Sorakan 1 Malaysia Di Kota Bharu Malam Ini.

Malam ini bertempat di stadium sultan muhammed 4, kota bharu, akan bergemalah sorakan 1 malaysia, inilah pertama kali dalam sejarah pemerintahan parti jumud, kota bharu mengadakan satu event yang berskala besar seperti fiesta kelantan.

Tetapi belum pun ia di rasmikan oleh najib, sudah ada kedengaran kemungkinan event terbesar di kelantan akan di sabotaj oleh puak-puak jumud. kenapa mereka nak sobotaj? jawapannya cukup simple, selama 20 tahun puak-puak jumud ni dok melopong tak tahu nak buat apa, tetapi bila ada orang yang bersungguh-sungguh nak mempromosikan negeri kelantan dengan mengeluarkan duit sendiri dan sedikit dari bantuan kerajaan persekutuan puak-puak jumud ini berasa cemburu, bukan apa, memang selama 20 tahun mereka memerintah otak mereka menjadi beku, langsung tidak ada satu event yang boleh membuka minda dan menambahkan pengetahuan rakyat kelantan yang tiap-tiap hari di sogokan dengan ceramah politik. senang cerita mereka nak bodohkan rakyat negeri mereka sendiri supaya menjadi katak bawah tempurung.

Dengan adanya fiesta kelantan ini, ia dapat memotivasikan rakyat kelantan dengan pelbagai pendedahan dan melihat bagai mana perihatinnya kerajaan persekutuan menjaga kebajikan rakyat kelantan. diharap janganlah event yang sebegini baik untuk rakyat di ganggu gugat oleh puak-puak yang jumud.

Comments

Anonymous said…
akhirnya nik ajis dan pas kelantan tunduk pada kekuasan datuk najib.
Anonymous said…
Salam bro,
1.PM milik semua negeri..
2.Kalu MB barula milik negeri...
3.Ni dak...sampai negeri org nak tunjuk lagak..
lord ried said…
ALOOO BEWAK2 PEJUANG MELAYU...

BILA HANG TAKLEH NAK JAWAB HUJAH ABANG.... HANG HABAQ ABANG LAGU TU.
SAPA YANG MENGKAPIAQ SAPA NI.
ABANG HANYA MENYAMPAIKAN AYAT2 DI BAH.... ABANG TAKKAN NAK MENGKAPIAQKAN ORANG. ALLAH YANG MENGKAPIAQ.... AKU TULUNG HABAQ.

HANG UBAH LA MAKNA KURAN TU DULU. LEPAIH TU BULIH LA HANG SALAHKAN ABANG.

Barangsiapa yang tidak memutuskan menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang kafir. - surah al-Maidah, 5

من أطاع العلماء والأمراء في تحريم ما أحل الله أو تحليل ما حرمه فقد اتخذهم أربابا من دون الله

Maksudnya;
“Barangsiapa taat kepada ulama dan pemerintah pada mengharamkan perkara yang Allah telah halalkan dan menghalalkan perkara yang telah Allah haramkan, maka sesungguhnya dia telah mengambil mereka sebagai syirik selain Allah SWT”(Al-Qaul As-Sadid Syarh Kitab At-Tauhid : m.s 134)


الرابع : من اعتقد أن هدي غير النبي صلى الله عليه وسلم أكمل من هديه ، أو أن حكم غيره أحسن من حكمه ، كالذين يفضلون حكم الطواغيت على حكمه ، فهو كافر

Maksudnya;
“yang keempat : barangsiapa beri’tiqad bahawa petunjuk yang lain dari Nabi SAW lebih sempurna daripada petunjuknya, atau bahawa sesungguhnya hukum yang lainnya (dari Nabi SAW) lebih baik daripada hukumnya, seperti mereka melebihkan hukum taghut atas hukumnya, maka dia adalah kafir” (Nawaqid Al-Islam : m.s 2)


السادس : من استهزأ بشيء من دين الرسول صلى الله عليه وسلم أو ثوابه أو عقابه كفر ، والدليل قوله تعالى : { قُلْ أَبِاللَّهِ وَآيَاتِهِ وَرَسُولِهِ كُنْتُمْ تَسْتَهْزِئُونَ }{ لَا تَعْتَذِرُوا قَدْ كَفَرْتُمْ بَعْدَ إِيمَانِكُمْ }

Maksudnya;
“yang keenam : barangsiapa yang mempermain-mainkan (mempersenda-sendakan) sedikit dari agama Rasulullah SAW, atau dari pahalanya atau dari azabnya, maka telah kafirlah ia. Dan dalilnya adalah firman Allah : Katakanlah: “Apakah dengan Allah, ayat-ayat-Nya dan Rasul-Nya kamu selalu berolok-olok?” Tidak usah kamu minta maaf, karena kamu kafir sesudah beriman” (Surah At-Taubah : 65-66)” (Nawaqid Al-Islam : m.s 3)


التاسع : من اعتقد أن بعض الناس يسعه الخروج عن شريعة محمد صلى الله عليه وسلم فهو كافر ؛ لقوله تعالى : { وَمَنْ يَبْتَغِ غَيْرَ الْإِسْلَامِ دِينًا فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِينَ }

Maksudnya;
“Yang Kesembilan : barangsiapa beri’tiqad bahawa sesungguhnya setengah manusia mempunyai ruang untuk keluar dari Syariah Muhammad SAW, maka dia adalah kafir. Ini berdasarkan firman Allah : “barangsiapa yang mencari lain dari islam sebagai agama, maka tidak diterima daripadanya dan dia di akhirat daripada kalangan orang-orang yang rugi” (Surah Al-Imran : 85)” (Nawaqid Al-Islam : m.s 3)

1.Dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah (kerana mengingkarinya), maka mereka itulah orang-orang yang kafir.- al-Maidah 5:44.
2.Dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah, maka mereka itulah orang-orang yang zalim.- al_Maidah 5:45.

ARAP LEPAIH NI HANGPA TAK MAI SALAK ABANG LAGI.

he he he
attarbiatun fil bewakun
Anonymous said…
org yg yg terer it kalu betul2 terer tolong dedahkan identiti org yg guna nama lord reid ni krn selalu panggil org dgn gelaran bewak / biawak, sdgkan dia tu tunjuk alim dgn bercakap berhujahkan quran dan hadis. heran apa lagu tu, orientalis boleh berhujah lagu tu tapi beriman tak juga.
Anonymous said…
lord ried, nama orang putih tapi bahasa macam JAKUN dan BAHALOL. lord reid kepala otak hang !
lord ried said…
ALOO ADIK2 BEWAK, SEKOQ PUKUI 9.09PM, SEKOQ PUKUI 9.32PM........

ABANG PANGGIL BEWAK KAT HANG 2 EKOQ HANG MAGHAH KA....ABANG TADAK MAGHAH HAIH BILA BEWAK2 MAKI ABANG.

PUAK2 BEWAK NI TAKLEH ABANG NAK CAKAP BEIK2. HABAQ LEMBUT SEPOI2 BAHSA. KALU DOK HABAQ BEIK2....
MAKIN BESAQ BEWAKNYA, JADI BEWAK KOMODO. MAKIN JADI MALAON. KALU LAGU TU LEBIH BEIK ABANG MAKI. MAKI ABANG, MAKI NASIHAT TU. MAKI SAYANG. SEKOGHANG2NYA BILA ABANG SERGAH LAGU TU ADIK2 BEWAK TERSENTAK NGAN PEEL GILA ADIK2 BEWAK TU.

he he he
maki abang......maki nasihat taaaaaaaaawww.
lord ried said…
SUDUT SAHASTRA


HABAQ 44 LESEN ARAK DILULUIHKAN
WALHAL ..... KURNIAAN PALA BEWAK.

HABAQ JUDI ADA KAT KELANTAN
WALHAL.....PALA BEWAK DOK BAGI

HABAQ......PARTI AJARAN SESAT
WALHAL....DOK IKUT LORD RIED

HABAQ.....DAH NON MUSLIM JADI CALON
WALHAL....BUMIPUTRA SABAH ISLAM KE

HABAQ....PENCACAI YAHUDI
WALHAL....APCO TU NATANG APA.

HABAQ.....KOHILAL RUGI
WALHAL....PKFZ,SIME DARBI,TABUNG HAJI BUKAN BERBILION2 KA.

HABAQ ....NEGAGHA MAJU 2020
WALHAL.....EKONOMI MAMPIH TAUN 2019

HABAQ.....HULUQ PALA NGAN CINA
WALHAL....PULAU BP,TG PAGAQ & SSELURUH SINGAPORE DOK SEDEKAH KAT CINA.

HABAQ....ISLAM HADHARI,ISLAM BETUI
WALHAL...LAAAAGHI PI MANA LANI TADAK DENGAQ LAGI.

HABAQ.....PEJUANG BANGSA & NEGARA
WALHAL....BEEEEEEEEEEEWAK.


mana penerbit nak muatkan sajak ni dalam antologi sajak dia...misti mintak kebenaran kat BEWAK.

he he he
gurau ngan puak2 bewak
lord ried said…
SUDUT SAHASTRA MELAYU

jamban, menuai apa yang tanam.
memang sesuai kalu terbenam
rakyat dibuai dengan angan2
itulah kaldai punyai perhitungan

puak keris patut dimaki
mencipta krisis membiak daki
tak dapat betis digagau puki
fulus dan pitis rasuah dengki

puak jamban di mana2
tak kira jantan tak kira betina
yang pondan semuanya sama
hina bertandan dek tolak agama

dah nak mati ditolak rakyat
perjuangan tak suci ikut KAPIAQ
barang dah basi nak sughuh sedap
sampai tak gheti dah cakap

kapiag yang handal nak hunus keris
rasanya ota saja yang lebih
tosah dok jual kalau barang tak habih
wat habis modal ikan tak boleh


he he he
attarbiatun fil bewakun kafirun
lord ried said…
ALOO BEWAK PEJUANG MELAYU........

MELAYU ADALAH SATU BANGSA YANG TERMELIA DI DONIA. TADAK BANGSA LEIN YANG LEBIH MELIA DARI BANGSA MELAYU. DAH DITAKDIQKAN BANGSA MELAYU PILIHAN ALLAH.

SAPA2 YANG MENGHINA BANGSA MELAYU BULIH JADI MURTAD. ALLAH TAK SUKA MANA HAMBA DIA DOK HINA BANGSA MELAYU.


SAPA2 YANG HINA ISLAM, BULIH PAHALA. SABIK TU LA TUN MAHDIAQ DOK HABAQ NABI SIMPAN JANGGUT SABIK MASATU TADAK GILLETTE. BETUI JUGAK KATA MAHDIAQ SABIK ORANG ARAB MASA TU, BULU PELIAQ DEPA PON SAMPAI MELERET KELUAQ JUBAH PANJANGNYA SABIK TADAK PEKAKAS NAK POTONG BULU PELIAQ TU.

BANGSA MANA BULIH CELENG NGAN BANGSA MELAYU.....SAPA BULIH WAT JALUQ GEMILANG TERBESAQ DI DONIA YANG TOK MAT TEMPEK KAT BANGUNAN ANGKASA PURI TU.

MAKNUSIA, KALU DEPA MENGAKU MELAYU, MISTI KENA RASIS NGAN MELAYU. SAMPAI DALAM SUMA SEGI MELAYU TAKLEH DILUPAKAN.

TAHU KA...SABIK APA MELAYU TU SANGAT MELIA, TAK LEIN DAN TAK BUKAN SABIK PARTI BEWAK LA. PARTI BEWAK NI DEPA TAK KIGHA ASALKAN MELAYU BULIH DOK ATAIH DAGHI BANGSA LEIN. ORANG YAHUDI HABAQ BANGSA YAHUDI ADALAH BANGSA PILIHAN ALLAH. PARTI BEWAK DOK HABAQ MELAYU LEBIH MELIA. BIAQ LA DEPA SAMA2 BEWAK DOK BALAH NAK MEMELIAKAN BANGSA MASING2.

" ORANG YANG MELIA DI SISI ALLAH BUKAN ARAB DAN BUKAN ARAB TETAPI ORANG YANG BERTAQWA" - AYAT

KALU LA NABI MUHAMMAD NI ORANG MELAYU.......FUUUHHHHHHH BERTAMBAH MELIA LA MELAYU. MELAYU AKAN LEBIH DIMELIAKAN OLEH BANGSA2 LEIN SAMPAI SANGGUP BASUH BEGHAK ORANG MELAYU.

* ABANG MELAYU JUGAK....TAPI JENIH TAK SEMELIA MELAYU PARTI BEWAK.

he he he
gurau ngan melayu termelia di donia.
Anonymous said…
khakahkahakah

Abang Loard reid, cap jempul lah.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID