Majlis Pelancaran Sinar Kasih Ramadhan.

Majlis Pelancaran Sinar Kasih Ramadhan telah selamat di lancarkan semalam oleh pengerusi YBK Datuk Zainal Sakom di pejabat karangkraf shah alam. menurut datuk zainal, sempena kedatangan bilan ramadhan yang bakal tiba, yayasan basmi kemiskinan mengambil pendekatan menganjurkan program sinar kasih ramadhan 2010, program ini telah memasuki tahun ke-3 dianjurkan oleh ybk dimana kali ini ybk mensasarkan sebanyak 1,000 keluarga miskin yang terpilih diseluruh negara untuk dibantu.

Antara objektif program sinar kasih ramadhan:

  • Usaha bersepadu untuk mendidik, menggerak dan meningkatkan kesedaran masyarakat Islam terhadap amalan bersedekah.
  • Untuk menyediakan keperluan asas pada kadar mengcukupi sepanjang bulan ramadhan untuk golongan fakir miskin.
  • Melahirkan pengertian ehsan sebagai kesan tampak dari penghayatan insane dan islam.
  • Mengumpul dan mengaih-agihkan sebelum bulan ramadhan.
Sumbangan secara tunai boleh di masukan terus kedalam akaun YBK Bank Islam Malaysia Bhd dan cek di atas nama YAYASAN BASMI KEMISKINAN sila tuliskan Program Kasih Ramadhan 1431H/2010 dibelakang cek dan masukan ke Nombor Akaun 12038010002132, sila faxkan slip bayaran ke ybk, no fax 03-78730719 dan boleh juga dimasukan kedalam tabung sinar kasih ramadhan yang akan diletakan di restoran makanan india muslim di seluruh malaysia.

Sinar Kasih Ramadhan Anjuran Yayasan Basmi Kemiskinan dengan kerjasama Karangkraf, sinar harian dan Kongres India Muslim Malaysia (KIMMA).

Video majlis pelancaran akan aku upload kemudian.

Comments

Anonymous said…
Allahuakbarrr...!!!
lord ried said…
ALOO PEJUANG2 BEWAK SESAT LAGI MENYESATKAN........salam mentekedarah taik seropa ngan salam 1 malaysia.


MEMANG DAH JADI TABIAT PARTI BEWAK BILA SAJA NEGERI TERLEPAIH KAT TANGAN DEPA AKAN SIBUK MENUBUHKAN YAYASAN KEMISKINAN. DI KELANTAN SEBEIK SAJA KALAH TERUK, DEPA TUBUH YAYASAN KEMISKINAN KELANTAN. FUNGSI TADAK LEIN BUAT DEPA BERIMPUN SAMBIL SANTAI DOK BAGI BASIKAL DAN BEG SEKOLAH BUDAK2.

JATUH SAJA MANA NEGERI KAT PEMBANGKANG.....NEGERI TU PON KIGHA JATUH MISKIN LA. MASA DEPA MERINTAH, TAK TAU LA KAYA LAGU MANA. TERLAJAK KAYA PARTI BEWAK NI TERPAKSA MENEIKKAN REGA MINYAK, GULA DAN BERANG LEIN YANG ADA KEITAN NGAN MENDE TU AKAN NEIK. SAMPAI GHEGA JUBUQ PELACUQ PON NEIK JUGA BARANGKALI.

KALU PARTI BEWAK BULIH MENGUASAI SEMUA NEGERI DI MALAYSIA.... DEPA TAKKAN NEIKKAN GHEGA MINYAK SABIK
SUMA GHAKYAT AKAN JADI KAYA. JADI SAPA2 NAK KAYA KENA LA SOKONG PARTI BEWAK SABIK LORONG KAYA ADA PADA DEPA.

HERAN JUGAK LAGU MANA NEGERI SELANGOQ TU DALAM SEKELIP MATA DAH JADI MISKIN. DULU MAMAT BIN MAMAT TAIB REMBAT PITIH SAMPAI 22 JOTA PON.....SELANGOQ MASIH LAGI KAYA.
BARANGKALI KALU MENTERI BESAQ BANYAK PITIH......NEGERI TU DIIKTIRAF SEBAGAI KAYA. KALU KHALID NI MISKIN, NEGERI PON MISKIN JUGAK.

he he he
atau pon puak2 bewak ni nak bagi roti cicah kaya...
Anonymous said…
nampak sgt kebodohan lord reid, tak tau cerita sebenar dia main tembak je.

cayalah lord reid kau berjaya menunjukan kebodohan kau.
Anonymous said…
astaghfirullahhilazim..mengucap wahai sahabat lord reid... akak ada dlm majlis pelancaran tu dan tak de kena mengena langsung dgn politik. cuba bwk beristighfar dan bertaubatlah...

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID