Berani Ke Pas Siasat Taib Azamuddin dan Haron Din


Berani ke jawatankuasa disiplin pas nak siasat dr. haron din dan ustaz taib azzamuddin? sepatutnya pas membawa dua orang itu menghadap jawatankuasa disiplin kerana melanggar disiplin parti dan merosakan image parti, bukan ke pandangan dua orang ulama tersohor ini bercanggah dengan keputusan lajnah politik dan dewan ulama pas, dalam parti pas, jika seseorang itu mengeluarkan apa-apa kenyataan yang bercanggah dari kenyataan dewan ulama dan lajnah politik, tindakan disiplin boleh di ambil terhadap orang itu.

Taib azamuddin dan dr. haron din memberi komen yang terang-terang bercanggah dengan keputusan pas, taib dan haron menentang sekeras-kerasnya kaum kafir menggunakan perkataan ALLAH dalam urusan agama kristian, tetapi dalam mesyuarat jawatankuasa politik pula membenarkan penggunaan perkataan itu.

Ulasan dari dua ulama tersohor itu telah merosakan image pas, pas masih flip flop dalam isu penggunaan nama ALLAH, pas tidak konsisten, nik ajis sekejap kata tak boleh, kejap kata boleh, nasaruddin mat isa kejap kata tak boleh, kejap kata boleh, dewan ulama kata kristian boleh pakai perkataan ALLAH, sikap flip flop pas memeningkan ahli dan penyokongnya sendiri, sudah ada ahli dan penyokongnya bertanya mana satu yang betul ni, dewan ulama pas ke yang betul? nik ajis ke yang betul atau haron din dan taib azzamuddin yang betul.

Jelas sekarang ni pas telah membenarkan kristian pakai perkataan ALLAH, menunjukan yang pas tidak mengiktiraf kebolehan dan kepandaian taib dan haron din. makin jelas sekarang pas hanya mengambil keputusan yang menguntungkan undi mereka sahaja, perkara yang tak menguntungkan mereka walau pun ia untuk kebaikan umat islam mereka tolak.

Pasti khalid samad berkecil hati, mungkin dia akan kata bergini " kalau aku buat salah, cepat je jawatankuasa disiplin panggil aku, tapi kalau dua orang tu buat salah senyapp je"

Comments

is said…
pemimpin pas yang menyokong penggunaan Allah oleh kristian ni ialah dari golongan kapir harbi memang babi tahap gaban
lagenda said…
Salam Ziarah

Bro mesti mereka tidak akan berani punya
sasha2020 said…
PAS sekarang ni aku tengok ...satu parti yang paing bercelaru dan flip flop.

Ramai kawan aku penyokong PAS pun keliru dan macam tawar hati dgn PAS.

Dulu, semangat Islam mereka amat kuat. Tapi sekarang macam lalang. Ikut angin. kalau angin barat yg dtg, maka kebaratlah mereka tunduk. kalau ke timur, ke timur lah mereka tunduk. Tak ada pendirian..

Bagi mereka undi bukan melayu adalah matlamat mereka. Mereka tak sedar yang bila orang bukan melayu bagi undi kepada PAS, maka PAS akan dijadikan kuda tunggangan buat mereka...Bodoh punya PAS .

Hidup ust Taib Azamuddin & Dr Haron Din.!!! kemusnahan kepada ulamak dunia!!!!
Anonymous said…
PAS telah terperangkap dalam lubang biawak PKR Islam Liberal+Pluralisme Agama dan kubang babi DAP pembenci Negara Islam
nak buat camne... Pilihanraya Sarawak dah dekat... sana pengundi kristian ramai nanti tak da kerusi pulak dalam DUN Sarawak habis dapat kat PKR dan DAP jek
rasenye DAP akan majoriti + katolik PKR
ISAC said…
Salam bro,

TG Nik Aziz pun patut kena sekali....Kan ke sebelum TG Hj Hadi buat kenyataan resmi PAS berkenaan isu ini TG Nik Aziz dah buat koner baring.....
Jangan kutuk ulamak kalu ilmu xde, sudahkah anda renung, teliti, kaji ayat2 ALLAH ie Al-Quran. Kalau Al-Quran kata boleh, boleh le...

Kita juga boleh berbeza pendapat, sebab itu ada mazhab... soal penggunaan nama ALLAH tidak menyentuh akidah... xpelah berbeza

Yang xboleh berbeza masalah akidah. Kena percaya ALLAH adalah tuhan rububiah dan uluhiyah. Hukum ALLAH adalah benar, sesiapa yang memperleceh hukum ALLAH maka dia memperleceh ALLAH... siapa dia ni?
jiwakita said…
salam.....

Nasib Dr Haron Din Dan Uzt Taib baik
dibandingkan dengan Dr Hassan Ali dan
Khalid Samad....kerana isu berbeza....isu agama bukan isu ekonomi (jualan beer).

antara 'masukkk' dan tidak...
Anonymous said…
Ini kes aqidahlah ni, org yg bodoh jahil tukir je kata tak libatkan aqidah.

Bible tak ada sepatahpun sebut perkataan Allah, ateh, tiba2 berebut nama Allah, bukankah sudah jelas makin bersuluh depa itu sah sah ada maksud lain. benda jelas dan mudah macam tu pun tak nampak lagi, tandanya , umur pendeklah tu, cepatlah ke neraka terutama yg mengaku dirinya ulama.
Anonymous said…
Sokong Dr Harun Din kerana dia seorang yang berani kerana Agamanya bkn semata mata kerana politik tetapi kerana Allah S.W.T penggunaan nama Allah dalam Bible adalah berbeza dari kita umat Islam. Kerana Allah itu Maha Esa Lagi Maha Suci. Tak kn lah biarkan orang guna nama Allah sewenang wenangnya..ingatlah Allah tiada anak dan diperanakkan. Tiada sekutu bagi Allah...bila bukan islam guna ia sebagai Tuhan Bapa..ia jelas menghina Allah dengan mengatakan Allah itu ada anak...Syabas Harun din kerana berani ketepikan urusan politik semata mata dan lebih kepada syiar ugama Islam dalam menegaskan Allah itu Esa..
Politik Pas untuk menegakkan kalimah Allah atau Politik kerana membawa sakit hati dan kepentingan diri?fikir-fikirkan.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID