Khalid Samad Tuduh UMNO Bakar Gereja.

Dalam ceramah di saujana utama sungai buloh selangor, Khalid Samad menuduh umno sengaja mengapi-apikan isu kalimah ALLAH supaya negara menjadi kacau bilau dan huru-hara, Khalid Samad juga menuduh umnolah yang mengapi-apikan rakyat supaya bakar gereja. apa motif khalid samad kata macam tu, menuduh umno bakar gereja tampa bukti kukuh. sila dengar klip audio ceramah khalid samad pada minit 19:00 - 20:50

Dalam ceramah itu juga khalid samad mempertikaikan perlantikan pengarah JAIS, Datuk Khusrin yang di buat oleh DYMM Tuanku Sultan Selangor atas nasihat mb selangor ketika itu dan tampa usul periksa menuduh pengarah JAIS Datuk Khusrin seorang yang tidak layak menjadi pengarah JAIS kerana kononnya beliau tidak mempunyai lulusan agama dan khalid samad menuduh Datuk Khusrin seorang ahli umno. tuduhan itu dalam klip audio pada minit 26:14.

det tak dapat nak publishkan klip audio itu, tapi korang semua bolehlah download klip tu di sini.
dan link asal berita ini disini.

kalau tak dapat download sila bagi tau det.

Comments

ZAFAN said…
Gila betul Khalid Samad ni. Dia yang sibuk mulakan bagi sokongan tak tentu hala kepada Gereja sampai depa sanggup bawa permohonan ke mahkamah UMNO pulak yang dituduhnya..
Khalid n PAS memang tak guna. Cuba bayangkan kalau hari tu kerajaan berlembut dari mula benarkan Gereja guna kalimah Allah mahu satu dunia depa heboh kerajaan tak Islamik la, melacurkan agama la, sekular la. Mahu berdemo depa keliling KL buat bantahan..
PAS ini dah tahap ber"tuhan"kan undi dari menjaga agama. Segalanya mesti bepaksikan undi. Kalau undi masuk sokong tetapi kalau undi tak masuk bantah..Semoga Allah memberi hidayah kepada PAS..
Anonymous said…
SLM BRO..DIA NI SENGAJE NAK BAKAR HATI ORG ISLAM. DIA MASIH PERSOALKAN TITAH BAGINDA SULTAN!. KNP JAIS TAK AMIK TINDAKAN?? ADOIYAIII GERAM BTUL AKU KAT HEWAN SEKOR NI!! HARKK PTUIHHH!!
Anak Lenggong said…
Ini lah manusia yang suka membuat onar dan menyemarakkan rasa perkauman..sepatutnya tindakan telah diambil oleh menteri amaran yang dok jaga KDN tu..jangan sampai nasi dah jadik bubur dan sikhalid ni naik tuncang baru nak bertindak...asyik dok bagi amaran je mana orang takut malah jadi bahan ketawa je..
Anonymous said…
Gerammmmm...Ya Allah.. sakitnya hati ku pd mamat ni
salam det..

minta bantuan anda untuk memutihkan kembali keadaan umno bahgian kapar..

dari apa yang saya lihat hampir semua pemimpin tertinggi mempunyai excess baggage..

ini semua akan menjadi modal pihak pakatan dalam pilihan raya nanti..

pembabitan hampir semua pemimpin tertinggi ini dalam skandal pkfz perlu kita halusi..

apa yang saya lihat umno hanya mendiamkan diri..tapi dalam mca datuk wee masih lagi ditekan untuk memberikan penjelasan..

datuk abdul rahman palil, datuk abdul rashid asari,datuk faisal abdullah dan datuk onn...adalah nama2 pemimpin yang mempunyai kaitan terus dengan skandal terbabit..

jika lihat dalam parlimen kapar hanya datuk abdul rahman yang masih ada di dun sementa itupun kerana menang tanpa bertanding..

persepsi masyarakat parlimen kapar sekarang ialah mereka ini tidak lagi bersama rakyat..menjadi pemimpin hanya kerana mahu menjadi kaya dan bertambah kaya..

saya bukan mahu mempersoal atau memburukkan mereka..tetapi kita perlu menerangkan keadaan sebenar pada rakyat..

jika tiada sebarang tindakan atau penjelasan yang berkesan disampaikan pada rakyat di kawasan parlimen ini nescaya janganlah kita harap parlimen kapar dan dun2 di bawahnya akan kembali ke tangan umno dan barisan nasional..

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID