30 October 2009

KENYATAAN MEDIA PENUH, ADUN PERLABUHAN KLANG



KENYATAAN MEDIA ADUN PERLABUHAN KLANG YANG DIBUAT SEMALAM, UNTUK TATAPAN UMUM, TIDAK DI KELUARKAN OLEH MANA-MANA MEDIA PENGAMPU ANWAR DAN PRO-PEMBANGKANG.

SILA BACA PERENGGAN 5 DAN 6 DALAM MUKA SURAT 2 DAN BACA MUKA SURAT 3 SAMPAI HABIS, ITU SEBAPNYA KENAPA KEPIMPINAN PKR DAN ANWAR BERASA KURANG SENANG DENGAN DIA DAN KEPIMPINAN PKR SANGGUP MENAFIKAN HAK DIA SEBAGAI SEORANG WAKIL RAKYAT YANG DIPILIH RAKYAT.

ANDA MASIH MAHU SOKONG LAGI PKR DAN PEMBANGKANG ???

TERKINI: SAH HASAN ALI KAN DIPECAT


Ini berita terbaru yang det dapat dari berberapa sumber dalaman PAS Selangor, persuruhjaya pas negeri itu Hasan Ali akan dipecat oleh jawatankuasa disiplin PAS pusat, menurut sumber itu, hasan ali tidak akan hadir menghadap jawatankuasa itu minggu depan kerana keputusan untuk memecatnya sudah diputuskan secara sulit pada malam sesudah tamatnya mesyuarat khas dua malam lepas.

Antara alasan jawatankuasa disiplin pas pusat ialah, hasan ali telah mencabuli semangat kerjasama pakatan pembangkang, dia dilihat terlalu cenderung untuk bergabung dengan umno untuk membentuk kerajaan perpaduan di selangor yang kedua jawatankuasa disiplin berpendapat hasan ali dengan sengaja membangkitkan isu penjualan arak di selangor dan isu selcat, pada pendapat jawatankuasa disiplin itu hanyalah satu isu yang remeh dan tidak sepatutnya seorang persuruhjaya negeri mengeluarkan apa-apa kenyataan kepada media yang boleh mengguris hati rakan mereka dalam pakatan pembangkang.

Hasan Ali telah berberapa kali telah diberi amaran oleh kepimpinan tertinggi pas pusat berikutan berberapa tindakannya, antaranya ialah memecat khalid samad timbalan persuruhjaya pas selangor ketika itu. menurut sumber lagi, tindakan untuk memecat hasan ali didalangi oleh berberapa kerat pemimpin lama pas pusat dan negeri yang tidak sebulu dengan cara pentadbiran hasan ali semenjak dia menjadi exco kerajaan negeri, ada juga yang mengaitkan yang dia tidak telus dalam pengagihan kontrak untuk kerja-kerja pembersihan (maintenance) di berberapa tempat di selangor. itu yang menyebapkan ada berberapa Yang DiPertua Pas Kawasan bergitu marah dan benci kepada hasan ali.

Ini di sahkan sendiri oleh naib presiden pas, tuan ibrahim.

29 October 2009

TERKINI: ADUN PKR KELUAR PARTI


Adun Perlabuhan Kelang, Badrul Hisham hari ini mengistiharkan dirinya keluar dari parti PKR dan menjadi Adun Bebas dan menyokong Barisan Nasional.

Tindakan Badrul Hisham ini memburukan lagi imej PKR yang kini sedang bergelut dengan beberapa konflik dalaman yang negatif berhubung kepemimpinan di Sabah dan juga peletakan jawatan Setiausaha Agungnya Datuk Salehuddin Hashim.

Tadika PASTI Mengajar Hadis Palsu.


Ape punya teruk la PAS ni.... mereka sengaja menggunakan Hadis-hadis palsu untuk mengajar kanak-kanak yang berlajar di Tadika PASTI. dalam satu kenyataan yang det ambil dari laman web pro pembangkang, malaysiakini.com artikel bertajuk PAS akan buang hadis palsu dalam teks prasekolah. dan memang betul lah selama ini banyak orang menggelarkan PAS ni sebagai Parti Ajaran Sesat, tengoklah bagai mana Hadis-hadis Palsu mereka gunakan dalam silibus buku kanak-kanak pra sekolah, takan selama empat tahun pihak pengurusan pendidikan PAS tidak menyedari tentang wujudnya Hadis Palsu dalam buku kanak-kanak pra sekolah itu.

Mane pergi dewan ulama PAS yang kononnya bergitu hebat dalam bidang agama, al-quran, sunnah dan hadis, sampaikan kesilapan macam ini pun mereka baru tersedar selepas empat tahun? takan tak ada pemantauan dari pihak KDN, det harap lepas ni KDN buatlah pemantauan sikit, cubalah periksa sikit buku-buku yang PAS keluarkan tu, mane lah tau bukan setakat Hadis-hadis Palsu, kut-kut ada juga ayat-ayat Quran yang mereka selewengkan untuk kepentingan politik ngok mereka.

28 October 2009

Datuk Salehudin "sayonara PKR, Bye...Bye..."

Selepas perginya Zahid Ibrahim, kini giliran Datuk Salahudin Hashim pula meningalkan PKR, Setiausaha Agung PKR itu meletakan jawatan semalam kerana sudah tidak tahan lagi dengan kerenah Madu Wan Azizah iaitu Azmin Ali, menurut sumber, Azmin Ali kerap mengganggu kerja-kerja beliau sebagai setiausaha agung.

Memanglah kalau kita baca berita dari berberapa web dia kononnya tidak mengaku yang dia telah letak jawatan, tapi kita kena ingat, sebenarnya bukan dia yang keluarkan kenyatan tu, ada suara-suara ghaib yang akan buat cerita macam tu, biasalah ni semua game Azmin yang setting.

Ada sumber yang mengatakan selepas ini ada berberapa lagi nama besar dalam PKR akan meletekan jawatan atau keluar parti, makin dekat perbicaraan kes liwat anwar, makin ramai lah nama-nama besar dalam PKR akan blah dari parti itu, mungkin mereka sudah dapat menghidu yang Anwar akan pulang semula ke sungai buloh.

Kita tunggu dan lihat siapa pula lepas ini mengikut jejak Zaid Ibrahim dan Salehudin meninggalkan PKR....

27 October 2009

PAS: Segerakanlah EGM


PAS perlu mengadakan EGMnya untuk menyigkirkan ahli-ahlinya yang bermasaalah, bergitulah lebih kurang tulisan nik ajis dalam blognya. walau pun bukan dia yang menulis.

Betul PAS perlu membuat EGM untuk mendisiplinkan kepimpinannya, pada det orang pertama yang patut di disiplinkan ialah penulis blog tu sendiri iaitu Nik Ajis, sejak kebelakangan ini Nik Ajis dilihat kurang disiplin kepada parti dan kepada presiden dia, sebagai contoh, banyak kenyataan-kenyataan bodoh yang di keluarkan dari mulut Nik Ajis yang tahinya turut terpalit kepada muka presiden PAS, yang mana si presiden sendiri pun tak tahu menahu pasal kenyataan tu dan tak pasal-pasal presiden dan seluruh kepimpinan parti kena maki.

Nik Ajis sebenarnya seorang tua yang dah nyanyuk, setiap benda yang dia cakap tu menyusahkan ahli-ahlinya untuk menjawab balik, banyak ahli-ahli PAS mengeluh pasal kenyataan bodoh yang kerap Nik Ajis keluarkan kebelakangan ini. tapi biasa la dalam PAS, mereka ini bukannya boleh bersuara, kalau orang ni bersuara, alamatnya satu jemaah akan boikot mamat tu, macam la yang berlaku pada Ketua Cawangan PAS tempat aku.

Jadi memang ada keperluan lah untuk mengadakan EGM, singkirkan pemimpin yang bermasaalah dan tidak berdisiplin seperti Nik Ajis dan singkirkan la barua-barua kafir seperti Husam dan Nizar.

26 October 2009

PAS SELANGOR IBARAT PELACUR MURAHAN

Kedudukan PAS yang di ibarat melukut di tepi gantang dalam pakatan menyebabkan suaranya tenggalam malah diperkotak-katikkan oleh rakan-rakan lain. lebih memburukan lagi Sewaktu kempen PRU-12 PAS lah yang beria-ia mahu menutup kilang arak di Selangor. Tatapi sudah berkuasa tiada apa yang berlaku. Kemudian Ronnie Liu Tian Khiew sebagai Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan campur tangan dan menyuruh Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) memulangkan rampasan 70 tin dan botol minuman keras daripada sebuah kedai serbaneka 7-Eleven di Seksyen 8. Padahal mesyuarat penuh Majlis Bandaraya Shah Alam telah menghalang penjualan arak di kawasan majoriti Islam.

Hasan Ali, Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Islam buat sidang akhbar membidas tindakan tersebut dan kemudiannya sekadar hanya mampu bersalaman dan berpelukan dengan Ronnie Liew dan sekadar menampal stiker di premis-premis perniagaan sekitar Shah Alam tentang larangan penjualan arak tersebut.

Dan yang terbaru Hasan Ali EXCO negeri dari PAS bergitu lantang mengkritik SELCAT kerana mendakwa sesi pendengar yang baru lepas telah memalukan penjawat awam, beliau telah dibidas dan diherdik dari kiri-kanan oleh rakan-rakannya.

Ahli Parlimen Klang, Charles Santiago (DAP) meanggap seolah-olah Dr. Hasan Ali ini bodoh dan tidak faham peranan beliau sebagai EXCO iaitu dia sepatutnya tidak boleh masuk campur dengan urusan Dewan Undangan Negeri (DUN) dan ini termasuk Selcat yang ditubuhkan di bawah undang-undang DUN.

YB Teng Chang Kim (DAP) Speaker Dewan paling keras mengherdik beliau dengan berkata –

"Beliau berkata saya menuduh pegawai daerah berkenaan sebagai tidak efektif dan tidak cekap pada sidang media yang diadakan selepas pendengaran awam tersebut.” ”Ini merupakan penipuan secara terang-terangan oleh Hasan. Sekarang beliau cuba untuk melindungi penipuannya. Hasan sering kali tidak konsisten dalam kenyataannya.”” Dari hari pertama, Hasan mencadangkan penukaran pegawai daerah dan Yang Dipertua Majlis tempatan. Saya juga pernah melihat senarai cadangan pertukaran berkenaan.” ”Tetapi secara tiba-tiba beliau menjadi pelindung kepada mereka. Saya memberi peluang kepadanya untuk bertaubat. Bertaubatlah.”

Adalah suatu penghinaan tahap tertinggi dalam pakatan kerajaan yang memerintah, seorang bukan Islam mengatakan seorang Islam itu penipu malah digesa bertaubat. Di manakah maruah dan martabat orang Islam di Selangor, adakah sama dengan munafik penipu?

Maka arakiannya PAS Selangor sudah tidak lagi mempunyai maruah dan harga diri, PAS Selangor diibarat seperti seorang pelacur murahan yang menagih simpati pelangan-pelangan di dibelakang lorong-lorong yang gelap.

25 October 2009

ANWAR PEMBOHONG


Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata Belanjawan 2010 yang dibentangkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak petang tadi tidak menyebut langsung tentang sektor pertahanan. Sedangkan, kata bekas menteri kewangan itu, kerajaan baru-baru ini menyatakan untuk membela golongan tersebut sewaktu berkempen pilihan raya kecil DUN Bagan Pinang, awal bulan ini. "Seingat saya inilah kali pertama ia berlaku," katanya selepas pembentangan Bajet 2010 di Dewan Rakyat petang semalam.

Itulah komen bodoh dari seorang Ketua Pembangkang yang menganggap dirinya lebih cerdik dari orang lain, bekas Menteri Kewangan semasa dalam UMNO-BN, yang mendakwa pakar penasihat kewangan dunia yang kini menjadi barua Yahudi-Amerika. Kerana terlalu gilakan publisiti dan hendak mencari kepincangan pembentangan bajet 2010 oleh Perdana Menteri, Dato’ Sri Najib Tun Razak petang semalam sehingga dia langsung tak nampak atau buat-buat tidak nampak dan mendengar Dato’ Sri Najib menyebut RM3.7 bilion diperuntukan kepada pasukan keselamatan.

RM3.7 bilion Kerajaan peruntukkan bagi meningkatkan kecekapan anggota keselamatan termasuk menyediakan kelengkapan moden dan canggih.

RM1 bilion diperuntukkan khusus untuk meningkatkan perkhidmatan PDRM selaras dengan sasaran untuk mengurangkan indeks jenayah sebanyak lima peratus dan kadar jenayah jalanan seperti ragut dan samun sebanyak 20 peratus pada akhir 2010.

RM1.9 bilion peruntukan bagi meningkatkan kelengkapan anggota tentera serta membina dan menaik taraf pos kawalan keselamatan sempadan Negara.

Selebihnya, RM622 juta diperuntukan kepada Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) sebagai persediaan bagi memastikan kawasan perairan negara bebas daripada aktiviti penyeludupan dan pencerobohan termasuk ancaman lanun.

Anwar dengan sengaja mengelirukan rakyat dan warga tentera mengenai pembentangan bajet 2010 untuk menarik perhatian anggota tentera kononnya UMNO-BN telah melupakan jasa mereka yang telah memberi kemenangan kepada BN dalam PRK Bagan Pinang.

Itulah perangai manusia yang suka berbohong dan sanggup menipu dan memutarbelit fakta sebenar. tapi malangnya pembohong itu masih lagi disayangi oleh manusia-manusia bingai dalam PAS dan PKR.

Bukti Anwar Pembohong

RM3.7 bilion untuk pasukan keselamatan

23 October 2009

UNDI POS JADI KAMBING HITAM


Untuk menjaga hati penyokong-penyokong mereka, PAS terpaksa mempersoalkan ketelusan undi pos dalam pilihan raya kecil Bagan Pinang baru-baru ini.

Ini kerana mereka malu kerana berasa terlalu confident yang undi pos akan memihak kepada mereka dan mereka terlalu yakin bahawa PAS akan menang kerusi tersebut, itulah yang mereka kata kepada para penyokong mereka hingga mereka sanggup datang berjihad, kononnya, datang beramai-ramai dari seluruh negara.

"Bagi menjaga perasaan penyokongnya, kononnya PAS kuat di bagan pinang, akhirnya parti itu terpaksa mencari alasan dan menjadikan undi pos sebagai 'kambing hitam',"

PAS yang kononnya mempertikaikan ketelusan undi pos dengan membuat aduan kepada Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam) semalam dan bercadang memfailkan petisen mencabar kemenangan BN dalam pilihan raya tersebut. tetapi mereka lupa, undi pos jugalah yang memenangkan mereka di parlimen teluk kemang dan tiga lagi dun yang di kuasai pembangkang.

Dalam pilihan raya kecil pada 11 Oktober itu, Mohd Isa menang dengan majoriti 5,345 undi mengalahkan calon PAS, Zulkefly Mohamad Omar.

Tindakan PAS itu menyerlahkan sikap sebenar parti itu yang akan terus mempersoalkan sistem di negara ini sekiranya tidak memihak kepada mereka.

"Jika membawa untung, mereka akan menyokong. Ini adalah sikap sebenar PAS dan pembangkang," katanya.

Ceritera Negara Berkebajikan


Negeri Berkebajikan! Itulah slogan Barisan Alternatif = Barisan Rakyat = Pakatan Rakyat = Pakatan Haram. Slogan itulah yang dicanang ke sana ke mari, dijaja pagi, petang, siang dan malam. Dilagu dan dinyanyikan dan di karaoke kan sesedapnya di pentas ceramah, mimbar, minibar dan sudut padang. Adoii…sedapnya lagu negeri berkebajikan…alunannya sungguh memikat. Maka, rakyat terpesona. Melayu, Cina, India semua terpikat. Yeaa! Yeaa! Malaikat Negeri Berkebajikan dah datang!

Ini realiti bukan fantasi, rakyat Malaysia yang kononnya menderita perit di bawah cengkaman pemerintahan Umno-BN. Kononnya UMNO BN mengamalkan segala formula membuncitkan perut sendiri, kronisme, kolonisme, nepotisme ditokok dengan zalim dan korupsi. Rakyat terbanyak menderita…yeaa! Yeaa! Nasib Baik ada Negeri Berkebajikan.

“Anak cina, anak India, anak Melayu, anak Iban, anak Kadazan, anak Dusun, anak Asli…semua anak saya!” kata Anwar Ibrahim.

Ini baru betul jiwa One Malaysia…Kononnya Najib pun tiru daripada apa yang disebut oleh Anwar…memang Najib tak ada idea, dia ciplak sahaja yang mana dia suka…Yah! Yah! Najib penciplak…

Ok fine, kononnya, terbentuklah negeri-negeri Berkebajikan tajaan Barisan Alternatif = Barisan Rakyat = Pakatan Haram yang diberi nama Pakatan Rakyat. Pakatan, satu nama yang cukup hebat. cuak UMNO BN mendengarnya kononnya lah. Intinya Negara Berkebajikan. Maka, berbangganya lah mereka-mereka….mereka berkerja memenangkan Pakatan, kini mereka boleh buktikan bahawa Pakatan jauh lebih baik daripada UMNO BN. Pakatan mementingkan kebajikan, India di estet, Cina di lorong sempit dan Melayu di kampung tersisih. Yess!

Mereka yakin, lepas ni rakyat akan puas hati mengundi Pakatan. Pasti UMNO BN akan mati keras kejung, mati berdiri lepas ni… UMNO BN jangan haraplah nak menang balik lepas ni, Haa...Haa... baru puas hati mereka, Abang-abang, kakak-kakak dan Adik-adik, Negara Berkebajikan pasti akan dapat membuktikannya ia pasti dapat membantu kita.

Sayang seribu kali sayang…kini, slogan Negara Berkebajikan makin tenggelam, sunyi dan sepi Abang-abang, kakak-kakak dan Adik-adik Pakatan dah mula seronok mendondangkan lagu-lagu lain. Lagu-lagu kronisma dan Nepotisma sama seperti lagu yang mereka nyanyikan dulu, ditambah dengan lagu Sejarah Penyelewengan, lagu Degil Nak Mampus, lagu Lompat Parti, lagu Hilang Diri dan lagu Nafsu-nafsi. Lagu yang paling popular ialah Aku Mahu Jadi MB dan ini Selangor mari.

Negara Berkebajikan hanya tinggal slogan, tampa pengisian, tampa pelaksanaan. Satu pun tak menjadi, janji tinggal janji, yang untung hanyalah BABI.

22 October 2009

Nik Ajis yang Berlidah Biawak


Ini ada berberapa kenyataan yang sempat det kumpul sepanjang det kenal manusia mutan yang bernama Nik Ajis, korang bacalah sendiri kenyataan dia ini, sesuai tak kalau det samakan dia dengan Biawak.

1. "Jika melawan UMNO tiba-tiba meninggal dunia, maka kita dikira mati syahid." - Kuliah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Kg Pulau Melaka. (Nik Ajis mengatakan akan mendapat syurga sekiranya orang PAS mati menentang UMNO.)

2. "Menentang PAS adalah Haram mengikut al-Quran." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Minggu, 24 April 1994. (PAS dilihat seolah-olah sebuah parti yang ditubuhkan oleh ALLAH)

3. "Kita bersyukur dengan pendirian DAP sekarang, kerana mereka sudah berubah sikap dan sanggup bekerjasama dengan PAS, asalkan tidak mendirikan negara Islam" - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian 12 Mei 1999. (Tak Faham apa maksud orang tua ini)

4. "Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram" - Hukum Dewan Ulama PAS Kelantan, Ogos 1963. (Nik Ajis secara berkias mengkafirkan UMNO kerana berkerjasama dengan Bukan Islam)

5. "PAS boleh terima pemimpin DAP jadi Perdana Menteri, tidak ada apa, asalkan dia terima syarat yang ditetapkan oleh Barisan Alternatif." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 6 November 1999. ( Tetapi jika PAS berkerja sama dengan DAP hukumnya Halal )

6. "Saya di antara orang yang cukup kuat menyokong untuk meluaskan keahlian PAS ini kepada orang bukan Islam." - Nik Aziz Nik Mat, Kota Bharu, 1999. ( Dimana sebenarnya pendirian Nik Ajis ini ? )

7. “Islam bawah UMNO tidak ke mana dan tidak boleh bawa seseorang itu ke syurga. Berdasar perkara itu, saya percaya penduduk di kawasan Permatang Pasir akan memilih calon Pas sebagai wakil rakyat mereka,” – Ucapan Nik Aziz Nik Mat kepada pemberita di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) pada 17 Ogos 2009 selepas proses penamaan calon bagi pilihan raya kecil Permatang Pasir. ( Undi PAS kononnya boleh masuk syurga )

8. “Jika ada parti lain yang menentang kepimpinan PAS yang menjalankan pemerintahan cara Islam, ia adalah haram.” – Nik Aziz Nik Mat, Harakah, 23 April 1994. ( PAS sahajalah yang betul)

21 October 2009

Azmin Ali punca Zahid Ibrahim Cuti enam bulan.

Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Zahid Ibrahim mengumumkan yang dia akan bercuti selama enam bulan dari PKR bukan sesuatu yang suprise, Zahid sejak dia menyertai PKR sampai la sekarang ni dilihat boleh menggugat kedudukan Blue eye boy Anwar iaitu Azmin Ali, det pernah dengar cerita dari berberapa orang otai-otai PKR yang Azmin cukup berbulu Zahid ni, ye lah sejak Zahid joint PKR, Anwar lebih memberi perhatian kepada Zahid dari dirinya.

Semua orang tahu hubunggan Zahid dan Wan Azizah cukup baik dan mesra, sewaktu Anwar didalam Penjara, Zahid banyak membantu keluarga Wan Azizah dari segi kewangan dan lain-lain dan hubungan Wan Azizah dan Azmin Ali boleh di ibaratkan macam Israel dan Palestin. itu yang membuatkan Azmin cukup jaki dengan Zahid dan ada cerita-cerita yang mengatakan sekiranya Anwar kantoi dalam kes Liwatnya Zahid Ibrahim lah yang bakal mengganti tempat Anwar, itu yang membuatkan Azmin tak senang duduk.

Memang ada masaalah diantara Zahid dan kepimpinan PKR Pusat yang berkiblatkan Azmin Ali, kerap berlaku kes pancung memancung, boikot memboikot setiap program yang Zahid anjurkan, pernah berlaku di Ampang, tempat Ketua Wanita Taliban PKR Zuraida Kamaruddin, program yang sepatutnya Zahid rasmikan telah dibatalkan tampa notis dan program yang sama di buat di tempat lain di hari yang sama tapi di rasmikan oleh Azmin Ali.

Peruntukan parti tidak pernah sampai ke tangan Zahid Ibrahim, semuanya di sapu oleh gang-gang Azmin Ali, maka terpaksa lah Zahid mengeluarkan duit simpanannya sendiri. nama-nama seperti Johari Abdul, Saifuddin Nasution, Datuk Salahuddin dan berberapa nama besar dalam PKR mereka ini hanya menunggu masa sahaja untuk memancung kepala Zahid Ibrahim, dalam satu ceramah Anwar di Bagan Pinang tempoh hari, Anwar mengatakan, antara orang yang mengikut dia ke Sri Lanka adalah Zahid, tup-tup last minit nama Zahid kena cantas dan Azmin Ali yang mengikut Anwar ke sana.

det cukup pelik bila Ketua Wanita Taliban PKR, Zuraida kata Zahid bercuti kerana membuat persediaan untuk menunaikan Haji, gila ke ape Zuraida ni? takan nak prepair pi haji ambik masa sampai enam bulan kut? lagi satu det nak tanya Zuraida ni, kau kenal ke siapa Zahid Ibrahim ni? untuk pengetahuan korang semua, Zahid Ibrahim ni adalah seorang pengamal mazhab pemikiran bebas (free thinker) dan penyokong kuat IFC, wine dan whisky menjadi minuman sehariannya, tak keterlaluan kalau det kata rumah Zahid Ibrahim ni disediakan sebuah BAR untuk dia melayan rakan-rakan yang sealiran dengan dia, Alhamdulilah syukur kerana orang ini telah dinyahkan dari UMNO.

Jadi kepada pembaca semua, itulah punca kenapa tiba-tiba Zahid Ibrahim mengambil cuti setengah tahun (enam bulan) dari PKR, apa-apa pun bagi penyokong Zahid Ibrahim, segala krisis dalaman PKR ini Azmin Ali lah yang menjadi dalangnya.

Kenapa Azmin Ali Istimewa di Mata Anwar? klik sini

19 October 2009

"Lelaki Mabuk itu Agen BN" kata Gobinad

Tampa perlu berfikir panjang, Gobinad Singh Deo, Ahli Parlimen Puchong menuduh seorang lelaki mabuk adalah agen provokasi yang diupah oleh BN untuk menggangu kelancaran Majlis Deepavali anjuran DAP yang hanya untuk ahli parti pakatan haram, dalam majlis itu seorang lelaki yang dikatakan mabuk oleh Gobinad meluahkan rasa tidak puas hatinya kepada gobin dan Majlis Perbandaran Subang Jaya kerana gagal menyelesaikan banyak masaalah seperti sampah, longkang, lampu jalan dan lain-lain masaalah yang ada selepas Pakatan Haram memerintah selangor.

Apa yang diluahkan oleh lelaki itu mendapat tepukan gemuruh oleh mereka yang hadir di majlis rumah terbuka deepavali anjuran DAP Puchong di Dewan Seri Serdang, bagi menutup aibnya gobin menuduh lelaki itu mabuk dan ianya di upah oleh BN untuk menggangu majlis itu. det difahamkan ada kira-kira 400 orang miskin berbangsa India yang hadir tetapi sumbangan hanya di berikan kepada 200 orang sahaja, lagi 200 orang hanya duduk melopong di tipu hidup-hidup oleh gobin. sebelum majlis itu berlangsung, penduduk miskin ini telah dijanjikan dengan bermacam-macam sumbangan, tetapi bila majlis berlangsung hanya 200 orang sahaja yang layak mendapat sumbangan dari DAP yang berupa hamper dan duit sebanyak RM 50 setiap sorang, bayangkan la bertapa punya hebat Gobin dan DAP menipu rakyat miskin di kawasan Puchong.

Majlis yang sepatutnya tamat pada jam 11.30 malam terpaksa di tamatkan seawal jam 10 kerana ada diantara mereka yang miskin ini tidak mendapat bantuan seperti yang dijanjikan pulang dengan perasaan hampa dan mereka baru tahu yang mereka ini telah di tipu hidup-hidup oleh DAP dan Ahli Parlimen mereka.

16 October 2009

Dr. Khir Saman Speaker, ADUN Perlabuhan Kelang Keluar PKR

Selepas mencetuskan kontroversi, Ketua Pembangkang Selangor Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo akhirnya memfailkan saman mencabar keputusan Dewan Undangan Negeri (DUN) menggantung beliau daripada menghadiri sidang Dewan, menarik elaun serta tuduhan menghina Dewan.

Beliau menamakan Speaker DUN, Teng Chang Kim, Setiausaha Dewan dan Kerajaan Negeri Selangor sebagai defendan.

Teng turut disaman atas kedudukannya Pengerusi Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan Selangor (Selcat).

Menurut Dr Khir, saman dikemukakan melalui syarikat guaman Athi Mulan and Co, pada Isnin.

“Saya hanya memfailkan saman bagi diri saya sahaja manakala empat lagi ADUN Barisan Nasional yang turut digantung kehadirian di Dewan akan berbuat demikian minggu depan,” katanya kepada Agendadaily.

Katanya, saman kedua terhadap Teng, kerana pembentukan Selcat dan kuasa jawatankuasa itu mempunyai banyak ruang yang boleh dipertikai.

Dr Mohamad Khir digantung selama setahun menghadiri sidang DUN kerana didakwa menghina Dewan Julai lalu.

Sidang DUN pada 16 Julai lalu,turut meluluskan usul penggantungan empat lagi Adun BN, Datuk Marsum Paing (Dengkil), Datuk Warno Dogol (Sabak), Mohd. Isa Abu Kasim (Batang Kali) dan Datuk Mohamed Idris Abu Bakar (Hulu Bernam).

Selain hukuman itu, elaun mereka turut ditarik selama enam bulan kerana didapati bersalah guna media menghina Selcat.Sementara itu mengulas kedudukan Adun Pelabuhan Klang, Badrul Hisham Abdullah yang dilaporkan tidak menjalankan tugas sejak dipilih pada pilihan raya umum 2008, Dr Mohamad Khir mencadangkan, Badrul Hisham keluar PKR dan jadi wakil rakyat Bebas.

“Kalau beliau letak jawatan bermakna dia tunduk desakan Menteri Besar dan PKR,” katanya.

Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim semalam berkata, kedudukan Badrul Hisham akan ditentukan hujung bulan ini

15 October 2009

28 Okt ini Sekali lagi Perang Berlaku di Perak

Pada 28 Oktober ini nampaknya satu lagi drama ‘ perang’ persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak dijangka berlaku.


Ini gara-gara bekas Speaker DUN dari parti DAP V Sivakumar dan geng wakil rakyat Pakatan Pembangkang nak adakan ‘sidang DUN’ mereka pada hari yang sama sidang itu nak dia
dakan oleh kerajaan negeri pimpinan Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir.

Menteri Besar itu dijadual membentangkan belanjawan negeri pada sidang DUN berkenaan.

Difahamkan keputusan nak adakan juga ‘sidang DUN’ pada hari sama dibuat oleh mesyuarat pimpinan Pakatan Pembangkang Perak Selasa malam.

Para pemerhati politik menilai tindak tanduk mereka tidak lebih dari usaha untuk bikin kacau urusan rasmi kerajaan negeri.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan Rabu Sivakumar memberitahu beliau telah mengeluarkan notis memanggil sidang DUN kepada 49 ADUN yang dijadualkan 10 pagi 28 Oktober.

49 ADUN itu tidak termasuk Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry (ADUN Pangkor) dan enam Exco iaitu ADUN Sungai Rapat, Kamunting, Kota Tampan, Manong, Sungai Manik dan Chenderiang yang 'digantung' Sivakumar daripada menghadiri sidang DUN sebelum ini.

Selain itu, ADUN Jelapang, Behrang dan Changkat Jering yang
turut 'digantung' Sivakumar sebelum ini juga turut tidak diberikan notis.

Notis yang dikeluarkan oleh Sivakumar kepada 49 ADUN itu menggunakan kepala surat Yang Dipertua Dewan Undangan Negeri Perak Darul Ridzuan.

Ganesan pula menegaskan notis yang dikeluarkan oleh Sivakumar itu adalah tidak sah kerana Sivakumar bukan lagi seorang Speaker.

Speaker itu berkata sidang DUN yang dijadualkan pada 28 Okt ini adalah bagi memperjuangkan nasib rakyat dan bukan medan pertempuran politik bagi mereka yang kecewa..

Beliau berkata persidangan yang akan berlangsung itu adalah sah kerana telah mendapat perkenan Sultan Perak Sultan Azlan Shah dan ia juga telah diwartakan.

"ADUN Tronoh V.Sivakumar telah beberapa kali melanggar peruntukan-peruntukan Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri Perak apabila mengadakan, kononnya 'persidangan DUN', tanpa mendapat perkenan Sultan Perak dan pewartaan.

"Pada hal ketika menjadi Speaker, beliau telah mendapatkan perkenan Sultan Perak dan pewartaan sebelum bersidang iaitu pada 5 Mei 2008, 24 Jun 2008 dan 10 Nov 2008," katanya.

Beliau berkata demikian bagi mengulas kenyataan dan laporan polis yang dibuat ADUN Titi Serong Khalil Idham Lim bahawa Ganesan bukan Speaker yang sah dan tidak berhak mengeluarkan apa-apa dokumen termasuk notis memanggil sidang DUN pada 28 Okt ini.

Ganesan berkata laporan yang dibuat Khalil itu adalah sesuatu yang menyimpang daripada fakta sebenar dan mengelirukan masyarakat.

Katanya beliau akan membuat satu lagi laporan polis terhadap Sivakumar dan berharap pihak polis akan mengambil tindakan terhadap Sivakumar atas penyamaran beliau sebagai Speaker.

"Pelantikan seorang Speaker adalah berdasarkan undi yang dibuat di dalam DUN Perak melalui ADUN yang hadir dan bukannya melalui pilihan raya.

11 October 2009

UPDATE KEPUTUSAN PRK BAGAN PINANG.


UPDATE TERIKINI PRK DUN BAGAN PINANG.

KEPUTUSAN TIDAK RASMI SETAKAT JAM 7 PETANG.
BARISAN NASIONAL MENDAHULUI DENGAN MAJORITI 5331.

KESEMUA LAPAN PETI UNDI DIMENANGI OLEH BARISAN NASIONAL

KEPUTUSAN RASMI AKAN DI KELUARKAN KEMUDIAN.

SAKSIKAN SENDIRI KEKEJAMAN MILITAN PAS DI BAGAN PINANG


PERISTIWA INI DET RAKAMKAN DI UPU TELUK KEMANG PADA 10 OKT 2009 JAM 12-1 PETANG, LIHATLAH BAGAIMANA GANASNYA MILITAN-MILITAN PAS DISANA.


VIDEO DIATAS MENUNJUKAN YANG MILITAN PAS YANG MEMULAKAN KEKECOHAN DENGAN MEMBALING BOTOL MINERAL WATER DAN BATU KEPADA KEPADA PENYOKONG UMNO YANG DUDUK DI SEBERANG JALAN, KEJADIAN ITU MENCEDERAKAN SEORANG JURUGAMBAR YANG DI PERCAYAI DARI ANGENSI BERITA ASTRO AWANI.


VIDEO DIATAS ADALAH MANGSA KEGANASAN PUAK MILITAN PAS YANG MEMBALING BATU KEPADA PENYOKONG UMNO.

INIKAH PERJUANGAN ISLAM???

10 October 2009

MILITAN PAS MENGGANAS


Haa... PAS memang Militan, bukti terbaru apa bila petang tadi lebih kurang jam 6 petang di hadapan pusat latihan tentera kem si-rusa, mereka sanggup memukul seorang anggota polis berpakaian preman menggunakan halmet, punca kejadian apabila petugas-petugas PAS dengan ganasnya menahan dua orang petugas UMNO yang sedang memasang poster disitu.

Bila kejadian menjadi tidak terkawal disebapkan provokasi yang dibuat oleh petugas PAS, maka pihak polis pun datang untuk meleraikan keadaan, tetapi dah memang dasar PAS bencikan UMNO dan Pihak POLIS, mereka tak dapat pukul petugas UMNO anggota POLIS yang menjadi mangsa, terima kasih kepada Ketua Pemuda UMNO Negeri Sembilan dan POLIS kerana berjaya menenangkan petugas-petugas UMNO, kalau tak kerana KP Negeri Sembilan datang meleraikan keadaan dah tentu teruk petugas PAS kena sosah dengan Pemuda UMNO.

Dan seperti biasa PAS tetap juga menyalahkan UMNO dan menuduh UMNO memulakan pergaduhan itu walau pun terang-terang PAS memulakannya dan ini diakui sendiri oleh berberapa petugas PAS dan Pihak POLIS yang berada di situ. tetapi seperti biasa Ketua Militan PAS, Nasaruddin Tantawi tetap juga menyalahkan UMNO dan mengatakan Polis tidak mengambil tindakan, sila lihat bertapa bebal dan jahatnya ketua militan PAS yang bernama Nasarudin Tantawi.

PENGUMUMAN PENTING YANG MENGGEMPARKAN


PENGUMUMAN PENTING YANG MENGGEMPARKAN

USTAZAH SITI ROSMALA MOHD, ISTERI KETUA DEWAN ULAMA PAS PERLIS (ABD RASHID RAHMAN) YANG MENJADI MANGSA KEGANASAN RUMAH TANGGA SUAMINYA AKAN MUNCUL DI PENTAS CERAMAH DI RUMAH HJ. ZAINAL, BERTEMPAT DI BATU 4, PORT DICKSON PADA 10 OKT 2009 JAM 9.30 MALAM.

SEMUA PENGUNDI DIJEMPUT DUN BAGAN PINANG DI JEMPUT HADIR, MARI KITA DENGAR SENDIRI CERITA MANGSA KEGANASAN RUMAH TANGGA DAN BERTAPA GANASNYA MANUSIA YANG BERGELAR ULAMA MENYEKSA ISTERINYA.

CERITA SEBENAR

Anwar Terkejut, Ceramah Tak dapat Sambutan


det menjangkakan yang ceramah Anwar Bin Ibrahim di bilik gerakan wanita PKR Taman PD Utama akan mendapat sambutan yang megegarkan, det bersama gap sampai jam 9 malam, kami menjangkakan yang busuk-busuk pun anwar akan berceramah sekitar jam 10 malam, tepat jam 9.30, penceramah selingan yang terdiri dari pelbagai bangsa memulakan ceramah, yang nak tergelak tu ada satu cina mabuk yang det rasakan dia ni mungkin orang kuat PKR menyampaikan pantun dan seloka bodoh. (video cina mabuk dalam youtube det) ceramah mereka di mulakan dengan caci maki pemimpin UMNO dan calon BN N.31.

Pada pandangan det, tujuan pemimpin mereka mencaci maki pemimpin UMNO hanya satu, untuk menarik crowd supaya ramai-ramai datang mendengar ceramah mereka, tetapi orang di , Bagan Pinang tidak sebodoh yang mereka sangkakan, setakat jam 10 malam lebih kurang 80 orang sahaja yang datang ke pesta caci maki mereka.

Demi untuk menarik crowd datang ke ceramah mereka membuat cabutan bertuah, yang mana grand prizenya bercuti bersama Anwar di Tahiti. akhirnya setelah mendapat crowd yang megecewakan (anggaran 150-170 orang sahaja) Anwar muncul dalam keadan marah-marah, kenapa anwar marah? pasal Khairy Jamaluddin dan kantoikan dia, pendedahan Khairy tentang duit RASUAH Anwar sebanyak 3 bilion hampir-hampir menelanjangkan diri nya sendiri untuk lihat, det tak mau mengulas secara terpeinci, sila ke blog AIDC untuk baca cerita 3 bilion itu sebenarnya milik siapa.

Apa yang nyata ceramah Anwar sudah tidak mendapat sambutan lagi.

09 October 2009

Syuhada PAS di kencing Tentawi



Semboyan Jihad yang ditiupkan oleh Tantawi telah di sambut oleh ratusan syuhada PAS, mereka menyambutnya dengan takbir, parang dan golok untuk menuntut syahid di Bagan Pinang, tetapi malangnya panglima perang jihad mereka tidak kelihatan di tempat yang sepatutnya mereka berkumpul, kegusaran ratusan anak muda yang terdiri dari mat rempit, perogol, pengedar dadah, peliwat, penyamun dan mereka yang buta agama untuk mati syahid sekali gus memberi mereka laluan mudah untuk masuk syurga seperti yang dijanjikan oleh rasul mereka niki ajis tidak kesampaian.

Ada diantara mereka menangis teresak-esak apa bila megetahui mereka sebenarnya telah dikencing oleh Tantawi yang selama ini mereka anggap sebagai panglima yang boleh membawa mereka ke syurga ke tujuh.

Disaat mereka bersiap-siap untuk mati syahid, pemimpin mereka sedang enak-enak berkaraoke di hotel bertaraf empat atau lima bintang di pusat peranginan tanjung tuan, dibiarkan sahaja syuhada-syuhada mereka tidur di kaki-kaki lima masjid dan surau bertilamkan tanah berbumbungkan langit, alasan para pemimpin kita sedang berjihad sedangkan para pemimpin mereka enak di buai mimpi di atas tilam empuk, bilik berhawa dingin dan di temani oleh muslimat PAS yang comel-comel sebagai pemuas nafsu binatang mereka.

08 October 2009

PAS MEMBONGAK LAGI !!!

Parti Islam terpaksa membongak rakyat bagan pinang, mereka sudah terasa kencangnya tamparan angin kekalahan, maka mereka terpaksa membongak lagi... semalam mereka membongak yang mengatakan petugas mereka diparang oleh pemuda UMNO. kita tengok gambar dibawah macam mane rupenya orang kena parang.

Benda merah yang dikatakan darah itu sebenarnya pati sirap yang di curah ke muka pelakon itu, nampak real sikit, tiada kesan terkoyak di dahi pelakon tu, katakan koyak diatas kepala, sure darah meleleh tak henti-henti.:
PAS MEMBONGAK LAGI


Kesan libasan parang atau pedang samurai kata orang PAS, kalau inilah kesan libasan parang, dah tentu baju pelakon PAS tu dah lencun berdarah, tak nampak kesan darah pun, cuba perhatikan baik-baik pada kulit pelakon tu, masih cantik dan segar, seolah-olah tak berusik langsung, tak tau la pulak aku kut-kut mamat tu kebal: PAS MEMANG PEMBONGAK
Oii PAS, kalau nak menipu pun agak-agak la, buat la real sikit, kalau korang nak tengok macam mana rupenye kesan kena parang, mai la bagan pinang akan ku parang sekor-sekor orang PAS yang nak mati syahid untuk Nik Ajis tu.

lagi berita di: ruang bicara faisal. dan Dun 31 Bagan Pinang

Menjawab Fitnah Blog Pembangkang

Aku menjawab pembohongan berberapa blog pembangkang terutama blog perisik rakyat yang mengatakan UMNO/BN Parti Samseng.

Siapa yang samseng sebenarnya, tinjauan dan interview det dan rakan-rakan blogger terhadap penduduk kampung disini mendapati kebanyakan penduduk kampung disini cukup meluat (menyampah) dengan petugas-petugas parti pembangkang yang datang berkempen disini, mereka membuat kampung ini seolah-olah kampung ini mak-bapak dia orang yang punya.

Kejadian semalam yang dilaporkan oleh blog-blog pembangkang adalah satu penipuan besar yang mereka buat hanya semata-mata untuk meraih simpati pegundi.

Semalam sewaktu petugas umno memasang poster mereka terserempak dengan berberapa orang petugas PAS yang sedang asyik membuang poster BN dihadapan Markas Pemuda PAS, pada asalnya mereka mahu membuang poster itu di tempat lain dek kerana terlalu gabra dan kelamkabut maka mereka terus membuang ke dalam longkang, apa bila di sergah oleh pemuda UMNO, tiga dari mereka lari lintang pukang masuk kedalam Markas dan meninggalkan seorang lagi kawan mereka yang bersembunyi dalam longkang itu.

Tidak ada kejadian pukul memukul di tempat itu dan tidak ada sesiapa pun yang tercedera, malah petugas UMNO hampir-hampir dilanggar oleh oleh sebuah kereta Produa Myvi berwarna hitam yang bernombor plet DAW 46 sambil mereka mengacukan parang kepada pemuda UMNO.

Kata seorang Exco DPP, Suhaizan Kayat yang maklum berkenaan kejadian tersebut berkata, penyokong UMNO/BN terbabit tidak berpuas hati kerana mendakwa pemuda PAS telah menjatuhkan bendera dan kain rentang parti mereka.

"Mereka tuduh kita jatuhkan bendera dan poster UMNO/BN. Mereka semua datang ke markas induk, terus tumbuk petugas kita bertubi-tubi. Bayangkan mereka menyerang dari luar markas sehingga ke dalam markas," ujar Suhaizan yang juga Ketua Penerangan DPP.

Lihatlah pembohongan yang dibuat oleh sebuah parti yang memperjuangkan Islam, kalau betul ada petugas PAS yang di tumbuk sehingga berdarah macam tu, kenapa sewaktu polis sampai mereka tidak memanggil polis masuk kedalam dan menunjukan kepada polis keadaan mangsa.

Memang PAS sengaja membuang poster-poster dah tiga hari BN pasang dikawasan itu. ini di akui sendiri seorang budak yang bersembunyi didalam longkang di hadapan markas Pemuda PAS.

keterangan gambar dibawah:

Pemuda PAS membuat muka kesian apabila projek membuang Poster dan Bendera BN kantoi, mana mamat yang kena pukul tu? tak de pun.
Budak ini berasal dari Kelantan, dia mengaku diarahkan untuk membuang semua poster dan bendera BN kedalam longkang.

Poster dan Bendera BN yang di buang oleh Pemuda PAS. (Tak cukup bukti lagi kaa?)



lagi berita PRK Bagan Pinang: http://dun31baganpinang.blogspot.com/

Ajaran Islam Atau Ajaran Nik Ajiss

Apakah Pesan Rasulullah S.A.W sebelum baginda wafat?

Baginda berpesan supaya umat islam menjaga dan melindungi wanita dengan baik, inilah bukti bertapa sayangnya Baginda kepada wanita, umat Islam dilarang menindas dan melakukan kekasaran kepada kaum wanita.


Abu Hurairah ra. berkata, Rasulullah SAW pernah bersabda: "Berpesan-pesan baiklah kamu kepada perempuan, kerana wanita itu terjadi dari tulang rusuk yang bengkok, maka kalau kau paksa meluruskannya dengan kekerasan pasti patah dan jika kamu biarkan tentu tetap akan bengkok, kerana itu berpesan-pesan baiklah terhadap wanita itu".(HR. Bukhri dan Muslim)

Abu Hurairah ra. berkata, Sabda Rasulullah SAW: "Jangan membenci seorang mu'min (lelaki) pada mu'minat (perempuan), jika tidak suka satu kelakuannya, pasti ada juga kelakuan lainnya yang memuaskan. (HR. Muslim)

tetapi bagai mana pula jika kita melihat video ini?



07 October 2009

Sekitar Program Kampen BN Di Bagan Pinang.

PROGRAM GERAK GEMPUR LAUT.





PARTI IPF TURUT BERSEMANGAT MEMBANTU JENTERA BN DI BILIK GERAKAN MEREKA DI SUA BETONG.

BILIK GERAKAN UMNO SUA BETONG.


PROGRAM MESRA RAKYAT PUTERI UMNO BAHAGIAN REMBAU DI KG BARU,
BAGAN PINANG





MAJLIS PELANCARAN UTUSAN PEMUDA, MAJLIS ITU DI LANCARKAN OLEH NAIB KETUA PEMUDA UMNO, DATUK RAZALI IBRAHIM.

CALON BN, TAN SRI ISA SAMAD.

KETUA PENERANGAN UMNO MALAYSIA, YB. AHMAD MAZLAN.

DATUK RAZALI IBRAHIM MEMBERIKAN KATA-KATA SEMANGAT.



BERKHIDMAT UNTUK AGAMA, BANGSA DAN NEGARA.