Surat Penghinaan Terhadap Bangsa Melayu dan Agama Islam

Bila hishammudin cium keris, cina kata melayu racist, apa yang racistnya? salah ke dia cium keris tu? bila melayu panggil orang india dengan panggilan "keling" orang india kata melayu racist, bukan ke perkataan keling ni adalah panggilan untuk pedagang india yang berdagang di melaka satu ketika dulu? tingginya hormat orang melayu pada keling-keling yang datang berdagang di melaka sampaikan nama keling ini diabadikan di satu tempat di melaka, sampaikan hang tuah pun dikuburkan disana dan dipenang ada masjid namanya kapitan keling, kanapa mase tu keling-keling tak protes kata melayu ni racist?

det dapat email dari seorang pembaca, dalam email tu dia lampirkan sekali satu surat yang jika kita membacanya nescaya akan terguris lah hati orang melayu yang beragama islam, surat ini bertarikh 31 July 2008, berberapa bulan selepas pakatan haram menang besar dalam pru ke 12, menurut pengirim email itu, surat ini diserahkan by hand kepada kerani pejabat daerah itu oleh penulis surat itu sendiri dan pengirim email itu sendiri tidak pasti sama ada pihak yang menerima surat itu (pejabat daerah hulu langat) ada membuat laporan polis tentang penghinaan penulis surat ini atau tidak.


det bukannya mau membangkitkan isu perkauman, tapi surat yang ditulis oleh seorang keling yang telah mencari makan melalui tander lelongan dari pejabat daerah ini cukup memilukan, pada det, kalau dia tak puas hati dengan perangai kakitangan kerajaan dipejabat daerah itu, cukuplah sekadar dia mengutuk perangai mereka sahaja tapi jangan lah dia menghina "Rasulullah s.a.w", ini dah lebih, memang sejak akhir-akhir ini selepas pembangkang menang besar banyak kaum pendatang sudah mula berani mempertikaikan hak orang melayu dan menghina agama islam. sampai bila kita orang melayu yang beragama Islam duduk berpeluk tubuh melihat bangsa lain menghina kesucian agama kita dan bangsa kita, sampai bila?

Comments

Anonymous said…
inilah yang kita katakan mereka tidak professional dan bertindak mengikut naluri hati marah. kita semua rasis. kita duduk sembang di cafe mesti ada suatu masa kita akan cakap sesuatu yg berbaur racis.. even malay condemn malay. bukannya sesuatu yang baru. ini pandangan saya terhadap mereka yang asik2 mengatakan bangsa itu racislah.. bangsa ini racislah..
Anonymous said…
Buatlah report polis.. Biar dia dengan orang yang dia rasuah tu kena tangkap.. kan senang.. tak sedar diri punya keling..
Anonymous said…
mcm kenal je surat nie....betul x megat komeng...

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID