Ini Baru Adil 67 Peratus Bumiputra, 33 Peratus Non Bumi.



Inilah baru dikatakan adil, pembahagian kek ekonomi berdasarkan komposisi kaum, Bumiputra dapat 67 peratus dan non bumi dapat 33 peratus. kaum pendatang terutama cina yang selama mengaut kekayaan negara walau pun ianya bukan hak mereka sekarang ini terpaksa bersaing dengan kaum-kaum lain untuk merebut 33 peratus kek ekonomi itu.

Harapnya resolusi yang dibentangkan oleh majlis perundingan melayu (MPM) dapat di terima oleh najib demi memperkasakan ekonomi melayu pada masa akan datang.

Tahniah kepada Datuk Ibrahim Ali kerana mendesak kerajaan memastikan keadilan sosial di negeri ini terlaksana dengan mengagihkan kekayaan negera mengikut komposisi penduduk berdasarkan kaum..

Comments

Anonymous said…
Nak cerita fasal 1Malaysia la sangat.Mana orang Malaysia.?yang ada orang India, orang Melayu, dengan orang Cina kan?apa salahnya kalau orang Cina menguasai ekonomi.Nak tengok siapa pijak kepala siapa.Tengok siapa sedar apa itu 1Malaysia yang tak patut wujud dengan keadaan Malaysia.Ada orang yang dipanggil orang Cina boleh kalahkan Melayu yang lagi hebat buat seni?Ada orang lain yang lagi hebat dari orang India yang sangat hebat berkata-kata.Cuba sedar siapa orang Malaysia yang berbilang kaum.Lahir dekat tanah ini.Bukan dekat tanah lain.
Anonimous tu cakap bahasa apa ? Cakap Melayu konon tapi strukturnya Cina....
Anonymous said…
the day malaysia changed its name to chinisia,the chinese can take over and do what ever they want,but as long as this country named MALAYsia,then its MALAY's land.and MALAYs have every right to rule their way.the 'others' MUST obey whether they like it or not.if these 'others' dont feel comfortable with what they see,the they can always GO BACK to their MOTHERLAND.bare in mind that malays dont migrate to their motherland and claim rights like what they are doing on malay's land.
Anonymous said…
Anonimous tu cakap bahasa apa ? Cakap Melayu konon tapi strukturnya Cina....

May 31, 2010 11:33 AM

tu anjing cuba cakap melayu la tu..kalau kita tengok anjing2 ni bercakap base dia kat blog diaorg,ganas giler.habis melayu dihina,dikeji,dihentam.kita mana paham base anjing..tapi anjing paham base melayu.
Anonymous said…
Kenapa hanya berminat pasal kek ekonomi? non-bumiputra bergantung kepada bumiputra untuk menjana kekayaan mereka kerana keamanan dan kestabilan negara dijaga oleh bumiputra. bolehkah non-bumi cari duit jika negara kucar kacir dan tak aman? Jika ditakdirkan negara kucar kacir dan mengganggu mereka untuk cari duit, mereka akan beramai2 berhijrah ke negara lain.Percayalah...mereka suka disini kerana negara ni boleh memakmurkan mereka. Semangat patriotik? Jauh sekali....

Abg Jo
Anonymous said…
betul apa yang abg jo kata tu, si cilaka-cilaka kaum pendatang ni akan lari meninggalkan malaysia sekiranya malaysia huru-hara, pasal depa pikir, malaysia ni bukan negara mereka, kalau orang cina, negara cina, hong kong, taiwan dan maccau adalah negara asal mereka, bagi india pula, negara india, sri langka merupakan kampung halaman mereka yang sebenar, malaysia ni hanya tempat mereka cari makan, sama lah juga macam orang indon dan bangla datang cari makan di malaysia, kelebihan cina dan india ialah mereka jadi warga negara. kalau malaysia perang, ramai-ramai pakat blah balik negara masing-masing.
Anonymous said…
Sokong abg jo dan Ano-may 31:

Kalu betul puak2 ni patriotik knp x masuk askar? berape kerat jer yang masuk polis?
yang laen dok mentekedarah hasil bumi Malaya, rumah, keta mewah hasil menipu dalam perniagaan..ape hal lak nak tuntut dari negara yang bukan tanah asal diorang, setakat lahir di Tanah Malaya da nak claim tanah pusaka ni hak diorang..cit podah...
Jgn bagi muka, pasni boikot jer kedai2 dioran ney..beli kat kedai Melayu, Melayu mesti tolong Melayu...
Jgn takut dipanggil rasis kerana kita memepertahankan hak dan bangsa kita, pertahankan anak isteri, kaum keluarga kita..
kernana cina-cina ni seribu kali lebih rasis, cauvinist.
Kaum cina ni da macam cacing naik ke mata di bumi Malaya...
Ingat Komunis x pernah mengalah, mereka hanya meletakan senjata, kini ancaman komunis mengalir dalam setiap darah cina, terutamanya cina DAP..kini kita berhadapan dengan peperangan secara halus seperti mana yang dilakukan oleh Israel terhadap umat Islam di seluruh dunia kini..

Wassalam.
Anonymous said…
boikot kedai cina,barangan cina dan apa jugak yg boleh mengkayakan cina.dulu melayu pegang majalah humor seperti gila-gila,gelihati dan bujal.sekarang cina pegang indutri ini.penjualan majalah2 dari penerbit cina mendapat jualan paling laris sejak beberapa tahun kebelakangan.majalah ujang tidak lagi menjadi majalah humor nombor 1.yg paling menyedihkan ialah,pembeli majalah ni semuanya anak2 melayu.pelukis2nya semua cina dan pertejemah/penulis dialogue pula ialah melayu yg menjadi alat untuk menarik pembaca melayu.begitu juga dgn industri filem.syarikat penerbitan filem melayu nombor 1 di malaysia adalah syarikat cina.cina menggunakan melayu utk kaya.melayu cukup mudah mengkayakan cina.jgn terkejut kain tudung sekarang cina yg buat.harga murah dan byk corak pilihan.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID