PRK Galas: Pas Ibarat Yahudi Zionis.... Rampas Tanah Orang Asli.

Rupanya pas lebih zalim dari yahudi zionis, ini kenyataan bila semalam aku dan rakan blogger pergi berjumpa sendiri dengan penduduk orang asli di pos brooke, memang terkejut dan macam tak percaya bila penduduk orang asli menceritakan bertapa kejamnya pemerintahan parti islam bila mereka sanggup merampas tanah-tanah orang asli.


Ada satu ladang sayur di pos brooke milik seorang bekas exco kerajaan negeri yang bernama wan hassan, dia menggunakan kuasa dan pengaruhnya di pejabat menteri besar untuk merampas berekar-ekar tanah milik orang asli, janji wan hassan dia akan untuk membayar wang pampasan kepada pemilik tanah itu hanya janji tinggal janji. malah tanah perkuburan mereka turut di lupuskan dan hanya dibayar rm 30 sebagai pampasan, itukah dia dikatakan kerajaan islam?

Tanah milik orang asli bukan setakat di rampas oleh bekas orang-orang besar pas kelantan, malah ada beratus-ratus ekar lagi tanah kebun milik orang asli telah di jual kepada berberapa tauke singapura, cara pas cover dari orang tahu yang tanah itu telah di jual kepada cina singapura, mereka meletakan papantanda kononnya kebun sayur itu adalah projek ladang rakyat, sebenarnya tak ada projek ladang rakyat di galas, yang hanya ada ladang rakyat singapura di galas.

Bangsatnya cina-cina singapura belaan nik ajis ini, depa main letak je baja kimia di mereta-rata tempat, malah ikut kata penduduk, banyak juga baja-baja kimia itu jatuh masuk kedalam sungai dan di biarkan hanyut, sejak kebun-kebun sayur itu di buka dan yang terbaru di kampung sawai kira-kira 8-9 bulan lepas, keadaan sungai dah jadi macam air teh tarik, pendudk sudah hilang sumber minuman, lihatlah bertapa bangsatnya parti islam semalaysia pimpinan nik ajis menjual dan merampas tanah penduduk orang asli di galas. inikah yang dikatakan pemerintahan islam??

Comments

Anonymous said…
depa tau ni kawasan kuli sebab tu depa kerejekan cukup2.... tak dapat belasah kuli....belasah org yg beri undi ke kuli pun cukupp....tu memang jenihh hati yahudi......

di kelantan ni yahudi pakai kepiahh...
Anonymous said…
tadah air kopi susu tu beri ke nik aziz suruh dia minum.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID