Chen Man Hin: Pas Ibarat Ayam, Bertelur Sebiji Riuh Sekampung.

"Negara Islam yang didirikan oleh UMNO nampaknya lebih diterima oleh masyarakat Cina. PAS terlalu bising untuk menegakkan negara Islam. UMNO pula melakukannya secara diam-diam tanpa disedari rakyat. PAS seperti ayam bertelur sebiji tetapi riuh sekampung." Penasihat DAP Dr. Chen Man Hin : Mingguan Malaysia, 30 September 2001.

Dap dah lama kata negara ini negara islam, pembawakan islam yang dibawa oleh umno lebih diterima oleh masyarakat berbilang kaum di malaysia ini berbanding pembawakan islam ala taliban yang di bawa oleh pas.

Chen man hin juga memperli pas ibarat ayam bertelur sebiji riuh sekampung, pas kerap menggunakan islam sebagai senjata politik mereka, janji pas untuk melaksanakan hukum hudud sejak mula memerintah kelantan pada awal tahun 1990 dulu sampai sekarang tak terlaksana lagi, adakah pas akan menggunakan janji yang sama juga kepada orang melayu pada pru akan datang?

Comments

Anonymous said…
adala jugak bertelur, daripada amnu yang tak ada telur..... melayu kena bunuh keling dan bakar senyap je, surau kena simbah chat lepas gitu je, pm rogol dan bunuhletup senyap je kapal terbang tak de injin senyap je kapal selam tak tenggelam senyap je. berkokok la, kenapa senyap? tak ada telur kan......!!!!!
Anonymous said…
anon 11:06 AM

KO NI BYK SGT ISAP TELUR ANWAR KE SAMPAI TUDUH ORG LAIN ROGOL BUNUH POMPUAN MONGOLIA?KO DGR CAKAP ANWAR TU KO ADA BUKTI KE?SI ANWAR BUAT CAM GITU SBB DIA ADA KEPENTINGAN POLITIK.KO IKUT DIA KO DAPAT APA?KALAU NAJIB LEMBUT TU TAK BUAT MCM MANA?AKU PUN TAK SUKA NAJIB DAN BENCI UMNGOK TAPI JGN LA SAMPAI TERJEBAK DGN FITNAH YG MEMBUTA TULI.SEPATUTNYA KO PERBETULKAN APA YG PINCANG DALAM PARTI YG KO SOKONG SGT TU.BUKAN BUAT TUDUHAN MEMBUTA TULI KAT ORG LAIN.ORG SEAGAMA KO PULAK TU.LEBIH BAIK NEUTRAL DRP IKUT PARTI2 POLITIK YG SEMUANYA DAH BUSUK BERNANAH!

-PENYOKONG ZUL NOORDIN-
Unknown said…
heh2... yaa betul! i sokong kata2 'penyokong zul nordin'.
Sampan Tua said…
Melayu (UMNO/PAS/PKR) mesti sedar-diri skit.. hentikan lah bertelagah!!
Tiada gunanya.. nanti yang mengaut keuntungan ialah kaum lain!!
Sedar-sedar laa sikit!!

Melayu tak kiralaa mana2 Parti pun akan gagal mempertahankan kedudukan Melayu sekiranya pihak yg tak bertanggungjawab ini semakin berjaya memecahkan kedaulatan negara iaitu PERPADUAN! Inilah yg mahukan oleh pihak yg tak bertanggungjawab tersebut. Bila Melayu lemah, mudah la mereka menjatuhkan kita! BERSATU lah Melayu..

**HIDUP UMNO**

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID