tengku Abdul Aziz, orang lama DAP Ahmad Ton, Zulkifli Mohd Nor,Haji Azahari akan menjadi ayam sabung DAP. katakan la DAP menang dengan kerusi yang agak banyak, maka salah sekor ayam-ayam sabung tu dah tentu akan menjadi MB, tak mungkin Baginda Sultan untuk menolak kerana mereka yang di calonkan DAP untuk menjadi MB cukup haulnya.

Apa terjadi kepada PAS? mungkin Ngeh akan membantu Nizar untuk mendapatkan kembali jawatan yang di gilainya tu semula, dengan syarat NIZAR MASUK DAP.

11 May 2009

Lawan Umno Cara Jantan!!


Lawan Umno Cara Jantan!!

Amaran terbaru Tok Guru Haji Hadi kepada Umno dan Kerajaannya akan sedia Rakyat sambut pada bila bila masa!! Kami akan sedia pada mana ketika menerima arahan dari Tok Guru andai Jalanraya adalah jalan terakhir untuk kita menentang Rampasan kuasa.Kami akan sedia pada mana ketika menerima arahan dari Tok Guru andai Jalanraya adalah jalan terakhir untuk kita menentang Rampasan kuasa.

Kenyataan yang di keluarkan oleh manusia Bahalul yang di angkat oleh pengikut dia sebagai tok guru agama, agama ape???

Bodoh punya tok guru, mana ada rampasan kuasa, sapa yang rampas kuasa sapa? takkan hadi tak paham-paham situasi yang terjadi kat perak atau hadi buat-buat tak paham atau hadi memang tak paham... kalau macam tu ape punya bahalul kau ni, dan ape sialnya parti kau dapat presiden yang bodoh macam kau ni.

Hadi sekurang-kurangnya harus berterima kasih pada UMNO kerana UMNO menyelamatkan negeri perak dari tangan pemerintahan parti komunis DAP, mampukah agama islam dan orang melayu hidup di bawah pimpinan parti komunis DAP?

Memang betul la pembangkang ni memang kemaruk dan gile kuasa, tak perlu la aku nak ceritakan balik ape yang berlaku di perak, aku minta orang melayu perak berterima kasih kepada YB Osman, YB Jamaluddin dan YB Hee, kalau tidak keberanian mereka, aku rasa sampai la ni perti komunis DAP bermaharaja lela di perak, merembat seberapa banyak tanah orang melayu di sana... takan itu pun hadi tak tau...

Hadi kau jangan cerita pasal islam kalau kau tak paham islam, kau jangan cerita pasal politik kalau kau tak paham pasal politik... tu lah akibatnya kalau dalam hati masih ada sifat dengki khianat sampaikan benda elok di lihat buruk dan benda buruk di lihat elok... hadi kau hidup, kau kahwin, kau nak mati nanti pun UMNO yang akan uruskan semuanya itu kau tak boleh lupa.. kau hidup ni di malaysia ni atas darah pejuang UMNO.

07 May 2009

Update gambar DUN Perak..



PAS memang sesat dan menyesatkan


Cerita 1

Apa sudah jadi dengan Puak Laknattullah ini? Sesat dan jahilnya mereka.Apabila selesai jenazah dimandikan maka ketika hampir siap untuk dikafankan jenazah ini, bangunlah seorang muslimah PAS pergi ke arah mayat dan memasukkan sesuatu berbentuk syiling 50 sen dan berlogo PAS ke dalam mulut mayat dan diletakkan dibawah lidah.

Selepas memasukkan benda itu, dia terus berucap dihadapan seluruh muslimin dan muslimat di depannya sambil memberitahu bahawa mayat ini tidak akan disoal oleh mungkar-nangkir tetapi akan terus dibawa Allah ke syurgaNya kerana mayat itu semasa hidupnya mengundi PAS dan logo di dalam mulut mayat tadi sebagai bukti dan penjaminnya.

Mengucap panjang Pak R dan sedih dia melihat orang PAS sudah sesat seteruk itu.Dia mengakui bahawa Nik Azizlah bapa segala kesesatan ini.

Cerita 2

Terjadi kepada satu keluarga bahagia, si suami seorang ajk pemuda pas kawasan dan si isteri pula adalah seorang ajk muslimat pas cawangan, maka pada satu hari si isteri mendapat satu bungkusan vcd, lalu tampa usul periksa lalu si isteri terus memplay vcd, maka terperanjat beruk la si isteri itu, apa bila dia melihat vcd itu menunjukan perilaku seorang pemimpin tertinggi pas dalam sebuah rumah urut. lalu si isteri terus menutup vcd itu.

selepas pulangnya si suami, si isteri terus bercerita tentang vcd yang dia tengok tadi, maka tampa usul periksa si suami terus menemplak si isteri dengan mengatakan, si isteri telah membuat fitnah, menjadi ajen UMNO dan berbagai kata nista di lemparkan kepada si isteri lalu si isteri pun menyerahkan vcd dan meminta suaminya untuk melihat sendiri. dengan amat marah si suami terus mencampakkan vcd itu ke muka isteri dan suami itu berkata " aku cerai kan kau talak tiga" maka tak pasal-pasal si isteri menjadi janda kerana ingin menceritakan kebenaran kepada suaminya.

moral ceritanya di sini ialah:

PAS mengamalkan sikap dia saja yang betul orang lain semua salah, maka hanya orang-orang PAS sahaja yang layak masuk syurga, dan penyokong PAS terlalu TAKSUB sehingga sudah terang pemimpin mereka melakukan kesalahan tapi mereka tetap mengatakan tidak dan menuduh pihak lain yang membuat fitnah...

04 May 2009

Sekali lagi Sivakumar derhaka Pada Sultan Perak




Pembangkang cuba untuk mengagalkan sidang dun Perak dengan kesemua adun pembangkang bersetuju untuk memboikot atau tidak menghantar soalan-soalan lisan dan bertulis pada sidang tersebut bermula 7 Mei depan tanda protes mereka terhadap Umno / Barisan Nasional.


“adun-adun pembangkang biarkan adun-adun BN syok sendiri ‘dia yang tanya dia yang jawab’, biarkan Dewan Negeri tidak berfungsi kata Sivakumar.

Kununnya atas prinsip tidak mengiktiraf kerajaan Umno-BN, maka kesemua 28 adun Pembangkang termasuk beliau bersepakat mengambil keputusan untuk tidak menghantar sebarang soalan lisan mahupun bertulis.
Adun Tronoh itu berkata oleh kerana Pembangkang tidak sekali-kali mengiktiraf Dr Zambry Abdul Kadir dan barisan Exconya, maka beliau berpendapat sebagai speaker Dun ’soal dan jawab’ tidak lagi relevan dan membuang masa.
“Pada persidangan kali ini, kesemua 27 Adun Pakatan Rakyat (tidak termasuk Speaker) bersepakat mengambil keputusan untuk memboikot dan tidak menghantar soalan-soalan lisan dan bertulis.

Ini adalah tanda bantahan terhadap kerajaan BN yang tidak sah,” walau pun kerajaan BN didirikan atas kuasa sultan, kata Sivakumar lagi, maka jalan penyelesaian yang terbaik ialah membubarkan sahaja Dewan Undangan Negeri dan Sultan tidak perlu ikut campur dalam urusan pentadbiran negeri, menurut sivakumar lagi, siapa yang undi kami? sultan atau rakyat, jawapannya sudah tentu lah rakyat jadi mengapa sultan turut ikut campur soal pentadbiran negeri, bubarkan Dun biar rakyat buat pilihan sekali lagi, kalau kami kalah kali ini kami (pembangkang) terima BN sebagai pemerintah, bukan dengan ikut pintu belakang macam ini "tegas Sivakumar."

Pendirian pembangkang amat jelas dilihat sebagai Penderhakaan terhadap DYMM Seri Sultan Perak, pembangkang memang seboleh-bolehnya ingin menggagalkan pentadbiran kerajaan perak yang di restui oleh Baginda Sultan.