PAS Menyokong Pengganas Dan Sudah Dibuktikan


Kenapa setiap kali kerajaan menagkap pengganas yang berselindung dibawah nama JI atau segala macam nama maka setiap kali itu juga pas menggelupur kepanasan? kanapa pas tak pernah memuji kerajaan yang bermati-matian menghancurkan rangkaian pengganas yang menggunakan malaysia sebagai pusat latihan dan mengrekrut pengganas baru, kenapa pas tak pernah berterima kasih?

Mungkinkah JI salah satu badan atau sayap parti pas? tidak pelik untuk mengkaitkan pas dengan pengganas dan keganasan, ingat tak lagi dengan al-maunah, enam dari lapan belas orang anggota al-maunah itu adalah ahli pas 2 ahli biasa dan 4 ajk cawangan pas dan pernah berberapa artikel dan iklan mereka disiarkan dalam suratkhabar harakah, mustahil pas tidak tahu pergerakan al-maunah itu sampaikan setiap artikel dari ketuanya mohd amin dan iklan mengenai al-maunah pas aka harakah siarkan. takan itu pun pas tak tahu kut. kata hebat sangat, macam juga lah dengan KMM, boleh dikatakan kesemua yang ditangkap itu adalah ahli pas dan mereka yang ada kaitan dengan pas, contoh terbaik, nik adli, dia tu anak sapa? bukan ke anak nik ajis wali pujaan penganut pas.

Aku pernah tengok dalam satu dokumtari yang di siarkan oleh bernama tv berberapa bulan sebelum hari kemerdekaan tahun lepas, dalam dokumentari bertajuk konfrantasi, telah di ceritakan bagaimana dua orang ahli pas yang berkerja di utusan melayu telah membantu tentera indonesia dengan menjadi pembekal makanan dan ubatan kepada tentera indonesia dan mereka juga menjadi penunjuk arah kepada tentera indonesia yang masuk melalui kukup di johor dan menunjukan mana kem-kem dan post tentera yang senang untuk tentera indon serang, ini fakta sejarah, kalau tak percaya minta bernama tv siarkan sekali lagi, biar satu malaysia tahu perangai pas yang berkerja sama dengan pengganas sejak dari zaman konfrantasi hinggalah sekarang.

Itu pasal la setiap kali kerajaan buka mulut bercerita tentang pengganas dan JI, pas menggelupur kepanasan, mereka cukup takut kalau-kalau sayap pengganas yang ditaja oleh mereka berjaya di kantoikan oleh kerajaan. jadi janganlah kita heran sangat kalau lepas ini ada tangkapan anggota JI atau yang sewaktu dengannya kita tengok pas akan menjerit melolong dan berdemo kononnya kerajaan main serkap jarang, ingatlah risikan yang kerajaan malaysia ada sekarang ini jauh lebih advance dari apa yang pemimpin pas fikirkan, anggota risikan keselamatan yang kerajaan miliki bukan sebodoh mahfudz, salahuddin atau pun hadi awang, mereka semua well train, yang bodoh hanya pas dan kaum kerabatnya sahaja yang tak percaya tahap keselamatan dan selalu memperlekehkan tugas-tugas pasukan keselamatan.

Comments

Anonymous said…
pas memang militan tak perlu dipersoalkan lagi.
paktam said…
JI

1-Pas mahu bukti kerana mereka tahu bahawa kerajaan tidak akan keluarkan bukti demi menjaga keselamatan negara. Ini retorik politik kebudak-budakan. Persoalannya, PAS sanggup menjudi keselamatan negara untuk keuntungan politik parti semata mata.

2-Boleh dipercayai bahawa PAS kini khuatir ada sesetengah penyokongnya, sama ada dari kalangan atasan atau bawahan, menjadi anggota JI, dan yang lebih teruk lagi mereka takut kerajaan akan mendedahkan nama-nama ini kepada khalayak umum. Ini kerana sasaran JI ialah mereka yang sibuk dengan agama tetapi kurang berpengetahuan agama.

3-Berkemunkinan sesetengah dana yang diterima sebagai 'sedekah' ialah dari JI, jika anggota mereka jadi anggota JI juga.

Kalau tidak mengapa PAS sebuk dengan hal keselamatan negara?
Anonymous said…
nik aziz la manusia paling hipokerit dlm sejarah kemanusiaan.tengok gambar dia salam LKY je dah tau pekerti org tua bangka ni.busuk benar hati dia.
lord ried said…
ALOOO BEWAK2 YG MENTEKEDARAH TAIK....

TAFSIRAN PENGGANAIH PARTI BEWAK SEROPA NGAN TAFSIRAN PENGGANAIH AMERIKA DAN YAHUDI. KALU AMERIKA HABAQ SAPA2 TU PENGGANAIH, PARTI BEWAK PON HABAQ LAHGU TU JUGAK.

KALU AMERIKA KATA PEMBEIK.....BAIK LA HABAQ PARTI BEWAK. SABIK TU SUMA INDIVIDU YANG DITAKUTI AMERIKA, MISTI PARTI BEWAK OTA MAU TANGKAPNYA. TENGOK NUR MISUARI MAI NAK CARI PERLINDUNGAN KAT NEGARA PARTI BEWAK, PALA BEWAK TANGKAT BAGI KAT SEDAGHA KAPIAQNYA DI PILIPINA.

PARTI BEWAK JUGA ARAHKAN CHE P[OLIH2 KITA TANGKAP ORANG SEROPA NIK ABDUH SABIK DEPA NI ADALAH PENGGANAIH. TAK TAW LA AKU BANYAK MANA NIK ABDUH DAH BUNUH ORANG.
YANG SPRM, CHE POLIH DOK WAT NAYA KAT RAKYAT TU BUKAN GANAIH.

he he he
gurau ngan puak2 bewak yang mentekedarah taik.
Anonymous said…
seronok baca tulisan lord ried ni, menampakan kebodohan dia dan puak-puak pembangkang, dengan bahasa utara yang berterabur.

cayalah lord ried, teruskan penulisan bodoh anda.
Anonymous said…
Aku ada satu lagi peribahasa baru. Kalau jumpa ular ngan lord ried, kita kene ketuk lord ried dulu sebab lord ried ni buta bahasa, bodoh tahap cipan, lidah bercabang, api dalam kain anuar al-juburi, perosak bahasa, perosak bangsa n perosak agama. Raja mencarut n maki hamun. Itulah dia lord ried PR (Pengampu Rosak)
zizi.
CucuAtok said…
Shalom MR Ried..... bagus lah kupasan hang sampai aku pun tak paham.
hang nie nak kata apa?
Yang dok kata sampai lagu tu no.....ni mesti wali senget hang yang ajar nie....Tabik spring aku sebab hang seorang yang berani menketedarah sesama islam....Best ler....
Pasal tu aku kata hang up sekupang dari tuhan kan.......wokey...
SHALOM LORD RIED.......

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID