Orang PAS Kata: Mat Sabu Lebih Ulama Dari Harussani.

Kata hadi awang dalam seminar pas ganti umno di shah alam semalam, "PAS perlu berusaha meningkatkan sokongan orang Melayu jika ingin menguasai pemerintahan negara. kekuatan politik di negara kini terletak di tangan orang Melayu termasuk anggota Umno".


"Kita tidak boleh menang dengan undi kita sahaja. Kita perlu undi-undi yang bukan ahli juga, yang bukan penyokong kita pun termasuk orang Umno,"

Mengambil kira apa yang hadi awang katakan itu, maka pendapat aku lepas ni makin banyak lah fatwa-fatwa sesat yang memesongkan akidah umat islam akan di keluarkan oleh pas bertujuan untuk menakut-nakutkan orang islam yang cetek pengetahuan tentang agama Islam, percayalah pasti fatwa seperti "undi pas masuk syurga, undi umno masuk neraka" akan di mainkan lagi maka di setiap kali ceramah-ceramah pas akan berbakul-bakullah orang umno di kafirkan oleh pemimpin pas.

Teringat aku masa prk galas, ada seorang kawan bertanya kepada seorang penyokong pas di kampung sungai terah, "siapa ulama sebenar antara mat sabu dan datuk ustaz harussani? jawapan penyokong pas tu, tentulah mat sabu, pasal dia orang pas" itulah doktrain yang pas tanamkan dalam benak otak penyokongnya, walaupun datuk ustaz harussani lebih tinggi ilmunya dari mat sabu yang pernah di tangkap khalwat, tapi di sebapkan mat sabu tu ahli pas, maka orang menganggap mat sabu seorang ulama. jadi kepada siapa yang ada cita-cita nak jadi ulama walaupun ilmu agama zero, masuk lah pas, insyaallah anda akan jadi ulama walau pun sebelum ini anda pernah jadi banduan, kena tangkap khalwat dan lain-lain.

Comments

JoeZuax said…
Pas dah disesat kan Anwar. Mari kita maki anwar ! hehehe

p/s : saya dah link blog boss, kalo sudi link balik ye hehe

joezuax.blogspot.com
Anonymous said…
haaa...haaa... mat sabu ulamak, itu bukan ulamak tapi ular dalam semak. bodoh punya pas
Longchepoh said…
Apa nak herankan. memang tu lah perangai PAS. Apa yang ada pada mereka semunya baik belaka. Mat sabun pun ulamak. Alahai PAS. Bila la nak tobat. Kan Md Nor idris pernah kata pada Nik Aziz " Mu tobat dulu sebelum mu mampoh"
hahaha mat syabu tu ulama? memang betul lah dunia dah nak kiamat..apabila orang jahil diangkat menjadi ulama..
Anonymous said…
PAS memang lahanat bukan perti Islam tapi parti tupperware
tungkaran hati said…
saya amat mengkagumi Mat Sabu dan Mahfuz! mereka negarawan terulung!
tak percaya? tanyalah pada Nik Aziz.
Anonymous said…
ulamak setakat maki hamun sesiapa pun boleh jadi ulamak. petik ayat atau hadis ikut suka untuk penyedap ayat maki-makian, tetapi mana ada kitab ugama bertaraf antarabangsa yg dikeluarkan oleh PAS? setakat dok tipu pengikut2 dia orang boleh lah.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID