Demo ALLAH Masuk Gereja.

mana satu Allah pada pandangan Khalid Samad?


Biarlah yang hadir dalam demo mengutuk tindakan mahkamah membenarkan Majalah Herald menggunakan perkataan ALLAH tidak sampai beribu orang, biar la PAS nak kutuk ape pun, sekurang-kurangnya masih ada lagi umat melayu Islam yang sayang pada agamanya, tidak seperti PAS yang hanya menggunakan Agama Islam sebagai pemuas nafsu politik, bila mereka dah puas Islam itu dilacurkan pula oleh mereka.

Mereka yang hadir selepas solat jumaat tadi berasa terpanggil untuk mempertahan akidah umat islam dimalaysia, tetapi malangnya kesungguhan mereka ini di pandang sinis oleh manusia-manusia bajingan yang menggelarkan diri mereka sebagai ulama, ulama boleh maki orang? Khalid dalam riaksinya mengatakan yang dia cukup gembira dengan keputusan mahkamah itu dan bersetuju dengan keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur menolak permohonan Kementerian Dalam Negeri (KDN) melarang orang-orang bukan Islam dari menggunakan perkataan 'Allah'. Beliau yang sebelum ini dilihat lantang mempertikai usaha KDN di di Parlimen, menganggap keputusan Mahkamah semalam menepati nas al-Quran.

"Keputusan Mahkamah itu menepati dengan al-Quran, iaitu perkataan Allah bukan milik eksklusif umat Islam sahaja tapi semua manusia patut menyembahnya," jelas beliau selepas menyertai solat Jumaat di Surau Nur Hidayah, di sini. sumber: arak daily



pembaca semua boleh la menilai sendiri bagai mana pegangan agama manusia yang bernama Khalid Samad Ahli Parlimen PAS Kawasan Shah Alam ini.

Comments

YANG GAMBI said…
Salam DET, tak pe lah, itu kata-kata dari seorang yang bakal menjadi paderi kepada penganut-penganut khatolik Melayu masa akan datang.....
Anonymous said…
INI KALAU BERLAKU KAT INDONESIA HURUHARA DIBUAT NYA GEREJA2 SEMUA KENA BAKAR
AbgTuah said…
AYUH KITA BERJUANG..KITA PATAHKAN HUJAH KHALID SAMAD.

http://www.khalidsamad.com/2010/01/ismu-allah-siar-ulang.html
jiwakita said…
salam.....

herald sediakan pemetik api..khalis samad
bermain api...umat islam berapi-api tahap
gunung berapi...jangan sampai jadi....

lu pikirlah sendiri!
arah said…
Semuga kita sama sama mengunakan kesempatan ini untuk meningkatkan usaha untuk menerangkan kepada dunia siapa Allah dan ajaran Islam sebenarnya.

3:64 (Malay) "Katakanlah: ""Hai Ahli Kitab, marilah (berpegang) kepada suatu kalimat (ketetapan) yang tidak ada perselisihan antara kami dan kamu, bahwa tidak kita sembah kecuali Allah dan tidak kita persekutukan Dia dengan sesuatu pun dan tidak (pula) sebagian kita menjadikan sebagian yang lain sebagai tuhan selain Allah. Jika mereka berpaling maka katakanlah kepada mereka: ""Saksikanlah, bahwa kami adalah orang-orang yang berserah diri (kepada Allah)""."

Say: O People of the Scripture! Come to a common word between us and you: that we shall worship none but God, and that we shall ascribe no partner unto Him, and that none of us shall take others for lords beside God. And if they turn away, then say: Bear witness that we are they who have surrendered (unto Him). (Aal ‘Imran 3:64)


5:17 (Malay) "Sesungguhnya telah kafirlah orang-orang yang berkata: ""Sesungguhnya Allah itu ialah Al Masih putra Maryam"". Katakanlah: ""Maka siapakah (gerangan) yang dapat menghalang-halangi kehendak Allah, jika Dia hendak membinasakan Al Masih putra Maryam itu beserta ibunya dan seluruh orang-orang yang berada di bumi semuanya?"" Kepunyaan Allah-lah kerajaan langit dan bumi dan apa yang di antara keduanya; Dia menciptakan apa yang dikehendaki-Nya. Dan Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu."


Al-Ma'idah (The Table Spread)
5:17 (Y. Ali) In blasphemy indeed are those that say that Allah is Christ the son of Mary. Say: "Who then hath the least power against Allah, if His will were to destroy Christ the son of Mary, his mother, and all every - one that is on the earth? For to Allah belongeth the dominion of the heavens and the earth, and all that is between. He createth what He pleaseth. For Allah hath power over all things."

As exclaimed by Moses (pbuh): “Hear, O Israel: The Lord our God, the Lord is one.” Deuteronomy 6:4.

“I am the Lord, and there is no other; apart from Me there is no God.”

Isaiah 45:5.

“You shall have no other gods before me. You shall not make for yourself an idol in the form of anything in heaven above or on the earth beneath or in the waters below. You shall not bow down to them or worship them; for I, the Lord your God, am a jealous God.”

Exodus 20:3-5

Jesus Christ (pbuh) said the following in the Bible:


“This is eternal life, that they may know You, the only true God, and Jesus Christ whom You have sent.”

John 17:3

“How can you believe, when you receive glory from one another and you do not seek the glory that is from the one and only God?”

John 5:44

“The most important commandments,” answered Jesus, “is this: ‘Hear, O Israel, the Lord our God, is one Lord’”

Mark 12:29


As described by Paul in his Letter to Timothy:


“Now to the King eternal, immortal, invisible, the only God, be honor and glory forever and ever. Amen.”

1 Timothy 1:17






“Ekam evadvitiyam“

(He (God) is One only without a second.)

Chandogya Upanishad 6:2:1




Meaning in English: “Sages (learned Priests) call one God by many names.“

Rigveda 1:164:46


“Ma cid anyad vi sansata sakhayo ma rishanyata“

(O friends, do not worship anybody but Him, the Divine One. Praise Him alone.)

Di zaman IT ni kita di beri perluang oleh Allah untuk berdakwah di pelusuk dunia. Sama sama kita mengambil kesempatan dgn menyebar ajaran Islam ni.

Sudahkah kita mengambil kesempatan tu???

Ya Allah terimalah usaha kami ini sebagai amalan soleh.

AMEEN
arah said…
Semuga Abg Tuah guna Al Quran dan Hadith untuk mematahkan hujah Khalid Samad


3:64 (Malay) "Katakanlah: ""Hai Ahli Kitab, marilah (berpegang) kepada suatu kalimat (ketetapan) yang tidak ada perselisihan antara kami dan kamu, bahwa tidak kita sembah kecuali Allah dan tidak kita persekutukan Dia dengan sesuatu pun dan tidak (pula) sebagian kita menjadikan sebagian yang lain sebagai tuhan selain Allah. Jika mereka berpaling maka katakanlah kepada mereka: ""Saksikanlah, bahwa kami adalah orang-orang yang berserah diri (kepada Allah)""."




Say: O People of the Scripture! Come to a common word between us and you: that we shall worship none but God, and that we shall ascribe no partner unto Him, and that none of us shall take others for lords beside God. And if they turn away, then say: Bear witness that we are they who have surrendered (unto Him). (Aal ‘Imran 3:64)
politik said…
25. Demi, jika engkau tanyakan kepada mereka : Siapakah yang menciptakan langit dan bumi ? Mereka menjawab : Allah. Katakanlah : Alhamdulillah. Tetapi kebanyakan mereka tiada mengetahuinya. ( Surah Luqman 31:25 )


83. Sesungguhnya telah dijanjikan orang kepada kami dan bapa-bapa kami dahulu, seperti ini. Ini tidak lain, hanya dongeng-dongeng orang dahulu.

84. Katakanlah : Kepunyaan siapakah bumi dan orang yang diatasnya, jika kamu mengetahui ?

85. Nanti mereka akan menjawab : Kepunyaan Allah. Katakanlah : Tiadakah kamu mendapat peringatan ?

86. Katakanlah : Siapa yang mempunyai tujuh langit dan yang mempunyai arasy yang maha besar ?

87. Nanti mereka akan menjawab : Kepunyaan Allah. Katakanlah : Tiadakah kamu takut kepadaNya ?

88. Katakanlah : Siapa yang ditanganNya kepunyaan tiap-tiap sesuatu, sedang Dia memeliharakan dan tiada dipeliharakan, jika kamu mengetahui ?

89. Nanti mereka akan menjawab : Kepunyaan Allah. Katakanlah : Mengapa kamu mahu tertipu ?

90. Bahkan Kami telah datangkan kebenaran kepada mereka, tetapi mereka berdusta. ( Surah Al-Mukminun 23:83-90 )

61. Demi, jika engkau tanyakan kepada mereka. Siapakah yang menciptakan langit dan bumi dan menundukkan matahari dan bulan, mereka menjawab : Allah. Maka kemanakah mereka berpaling ?

63. Demi, jika engkau tanyakan kepada mereka : Siapakah yang menurunkan air hujan dari langit, lalu dihidupkanNya bumi yang telah mati, mereka menjawab : Allah. Katakanlah : Alhamdulillah. Tetapi kebanyakan mereka tiada memikirkan. ( Surah Al-Ankabut 29:61 dan 63 )

86. Yang mereka sembah, selain daripadaNya, tiadalah mempunyai syafaat, kecuali orang-orang yang mengaku dengan kebenaran, sedang mereka mengetahui.

87. Demi, jika engkau tanyakan kepada mereka, siapakah yang menciptakan mereka, niscaya mereka menjawab, Allah, maka bagaimanakah mereka berpaling ?

88. Dan katanya : Ya Tuhanku, sesungguhnya mereka ini kaum yang tiada beriman. ( Surah Az-Zukhruf 43:86-88 )

1. Surah Al-Mukminun 23: ayat 84-89
2. Surah Al-Ankabut 29: ayat 61 dan 63
3. Surah Luqman 31: ayat 25
4. Surah Az-Zukhruf 43: ayat 87-88
Anonymous said…
Adil jugak lak mahkamah
di Malaysia ni. Dan mereka
yang tak percaya dengan mahkamah pun, tetiba2 tak bunyi langsung
yang mahkamah ni kene"beli"..

-Walau pun keputusan ini satu bencana
pada orang Melayu dan umat Islam
khususnya.
arah said…
Saya harap Khir Toyo atau pun Zulklifi Nordin dan yang sewaktu dengan mereka dapat mempelajari dari you tube ini.

The name of God is Allah even in the Bible


http://www.youtube.com/watch?v=IHhyu61f-wo&feature=related
Anonymous said…
Tu pasal la lu orang undi UMNO. Kalau lu orang pandai, tak jadi cam ni.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID