Memang Pakatan Cuba Gugat Kuasa Raja-Raja Melayu.

Ketua penerangan pas yang tak berapa nak terang mengatakan usaha perdana menteri, datuk seri najib razak yang mengingatkan pihak-pihak tertentu yang cuba mengubah perlembagaan negara supaya tidak bersikap seperti 'tikus membaiki labu' sebenarnya cuba menimbulkan ketakutan di kalangan orang melayu supaya tidak menyokong pas dan pakatan rakyat.

Memang pas dan pakatan haram cuba membuang kuasa raja-raja melayu, banyak contoh-contoh yang boleh kita tengok selama pakatan haram berkuasa di berberapa negeri, kuasa raja-raja melayu di perlekehkan, pakatan haram menjadikan raja-raja melayu sebagai "punching bag" mereka sekiranya setiap dasar-dasar yang mereka nak buat di negeri-negeri yang di perintah oleh mereka dihalang oleh perlembagaan atau tak di persetujui oleh raja-raja.

Contoh terbaik ialah nik ajis, dia pernah memperlekehkan Sultan Selangor dengan mengatakan titah sultan selangor satu ajaran karut yang ditinggalkan penjajah Inggeris. klik sini. dap juga menghina raja-raja melayu, malah dap lah parti yang menjadi pelopor dalam bab hina raja-raja melayu ini klik sini.

Terjaminkah kuasa raja-raja melayu kalau anwar dan pakatan haram memerintah malaysia? slogan pakatan sekiranya perintah malaysia, middle malaysia, malaysian malaysia dan ketuanan rakyat, terjamin ke ketuanan raja-raja melayu dan ketuanan melayu?

Comments

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID