Apa Melayu Buat Bila Cina Makin Kurang Ajar ???


Cina sekarang dah berani pertikai hak keistimewaan melayu dan ada yang dah pandai kata malaysia ni bukan milik melayu, kenapa sampai jadi macam tu? jawapannya senang je, kerana ada orang melayu yang tak sayang dan menghina bangsanya sendiri, contoh terbaik anwar ibrahim. manusia yang berketurunan yahudi yang mengaku dirinya melayu kemudian menghentam melayu.

Dulu kita tak pernah dengar cina pertikaikan hak orang melayu, kerana mase tu cina semua melutut mintak nyawa pada orang melayu pasal dulu melayu kuat, sekarang ni kenapa melayu tak kuat lagi? semuanya berpunca dari yahudi yang bernama anwar ibrahim, kerana dia lah melayu berpecah teruk, aku tak kata dulu melayu tak berpecah, dulu pun melayu berpecah juga tapi tak la seteruk ini, sampai sudah ada sekarang ni melayu pertikaikan rajanya sendiri malah ada melayu yang pertikaikan keturunan raja melayu, tak ke giler namanye tu.

Di sebapkan melayu berpecah, makanya cina cuba untuk menguasai negera, semua tahu hampir 70% ekonomi malaysia di pegang oleh cina, logiknya siapa yang pegang ekonomi dia lah orang yang paling berkuasa, maka sebap itu lah cina sekarang ni makin besar kepala, cina tetap cina tak kira dari mazhab dan mana parti politik pun dia tetap cina, walau pun pornstar soi lek tu kata "jangan pertikaikan kesetian mca" tapi kalau dah dap kata cina boleh perintah malaysia dalam pru 13 nanti korang ingat mca dan gerakan masih lagi ke nak sokong umno? jangan harap la... silap-silap dia swing joint pembangkang tubuh kerajaan.

Jadi macam mana sekarang ni kita nak tutup mulut-mulut cina yang kurang ajar ni, nak buat sekali lagi macam 13 mei? berani ke melayu yang ada sekarang ni, kompom melayu dalam pkr dan pas akan menikus duduk di rumah, kerat jari la mereka nak joint, habis apa kita nak buat? tangkap cina-cina kurang ajar tu masuk isa? berani ke menteri dalam negeri? pada aku kalau keadaan dah terlalu genting, istiharkan aje darurat, pm serah kuasa pada YDP Agong, biar tentera ambil alih negara ni, kurang-kurang tentera majoritinya melayu dan hak orang melayu masih lagi terjamin untuk 10-20 tahun lagi.

Comments

hangkedee said…
La nak makan bersama sama cina letak lah ketayap dalam poket....maaaaaaaaa.Wa sudah kasi lu makan nasi kangkang maaaaaaa.
CUPING MERAH said…
apa bezanya melayu umno..dulu kini selamanya kuang hajar...

melalak jer lebih umno ni...

hakikatnya diam2 sokong cina giler,kat depan bukan main lagi ..

jaga hak melayu!!
jaga ketuanan melayu!!

tapi tu semua hampeh!!! lakonan semata2..

aku cabar orang2 umno ni berarak ramai2 pegi jumpa agong mintak tarik semua lesen perniagaan yang dikuasai orang cina dan beri kepada melayu...

perkara ni telah diwar-warkan sekian lama kenapa umno tak buat?

kenapa?
kenapa?

sebab umno bergantung hidup dengan cina..klau tkder cina melayu umno akan lingkup...kah..kah..kah

perjuangan melayu hanya omong kosong..
pis said…
cuping merah ni buang tebiat ke atau dah hilang akal.
Anonymous said…
dia dah panas tu pasal sampai merah cuping dia...
Anonymous said…
KEHKEH CUPING TU NGOK SKET!. KITA BKN NAK MEMUSUHI SESAPE TP KLU PENDATANG DUDUK KAT NEGERA KITA, BILE DH KAYE RAYE BKN TAU NAK BERSYUKUR. LG NAK PIJAK KEPALE KITA (MCM KEPALE CUPING JUGAK!). CUBA LA KO DUDOK KT RUMAH KIT SIYAL TU. KO TRY BUAT MCM RUMAH SENDIRI. PASTU KO SOH LAH DIA SERAH GERAN TANAH TU KAT KO TANPA BYK SOAL! KO DE TELOW?? KEHKEHKEH CUPING2!!..JGN MARAAKANG AKU JUALKT PASAR TANI PLAK YEHAAAAAAA!!! >|D
myMan said…
cuping, ko ni langsung xder jatidiri orang melayu ke ape?.. jgn menang sorak uping, tp kg ko tergadai!! esuk ko kena cibai cina baru ko tau..
AZMAN said…
tak habis 2 umno ni racist ... yg selama ni kasi muka kat cina umno ker pas ker pkr ? kan umno yg tarik kuasa raja2 melayu ... yg tabalkan sultan kelantan baru , yg hamun sultan terengganu "kami nak derih natang" .. kerja sapa tu wei ... umno
ni memang parti racist giler gamaknya ..
Unknown said…
Kalau UMNO bukak mulut katanya rasis tapi DAP/MCA takpe pulak. Cuping merah ni apahal yg meroyan ni. Org mcm ni pun ada ke?
Burung Merbok said…
1. CUPING MERAH ! Kita sedang bicara tentang apa yang sepatutnya orang Melayu buat apabila Cina makin kurang ajar. Melayu disini bermaksud bangsa Melayu yang beragama Islam ; bukan Melayu PAS, Melayu UMNO atau Melayu PKR atau Melayu dalam parti-parti politik di Sabah dan Sarawak sahaja. Melayu di kalangan rakyat biasa yang tidak berparti politik juga perlu diambil pandangannya.

2. Kalau nak dipersalahkan UMNO kerana kononnya tidak memperjuangkan 'Hak Melayu' 'Ketuanan Melayu' dsb , tanyalah juga MELAYU dari parti-parti politik lain. Apakah yang mereka sudah dan sedang buat ???

3. Kalau dikatakan UMNO bergantung hidup kepada Cina, tanya juga kenapa sebuah parti Melayu lain yang teras perjuangannya ialah Islam, masih sanggup 'bergantung' hidup dan 'bergantung' nasib politiknya kepada sebuah parti chauvinis Cina ? Kenapa parti ini sanggup dibiar dirinya menjadi kuda tunggangan ? Kenapa sampai takut sehingga tergamak menolak parti Melayu/Islam yang lain ??? Jadi, wahai CUPING MERAH dan rakan-rakan yang seangkatan, sepemikiran jumud, sependirian sempit, seberpendapat tidak rasional .... keluarlah dari kepompong buta-fikir dan pekak-akal dan akurlah kepada realiti .

4. Bagi yang celik dan yang mendengar, perancangan parti chauvinis ini sudah dipupuk, disusun dan sedang dilaksanakan secara sulit dan senyap sehingga rakan segagasan pun tidak menyedarinya. Jangan jadi bodoh ; kalau marah kepada parti Melayu/Islam lain, jangan pula sampai kita menyokong dan membantu parti chauvinis ini merealisasikan agenda 'penghancuran Melayu/Islam' di negara ini !!! Jangan sampai satu masa kelak anak cucu kita menyumpah kita kerana tidak peka kepada ancaman yang sedang dilaksanakan oleh musuh bangsa dewasa ini.

5. Tsunami sebelum melanda pantai melepaskan tanda-tanda awalnya TETAPI yang tenggelam dan mati adalah mereka yang TIDAK nampak ataupun tidak mahu menerima hakikat, tentang wujudnya tanda-tanda awal ini !!! 'Signal' bahaya tersebut sebaliknya dipermain-mainkan ! Akibatnya ??? Begitulah nasib orang Melayu di negara ini jika masih TIDAK mahu menerima hakikat ! Insiden-insiden yang sengaja dilakukan oleh pihak musuh bangsa samada secara terang-terangan atau secara sulit-sulit, perlu dihimpun,direkod dan dikaji untuk melihat kepada pattern dan strategi serangan mereka. Kajian yang berbentuk akademik dan empirikal ini pasti akan memberi gambaran serta kesedaran kepada kecelakaan yang bakal menimpa ! Kealpaan akan membuahkan kekesalan yang amat sangat ! Jika sudah terlepas dan terlewat bertindak, kita akan jadi seperti rakyat Palestine di Gaza, misalnya. Kita akan jadi penegemis di negara sendiri, di negara yang satu ketika dahulu dikenali sebagai Persekutuan Tanah MELAYU !!!!! Mungkin juga nasib orang Melayu di sebuah negara jiran boleh dijadikan iktibar.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID