Bakul Sampahkan Ketuanan Melayu Samalah Seperti Bakul Sampahkan Raja-Raja Melayu

Tampa ketuanan melayu, tiadalah raja-raja melayu, raja-raja melayu adalah tuan kepada melayu, macam mana pulak wan azizah mintak bakul sampahkan ketuanan melayu, dengan kata lain, wan azizah nak bakul sampahkan raja-raja melayu. adakah wan azizah juga mahu ikut jejak pemimpin pembangkang yang lain menderhaka kepada raja-raja melayu.

Dalam sistem yang ada sekarang dalam negara ini, raja-raja melayu lah yang menjadi payung kepada umat melayu, jadi bodohnya wan azizah bila dia kata "Ketuanan Melayu adalah slogan yang digunakan oleh sekumpulan kecil elit Melayu yang berkuasa untuk memperdaya orang Melayu yang ramai, demi kepentingan diri sendiri". siapa kumpulan elit kecil yang dimaksudkan oleh wan azizah itu?

Ketuanan melayu telah termaktub dalam kontrak sosial dan perlu dibaca bersama-sama dengan perlembagaan persekutuan di bawah artikel 153, dalam artikel itu, telah tertulis, telah menjadi tanggugjawab SPB Yang Di Pertuan Agong untuk menjaga hak keistimewaan orang melayu, jadi kalau dalam kontrak sosial dan perlembagaan persekutuan pun telah termaktub ketuanan melayu aka hak keistimewaan melayu, kenapa wan azizah minta dibakul sampahkan ketuanan melayu itu?

Adakah wan azizah juga ingin mengikut jejak suaminya untuk menjadi barua dap?

Comments

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID