PKR Tak Reti Agama, Tafsiran Keling Mabuk Di Katakan Betul


Jika kelmarin, wan azizah menyifatkan suaminya yang gay itu sebagai anugerah ALLAH yang dipilih untuk menjadi pemerintah di malaysia dan mendapat tepukan gemuruh dari semua pencacai dan penjilat dalam partinya, semalam ayat quran pula dilacurkan oleh pkr, kali ini seorang keling mabuk yang menjadi perwakilan menggunakan ayat quran dari surah ali Imran ayat 190. keling pariah tu memberikan tafsir yang jauh lari dari tafsir yang sebenar.

Korang dengar sendiri tafsiran yang dibuat oleh keling itu dan bandingkan dengan tafsiran yang dibawah ini: surah Ali Imran ayat 190-191.

Sesungguhnya pada penciptaan langit dan bumi, dan pertukaran malam dan siang, sungguh terdapat ayat-ayat (tanda-tanda) bagi ‘ulul-albab’ (ahli fikir). ayat 190

(Iaitu) orang yang mengingati Allah semasa berdiri, duduk dan berbaring dan mereka bertafakur (memikirkan dengan mendalam) tentang penciptaan langit dan bumi (lalu mereka mengucapkan): “Rabbana (wahai Tuhan kami)! Engkau (Allah) tidak jadikan (semua) ini dengan sia-sia. Subhanaka (Maha Suci Engkau/Allah)! Lindungilah kami daripada azab neraka.” ayat 191.


Tetapi malangnya bila keling mabuk itu bertanyakan kepada perwakilan yang kebanyakannya berbangsa melayu dan beragama islam adakah tafsirannya betul, maka jawab semua perwakilan betulll.... aku tak pasti sama ada perwakilan di bawah takut untuk memberitahu yang keling mabuk itu salah taksir ayat itu dek kerana takut dimarah oleh anwar atau memang para perwakilan pkr memang tak reti agama.


Comments

zethro said…
PKR + PAS lacurkan agama demi politik, full-stop.
getah lastik said…
KALAU LA KESAVAN TU BETUL2 IKHLAS DAN FAHAM ALQURAN, SURUH DIA BERI TAFSIRAN SEPENUHNYA MAKSUD SYHADAT "LAAILAAHAILLALLAH MUHAMMADURRASULLAH"....
Anonymous said…
Hairan, ayat quran sekarang terlalu murah, sampaikan ia senang diperkotak katik oleh para manusia munafik lagi kafir.

Mana tok guru serban yang dianggap lebih Wali? Perlukah masih katakan, ia adalah keajaiban Allah s.w.t kerana telah memberikan hidayah pada kafir untuk memanipulasikan ayat quran demi MengUmpphkan Pidato?

Mengapa kafir2 ini sedar akan kebenaran Quran tapi masih tidak mengucap dua rangkap ayat yang suci dan mulia?
Anak Lenggong said…
Apa nak hairan nya ..pabila orang tegur nanti tok nik ajis akan menyalak pulak dikatanya keling tu nak dekatkan diri dengan islam ..sedangkan hakikat sebenar keling tu mempermainkan kaum melayu...ini lah dinamakan pemimpin melayu pas dan pkr merelakan apa sahaja demi untuk politik sempit mereka
Ezad said…
betul?

betull......!!!

Bodoh punya melayu PKR. mak bapak kau orang tak suruh pergi mengaji ke?
Anonymous said…
PADA PANDANGAN AKU KELING MABUK TERSEBUT PATUT DI ISA KAN KERANA TAFSIRAN YANG DIBUAT MENIMBULKAN KEGELISAHAN DIKALANGAN UMAT ISLAM MALAYSIA (KECUALI PUAK MUNAFIK PAS DAN PKR) AMACAM KERIS MUDIN? ADA BERANI ATAU SETAKAT A M A R A N??????
pengali kubur said…
Allah itu maha melihat dan adil kepada hamba hamba nya jauhi lah benda benda yg dimurkai allah kalau tidak mahu menerima hukuman nya azab nya terlalu pedih ampunkan lah dosa dosa kami jangan lah di perturunkan bala kepada kami kau ambil lah org org yg kau telah murkai kami yg tidak berdosa ni tahu akan azab mu wahai ya allah kau azab lah org org yg telah menghina mu ya allah dan menghina ayat ayat suci yg telah kau turunkan amin.
Kita boleh desak JAKIM atau siapa sahaja rakyat malaysia beragama islam buat lapuran menghina agama islam.TAPI MASALAHNYA AKAN TERPACUL PULA MUHAMAD NAZRI ABDUL AZIZ MEMPERTAHANKAN KESAVAN.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID