Mane lebih penting? Demo viva palestin atau demo ALLAH untuk islam


PAS Parti bacul, itulah perumpamaan yang paling cantik di berikan untuk pas, dalam seluruh umat islam malaysia sedang berbulu dengan tindakan gereja menggunakan nama ALLAH, pas cuba untuk mengalihkan pandangan umat islam malaysia dengan mengadakan demo viva palestin, apa benda demo viva palestin tu? demo viva palestin yang pas buat kononnya ada sekumpulan konvoi aktivis antarabangsa yang nak bagi bantuan ke gaza tetapi kononnya di halang oleh kerajaan mesir, itu la aku kata pas ni bodoh korang tak caya, apa selama ni mesir tak pernah tolong palestin ke? bukan ke selama ni mesir pejam sebelah mata bila penduduk gaza buat terowong bawah tanah terus ke mesir sebagai laluan supply makanan dan ubat. kalau betul mesir tutup dan langsung tak mahu membantu rakyat palestin dan gaza, dah lama dah rakyat palestin kat sana dah mati kebulur, det rasa pas tahu pasal benda ni, tapi mungkin disebapkan tekanan politik dari pkr dan dap yang menyuruh pas cuba divert isu kalimah ALLAH, maka isu yang terbaik yang pas jumpa ialah demo viva palestin.

Ada penyokong pas yang det jumpa di masjid shah alam jumaat lepas, mereka tetap kata pas bodoh, pas cuba alihkan isu besar di malaysia demi kepentingan politik dia dap dan pkr, ada seorang ketua pemuda pas cawangan seksyen ?? shah alam, dia kata tak logik langsung dalam saat ni pas diam tentang isu kalimah ALLAH, tapi pas cukup berimosi pasal mesir tutup pintu sempadan, walhal sejak dari awal tahun 2009 lagi mesir dah tutup pintu sempadannya, kenapa masa tu pas tak buat demo?

Nampak sangat sekarang pas dah jadi barua dan lembu pkr dan dap, semua orang yakin demo viva palestin yang pas buat tu atas arahan pimpinan pas untuk divert isu, pas cuba cipta isu yang kononnya lebih grand dari isu kalimah ALLAH, jadi di momokan kepada ahli dan penyokongnya bahawa rakyat palestin lebih penting dari akidah umat islam malaysia, so sekarang ni korang boleh nampak tak ape game yang pas nak main. Takut nak buat keputusan tentang kalimah ALLAH dan jadi barua kafir, pkr dan dap buat demo, divert isu kata palestin lebih penting dari kalimah ALLAH yang gereja nak pakai.

det ada pepatah untuk pas, Kuman seberang laut kau nampak, gajah depan mata kau tak nampak, itu la perumpamaan paling cantik untuk pas, isu luar terlalu berimosi, isu akidah umat islam di negara sendiri kau diam kerana takut hilang undi orang kafir.

Semua orang tahu, khalid samad Ahli Parlimen PAS Kawasan Shah Alam yang bagi idea kristian boleh pakai perkataan ALLAH, bagai mana kalau sebaliknya, idea tu di berikan oleh Ahli Parlimen BN, det ingat 30 hari 30 malam pas buat demo siap tidur atas jalan kut.

Comments

warongkopi56 said…
Sabenarnya kebanyakan pemimpin pemimpin PAS ini terdiri dari orang orang yang kecewa, berputus asa dan berdendam.

Islam melarang dari berasa kecewa,berputus asa dan berdendam. Jadi faham fahamlah kenapa PAS berimej sekarang.
Anonymous said…
det, pas jadi barua dap & pkr.
YANG GAMBI said…
Salam bro, biasalah anak-anak didik 'sesumpah' ini...... di mata dunia merekalah kononnya pejuang, pembela Islam, di dalam negara dialah pembela rakyat..... nak jaga undi...

Depan kaum Cina & India, cakap lain, depan Melayu Bumiputera cakap lain.... biasalah tu.....
Anonymous said…
pas tengah konar baring.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID