Suhaimi Shafie: Perlekeh Nasihat Tuanku, Tapi Tembak Noh Omar.

Ade sekor anjing dap ni, dia akan meyalak sekiranya tuannya lalu di hadapannya dan tidak menegurnya, dia menyalak sungguh kuat sampailah tuannya perasan yang dia ada dekat situ, supaya tuannya datang dan mengusap-usap tenguknya.

Kekadang tu bila tuannya menghadapi masaalah yang di cari oleh tuannya sendiri, maka si tuannya tu akan mengarahkan si anjing ini untuk menyalak bagi menakut-nakutkan orang yang bermasaalah dengan tuannya tu. tampa si anjing itu tahu memang tuannya yang bermasaalah.

Cerita di atas bolehlah kita samakan dengan adun seri muda, suhaimi shafie, selepas terjerat kerana dikaitkan dengan skandal pasir, si suhaimi ini mulalah nak buat come back, lalu cubalah di untuk menyanggah apa yang dikatan oleh DYMM Sultan Selangor, tentang pembaziran yang dibuat oleh yayasan selangor menganjurkan jamuan makan tengah hari bernilai 300 ribu, tapi dia divertkan cerita itu pada timbalan pengerusi umno selangor, datuk noh omar. kata suhaimi, "Kenyataan Noh adalah palsu dan berbentuk provokatif yang bertujuan memburuk-burukkan imej kerajaan negeri,”

Kalau tak betul cerita tu, masakan Tuanku Sultan Selangor murka, dan bukan salah noh omar mendedahkan cerita itu, tapi salah pengurusan pkns yang menggunakan duit yayasan selangor macam duit mak bapak dia. apa yang suhaimi maksudkan dengan kenyataan pasu dan provokatif? kalau betul kenyataan noh palsu dan provokatif, takan khalid gagap arahkan timbalan pengurus besar yayasan selangor, mohd sharifuldin sulaiman bercuti selama sebulan, sementara menunggu siasatan selesai.

Aku sifatkan kenyataan suhaimi shafie ini sebagai memperlekehkan nasihat Tuanku supaya yayasan selangor lebih prihatin dalam menguruskan kewangannya dan memberikan fokus ke atas amanah yang dipertanggungjawabkan ke atas penubuhannya dan dilihat seolah-olah Tuanku Sultan selangor tak tahu apa-apa tentang perkembangan negeri selangor. agak-agak la suhaimi oii....

Comments

Anonymous said…
Lirik Lagu Mabuk - Spider

Sepuluh sembilan
Katamu satu pun tak boleh pakai
Sepuluh sembilan
Janjimu satu pun tak boleh pegang

Dunia dan apa isinya
Hanya kau punya
Segala-gala kau dah ada
Tak cukup kau masih minta tambah

Mabuk bukan mabuk
Mabuk nama mabuk cinta mabuk kuasa

Sepuluh sembilan
Bertemu tak satu bukan khayal
Sepuluh dan sembilan
Putihmu tak satu bukan sihir

Rembulan dan sinar cahaya
Pada yang kau puja
Hanyalah serpihan
Bongkah melayang di angkasa

Rembulan dan sinar cahaya
Hanyalah serpihan
Bongkah melayang di angkasa

http://www.youtube.com/watch?v=rRX9OKmyrE8&feature=related

lebih kurang cam nie laa depa nie
Anonymous said…
betul...betul...betul... cayalah.
Taminsari said…
Salam Aidil Adha..

" Labbaika Allahumma labbaika. Labbaika la syarika laka labbaika. Innal hamda wanni’mata laka wal mulka. laa syarika laka ".

" Ya Allah, aku datang karena panggilanMu. Tiada sekutu bagiMu. Segala ni’mat dan puji adalah kepunyanMu dan kekuasaanMu. Tiada sekutu bagiMu ".

Selamat menyambut Hari Raya Aidil Adha dari saya buat Bro DET sekeluarga. Selamat melakukan ibadah Qurban dan sambutlah ianya dengan penuh keinsafan dan keredhaan. Semoga Allah swt sentiasa memberkati kita semua..InsyaAllah..AMIN.

Salam perjuangan..

Belantan

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID