Selangor Akan Pecat Penasihat Undang-undang Negeri.

Kerajaan negeri selangor bakal menjadi kerajaan negeri pembangkang yang pertama akan memecat penasihat undang-undang negeri dan digantikan oleh mana-mana peguam yang mereka suka. menurut anwar, penasihat undang-undang negeri yang ada sekarang ini di hantar oleh jabatan peguam negara dan mereka ini menyusahkan kerajaan negeri yang dikuasai oleh pembangkang.

Anwar bagi contoh, penasihat undang-undang negeri selangor secara sengaja melewat-lewatkan dokumen konsesi perjanjian air sebagai dokumen awam dan banyak lagi contoh-contoh yang anwar bagi kenapa perlunya penasihat undang-undang negeri perlu di tukar ke peguam yang dilantik sendiri oleh kerajaan negeri.

Anwar juga menuduh, jabatan peguam negara bersikap tidak berkecuali dan penasihat undang-undang yang mereka hantar itu kesemuanya berpihak kepada umno/bn dan mereka cuai menjalankan tugas mereka.

Comments

Anonymous said…
ada bagusnya kalau pakai orng sendiri sbb org lain tk tau..sendiri buat salah sendirilah denda..org lain peduli apa
lord ried said…
ALLLOOOOOOO BEWAK2 PEJUANG MELAYU......


DALAM HAL BERKAITAN PARTI BEWAK LA PALING ADIL SEKALI SABIK SEMELIA2 MELAYU ADALAH PARTI BEWAK.

PARTI BEWAK TAK PENAH SEKALI PON PECAT PEGAWAI UNDENG2....YANG TUN MAHDIAQ BAGI PENERAJANG KAT KETUA HAKIM NEGARA, TUN SALLEH ABBAS TU
BUKANNYA PECAT TUH.....ITU BUANG NAMANYA... LEIN TUH

he he he
gurau senda ngan puak2 bewaks mabok taik.
Anonymous said…
memang patut ditukar sebab orang gomen ni kalau lama sangat produktiviti kurang..
amirrash said…
hm.tuan penasihat tujuannya untuk menasihat. sama juga macam penasihat rm2 negeri selangor. menasihat. menasihat ini kena bagi baik dan buruk. kalau dah banyak di bagi baik dan buruk maka yang dinasihat, kena la pilih.

kalau penasihat hanya memberikan gambaran yang baik aja, maka dia bukan penasihat yang baik.

macam PUU negeri, mereka ini ada tanggungjawab kepada negara iaitu persekutuan malaysia. perkara yang perlu diberi perhatian melebihin kepentingan negeri. ia melibatkan kepentingan negara. kalau nasihat yang diberikan itu akan tidak selari dengan undang-undang negara, dan tindakan diambil atas tindakan itu maka siapa yg salah? tentunya PUU Negeri.

kerajaan yang baik tidak akan hanya hendak jawapan "ya" baik dan boleh sahaja. kalau itu je yang kerajaan negeri hendak, maka kerajaan negeri ini hanyalah yes man sahaja.
Anonymous said…
dah tak dak spy federal dlm kjaan negeri, senang skett nak membalun harta rakyat.

kong kalikong laa... kutipan duit pasir 200 juta cukai ke kjaan negeri 4 juta. lepas ni 4 juta pun tak mau bagi trusss masuk kocek.

sbb penasihat undang2 sudah lantik syarikat LKS.

syabas punahsihat 2hingit....
Anonymous said…
mcm la parti kesayangan lord raid tu maksum. ooo... sbb maksum la sampai pemimpin pas boleh kongkek dlm koc ketapi...wakaka

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID