Jasa-Jasa FELDA Yang Mazlan Aliman Lupa.


Mazlan aliman dan pembangkang kata felda bankrup, betul ke, siapa sebenarnya yang bankrup? felda atau mazlan aliman? mazlan aliman dan kumpulan anaknya boleh kita ibaratkan seperti kacang lupakan kulit, tak reti nak berterima kasih kepada feld yang banyak membantu dia dan keluarganya dulu. kenapa aku aku kata macam tu? dulu sewaktu orang melayu susah, tun razak menubuhkan felda, ketika itu gelak besar pas kerana menganggap idea tun razak ibarat angan-angan mak jenin. tapi tun razak persetankan segala tomahan pas itu.

Orang melayu ketika itu tiada tanah, diberikan tanah oleh felda, selain tanah, peneroka juga diberikan rumah, biji benih, baja dan racun untuk memulakan tanaman, bila tanaman telah mengeluarkan hasil, felda jugalah yang membantu peneroka memasarkan tanaman mereka, ingat tak ada negara lain yang buat skim macam felda. mampukah peneroka mengeluarkan belanja dengan duit poket mereka sendiri untuk memulakan tanaman kedua?

Bila di teliti segala tomahan yang di lontarkan oleh pihak pembangkang dalam sesi jelajah ceramah mereka di penempatan felda ianya hanya berkisar kepada propaganda untuk mencari simpati Pengundi warga Felda untuk PRU 13 nanti...mereka tahu felda adalah kubu kuat bn (umno) kebanyakan pemimpin bn menang kerana undi warga felda.....jadi dengan pencaturan menjadikan "isu felda bankrup" sebagai senjata untuk mengurangkan undi bn.

Kejayaan felda dalam mengubah kehidupan umat melayu sudah terbukti. bahkan banyak diantara pemimpin pembangkang yang ada sekarang ini adalah anak-anak peneroka felda.

Comments

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID