Kes Curi Pasir: Exco, sprm, mdkl dan jas, semua terbabit.


Kecoh sekarang cerita curi pasir di selangor, tetapi mb khalid gagap buat dek je, kenapa ye? dia macam tak nampak yang lombong pasir di dengkil, kuala langat dan di berberapa tempat lain dah berlubang-lubang.

Menurut cerita dari seorang perkerja kumpulan semesta yang mendapat tander dari khalid untuk melombong pasir di selangor, dia mengesahkan semua exco kerajaan negeri ada syer dalam keuntungan projek melombong pasir tu. kumpulan semesta bukan nak mencari keuntungan sangat tetapi kumpulan semesta di gunakan oleh khalid untuk mendapat fund bagi pkr selangor menghadapi pilihanraya akan datang, 'memang kerajaan negeri tak untung, yang untung ialah boss kumpulan semesta, kontraktor yang dilantik oleh kssb dan exco kerajaan negeri'.

Kata mamat tu lagi, kalau betul sprm nak buat kerja, jangan setakat panggil dua orang yb pkr tu (yakop sapari dan suhaimi shafie) sprm patut panggil sekali lembaga pengarah kssb, semua exco kerajaan negeri termasuk speaker, pegawai jabatan alam sekitar, enviro enhance yang menjadi konsultan yang dilantik oleh kssb dan majlis daerah kuala langat. dari atas sampailah ke bawah semua dah kaw tim. itu pasal la kes curi pasir diselangor ni tak selesai dan khalid nampak macam kebal, bising lah macam mana pun, kalau semuanya dah kaw tim, alamatnya senyap je la dua tiga bulan lagi.

Apa yang mamat tu cakap ada betulnya, kes curi pasir kat selangor dah berkali-kali kita dengar, tapi kenapa sampai sekarang tak ada satu pun pendakwaan yang di buat oleh sprm, balik-balik yang kita dengar dari sprm ialah 'tak cukup bukti dan pendakwaan itu tak berasas' takan masih tak cukup bukti lagi kut? hari tu masa hari keputeraan DYMM Sultan Selangor khalid janji nak kutip hasil pasir 150 juta, tapi kerajaan negeri hanya mampu kutip 4 juta je, mane pergi yang berjuta-juta lagi? mungkin ada betulnya yang sprm dan jas macam dah kaw tim dengan kssb. kita tunggu dan lihat apa jadi lepas ni.

nota: mamat yang kerja dengan kssb tu adalah pelanggan aku, cerita ini terkeluar masa dia tengah dok melangok tengok aku repair autogate dia semalam hee...hee...

Comments

lord ried said…
ALOO BEWAK DARUL EHSAN........

TEGAMAK SUNGGUH HANG TIBAI SPRM LAGU TU. HANG KENA JAGA SIKIT KALU TAK MAU KENA EREK SONGSANG PI NEIK PLAZA MUSSALAM TUH,,,,

TAPI TAKPA KALU PUAK BEWAK DEPA TAK WAT NAYA LAGU TUH. KALU PEMBANGKANG.......TUNGGU LA. ADA YANG MAMPUIH PON.

he he he
gurau ngan bewak pon bewak la.
hanizam said…
woi lord 3 suku...

tibai ape bendanya, hanya sekadar komen, takan SPRM muntah darah kot komen begitu...

memang betul, kalau nak siasat, buatlah dari A to Z...barulah adil & saksama...

pada aku, ada kemungkinan dakwaan tu, sebab dalam kerajaan pun, memang ramai penyokong PAKATAN ROMPAK...

kerja dengan kerajaan, cari rezeki halal untuk anak bini, tapi kerjanya mensabotaj ape yang kerajaan buat, HALAL ape jadahnya hasil dorang dapat tu...

terpulanglah kepada sape-sape yang diamanahkan untuk kerja itu, kalau kerja tak betul, tuhan akan balas balik...

kalau solat tonggang-tonggeng, kerja makan duit haram, sabotaj, pandai-pandailah jawab kat padang MAHSYAR nanti...
lord ried said…
ALOO BEWAK HANIZAM.......

AKU NAK KENTUT AIIHHHH SEBIJIK.....
......PPRRROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOT.....POOOOOOOOOOOOT

FUHHHHHHHHHHH...... LEGA RASANYA

he he he
Anonymous said…
ALJUBURI
Pergh anak biawak sekor ni tak henti mempromosikan bapak dia eek..Lord Reid la tu si anak biawak , sesapa yg lom tau dia ni mak dia kena suntut biawak ,mengandung lahirla anak terencat akal ..asyik tringat biawak kesayanganya..sian ko...bapak ko da kena pangang eeh ...tu yg merapu kesana kemari citer pasal biawak jerk.
Anonymous said…
Anjing lord reid menyalak kat sini juga ka..mmg sahlah ko ni anjing kurap..

jgn mare..sekali2 nak wat lawak ngan anjing bodoh bernama lord reid..
Anonymous said…
Anjing lord reid menyalak kat sini juga ka..mmg sahlah ko ni anjing kurap..

jgn mare..sekali2 nak wat lawak ngan anjing bodoh bernama lord reid..
Anonymous said…
itu lombong pasir sudah ada zaman toyo loh...

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID