Khalid Samad DERHAKA...

sekali lagi det nak tanya pada khalid samad, yang mana ALLAH pada pandangan kau.

Perangai khalid samad makin menjadi-jadi, ingat tak sapa yang menjadi dalang dan memberi idea kepada orang kristian menggunakan kalimah ALLAH, dia adalah khalid samad, semalam mulut khalid samad lancang lagi, dia secara terang-terang pertikaikan Titah DYMM Sultan Selangor dan Mufti Kerajaan Negeri Selangor mengenai penggunaan kalimah ALLAH oleh orang kristian. mari kita tengok balik ape yang Tuanku Sultan Selangor titahkan itu.

"Sultan Sharafuddin Idris Shah, menitahkan Majlis Agama Islam Selangor (Mais) supaya teguh dengan pendirian mengharamkan penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam bagi memelihara akidah umat Islam dan keharmonian beragama".

Dan apa pula kata Mufti Negeri Selangor?

"Sepatutnya mereka (Herald) faham perkataan ALLAH itu tidak harus digunakan, kerana perkataan itu adalah khusus kepada agama Islam sahaja dan ia merujuk kepada Tuhan Yang Maha Esa. Dalam agama kristian sendiri, mereka tidak menggunakan perkataan ALLAH dalam kitab mereka, sebaliknya mereka menggunakan perkataan Illah, God, Lord dan sebagainya bagi merujuk tuhan mereka,"

Takan itu pun khalid samad tak paham lagi kut, benda ni benda basic la, dah berbuih orang kata kalau kristian pakai perkataan ALLAH kelak, makin ramai la orang Islam yang berjaya di murtadkan oleh kristian, antara dalil-dalil yang kerap kristian pakai nanti ialah, Tuhan Kristian dan Tuhan Islam adalah sama, masuk kristian lebih untung kerana dalam kristian sembahyang sekali seminggu, masuk kristian tak payah berkhatan dan banyak lagi dakyah-dakyah kristian yang depa boleh guna bila perkatan ALLAH mereka dah boleh pakai.

Bodoh betul la Ahli Parlimen Pas Kawasan Shah Alam ni, benda basic (asas) macam ni pun dia tak boleh nak paham. ok la kalau khalid samad kata agama kristian tu agama samawi (agama turun dari langit) apa khalid samad ni bangang benar ke? apa dia tak tahu yang dua agama terdahulu telah di pesongkan oleh kaum yahudi, bukan ke selepas zaman itu Nabi Muhammad SAW dilantik oleh ALLAH Ta'ala (bangsa arab) untuk menyeru manusia mengenal Tuhan melalui nama agama"Islam", kitab "Al-Quran" dan syariat baru yg memansuhkan segala ajaran dan kitab yg terdahulu. payah la kalau benda macam ni pun khalid samad tak paham.

Macam ni lah rupanya nanti tanah kubur kita kalau orang macam khalid samad dan
anwar ibrahim bersetuju kongsi kalimah ALLAH dengan kristian. nanti kalau kita pertikaikan kenapa tanah kubur orang Islam dan kristian di kongsi, jawapan mereka " kan kita kongsi tuhan yang sama".



nota: agama Samawi ialah agama yang turun dari langit iaitu agama yg bersumberkan wahyu dari ALLAH, bukan ciptaan manusia. Ini bermakna zaman dahulu nama agama tidak di "brand"kan tetapi ajarannya betul dan tepat serta ia diturunkan melalui malaikat Jibril a.s. kepada manusia yang ALLAH lantik (para Nabi dan Rasul). Akan tetapi agama samawi selain Islam telah dipesongkan dan diubah kandungannya menyebabkan ianya dibatalkan oleh ALLAH. Agama tersebut ialah agama Kristian (kitab Taurat/ Old Testament dan agama Yahudi (Kitab Injil / new Testament).

Comments

Anonymous said…
DIA NI BLN BODOH LG TP BEBAL SENGKEK!. OTAK SEMPRIT!. DAH TEKELUAR AKIDAH MAMAT SEKOR NI BROO. PATUT KENE ISA JEK! HARKK PTUIHHH!!
Anonymous said…
sesungguhnya Allah telah membutakan mata dan menggelapkan hati khalid samad untuk melihat kebenaran.
Anonymous said…
Bintara Muda
Khalid ini memang jenis bahalul dan banggang tahap pundek,, Memanglah diakui agama samawi adalah agama langit apabila alquran diturunkan oleh ALLAH kepada Nabi Muhammad sebagai panduan kepada seluruh manusia dengan sendirinya maka terhapuslah mahsuf zabur, taurat dan injil. Sebagai Orang Islam kita wajib dan harus percaya kepada Kitab-Kitab yang diturunkan oleh ALLAH terdahulu.Selepas kedatangan Nabi Muhammad sebagai rasul dan nabi maka wajiblah pengikut-pengikut zabur, taurat dan injil menyertai Muhamad yang membawa islam. kalau tak ikut masuk neraka jahanam.Memanglah islam telah menerangkan bahawa sembelihan pengikut taurat dan injil boleh dimakan oleh orang islam dan perkahwinan anatara seorang lelaki islam dengan perempuan Ahli Kitab adalah dibenarkan tetapi harus diingatkan kepada setiap orang islam yang berfahaman librel ini masih adakah pengikut taurat dan injil yang tulin pada masa kini. Jawapannya adalah sudah tiada kerana kitab-kitab ALLah ini telah diubah oleh tangan-tangan jahat yang mengikut kepentingan diri dan hawa nafsu selepas zaman kegelapan dan bagi memudahkan cerita memang sudah tiada pengikut taurat dan injil tulin pada masa kini. Kalau khalid samad rasa kitab taurat dan injil yang pada masa kini tulin yang menjadi pedoman penganut yahudi dan kristian aku syorkan khalid samad kahwin sahaja dengan perempuan yahudi atau nasrani tanpa tak payah memeluk islam dan makanlah sembelihan mereka itupun kalau khalid samad bernai lah ...apa macam bro khalid ada berani ke?
sesenang sesuka said…
Maaf, disini ingin saya katakan rakyat yang memilih Khalid ini salah. Kenapa? Pantang tengok orang pakai serban, ceramah sikit guna ayat Quran terus aje sokong. Akibatnya sekarang kita umat islam tertanggung beban yang dibawa. Ingatlah ini satu pengajaran untuk PRU13 nanti, janganlah sekali lagi kita tertipu. Tapi bagi si Khalid derhaka dia apa nak susah, pencen nanti sudah masuuuk.
Anonymous said…
khalid gereja ni pendidikannya tinggi,tapi masih bebal.aku rasa nak baling najis babi je kat muka dia ni...org yang undi dia ni pun sama, siang malam asyik dengar kelentong Parti Ajaran Sesat pimpinan wali selipar...

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID