Hasan Anak Ali Kenapa Kau Ni Ngok Sangat...?


Nak tergelak aku tengok satu clip video yang di poskan ke fb aku oleh rakan photographer minaq jinggo, ceramah hasan ali di taman ekhsan kepong, dalam ceramah tu hasan ali yang juga exco kerajaan yang tak mampu menjalankan kerjanya kerana takut dengan jelingan ronnie liw mengatakan negeri selangor sudah tidak ada tanah, tidak ada tanah untuk buat tadika, tidak ada tanah untuk buat masjid dan surau, padang futsal dan tak ada tanah untuk kubur malah untuk buat sekolah pun negeri selangor tak mampu buat kerana dah tak ada tanah, kata hasan ali semua tanah tu dah digadaikan oleh kerajaan umno/bn dulu.

Korang tengoklah sendiri clip video tu, dan korang nilaikan lah sediri sama ada apa yang dikatakan oleh si hasan anak ali ni logik atau tidak, orang selangor lebih mengetahui dan lebih layak untuk bagi komen tentang apa yang hasan anak ali ni cakap.

Comments

Tak der tanah atau hang tak pandai urus, tak der duit sebab tiada pelaburan?
Ada tanah semua jadi berlubang sebab pasir diangkut..
zahari1950 said…
Aku tak iktiraf dia sebagai pakar motivasi sejak lama dulu. Aku lebih suka panggil pakar pencacai. Cakap ikut sedap mulut tapi tak ada fakta. Masa aku kerja di KL dulu dia pernah ke pejebat aku bagi ceramah (Masa itu tengah puji kerajaan melangit maklumlah dapat habuan. Tetapi ceramahnya tak ada isi dan fakta melainkan menjual memek muka dan kata berbunga-bunga saja.

Kalau Selangor tak ada tanah lagi, yang tempat dikorek pasir tu di negeri mana. Yang aku tahu, masa BN perintah dulu negeri Selangor amat maju hinggakan seluruh penduduk Malaysia tertumpu ke Lembah Klenag termasuklah Selangor. Beli rumah, buka kilang, buka pusat perniagaan, cari peluang pekerjaan dan berniaga semua tertumpu di Selangor/lembah Kelang. Negeri/tempat lain kurang kemudahan asas seperti pelabuhan, sistem perhubungan jalanraya, lapangan terbang dan lain-lain. Sepatutnya orang Selangor lebih berterima kasih tapi yang si bengok ni bercakap lain pula. Dasar pencacai.
dino.yp@gmail.com said…
dia ni kuat membebel jer...
Anonymous said…
terlebih makan karipap si hassan ni..bahaya tu.
Anonymous said…
pakar pencacai dan putar alam je.....
Aku rasa kata-kata dia tu betul. Sebab tu PR nak jual bangunan pula sebab dah takda tanah untuk dijual. Bersedialah Yayasan Selangor:
1. Bangunan Yayasan Selangor di Bukit Bintang
2. Bangunan Yayasan Selangor di Petaling Jaya
3. Bangunan IKYS di Padang Terap

YB = Yang Bingai @ Bangang
Telco & Post - Usahawan Melayu terhimpit

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID