31 July 2009

Kalaulah T.Mohan menjadi ketua pemuda UMNO


Hee...Hee... Kan bagus kalau la T.Mohan menjadi Ketua Pemuda UMNO, tapi mane boleh pasal di dari keturunan India...

Tapi ape pun det tabik springg pada T.Mohan, kerana dia berani turun ke jalan raya mempertahankan MAICA Holdings dan minggu lepas dia antara sembilan orang yang di tahan polis kerana berhimpun secara haram untuk menyerahkan memo kampung buah pala. keberanian ketua pemuda yang macam ni amat di perlukan oleh BN sekarang ini, bak kata pepatah "kalau takut di lambung ombak jangan berumah di tepi pantai" "kalau takut dengan risiko jangan bicara soal perjuangan".

det jarang kutuk khairy dalam blog det ni, tak percaya cari lah mane-mane artikel yang det tulis yang mengutuk dia, kalau ada pun sipi-sipi je la, tapi itu tak bermakna det suka kat dia, mase perhimpunan dulu pun det langsung tak undi khairy. (det pun perwakilan pemuda gak), tapi ape yang berlaku semalam det tengok pemuda MIC bertempur dengan penyokong-penyokong pakatan haram di tepi jalan membuatkan det terfikir kenapa pemuda UMNO takmau turut serta pada perhimpunan aman esok.

Adakah khairy takut kena tangkap? atau pun ada tangan-tangan lain yang menghalang khairy untuk membawa pemuda turun esok atau pun demo jalanan tak ada dalam buku panduan politik khairy, kalau ya demo jalanan tiada dalam buku panduan politik dia det harap lepas ni khairy boleh memasukan demo jalanan tu dalam buku panduan politik dia, pasal ape ? UMNO ni memang cukup hero dan champion dalam demo jalanan ni, ape yang det katakan ni berdasarkan sejarah, ape yang berlaku sekarang ni yang mana puak-puak pembangkang ni buat semuanya depa tiru style UMNO dulu.

Berberapa tahun sebelum tertubuhnya PEKEMBAR (UMNO lah) Datuk Onn bersama 14 orang melayu membuat demo dihadapan Hotel Mejestic Kuala Lumpur (depan stesen KTM) dalam demo tu Datuk Onn dan pengikutnya merayau kepada Duli-duli Sultan supaya jangan menandatangani surat perjanjian Malayan Union, ape bila di halau oleh tentera inggeris datuk onn dan pengikutnya lari sampai ke satu kawasan yang di kenali anak bukit (bukan dekat kedah ekk)di kawasan yang di kenali sebagai anak bukit itulah Datuk Onn dan pengikutnya makan, tidor dan mengatur strategi, di ceritakan proses itu berlaku berberapa hari, tapi malangnya ketika itu Duli-duli sultan telah pun menandatangani surat perjanjian malayan union itu setelah di desak dan diugut oleh pihak british. atas nostalgia perjuangan datuk onn, maka Tunku Abd Rahman mendirikan sebuah masjid yang dinamakan Masjid Negara di atas tapak perjuangan Datuk Onn dulu.

1 Mac 1946:
Puluhan ribu anak melayu berkumpul dan berdemo membantah penubuhan malayan union dan merestui penubuhan Kongres Melayu Seluruh Tanah Melayu di padang Kelab Sultan Sulaiman Kg Baru KL, mengikut sejarah itu lah perhimpunan terbesar orang melayu dan demo pertama yang di sertai oleh orang melayu sehinggakan pada 1 Feb 1948 British membatalkan hasrat untuk menubuhkan Malayan Union.

1 May 1946:
Sekali lagi puluhan ribu anak melayu berkumpul dan berdemo dan menubuhkan UMNO di Istana Besar Johor Bahru.

12 Dec 1950:
Rusuhan Natrah di Singapura, UMNO Johor dan UMNO Singapura yang juga di kenali sebagai Pertubuhan Kebangsaan Melayu Singapura (PKMS) telah turun ke jalan membantah keputusan mahkamah yamg mana natrah mesti dibawa pulang ke belanda dan di letakan dibawah jagaan pihak gereja dan akan di kristian kan semula di belanda, dalam kejadian tu ramai pemimpin muda UMNO Johor dan Singaura di tahan oleh pihak British, malah menurut sumber ada juga anak-anak muda ini yang terkorban.

13 May 1969:
Peristiwa yang sampai mati pun kita tak boleh lupakan, bagai mana orang melayu dan umno bangkit apa bila puak-puak pembangkang yang di kepalai oleh DAP melalui parti Front Sosialis ingin menghalau orang melayu dari kuala lumpur. Datuk Harun Idris yang ketika itu Menteri Besar Selangor dan juga Naib Ketua Pemuda UMNO keluar beramai-ramai mengetua demo bantahan, akibat provokasi dari puak-puak pembangkang (Front Sosialis) maka berlakulah tragedi berdarah 13 mei.

Tahun 1987:
Ketika UMNO berada dalam keadaan genting, pada masa itu kaum cina ingin mengambil peluang atas kelemahan UMNO untuk menuntut perkara yang bukan-bukan seperti meminta hak samarata dan memansuhkan kuota bumiputera, Datuk Najib ketika itu Ketua Pemuda UMNO malaysia turun kejalan sekitar kampung baru membantah permintaan kaum-kaum cina" Ucapan Datuk Najib ketika itu ialah " Kita akan mandikan keris dengan darah kaum cina" amat menakutkan kaum cina dan parti-parti pembangkan.

Disember 1998:
Gabungan Persatuan-persatuan Cina (Suqiu) telah membuat 83 tuntutan di bawah 17 perkara yang disifatkan memenuhi hak-hak kaum cina dan menafikan hak-hak kaum bumiputera dan melayu, pemuda UMNO ketika itu membuat demo bantahan di Bangunan Dewan Perhimpunan Cina Selangor di Ketuai oleh Naib Ketuanya Datuk Aziz Sheikh Fadzil. Beliau bertindak aggresif bila masyarakat Cina dibawah Suqiu mempersoalkan hak - hak keistimewaan orang - orang Melayu.Desakan Suqiu itu telah menjadi satu dokumentasi sejarah mengenai tuntutan mereka untuk mengikis hak - hak yang telah dipersetujui dalam syarat memberi mereka kerakyatan negara ini. akibat daripada protes dan demo jalanan itu, sehingga sekarang desakan suqiu itu tidak kedeganran lagi.

Jadi kenapa khairy takut untuk membawa pemuda umno turun ke jalan raya, sedangkan protes dan protes itu untuk mengekalkan ISA yang selama ini menjadikan negara aman dan damai.

Khairy masih ada masa kurang dari 24 jam untuk mengerahkan semula pemuda umno untuk turun mentertai demo menyokong ISA, kalau tidak amatlah rugi Pemuda UMNO memiliki seorang ketua pemuda yang boleh dikatakan pengecut. baca sejarah, pemuda UMNO tak pernah takut untuk turun menyatakan protes mereka yang berkaitan dengan hak-hak melayu dan kepentingan negara.

30 July 2009

GERAK Telanjangkan YB Selangor, Laporan SPRM di buat


Jam 11.30 pagi tadi, bertempat di pejabat SPRM Selangor, Pengerusi Gerakan Intergriti Dan Anti Korupsi [GERAK] Mohd Nazree Yunus telah menyerahkan senaskah dokumen pengaduan penyelewengan terhadap seorang wakil rakyat Selangor untuk siasatan lanjut pihak SPRM.

Wakil rakyat Selangor lagi…??

Syabas diucapkan kepada Sdra Nazree yang tidak mengendahkan tekanan yang cuba dimainkan oleh pihak pembangkang setelah tercetus isu kematian misteri Teoh Beng Hock.

Sesuatu yang menarik disini ialah menurut sumber-sumber dari wakil wakil NGO yang mengiringi Nazree pagi tadi mengesah
kan bahawa aduan tersebut adalah keatas wakil rakyat BUKAN dari parti DAP…..

Hah! Ini bermakna laporan yang dikemukan oleh GERAK sebentar adalah menjurus kepada wakil rakyat samada dari PKR at
aupun PAS…!

Adakah beliau seorang Exco..? “ No komen “ jawab wakil NGO itu pula.

Yb melayu atau bukan melayu…?
Jawapan ini terpaksa Blogmaster Black Out sebab sudah berjanji dengan wakil NGO tersebut untuk tidak menyiarkannya.

"muka macam baik, tapi penyamunnn..."


Pihak Blogmaster juga difahamkan bahawa dokumen yang diserahkan itu adalah merupakan pengaduan berkaitan peruntukan dana sebuah DUN yang habis dibelanjakan secara tidak berhemah melebihi suku jutaan ringgit dalam tempoh beberapa bulan sahaja….., juga beberapa transaksi berkaitan perbelanjaan dan tuntutan [claim] yang sangat meragukan!

Semoga pihak SPRM akan teruskan usaha membenteras penyalahgunaan wang rakyat Selangor oleh mana mana wakil rakyat yang tidak bertanggungjawab.
baca Laporan Utusan Online

29 July 2009

AJAL KERAJAAN PR SELANGOR HAMPIR TIBA


Selangor akan mendapat kerajaan baru, kerajaan pakatan haram yang berusia 16 bulan dilihat rakyat terlalu korup, rakus, gagal dan gila kuasa sekarang ini. itu lah kata-kata seorang pegawai tinggi pejabat daerah, yang daerah tu ada banyak kilang ketika det temui pagi tadi.

Menurut kawan det tu, cerita yang det keluarkan semalam mengenai pengambilalihan tanah wakaf di selangor ni benar-benar berlaku dan sekarang ini proses itu sedang dan sudah pun berjalan, yang menjadi batu penghalang untuk mereka ialah Baitumal dan Pusat Zakat dan juga Jabatan Agama Islam, sekiranya mereka-mereka yang rakus ini berjaya mempengaruhi pegawai-pegawai di tiga agensi itu, maka selepas ini tidak ada lagi tanah wakaf untuk kubur, untuk masjid dan surau di selangor.

Pembaziran juga berlaku di kesemua Majlis Perbandaran dan Majlis Bandaraya di seluruh selangor, det tanya pembaziran apa yang dia maksudkan, menurut kawan det tu, dulu semasa BN/UMNO memerintah Ahli-ahli majlis dilantik empat ke lima tahun sekali, bila mereka ni di lantik untuk satu tempoh masa yang lama, maka kerberkesanan mereka untuk berkhidmat kepada rakyat lebih berkesan. tetapi sekarang ni semasa pemerintahan khalid, ahli-ahli majlis di lantik setahun sekali, maka setiap kali lantikan di buat sudah tentu berberapa perkara perlu di tukar, kita ambil contong paling kecil ialah kad nama (name card) seorang ahli majlis mendapat sekuarang-kurangnya 10 kotak, emblem (logo kereta) latter head dan rubber stamp. itu kita tak kira lagi tentang elaun-elaun mereka, kalau ahli majlis tu mewakili parti politik maka elaun mereka ni berbeza dengan dengan ahli-ahli majlis yang mewakili ngo.

Itu kalau kita kira satu PBT, di selangor ni ada berapa banyak PBT? sekarang ni menurut kawan det, kalau kerajaan pakatan haram ni bubar dun pun percayalah kemenangan akan berpihak semula kepada BN/UMNO, menurut dia pegawai-pegawai kerajaan negeri semuanya sudah fedup dengan perangai daripada MB, Exco, Ahli Majlis sampai la ke machai-machai politik ni, mereka ni semuanya berlagak, dulu pernah det tulis yang seorang ADO dibaling file ke mukanya dan perkara ini tidak pernah berlaku dulu.

Dia menambah lagi, ada berberapa kontraktor pembersihan milik orang-orang PAS mengadu pada dia yang sejak pakatan haram ni menang mereka langsung tak dapat projek dari PBT, kontraktor PAS tu kata segala projek pembersihan (maintenance dan landscape) semua nya di sapu oleh puak-puak PKR, kalau ada pun orang PAS yang dapat projek tu maka mereka ni memang kroni adun atau ahli majlis. ini amat jauh berbeza sekali sewaktu pemerintahan UMNO dulu, mereka ni boleh di katakan hidup senang kerana walau pun UMNO dikatakan mengamalkan kronisma dalam pengagihan projek (kerja-kerja inden) tapi mereka pun turut menikmati juga, det tanya macam mane tu? ye la, UMNO bagi projek untuk kroni dia supaya kalau ada ape-ape program kecil parti, kroni dia boleh fund balik kepada parti, takan la dalam satu PBT ada 60 kerja umno nak tibai semua, kalau umno ambik pun hanya 20-30 peratus je kerja-kerja tu, yang lain PBT open tender la, lagi satu walau pun ada puak-puak umno ni yang dapat projek tapi dia orang ni sub kan balik kepada kontraktor yang kecil-kecilan ni, contoh kontraktor kecil-kecilan ni ialah kontraktor yang tak ada lesen atau modal tak cukup, so kira sama dapat sama rasa, lagi satu puak-puak umno ni dia bukan kira sangat kontraktor tu parti ape janji yang dia tahu kau tu melayu.

Rasuah yang melibatkan Exco-exco selangor semakin membarah, menurut kawan det tu, kalau makin banyak pendedahan yang dibuat oleh blogger dan pihak-pihak tertentu mengenai perlakuan rasuah mereka ni kawan det tu cukup yakin kerajan khalid akan tumbang dalam masa seratus hari dari sekarang. rakyat sudah tahu temberang mereka dan rakyat menunggu masa sahaja sekarang ini untuk menghukum mereka.

Pertemuan det dengan kawan tu di akhiri pada jam 10 pagi, kawan det sempat berpesan, "korang buat la ape yang patut, makin lama korang biarkan orang melayu akan hilang tanah, orang islam dah tak de kubur, nak harapkan PAS ? khaaa...thuiiii...

Kawan det juga sampaikan salam kepada berberapa orang blogger seperti GAP, Medan Info dan berberapa blogger lain di selangor ni. dengan ucapan Terima Kasih dan teruskan usaha anda...

28 July 2009

Menyesalnya Rakyat Islam Selangor memilih PR



Dulu adun kota damansara Dr. Nasir dalam sidang dun meminta kerajaan negeri menyalurkan wang zakat kepada semua kaum, semua kaum tu bermaksud wang zakat orang islam turut juga di nikmati oleh kaum cina dan kaum india.

Tapi itu cerita setahun lalu, kini Ronnie Liew ketika dalam mesyuarat exco kerajaan negeri mengusulkan supaya wang zakat di gunakan untuk membailout berberapa anak syarikat kerajaan negeri yang hampir mampos, permintaan ronnie tu turut di sokong oleh berberapa adun cina dan india, xavier jayakumar adun seri andalas meminta kerajaan negeri melalui baitumal dan jabatan agama islam selangor memulangkan atau menukar status tanah-tanah wakaf yang terbiar kepada kerajaan negeri selangor untuk di kormesialkan.

Setelah tanah-tanah wakaf ini di tukar statusnya mereka juga meminta untuk di jual tanah-tanah ni sekiranya ia mempunyi nilai kormesil, wang itu boleh digunakan untuk membayar elaun-elaun ahli majlis seluruh selangor yang kini tertunggak mencecah puluhan ribu ringgit.

Desakan ini sebenarnya datangnya dari berberapa exco pakatan haram yang bukan beragama islam, mereka melihat terdapat banyak tanah-tanah wakaf orang islam yang terletak di kawasan stratigik, sekiranya di jual boleh mendatangkan keuntungan yang lumayan kepada kerajaan negeri selangor.

Rodziah yang juga adun batu tiga pernah membuat janji-janji pilihanraya kepada penduduk ladang midland untuk memberikan tanah wakaf milik orang islam kepada berberapa persatuan hindu, alasannya ialah, "ia hanya status, wakaf hanya terletak pada perkataan sahaja, kalau kita tukar statusnya maka tanah itu sudah menjadi tanah kormesil", korang bayangkan la kalau seorang adun melayu sanggup bagi tanah wakaf orang islam kepada hindu, ape nak jadi dengan nasib orang melayu kalau pakatan haram dapat perintah malaysia.

Soalnya sekarang ini, boleh ke tanah wakaf di tukar statusnya menjadi tanah industri? bolehkah wang zakat orang islam di gunakan untuk membailout anak syarikat kerajaan negeri yang status perniagaannya dan pelaburannya boleh di ragui? sedangkan beribu lagi orang islam di selangor ni masih memerlukan bantuan wang zakat, apa keuntungan yang orang islam dapat sekiranya tanah wakaf ini di kormesilkan? dan adakah tindakkan ini mendapat tentangan dari pada exco atau adun pakatan haram yang beragama islam?

Lu Pikir La Sendiri....

Nilaikan lah sendiri

PEMIMPIN UMNO_________________________________________________________
PEMIMPIN PAS

HEBATNYA NIK AJIS SAMPAI TOK SAMY HINDU PUN ANGKAT SEMBAH KAT DIA, DAH SAME MACAM AYAH PIN PULAK...

GAMBAR YANG MENUNJUKAN NIZAR PI SEMBAHYANG CINA MATI, TAPI DIA TAK MENGAKU


PEMIMPIN PKR
APE YANG KHALID GAGAP BUAT TU ???

RODZIAH MENGIRINGI MAYAT SEORANG PENJENAYAH

TUNDUK JANGAN TAK TUNDUK


BERHALA ANWAR IBRAHIM

27 July 2009

Gendang 16 Sept Berbunyi Lagi...


Setelah puas menipu rakyat malaysia tentang projek bodohnya tu, anwar sekali lagi mahu menipu rakyat malayasia dengan projek 16sept part 2 nya. dah bertebaran cerita-cerita yang kununnya ahli parlimen sabah dan sarawak akan melompat parti menyertai Pakatan Haram sekiranya Datuk Najib menganak tirikan negeri mereka dalam bajet 2010 kelak.

Menurut sumber projek 16sept 2010 itu sedang berjalan sekarang ni, buktinya berberapa bekas menteri dan ahli parlimen BN telah menyertai Pakatan Haram itu, nama seperti zahid ibrahim, jui meng dan terbaru s.subramaniam telah pun menyertai PKR. yang det nak tergelak tu ada juga di sebut nama Tengku Razaliegh dan berberapa otai UMNO juga akan terut serta.

Det tanya kenapa projek 16sept hari tu tak jadi, jawab si bahalul cukung anwar ni, ada berberapa faktor projek hari tu tak menjadi, antara sebapnya ialah,

1. permintaan berberapa ahli parlimen sabah dan sarawak supaya memberi meraka peluang satu tahun kepada Datuk Najib untuk mengotakan janji-janjinya kepada sabah dan sarawak.
2. kes main bontot anwar yang masih belum settle lagi.
3. Yang Dipertuan Agong masih belum menerima memorendum masuhkan ISA.
4. Tarikh 16sept 2009 kurang sesuai pada padangan berberapa ulama yang di temui oleh anwar.

Rasa nak tergelak pun ada bila det mendengar imiginasi anwar yang di ceritakan oleh cukungnya pada det, dengan bersungguh-sungguh cukung anwar ni bercerita pada det yang kali ini projek 16sept 2010 akan menjadi, ahli-ahli parlimen BN hanya menunggu masa aje untuk menyeberang ke Pakatan Haram, dia menambah pada hari itu Datuk Najib akan terperanjat apa bila rombongan anwar dan bekas ahli-ahli parlimen BN mengadap Yang Dipertuan Agong untuk mengusukan undi tidak percaya di dewan rakyat.

Itulah ceritanya pertemuan det dengan seorang kawan lama yang sekarang ni mamat tu menjadi exco AMK bahagian, kalau dia baca la apa yang det tulis ni sure dia akan sumpah seranah kaw-kaw punya... itu lah dia imaginasi orang gila yang kemaruk kuasa dan tahta.

24 July 2009

Truth for Teoh Beng Hock


PENTING…!!

Mohon penjilat penjilat fahaman PEMBANGKANG yang diimamkan oleh mahzab Anwarisme dapat SEGERA membaca, menjengok, dan mengikuti sebuah laman blog yang baru dimulakan untuk menyatakan KEBENARAN dalam misteri kematian Teoh Beng Hock, “Setpol” kepada salah seorang Exco Selangor, Ean Yong, wakil rakyat Seri Kembangan.

Blog atas nama Truth for Teoh Beng Hock. Lihat sendiri penceritaan bagaimana mendiang Teoh pernah menyatakan hasrat akan tinggalkan jawatannya setelah melangsungkan perkahwinannya kerana sudah TAK TAHAN melihat ada Exco DAP yang memunggah kekayaan kerajaan Selangor untuk poket dan tembolok sendiri…!!! Sila klik disini.

Di blog tersebut juga anda akan lihat sendiri sebahagian daripada beberapa dokumen yang menunjukkan aktiviti-aktiviti bagaimana “modus operandi” Ronnie Liu sapu duit kerajaan Selangor…..

Pada posting Blogmaster yang lepas telah dipersoalkan kenapa Ronnie Liu yang beria-ia sakan mengamuk di pejabat SPRM sedangkan secara rasmi mendiang Teoh adalah pembantu kepada Ean Yong…? Nah! Kini semakin terselak sudah sedikit demi sedikit….

Mohon penjilat penjilat Pembangkang dapatlah membuka minda yang sempit untuk memikirkan sendiri betapa hanyirnya pekong Pembangkang sebenarnya, janganlah terpedaya dengan gelecek dan lenggok tuduhan pemimpin Pembangkang yang mahu meletakkan kesemua beban tuduhan kepada SPRM dan pihak berkuasa kerajaan kita..!

Semoga ada pihak dapat memberikan “lead” kepada Suruhanjaya yang mahu menjalankan siasatan dalam kes kematian misteri Teoh Beng Hock ini agar sudi menggunakan blog ini nanti sebagai “rujukan”….

petikan dari http://medan-info-kita.blogspot.com/

komen det...:

baru depa ada akai
jangan main-main sama blogger aaa....

23 July 2009

Nik Ajis memang Bongok

Dewan Ulama Pas menyifatkan majlis menyalakan lilin bagi memperingati kematian Teoh Beng Hock di Ipoh, Jumaat lalu yang turut disertai oleh Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai meragukan.

Sehubungan itu Ketuanya, Datuk Harun Taib berkata, Timbalan Pesuruhjaya Pas Perak itu sepatutnya tidak hadir pada majlis tersebut kerana sifatnya yang meragukan itu.

Menurutnya, Rasulullah sendiri amat menitikberatkan perkara berkenaan seperti sabdanya yang bermaksud tinggalkan perkara yang engkau ragu dan ambillah perkara yang engkau tidak ragu.

“Hadis ini menyuruh kita meninggalkan perkara-perkara yang meragukan iaitu sesuatu yang hukumnya tidak jelas sama ada halal atau haram. Seperti majlis ini adakah ini upacara agama atau sebaliknya?

“Sebenarnya Pas telah pun membuat satu garis panduan bahawa majlis-majlis yang meragukan tidak harus dihadiri oleh pemimpin-pemimpin serta ahli-ahli kita,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas tindakan Mohammad Nizar menyertai majlis menyalakan lilin anjuran DAP Perak semasa memperingati kematian Beng Hock di Ipoh, Jumaat lepas dan gambar majlis itu disiar oleh New Straits Times pada Sabtu lepas.

Bagaimanapun Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Datuk Husam Musa dalam laporan akhbar hari ini mempertahankan tindakan Mohammad Nizar dengan menyatakan ia tidak menyalahi ajaran Islam.

Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir pula ketika mengulas isu itu telah meminta ulama Pas mengeluarkan satu fatwa berhubung tindakan Mohammad Nizar.

Dalam pada itu, Harun berkata, beliau tidak pasti sama ada Mohammad Nizar sedar atau tidak mengenai garis panduan berkenaan.

“Ini bukan satu fatwa tetapi inilah ketetapan atau garis panduan yang telah kita putuskan selama ini.

petikan dari utusan online....


jawapan nik ajis apa bila di tanya oleh wartawan Bernama:

Di KOTA BAHARU, Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat enggan mengulas tindakan Nizar itu.

Ketika ditanya, Menteri Besar Kelantan itu sebaliknya mempersoalkan aspek politik mengenai Barisan Nasional (BN) mengambil alih kerajaan negeri Perak.

Nik Abdul Aziz mempersoalkan kesahihan tindakan Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambri Abdul Kadir kerana ianya dianggap bertentangan dengan amalan demokrasi.

"Usahkan fatwa Islam, fatwa demokrasipun dia (Zambri) tak pakai....Itulah jawapan saya, saya dah jawablah tu", katanya kepada pemberita di pejabatnya di Kota Darul Naim.

komen det...

nampak sangat nik ajis bodoh dan tolol, orang tanya dia perkara yang melibat kan isu agama dan akidah tapi dia pi konar cerita pasal kes di perak, ape punya malan la malaysia ada manusia mangkok macam ni, dah la mangkok berhayun lak tu, itu pasal la puak-puak PAS ni sampai la tak cerdik-cerdik, pasal dia ikut orang tua bangang tu. korang bayang kan la ekk kalau la si nizar tu orang UMNO agak-agak korang ape yang dia laknat si nizar tu? dah tentu macam-macam fatwa yang dia keluarkan silap-silap jatuh kafir la mamat tu, bila kena atas batang hidung dia, ko tengok cilake punya orang dia divert cerita lain pulak.

Rumah Urut aka Rumah Pelacuran membiak subur di Selangor

ISU SELANGOR:

Sejak kerajaan pakatan rakyat Selangor yang didalangi oleh DAP memerintah, bilangan rumah urut, refleksologi bertambah daripada 700 buah kepada lebih 4,700 buah. Ini adalah antara perkaitan dan persekongkolan diantara beberapa exco pakatan dan direstui oleh MB Khalid Ibrahim.

Menurut sumber yang det dapat daripada kakitangan MPK sewaktu det lepak-lepak minum di cong kok kopitiam, berberapa kawan det yang berkerja sebagai pegawai penguatkuasa berasa kesal kerana pihak MB dan berberapa Exco Kerajaan Negeri (yang melayu) lansung tak ambik pot tentang masaalah ini.

Di daerah kelang sahaja, menurut kawan det tu, ada lebih kurang 500- 1000 premis yang berlindung di atas nama urutan tradisional dan refleksologi, sedangkan main buisness dia adalah pelacuran, tauke-tauke rumah urut tu tampa segan silu dan bergitu berani mencabar mana-mana penguatkuasa yang ingin mengambil tindakkan terhadap mereka.

Pernah sewaktu anggota penguatkuasa MPK menyerbu satu premis salah seorang dari penguatkuasa hampir-hampir putus jari akibat di tetak oleh tauke rumah ayam itu. tapi bila kejadian itu di laporkan ke pihak atasan langsung pihak atasan tidak mangambil tindakkan, malah pegawai yang jarinya hampir putus itu pula di ugut supaya tidak melaporkan kepada polis atau pun media.

Semakin bercambahnya rumah-rumah urut di selangor terutama di kawasan petaling jaya, subang, klang seri muda dan kuala langat semenjak pakatan haram memerintah di selangor, itu di akui sendiri oleh berberapa penguat kuasa yang duduk lepak bersembang dengan det petang tadi.

Bila det tanya mengenai rush yang MPK buat seperti yang selalu di keluarkan dalam akhbar sinar, kawan penguatkuasa tu menjawab, "bila nak masuk paper tauke-tauke ni korbankan la satu atau dua premis dia yang buisness tak berape nak bagus, so premis yang tak ada untung la yang kami rush, cuba penguatkuasa buat rush kat premis yang untung gile-gile, alamat lepas ni kami tak jumpe anak bini dah la."

Memang mereka akui kerajaan yang ada sekarang ni tak macam kerajaan dulu, kerajan sekarang ni macam gangstar, kalau cakap dengan pegawai-pegawai di pejabat daerah atau di pejabat majlis langsung tak ada adab baik cina.melayu atau india, semua same aje, pernah satu kes tu kawan det cerita, ADO kena baling file dengan seorang tauke kedai makan kerana anak buah ADO tu hantar bill cukai tanah ke rumah tauke tu.

Itulah luahan hati seorang pegawai penguatkuasa MPK yang dikira otai juga la, so pada korang semua agak-agak PRU akan datang nak pangkah Pakatan Haram lagi ke...???

21 July 2009

Fitnah PAS terhadap UMNO bermula sejak Tahun 1959

Mungkin ramai yang meanggap caci-maki PAS kepada UMNO berlaku baru 10-20 tahun kebelakangan ini, kata-kata seperti UNDI PAS MASUK SYURGA yang kerap kita dengar hari ini dan mungkin kita ingat baru-baru ini aje ulama PAS mengeluarkan cacian macam tu.

Tahukah kita amalan pemimpin PAS yang kerap kali mengatakan UNDI PAS MASUK SYURGA ini telah PAS amalkan sewaktu Pilihanraya Umum pada tahun 1959 lagi...

Dalam ucapan pengulungan Tunku sewaktu Perhimpunan Agung UMNO pada 16 APRIL,1960, Tunku menyatakan kekesalannya kerana PAS sanggup memainkan agama untuk kepentingan politik mereka.

"Dalam pilihanraya yang lepas kita telah dapat mendengarkan bagaimana agama yang maha suci itu telah dipermainmainkan untuk kepentingan politik. Di setengah-setengah tempat orang kampung telah diberitahu supaya undi parti PAS jika hendak masuk syurga dan jika undi parti lain jadi kafir."

"Dengan kepercayaan yang seperti ini maka nyatalah orang-orang kampung masih lemah sangat lagi dalam fahaman agama. Dakyah-dakyah ini dibawa ke serata kampung dan orang-orang di Kelantan dan Terengganu telah pun percaya terhadap dakyah-dakyah yang seperti itu."

Tunku menambah...

"Dari sini tuan-tuan boleh lihat sendiri yang dakyah-dlihat sendiri yang dakyah-dakyah itu bohong dan mereka mengetahui yang benda itu bohong, tetapi mereka tidak ada cara lain untuk menjatuhkan Perikatan melainkan dengan membawa segala dakyah-dakyah etahui yang benda itu bohong, tetapi mereka tidak ada cara lain untuk menjatuhkan Perikatan melainkan dengan membawa segala dakyah-dakyah yang boleh membangkitkan kebencian kepada Kerajaan Perikatan."

"Ahli Parlimen di sebelah Pantai Timur pula menumpukan serangan-serangan mereka terhadap diri ketua-ketua Perikatan. Seorang daripadanya mengatakan bahawa saya ini tidak patut dibiarkan hidup lagi dan saya serta keturunan saya patut dicampak, buang ke laut. Kata-kata ini bukan sahaja menyuruh rakyat benci kepada saya serta keturunan saya patut dicampak, buang ke laut. Kata-kata ini bukan sahaja menyuruh rakyat benci kepada saya bahkan suruh bunuh saya dan anak buah saya."

"Kalau kejadian ini berlaku dalam masa kempen pilihanraya tidaklah menjadi hairan
kerana saya sendiri pun pernah dengar tuduhan-tuduhan yang mengatakan kita hendak jual negeri kepada Cina, sambil mereka menunjukkan nota-nota yang dibawa dari Negeri Cina sebagai buktinya. Tidak memadai dengan itu sahaja, mereka menuduh lagi yang kita hendak mengkafirkan orang-orang Islam. Pendek kata bermacam-macamlah perkara yang tidak diterima akal yang mereka lemparkan kepada kita."

Dan Tunku mempersoalkan tentang janji-janji yang PAS buat sewaktu pilihan raya...

"Orang-orang di negeri-negeri itu sekarang sedang ternanti-nanti faedah yang meraka harap-harapkan daripada parti yang mereka beri kepercayaan itu, yang saya percaya mereka tidak akan perolehi. Pegawai-pegawai kerajaan di Kelantan telah merasa kepahitan di bawah Kerajaan PAS itu, mereka tidak akan dapat kenaikan pangkat dalam tahun ini."

Nasihat yang Tunku berikan pada semua ahli-ahli UMNO dan Rakyat...

"Saya mengucap syukur ke hadrat Allah Subhanahu Wataala kerana parti kita telah berjaya sekali lagi memegang tampuk pemerintahan Persekutuan dan tampuk pemerintahan negeri-negeri, kecuali Kelantan dan Terengganu." "Maka kekalahan kita di Kelantan dan Terengganu itu patutlah menjadi satu pengajaran, bukan sahaja kepada pemimpin-pemimpin UMNO di negeri-negeri itu, tetapi di negeri-negeri lain juga. Kita berkehendakkan kemenangan itu bukan kerana kita hendak bermegah-megah atau menyombong dengannya, tetapi kerana kita percaya bahawa parti kita sahajalah yang dapat memelihara negeri ini dan rakyatnya dengan baik, aman, makmur dan bahagia."

Ucapan Tunku Abdul Rahman pada PERHIMPUNAN AGUNG UMNO DI
RUMAH UMNO, KUALA LUMPUR PADA 16 APRIL,1960

Sekarang ini sudah nyata yang PAS ni memang tak ada modal lansung untuk berkempen, dari dulu sampai sekarang PAS ni cuma pandai berjanji dan menabur fitnah.

20 July 2009

PAS pernah minta UMNO halau CINA dan INDIA.

Sejarah PAS yang ramai rakyat bukan melayu tidak tahu.

Sewaktu pilihanraya umum ke dua pada tahun 1959, Dr. Burhanuddin al-Helmi ketika itu menjadi presiden PAS ke 3, pernah mendesak Tunku Abd Rahman dan UMNO untuk menghalau semua KAUM-KAUM PENDATANG IAITU CINA DAN INDIA dari Tanah Melayu. namun deskaan itu langsung tidak di layan oleh Tunku dan Tunku berpendapat yang PAS dan Dr Burhanuddin Al-Hilmi ini telah dirasuk oleh fahaman komunis PKI (Partai Komunis Indonesia). mengikut cerita yang di perolehi dari berberapa sumber, telah berbondong-bondong kaum cina dan india melarikan diri ke hutan-hutan dan ada juga telah menempah kapal untuk pulang ke negara asal mereka bimbang sekiranya gerakan untuk mengusir kaum cina dan india itu menjadi ganas.


PAS tidak bersetuju dengan UMNO yang memberikan kerakyatan kepada kaum cina dan india, malah PAS pernah mendesak Tunku menghalau semua kaum-kaum pendatang ini dari Tanah Melayu dan PAS juga mendesak supaya kesemua harta benda mereka di rampas. PAS mendesak supaya Tunku tidak melantik kaum pendatang untuk menjadi menteri di dalam kabinet Tunku.


Tunku terpaksa menolak cadangan PAS yang menentang perkongsian kuasa dengan bukan Melayu. Sindiran paling tajam oleh Pemimpin PAS, Dr. Burhaniddin Hilmi di awal tahun 60an terhadap dasar berbaik-baik dengan bukan Melayu ialah “ayam di kepuk mati kelaparan, kera hutan disusui.”


Sekarang ini mari kita renungkan kembali siapa yang sebenarnya yang bersikap perkauman, UMNO atau PAS, dan sekarang ni kaum cina dan india bodoh-bodoh menyokong PAS buat ape, kalau tidak kerana UMNO dan kebijaksanaan Tunku Abd Rahman, sudah lama kaum cina dan india di usir malah mungkin di bunuh oleh PAS yang bersikap perkauman.


Kaum cina dan India harus ingat jasa-jasa UMNO pada mereka, jangan nak melawan tuan pulak, kalau tak UMNO mempertahan kan nyawa cina dan india, dah lama korang tu dah mati atau PAS dah hantar kamu semua pulang ke negara sendiri.


sumber Arkib Negara.

18 July 2009

Khalid Ibrahim pakai duit rakyat Selangor untuk tanam TEOH BENG HOCK

det dapat tahu dari pengurusan mayat sehinggalah tanamnya mayat Teoh Beng Hock semua nye di sponsor oleh kerajaan negeri, mb khalid ibrahim dengan senang hati menggunakan wang rakyat untuk sponsor majlis kematian Teoh, ape jasa Teoh sehinggakan kerajaan negeri sanggup sponsor semua majlis tu..?? mungkin pegorbanan Teoh untuk mati dari pada dia membocorkan rahsia-rahsia adun pakatan haram lah yang menyebabkan kerajaan negeri sponsor majlis kematian dia...


Teoh adalah salah seorang manusia yang cukup beruntung, sudah la kerajaaan negeri sponsor pengurusan kematian dia, petang ahad ni bertempat di stadium kelana jaya satu majlis solidariti memperingati kematian Teoh di adakan, menurut sumber upacara itu memakan belanja yang agak kasar juga dan ia sekali lagi melibatkan wang rakyat selangor di gunakan. seperti semalam upacara canderlight vigil di adakan di bangunan Plaza Melayu Shah Alam (masalam) yang turut di hadiri oleh berberapa ekor pemimpin PAS, Ahli Parlimen Shah Alam khalid samat sudah semestinya hadir dalam upacara itu, maklum la kejadian tu kan dalam kawasan dia.


Anwar al-juburi dalam blognya dan blog pecacainya telah menunding jari kepada SPRM dan Kerajaan UMNO/BN di atas kematian Teoh, wahh...wahh... sedap-sedap je kau tuduh orang yee... kau orang yang bunuh anak cina tu, kau orang cuci tangan kau tuduh orang lain pulak?


so kepada pembaca blog det, kalau ada masa korang pi la ke stadium kelana jaya malam ahad ni, snap la gambar 5-6 keping dan buat la analisa agak-agak berape banyak duit rakyat selangor yang khalid pakai petang tu.

17 July 2009

Teo Beng Hock, Terjatuh atau Di Bunuh...

Hari ini Sec-pol aka Pegawai Khas exco kerajaan Selangor,Teo Beng Hock, 30 , terbunuh selepas dipercayai jatuh bangunan pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Selangor di Shah Alam. adakah dia benar-benar terjatuh atau ada tangan-tangan sial yang menolak dia supaya dia terjatuh?

Siapa Teo Beng Hock ni? ramai yang tahu dia ni sec-pol aka pegawai khas kepada Ean Yong Hian Wah salah seorang exco kerajaan negeri, tapi ramai yang tak tahu yang Teo ni dulu pernah menjadi pegawai khas kepada MP Petaling Jaya Utara iaitu Tony Pua, si Teo ni dah lama pemimpin DAP berbulu dengan dia. masih korang ingat lagi pada 25 Mac lepas, Karpal Singh pernah memaki Pemuda UMNO dalam Parlimen dengan ayat "celaka" berikutan dengan kes itu, pemuda umno datang memnuntut penjelasan daripada karpal dan meminta karpal memohon maaf, tapi karpal buat bodo je sehinggalah berlaku pertengkaran dan hampir-hampir terjadinya pergaduhan antara pemuda umno dan hero matcha gobinad singh deo.

Dikatakan terdapat 2 rakaman video ketika insiden tu berlaku, rakaman video pertama di percayai di rakam oleh salah seorang ahli DAP dari pada ipoh timur dan satu lagi rakaman video di rakam oleh seorang pegawai khas kepada ahli parlimen petaling jaya utara Tony Pua, rakaman video kedua itu kemudiannya di dowload kedalam youtube, orang yang bertanggung jawab merakam video itu ialah Teo yang baru sahaja mati petang tadi, dalam rakaman video tu, memang jelas yang pemuda umno langsung tidak mengusik karpal yang lumpuh separuh badan.

Bila kepimpinan DAP tahu Teo yang mengedarkan klip video tu, maka si Teo ni diberikan warning oleh berberapa gangstar yang di payung oleh Ronnie Liew dan Teo di tukar oleh kepimpinan DAP untuk bertugas di SUK dan Pejabat Adun Sri Kembangan supaya Ronnie dan Ean Yong Hian Wah supaya senang untuk memantau pergerakannya.


Menurut sumber, Teo kurang berpuas hati dengan cara pentadbiran berberapa adun DAP di selangor, cara Ronnie dan Hian Wah menggunakan kongsi gelap dalam pentadbiran kerajaan dan dengan suka-suka mengunakan peruntukan kewangan kerajaan negeri membiayai kegiatan kwong si gelap tidak di senangi oleh Teo dan memang betul apa yang di laporkan oleh ahli parlimen wangsa maju YB. Wee Choo Keong yang mana ronnie dan Hian wah menggunakan kongsi gelap, dan pejabat Exco telah digunakan sebagai tempat bermesyuarat mereka yang dikatakan mempunyai kaitan dengan peniagaan haram dan aktiviti haram.


Mungkin tidak tahan dengan kerenah kongsi gelap yang selalu turun naik pejabatnya maka Teo mula mengugut Ronnie dan Hian Wah supaya memberhentikan segera kegiatan itu tapi tidak di endahkan oleh dua ekor exco itu. sudah tidak tahan dengan keadaan itu maka Teo dengan beraninya membuat laporan kepada SPRM tentang kegiatan ronnie dan Hian Wah.


Bagaimana pula ADUN Kampung Tunku, Lau Weng San.Selain Ean dan Lau, Teresa Kok (Kinrara), Hannah Yeoh (Subang), Elizabeth Wong (Bukit Lanjan), Dr Cheah Wing Yin (Damansara Utama) and Edward Lee (Bukit Gasing) turut terlibat?


Perlu di ingat, file-file kes adun-adun yang lain tu telah lama berada dalam simpanan SPRM dan hanya menunggu masa sahaja untuk di bongkar, mungkin SPRM melihat ini lah masa yang sesuai, maka SPRM pun bertindak la, kalau aku pun jadi SPRM aku akan kumpul bukti kaw-kaw lepas tu aku borong la semua sekali. kalau korang perhati betul-betul adun-adun cina yang kantoi tu, depa ni berkongsi satu majlis perbandaran yang sama, sebagai contoh, Teressa dan Hannah berkongsi sama PBT iaitu Majlis Perbandaran Subang Jaya, Wing Yin, Elizabeth, Edward dan Lau Weng San pula berkongsi Majlis Bandaraya Petaling Jaya. so korang pun paham la kan ape yang dia orang rebutkan sangat kan....


Maka diatas percaturan dan sifat tamak mereka ni yang menjadi mangsa ialah Teo, perlu di ingat, kesemua adun cina di selangor menggunakan kwong-si gelap untuk menjaga mereka dan Ah Long pula menjadi banker mereka, tahu-tahu je la kalau dah pakai kwong-si gelap dan Ah Long, ade je la permintaan mereka yang mengarut yang nak tak nak adun-adun cina ni kena penuhi.


Tapi bukan setakat adun-adun cina ni je yang SPRM nak angkut, masih ada lagi berberapa adun PKR melayu dan India yang akan SPRM angkut, antara adun-adun dalam permerhatian SPRM ialah Adun Batu Tiga, Adun Kota Damansara, Adun Seri Muda, Adun Kota Anggrik dan Adun Seri Setia, so pesan det korang standby je la....
So aku tak heran kalau tengok berita tv3 malam tadi yang ronnie meracau-racau dalam pejabat SPRM pasal dia tahu dia akan kantoi tak lama lagi.

16 July 2009

(UPDATE TERKINI) Mahkamah benar Anwar peroleh dokumen kes liwat

KUALA LUMPUR: Mahkamah Tinggi di sini hari ini mengarahkan pihak pendakwa bagi kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim menyerahkan semua dokumen (barang kes) yang dipohon beliau kecuali sampel DNA.

Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah mengarahkan pihak pendakwa menyediakan semua dokumen itu termasuk rakaman kamera litar tertutup (CCTV) dalam masa 10 hari.


komen det...

lain kali kalau ada orang charge kite kat mahkamah, kite mintak semua dokumen yang digunakan oleh pendakwa untuk dakwa kita, kalau hakim tanya kenapa so korang jawab la
" Anwar boleh mintak kenape aku tak boleh"

Kes liwat Anwar: Keputusan peroleh dokumen petang ini

KUALA LUMPUR: Mahkamah Tinggi selesai mendengar hujah permohonan Datuk Seri Anwar Ibrahim agar mahkamah memerintahkan pihak pendakwaan memberikan kepadanya semua dokumen berkaitan kes liwat beliau sebelum perbicaraan bermula.

Pendengaran di hadapan Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah selesai selepas satu jam pihak pembelaan mengemukakan hujahan balas terhadap hujahan pihak pendakwaan semalam.
Hakim kemudiannya menangguhkan prosiding sehingga pukul 2.30 petang ini untuk keputusan permohonan tersebut.

"Saya fikir petang ini saya boleh berikan keputusan bagi permohonan ini.

"Namun saya hanya akan berikan keputusan serta alasannya secara ringkas... Saya perlukan masa untuk sediakan penghakiman penuh," kata hakim Mohamad Zabidin.

sumber mstar online.

BERJAYAKAH ANWAR MENDAPAT SEMUA DOKUMEN ITU...???

15 July 2009

50 orang hadir ke perbicaraan Anwar Al-Juburi

Disebapkan tiada blog yang memaparkan gambar perbicaraan Al-Juburi pada 15hb July (pagi tadi) maka det dengan rela hati memberikan berberapa keping gambar kenang-kenangan perbicaraan al-juburi pagi tadi, terbukti hanya berberapa ekor sahaja penyokong al-juburi yang menghadiri perbicaraan itu, target Ketua AMK iaitu Mr Potato mengharapkan penyokong mereka hadir seramai 3 Ribu ternyata meleset.... hanya kelihatan jurugambar dari agensi berita yang memenuhi perkaranggan mahkamah.



Gambar di hadapan pintu masuk mahkamah jam 8.45 pagi


Pihak polis kelihatan relaks memerhatikan kenderaan keluar dan masuk
Itik gembo-gembo peliharaan PKR kelihatan terkejut dengan kehadiran penyokong dan ahli PKR yang tak sampai 50 orang.

Khalid Ibrahim sanggup ponteng kerja hanya semata-mata untuk hadir mendengar perbicaraan al-juburi

Hanya ini lah sahaja penyokong al-juburi yang sanggup hadir, yang lain malu untuk datang.

Al-Juburi hadir di mahkamah bersama anak beranaknya

Al-Juburi kelihatan resah selepas hakim tetap ingin meneruskan perbicaraan kes liwatnya walaupun sudah berkali-kali peguam-peguam al-juburi merayu untuk menanguhkan sekali lagi kes itu, kerana peguam superstar al-juburi kini berada di hospital kerana penyakit buasir tahap 3

Tengok ada tak penyokong al-juburi???

TAHNIAH UMNO/BN - PAS TUNGGU MASA UNTUK DI KAPANKAN

Keputusan rasmi Calon PAS Mohd Fauzi Abdullah, seorang peraih ikan, menang dengan majoriti "nyawa-nyawa ikan" sebanyak 65 undi. PAS mendapat 5,348 undi sementara calon BN Tuan Aziz Tuan Mat mendapat 5,283 undi.


Keputusan tersebut diumumkan oleh pegawai pengurus pilihanraya Adnan Hussin di Dewan Petra, SMK Sultan Yahya Petra 1, pada jam 9.01 malam. DUN tersebut mempunyai 12,293 pengundi berdaftar, termasuk 25 pengundi pos, dan 10,631 atau 87 peratus keluar mengundi hari ini.

Beberapa pemimpin atasan PAS hadir di pusat penjumlahan undi di SMK Sultan Yahya Petra 1, Kuala Krai dengan wajah suggul walau pun kemenangan perpihak kepada mereka.


Kemenangan PAS mempertahankan kerusi DUN Manek Urai dengan majoriti tipis 65 undi tidak boleh dianggap kemenangaan mutlak dan ianya pasti menimbulkan pelbagai persoalan.Dalam pilihanraya umum tahun lalu, calon PAS Ismail Yaakob mendapat 5,746 undi dan calon BN, Zulkepli Omar mendapat 4,394.


Sebelum itu, pada jam 3.40 petang tadi, pengarah pilihanraya PAS Kelantan, Fatah Harun dengan bergitu yakin menyatakan bancian awal jentera pilihanraya kecil tersebut menunjukkan calon PAS, Mohd Fauzi Abdullah "menang dengan majoriti hampir 2,000 undi".


Para penyokong PAS yang percaya bulat-bulat cerita itu pula sudah merayakan kejayaan tersebut, serta mengucap tahniah kepada Fauzi ketika beliau tiba di markas utama PAS Manek Urai pada jam 4.40 petang tadi.


Bagaimanapun, keadaan itu berubah pada kira-kira jam 7 petang apabila para penyokong BN pula dilihat begitu gembira apabila mendapat tahu calon BN Tuan Aziz Tuan Mat mendahului dengan 30 undi.


Walaupun tewas, Umno sudah pastinya merasa gembira dan pengaruh parti itu sudah semakin pulih sejak krisis kepemimpinannya dan prestasi buruk pilihanraya umum 2008. Manakala pengaruh PAS khususnya, dan Pakatan Rakyat amnya, semakin terhakis.

Apatah lagi dengan kehadiran tokoh-tokoh besar Pakatan - Datuk Seri Anwar Ibrahim dari PKR dan Lim Kit Siang dari DAP. Manakala Mursyidul Am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat pula mengetuai jentera pilihanraya PAS di Manek Urai.


Manakala jentera pilihanraya BN, khususnya Umno, diketuai oleh Timbalan Presiden, Tan Sri Muhyiddin Yassin bersama dengan Pengerusi Umno Kelantan, Datuk Mustapa Mohamed.


Lakonan kehadiran Timbalan Presiden PAS Nasharuddin Mat Isa duduk bersila makan nasi dengan Nik Ajis juga tidak banyak membantu.


Kemampuan BN menghakis majoriti PAS - daripada 1,352 undi kepada hanya 65 undi - boleh dianggap satu kejayaan terbesar kepada BN di Semenanjung dalam enam pilihanraya kecil.Apatah lagi, DUN Manek Urai merupakan kubu kuat PAS selama ini. BN hanya berjaya merampas DUN tersebut pada pilihanraya umum 2004 dengan majoriti tipis 53 undi.

Nyatalah pengundi sekarang sudah meluat dengan perjuangan PAS dan pakatan pembangkang, PAS dan Pakatan DAP dan PKR sekarang ini hanya menunggu masa sahaja untuk di kapankan.

14 July 2009

UPDATE !!!!PAS BERTINDAK GANAS!!! USAHA PROVOKASI PAS


BERITA PANAS - PAS BERTINDAK GANAS!

Updated 3.30 pm - KUALA KRAI: Tiga ahli Puteri Umno Perak cedera dilontar batu ketika berada bersama kumpulan penyokong Barisan Nasional (BN) berhampiran pusat mengundi di Sekolah Kebangsaan Peria dekat sini pada jam 12 tengah hari tadi.Mereka diberi rawatan di bilik operasi Kesedar Sungai Peria.


Tadi saya dapat tahu cuma dua, sekarang ni dah bertambah tiga pulak, tah la berapa lagi akan menjadi keganasan PAS ni....astagfirullah!Updated 3.10pm - Tan Sri Muhyiddin Yassin pun kena maki hamun dengan penyokong PAS yang makin menggila ini, apa nak jadi ni? Kenapa terdesak sangat ni? Nak kalah dah ke?


Dua orang Puteri UMNo dari Perak terpaksa dikejarkan ke Hospital gara-gara tindakan ganas oleh penyokong PAS di Manek Urai, mereka dikatakan telah membaling botol dan batu ke arah mereka, memang sejak dari pagi tadi lagi mereka sudah memulakan provokasi sedemikian.Pada jam 2.15 tengahari tadi, kira-kira 80 peratus sudah keluar nmengundi, ini menyebabkan PAS tertekan dan mereka mula bertindak ganas.


Sebelum itu Tengku Adnan mengatakan sekiranya undi melebihi 80 peratus, harapan untuk BN menang agak baik.Apa nak jadi orang PAS ni? Kenapa bertindak macam tu? Kenapa nak melompat tak tentu hala ni, keputusan belum pun keluar lagi! Inikah di ajar oleh Islam PAS, mengganas dan mencederakan sesama Islam, yang korang nak baling batu dan botol tu bukan saudara seislam ke bahalol punya PAS?


Aku mendoakan supaya BN beroleh kemenangan di Manek Urai! Amin


komen det.


Angin kekalahan telah dirasakan oleh PAS, jadi perkara pertama yang pas buat ialah memprovok penyokong dan petugas umno, sekiranya umno bertindak balas, maka PAS akan mengatakan yang umnolah yang memulakan provokasi....

Azmin buka pekung PKR Selangor


Permintaan Azmin Ali Adun bukit Antarabangsa supaya barisan Exco kerajaan negeri di rombak semula amat megejutkan, azmin seolah-olah memberi penampar jepun kepada khalid ibrahim di saat PKR Selangor tengah pening kepala untuk menyelesaikan masaalah dalaman mereka, adun, ahli parlimen dan pemimpin pkr di peringkat bahagian dan JDM (Jawatankuasa Daerah Mengundi) sekarang ini di laporkan teruk bergelumang dengan RASUAH dan SALAH GUNA KUASA, datang si azmin ni pula minta khalid rombak barisan exconya, lagi pening la kepala khalid ibrahim.


Menurut sumber, Azmin pernah menyatakan rasa tidak puas hati kepada berberapa adun pkr yang mana beliau mempertikaikan kredibiliti khalid ibrahim melantik dua orang adun sebagai exco yang mana kedua-dua adun ni di dalam parlimen yang sama, menurut azmin, tindakkan khalid tu azmin di anggap kurang bijak (bodoh). mana mungkin dua orang exco di lantik daripada parlimen yang sama sedangkan ada ramai lagi adun pkr yang berkebolehan boleh di lantik untuk menjadi exco kerajaan negeri.

Sumber juga ada mengatakan yang azmin kurang senang dengan pembahagian portfolio Ronnie Liw yang memegang portfolio PENGERUSI JAWATANKUASA TETAP KERAJAAN TEMPATAN, KAJIAN DAN PENYELIDIKAN. menurut sumber yang det dapat, azmin pernah mempersoalkan kemana perginya wang hasil kutipan cukai-cukai yang di selia oleh Pihak Berkuasa Tempatan dan Pejabat Daerah dibawah seliaan Ronnie

Setakat yang det tahu, memang ada banyak penyelewengan yang di lakukan oleh adun dan ahli parlimen PKR, termasuk juga yang di lakukan oleh berberapa adun DAP dan PAS. tapi fokus det setakat ini hanya pada adun PKR dahulu, kerana PKR kerap kali mengatakan yang mereka ni bersih suci dan murni.
Cerita-cerita mengenai adun PKR yang merembat duit peruntukan DUN, menggunakan wang peruntukan kerajaan negeri untuk function peribadi, meminta wang pendahuluan untuk berberapa projek seperti pembersihan kawasan dan kontrak pasir, malah ada banyak lagi kes-kes penyelewengan adun PKR sehingga ada satu kes tu sekiranya det dedahkan yang tak masuk dek akal kita pun PKR sanggup lakukan dan ianya hanya menunggu masa sahaja untuk det dan kawan-kawan blogger untuk membogelkan mereka.

Itu belum di bongkar lagi perangai-perangai pegawai-pegawai khas/peribadi/politik kepada adun-adun ini, mereka ni di ibaratkan lebih sudu dari kuah, dalam berberapa minggu ni, dun batu tiga di kejutkan dengan dua kes, laman blog sahabat det http://medan-info-kita.blogspot.com/ Mesyuarat PKR Shah Alam Malam Tadi Kecoh? telah mendedahkan bagai mana dikalangan mereka MENIPU dengan menggunakan kedudukan dalam parti untuk menjadi ahli majlis MBSA dan yang terbaru, seorang pegawai khas kepada adun batu tiga di pecat kerana songlap duit peruntukan untuk kematian (khairat kematian) dan peruntukan pelajar ke ipta-ipts yang sepatutnya di berikan kepada pelajar juga hangus di rembat oleh mereka yang tak berhati perut.


Pandangan det, sepatutnya bukan sahaja exco kerajaan negeri yang patut di rombak, keseluruhan adun-adun PKR dan pakatan pembangkang yang rosak akhlaknya patut di tendang, supaya dewan undangan negeri boleh di bubarkan untuk rakyat memilih adun-adun yang berkualiti yang mampu bertugas untuk rakyat berbanding sekarang ini kebanyakkan adun-adun dan ahli parlimen pakatan pembangkang hanya tangkap muat sahaja.

13 July 2009

JASA (Jabatan Hal-ehwal Khas) PUNCA UMNO/BN KALAH PRK


Email yang det dapat dari seorang kakitangan JASA, det publish kan untuk bacaan semua orang, terutama orang umno dan pegawai JASA, jangan korang makan gaji buta je... kalau setakat kerja jadi pegawai JASA Dun atau Parlimen, pun korang tak boleh nak laksanakan, dah baik korang berhenti je, kalau det la, setakat kerja macam ni, tutup sebelah mata pun det boleh buat.


Ikuti luahan hati seorang pegawai JASA....

"Saya amat berterima kasih dan berbangga berkhidmat dengan Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA), satu-satunya agensi Kerajaan yang bidang kerjanya adalah dalam hal ehwal politik (khususnya parti UMNO). Tetapi saya bukanlah pegawai politik JASA. Saya hanyalah kakitangan sokongan sahaja di JASA.


Selama berkhidmat dengan JASA saya faham apa makna politik sebenarnya, sebelum ini saya buta dan jahil pasal politik. Sejak kebelakangan ini JASA sibuk dengan kerja-kerja pilihan raya kecil di sana-sini. Bila tiba pilihan raya, hampir semua pegawai dan jentera kerja JASA dikerahkan untuk turun padang menjalankan kerja-kerja kempen.Yang saya hairan ialah, setiap kali pilihan raya kecil, UMNO atau BN kalah saja! Maka tertanya-tanyalah saya sendiri..apa lagi yang tak cukup?


Pegawai JASA rata-rata kalau Melayu adalah orang kuat parti UMNO! Takkan tak tahu nak kempen? Nak kata duit kempen tak cukup, setiap kali buat bajet pilihan raya JASA minta beratus ribu. Untuk apa semua tu? Pegawai terlibat pula sampai beratus orang ramainya. Takkan tak boleh nak berkempen lagi kalau bercampur dengan orang UMNO atau BN di kawasan tempat pilihan raya?Pengalaman di beberapa pilihan raya kecil akhir-akhir ini barulah saya tahu apa sebenarnya orang JASA buat di kawasan pilihan raya. Rupa-rupanya yang turun ramai-ramai bukan semua buat kerja.


Ada juga yang diturunkan sebagai `pegawai tugas-tugas khas’ untuk jaga bila Ketua Pengarah turun padang. Selain dariapada itu tiada melakukan apa-apa kerja, sekadar jadi pemantau bilik gerakan macam `anjing pengawal’ gayanya.Pegawai JASA tak sempat buat kerja kempen masa pilihan raya kerana sibuk mengikut bontot mana-mana pemimpin parti yang datang ke kawasan pilihan raya. Inilah hakikatnya! Mereka amat bermegah-megah dengan situasi ini. Mereka tolak kerja ke tepi! Bila sampai masa kena hantar laporan, mereka tulis sahaja apa kawan-kawan lain cakap.


Yang paling sedih ialah ada juga antara pegawai lapangan yang `swastakan’ laporan kerana tak masuk kawasan! Apa dah jadi ni?Ada juga yang terlibat pilihan raya semata-mata nak makan elaun dan over time. Kalau rate over time RM15 satu jam kali dengan 7 jam sehari (5ptg – 12mlm) maknanya RM105/hari over time sahaja. Itu tidak dikira hari Sabtu, Ahad dan cuti umum lagi. RM105 kali dengan 20 hari bekerja dah berapa banyak duit over time..RM2100. Patutlah lagak pegawai JASA hebat-hebat semua. Terkejut saya melihat borang tuntutan over time pegawai JASA gred S22.


Yang peliknya tuntutan over time bukan sahaja di musim pilihan raya sahaja tetapi setiap bulan di semua daerah! Persoalan saya ialah apa kerja yang mereka buat, tapi pilihan raya tetap kalah! Pihak pengurusan pula tidak banyak soal, semuanya lulus. Saya beranggapan bahawa 60 peratus daripada duit JASA dihabiskan untuk membayar tuntutan elaun pegawai dan over time sahaja!Satu lagi ialah program Taqarub! Saya lihat hampir setiap pegawai melaksanakan program Taqarub setiap hari. Satu hari bukannya satu, ada sampai lima program! Perbelanjaan pula di bayar secara tunai. Persoalan saya ialah adakah program ini benar-benar dilaksanakan dan apakah kesan atau impaknya kepada JASA dan Kerajaan? Siapa pula khalayaknya? Orang awam atau sanak saudara sahaja.


Lagi pun prosedur tuntutan kepada program Taqarub amat senang! Kalau di kawasan pilihan raya kecil lagi banyak program Taqarub dan beribu-ribu khalayaknya…tapi BN tetap kalah! JASA buat untuk siapa? Untuk penyokong pembangkang kah?Ada juga kawan-kawan di JASA bercakap, kalau musim pilihan raya inilah peluang nak tukar handphone baru, cat kereta baru, sport rim baru dan kadang-kadang siap boleh tukar kereta baru lagi! Macam mana pegawai JASA `berniaga’ dalam tempoh 20 hingga 30 hari dalam tempoh pilihan raya..? Aneh! Memang aneh kerana perkara ini memang berlaku!Saya dapati banyak `benda-benda pelik’ berlaku dalam pengurusan kewangan dan pentadbiran JASA.


Saya rasa sedih kerana Jabatan yang diamanahkan untuk menjaga rakyat ini sesunguhnya tidak menjaga rakyat, sebaliknya hanyalah menjaga kepentingan `warga kontrak’ JASA sahaja – samada pengawai DUN gred S22 hinggalah kepada Ketua Pengarah yang bertaraf JUSA. Tidak terkecuali satu kumpulan yang bergelar `Panel Pemikir JASA’.Saya lihat panel pemikir adalah sesuatu yang merugikan duit rakyat. Mengapa perlu ada pemikir lagi kalau semua pegawai kontrak di DUN dan Parlimen itu orang-orang kuat parti dan pakar politik setempat. Panel pemikir tidak tahu apa berlaku di kampong kerana mereka berada di ibu pejabat. Latar belakang mereka pun bukan lah daripada orang politik atau strategist.


Kalau panel pemikir benar-benar berfungsi, adalah mustahil semua strategi tidak menjadi! Bagaimana Kuala Terengganu yang dimiliki oleh BN boleh bertukar tangan kepada PAS? Apa yang difikirkan panel pemikir. Atau adakah panel pemikir mula berfikir bila diminta berfikir…?Sesungguhnya kalau dilihat visi, misi dan objektif serta fungsi, JASA adalah satu-satunya nadi UMNO dan BN dalam memastikan kesinambungan pemeritahan Kerajaan hari ini. Semuanya suci, murni dan indah! Namun di mana silapnya? Adakah kelemahan ini berpunca daripada pihak pengurusan yang gagal atau bersekongkol dengan orang bawahan atau pegawai-pegawai kontak yang di pilih itu sememangnya tidak amanah. Kalau tidak amanah mengapa tidak ambil tindakan? Apa peranan pengurusan tinggi dalam hal ini.


Saya tidak pasti sama ada KP menyedari kepincangan ini atau sengaja melindungi demi kepentingan diri.Walau bagaimanapun saya mengharapkan agar kepimpinan JASA sedia ada ditukar ganti. JASA memerlukan seorang ketua yang energetic, universal dan integriti yang tinggi dalam menangani anak buah yang terdiri daripada orang-orang politik yang sentiasa berpolitik siang dan malam. JASA harus diselamatkan daripada perlakuan keji pelaku-pelaku politik yang berteraskan pangkat, perut dan poket". Sewajarnya dalam kita menghadapi pelbagai isu dan kegawatan ekonomi, fokus dan nawaitu kena bersih dan ikhlas. Janganlah pulak menambahkan keroh dan gelombang sedia ada.


Ini lah puncanya kenapa UMNO/BN tak menang-menang setiap kali pilihanraya kecil selepas pilihanraya umum lepas..... siape yang harus di persalahkan...???
Sayang Anak Tangan-tangankan
Sayang Isteri Tinggal-tinggalkan
Sayang UMNO...?
korang komen la....