28 February 2010

Isu Selangor: Pesta Arak Di Pejabat SUK Selangor


Benarkah ada pesta arak di pejabat suk selangor? hanya mereka-mereka yang terlibat di pejabat exco kerajaan negeri yang bukan melayu sahaja mampu menjawab. perkara ini sudah berlarutan kira-kira enam bulan selepas pakatan sial mengambil alih kerajaan selangor dan ia terus berlaku sehingga kini.

Menurut sumber, kurang hajarnya exco bukan melayu ini, mereka berpesta minum arak selepas waktu berkerja dan ada kadang-kadang tu ketika semua staff lelaki melayu sedang bersembahyang jumaat, siapa exco yang terlibat dalam pesta minum arak dalam pejabat ini, det pasti semua pembaca sudah boleh mengagak siapa mereka berdasarkan perangai-perangai yang tidak semengah exco-exco ini.

Sial punya pkr,pas dan dap, mereka buat pejabat suk macam BAR, kalau setakat mereka je yang mabuk tak pe la jugak, tapi ada di antara exco tu siap jemput mamber-mamber dari luar untuk joint mereka sekali, ini lah jadinya jika orang yang tak bertamadun di angkat menjadi wakil rakyat dan pemimpin.

26 February 2010

Siapa VIP PKR Itu???

Siapa VIP PKR yang akan menyertai umno? cerita ini sudah bertebaran di seluruh kem pkr, anwar ibrahim sudah tidak senang duduk sekarang ini, masuk nya VIP itu kedalam umno, maka akan telanjang bulatlah anwar dan azmin ali sekeluarga, VIP itu bergitu rapat dengan anwar dan azmin sehinggakan boleh di ibarat kan seperti ini, bra warna apa yang wan azizah pakai ketika dia keluar jalan-jalan pun VIP ni tahu, apa brand panty liner yang shamsidar pakai tiap-tiap hari pun VIP ni tahu, bergitu la di ibaratkan rapatnya VIP ini dengan anwar, wan azizah, azmin dan shamsidar.Siapakah VIP yang di maksudkan itu, det minta semua pembaca blog det bersabar, tunggu hari isnin ini, det akan melaporkan secara live dari lokasi tempat VIP itu mendedahkan segala rahsia sulit dan selit anwar dan azmin ali sekeluarga. mampos la kau Anwar....

25 February 2010

AHMAD MASLAN HARUS MINTA MAAF KEPADA BLOGGER


Penghinaan ahmad mazlan menggelarkan blogger sebagai GOBLOK memang tidak boleh di terima akal yang waras, ahmad sebagai seorang timbalan menteri dan ketua penerangan umno pusat sepatutnya bersikap profasional dalam mengeluarkan kenyataan, kalau nak hilangkan mengantuk hadirin yang mendegar ceramah beliau, kenapa blogger dijadikan mangsa kutukan ahmad? bukan silap hadirin kerana mengantuk mendegar ceramah kamu, tapi silap kamu sendiri wahai ahmad bin maslan kerana cara penyampaian ceramah kamu low class, tu sebap nya hadirin mengantuk. jadi janganlah di jadikan blogger sebagai lawak murahan kamu.

Penghinaan ahmad maslan dengan menggelarkan blogger sebagai GOBLOK sekali gus dilihat dia juga turut menghina berberapa orang tokoh politik, menteri, ketua bahgian, ketua pemuda seluruh malaysia yang mengunakan medium blog sebagai wadah untuk menyampaikan maklumat, selepas ini sekiranya orang tidak mahu lagi membaca blog dan maklumat tidak sampai ke pada rakyat, kita salahkan ahmad bin maslan kerana dia menggangap blogger dan sekali gus pembaca blog sebagai GOBLOK.

GOBLOK = BODOH

ahmadmaslan.goblokspot.com

Sialnya Khalid Gagap Nak Sabotaj Bangsa Melayu.



Hari tu det ada keluarkan artikel 'kenapa khalid kebulur sangat tanah YBK' memang sah, tanah milik ybk di serendah tu memang tinggi nilainya, khalid gagap dan barisan exconya memang teringin sangat nak terkam tanah tu, memandangkan kantung duit kerajaan negeri selangor sekarang ini sudah menyusut.

Kerana terlalu kebulurkan sangat tanah ybk tu, khalid dan berberapa exconya cuba untuk mensabotaj projek kampus uitm yang dicadangkan oleh ybk untuk dibina di sana, khalid mensabotaj peluang pendidikan anak bangsanya sendiri, khalid menutup ribuan peluang perkerjaan dan perniagaan disana, kenapa? kerana khalid terlalu kebulurkan sangat tanah itu, sekiranya kerajaan khalid berjaya merampas tanah ybk di serendah itu, maka khalid akan menjual tanah itu kepada syarikat milik kawannya iaitu i-berhad dan dia juga berjaya memenuhkan poketnya dan poket-poket exconya tampa memikirkan peluang pendidikan untuk anak bangsanya menimba ilmu.

Sial orang selangor mempunyai seorang mb seperti khalid, dia hanya mementingkan keuntungan semata-mata tampa memikirkan nasib pendidikan anak bangsa sendiri. ingat uitm di bina bukan untuk anak orang umno sahaja malah berlambak-lambak anak-anak orang pas dan pkr belajar di sana, khalid telah menutup peluang pendidikan anak-anak orang pas dan pkr juga, cilaka kau khalid gagap, kau sanggup tengok anak bangsa kau tak berpelajaran, kerana apa? supaya bila anak bangsa kau tak berpelajaran maka senanglah kau memperbodohkan mereka.

24 February 2010

Anwar Serah Pangsapuri Takde CF

Nyawa penduduk pangsapuri Taman Ukay Bistari di Hulu Kelang dalam bahaya, anwar sanggup menggadaikan nyawa penduduk disitu hanya kerana semata-mata ingin bermain politik, bergitulah luahan seorang penduduk, rumah yang di serah kan itu sebenarnya tiada CF.

Tak percaya korang semua boleh cek dengan pejabat daerah gombak dan mpaj, rumah yang diserahkan oleh anwar dalam majilis gilang gemilang tu sebenarnya tiada CF, mampos penduduk di situ sekiranya kalau berlaku kebakaran atau apa-apa malapetaka, mereka tidak boleh claim insuran pun. serupa je macam mereka duduk di rumah setinggan.

Menurut seorang penduduk memberi tahu det melalui email, di bahagian luar sahaja namapak elok, tetapi finishing dalamnya sungguh teruk, masih ada berberapa bahagian yang harus dibaiki sendiri oleh pemilik rumah kerana alasan pemaju, kerajaan negeri hanya mengeluarkan belanja untuk membaiki struktur asas sahaja, yang lain-lain pemilik rumah pandai-pandai lah.
Soalnya sekarang ini, kenapa kerajaan pakatan haram selangor sanggup menipu rakyat dan membahayakan nyawa penduduk disitu? apa salahnya tunggu sehingga pihak berwajib menggeluarkan CF dulu baru lah di buat penyerahan kunci rumah. dengan nyawa penduduk pun pun anwar nak main politik jugak ke?

Khalid Samad Pelacur Agama Bersuara Lagi.


Selepas menyepi kan diri setelah di sound oleh Tuanku Sultan Selangor, pelacur agama khalid samad bersuara lagi semalam, demi meneruskan agenda puak kafir, dia meminta pula mb selangor supaya memberi laluan kepada dia untuk mengusulkan pindaan terhadap Enakmen Agama Bukan Islam (Kawalan Pengembangan di Kalangan Orang Islam) 1988 termasuk soal berkaitan dengan kalimah “Allah” tanpa melibatkan kerajaan negeri. perbuatan khalid samad ini dilihat seperti meletakan kuasa sultan selangor selaku ketua agama di bawah tapak kaki dia, alasan khalid samad ialah, sekiranya pindaan itu di buat oleh kerajaan negeri, maka akhirnya ia akan dirujuk semula ke sultan selangor dan majlis agama islam, jadi saya di syorkan oleh mb supaya membentuk jawatankuasanya sendiri bersama kerajaan negeri selangor atas kapasiti dia (khalid samad) sebagai ahli parlimen.

Persoalannya sekarang, apa yang khalid samad nak buat ni, kenapa dia bergitu beria-ia nak memberi laluan kepada puak kafir untuk menggunakan Kalimah ALLAH dan 25 perkataan lain yang selama ini di orang kafir di tegah menggunakannya, kenapa khalid samad bersemangat nak sangat orang kafir menggunakan kesemua perkataan itu? adakah dia ingin menjadi juara orang kafir, atau pun khalid samad dijadikan ALLAH menjadi pemimpin untuk menyesatkan umat Islam di Malaysia ini? bukan kah Tuanku Sultan Selangor sudah menitahkan bahawa tidak mahu isu mengenai kalimah “Allah” berpanjangan sehingga menjadi polemik politik.

Sebelum di gantung oleh jawatankuasa disiplin pas hari tu, khalid samad pernah memperlekehkan Enakmen Agama Bukan Islam (Kawalan Pengembangan di Kalangan Orang Islam) 1988 itu sebagai sudah ketinggalan zaman. dalam jawatankuasanya tu nanti, khalid samad akan membariskan berberapa orang tokoh ugama yang dia yakin berberapa tokoh agama itu keputusannya akan memihak kepada dia.

Soalan det, adakah khalid samad mendapat dana atau di sponsor oleh puak kafir untuk meruntuhkan akidah umat Islam di malaysia ini...

Malaysian Insider

23 February 2010

Fantasi Barua Azmin Ali, Kononnya Umno Selangor Bergolak


Ya, hanya itulah yang det boleh katakan, si barua azmin ali bersuara lagi, si adun seri muda, suhaimi shafie merupakan barua terbaru yang di ternak oleh azmin ali setelah jonah dan lain-lain sudah menjadi bacul bak pondan tua.

Terbaru si barua ni memberikan kenyataan umpama hero tamil dengan mengatakan yang umno selangor kini bergolak, mane dia tahu yang umno selangor bergolak? apa yang det dan orang-orang pkr di cabang kota raja tahu, si barua ni sekarang tengah terdesak untuk mencari penyokong untuk menyokong dia bagi membolehkan dia bertanding merebut jawatan ketua cabang pkr kota raja yang sekarang ini disandang oleh xavier jayakumar. adakah kenyataan bodoh yang dia keluarkan tu untuk menjadikan dia lebih popular dari xavier?

Terdesaknya dia sekarang ni sehinggakan dia terpaksa mengupah seratus orang pemuda yang tidak berparti dan kalau boleh di gunakan juga orang-orang pas juga untuk hadir pada mesyuarat agung tu nanti kononnya mereka tu semua pemuda dari dun seri muda yang menyokong dia, nampak tak terdesaknya si barua ni sampaikan dia sanggup panggil kawan-kawan dia yang sudah tidak aktif lagi berpolitik untuk hadir memberi sokongan dan det difahamkan pelbagai janji-janji manis yang dia taburkan kalau dia berjaya menjadi ketua cabang pkr kota raja nanti.

Kenapa det panggil dia barua azmin? cerita sebenarnya ialah, adun seri muda ni adalah seorang yang sudah banyak termakan budi dengan azmin ali, kalau dia baca tulisan ni maka dia faham la apa maksud det yang dia sudah banyak termakan budi tu, sebelum berlangsungnya pilihanraya umum ke 12, pkr mempunya masaalah untuk mencari calon untuk dun seri muda, tidak ada pilihan lain, azmin terpaksa memilih dia untuk bertanding kerana orang-orang lama dalam pkr shah alam dan kota raja yang 1000 kali layak dari dia sudah lama keluar meningglkan perjuangan pkr yang tak tentu arah tu, jadi nak tak nak hanya dia sahaja orang lama dalam pkr , jadi untuk membolehkan dia menjadi calon, maka azmin terpaksa mengeluarkan belanja yang agak besar juga untuk membolehkan mamat ni bertanding menjadi calon dun seri muda.

Nasib dia baik kerana dia menang, kalau dia kalah ari tu, det tak pasti apa yang jadi dekat dia, jadi untuk membalas jasa azmin ali, dia harus tunduk patuh kepada segala arahan azmin walau pun arahan itu satu arahan bodoh, ape nak buat boss dah settlekan hutang aku.... jadi pesanan det pada si bingai ni, sudah la, tak payah la kau nak cari populariti, jaga je elok-elok kawasan kau tu, jangan nak menyebok hal orang, parti yang kau sertai tu dah nak ryuup dah dan kau pun tak akan di pilih lagi jadi calon pada pru akan datang, ni kerana azmin sudah ada blue eye boy baru untuk menggantikan tempat kau tu dan budak yang menjadi pilihan azmin tu nanti adalah budak kau sendiri.

Cukup la suhaimi oii...segala kerja buat kau ada dalam pengetahuan det dan gap, elok-elok orang malas nak layan kau, kang tak pasal-pasal je segala pekung yang ada dibadan kau tu satu malaysia orang tahu. lebih elok kau jaga kawasan kau, kau jaga anak buah dan kawan-kawan kau, kau jaga stok pasir kau dan fikir-fikirkankan apa nasib kau selepas kau tidak lagi menjadi adun seri muda, dari kau sebok memfitnah orang lain.

ini baru part one, akan menyusul lagi cerita A-Z mengenai barua azmin ini.
lagi cerita mengenai si barua azmin tu di sini dan sini.

22 February 2010

Kes TNC Merogol: Polis Report Dan Wajah Perogol Di Dedahkan



Inikah rupanya orang (rujuk sini) yang merogol seorang wanita di pejabatnya tingkat 3 Fakulti Kejuruteraan UPM Serdang? kalau betul, mana dia boleh dilantik menjadi TNC Unisel? apa khalid gagap tak cek dulu ke latar belakang orang ini, atau pun dia di lantik oleh khalid gagap kerana dia kroni khalid?

Khalid gagap lu jangan lari aa... sekarang det dan seluruh rakyat selangor nak lu jawab, macam mana perogol boleh lu lantik jadi TNC Unisel.

21 February 2010

Solat Hajat & Ceramah Perdana, Tangguh Atau Di Batalkan?


Solat Hajat Tangguh, ceramah perdana pun tangguh , itulah yang senario yang berlaku di shah alam semalam, anwar di ibarat seperti sudah jatuh di timpa tangga, solat hajat yang sepatutnya di buat dan di imamkan oleh nik ajis terpaksa di tangguhkan kerana alasan nik ajis dia terima wahyu dari langit kot supaya dia settlekan dulu masalah sampah sarap di negeri dia. mungkin dalam wahyu tu kata, negeri kau pun kotor ni kau nak bersihkan kekotoran orang lain, tu pasal la solat hajat tu di tangguhkan ke satu masa yang sesuai, mungkin selepas negeri serambi mekah sudah bersih dari sampah sarap.

Maka bodoh-bodoh je la penyokong anwar dan orang-orang pas balik melopong malam tu. kalau kita tengok dalam blog atau web site pas dan barua-baruanya, hatta dalam blog khalid samad ahli parlimen shah alam pun cerita ini langsung tak ada, canselnya solat hajat dan ceramah perdana itu seolah-olah menjadi tanda tanya kenapa ianya di tangguhkan, menurut kengkawan yang hadir ke stadium melawati semalam, penyokong-penyokong pakatan haram berasa kesal kerana last minit mereka baru di beri tahu yang ke dua-dua program itu di tangguhkan. pelik bin ajaib ni.

Mungkin pihak penganjur sudah dapat menghidu yang kehadiran malam ini sure tak akan dapat sambutan itu pasal dia buat cerita kononnya ia di tangguhkan dan mungkin ini sebagai satu petanda yang kerajaan pakatan haram akan tumbang tidak lama lagi. atau pihak penganjur tak mampu nak bayar duit deposit sewa stadium kut...

20 February 2010

Solat Hajat Untuk Peliwat Malam Ini.

Maulidur Rasul Takde Fadilat, Sembahyang Hajat Untuk Peliwat Banyak Fadilatnya.

Malam ini bertempat di stadium melawati shah alam, akan di adakan upacara solat hajat untuk melindunggi anwar ibrahim dari di sabitkan kes liwat keatasnya. dan ceramah perdana. anwar meliwat, panggil nik ajis jadi imam untuk solat hajat supaya dia terlepas dari hukuman meliwat, tak ke gila punya kes ni, kau dah sedap-sedap fuck orang lepas tu kau takut dok dalam penjara kau suruh pulak orang buat sembahyang hajat untuk kau. gila babi punya anwar..

Ok itu satu bab, semua tahu nik ajis dan anwar adalah partner seperti gambar yang jeffry damein buat dulu, itu pasal nik ajis mengikut je apa yang anwar cakap dan apa yang anwar suruh. tapi bab yang det nak pertikai ni ialah, sape yang keluar duit untuk sewa stadium melawati tu? adakah ianya datang dari duit poket anwar? duit khalid? tapi jauh sekali duit nik ajis? siapa yang akan bayar sewa stadium tu? sewanya sahaja kalau pakai satu hari mencecah puluhan ribu ringgit, bukan ke ini satu pembaziran duit rakyat selangor, bayangkan untuk menyejukan aircond dalam stadium itu sahaja menggambil masa kurang-kurang pun empat jam untuk sejuk, persoalannya duit siapa di gunakan untuk bayar sewa stadium tu.

Hari tu muktamar pas pun di buat di situ juga, kalau tak silap tiga empat hari depa bersidang di situ, bila semuanya selesai, maka pihak mbsa (pengurus stadium) pun bagi la bill kat ibu pejabat pas, nah kau, terbeliak juga la mata pas pusat nak settle kan bill sewa stadium tu. rakyat selangor harus siasat perkara ni, kita kena minta khalid gagap jelaskan duit siapa yang digunakan untuk bayar sewa stadium itu bukan setakat bayar sewa stadium perbelanjaan makan minum yang di tempah untuk seribu jemputan pun khalid kena jelaskan. sure khalid tak boleh jawab... kerana det yakin duit kerajaan negeri lah yang akan di gunakan untuk membayar sewa tu.

Pesan det kepada semua penjenayah, kalau korang takut di penjarakan, korang mintak la nik ajis tolong buat sembahyang hajat untuk korang, dengan ijin nik ajis korang terlepas dari hukuman itu, ikut macam anwar buat malam ini.

Timbalan Naib Canselor Unisel PEROGOL???


Gempar... TNC Unisel Perogol, kalau betul mane khalid gagap nak letak muka, dia lantik perogol sebagai TNC. gila lah, benda ni betul-betul megejutkan semua orang terutama ibu-bapa yang menghantar anaknya belajar disana.

Kepada ibu bapa yang anaknya belajar di unisel, selamatkah anak anda di sana? det minta semua ibu bapa berhati-hati, kalau kita buka laman web unisel dalam kolum University Administration, kita tengok ada tiga orang lelaki yang menjadi TNC di unisel, TNC Bahagian Akademik, TNC Bahagian Hal Ehwal Pelajar dan TNC Bahagian Pembangunan, cerita nya sekarang siapa dari mereka yang terlibat dalam kes rogol tu? clue nya ialah, si perogol ini pernah memegang jawatan tinggi dalam Universiti Putra Malaysia, kemudian dia dilantik menjadi TNC di unisel.


Sudah la penasihat kewangan negeri selangor kini dalam perbicaraan kes liwat, adun selangor pula memandu dalam keadaan mabuk sampai langgar orang, kini tnc unisel pula dituduh merogol, apa nak jadi dengan negeri selangor ni? hanya khalid gagap yang boleh memberikan jawapan. Bala makin datang bertimpa-timpa sejak pakatan haram memerintah di selangor.

lagi cerita mengenai unisel klik sini.

19 February 2010

20 Tahun Memerintah, 20 Tahun Menipu Rakyat


Tahun ini, genaplah 20 tahun pemerintahan nik ajis sebagai menteri besar kelantan dan genap lah juga 20 tahun kelantan sebagai negeri termundur di malaysia.

Dua puluh tahun masa yang cukup seksa bagi rakyat kelantan yang inginkan negeri mereka maju setanding negeri-negeri di sebelah pantai barat, tapi apakan daya, nik ajis dan pas kelantan tak mampu melakukan itu semua, yang mereka mampu ialah, menipu, menipu dan terus menipu.

Dulu Tun Mahathir berkuasa 22 tahun lebih 2 tahun dari nik ajis, mahafiraun, mahazalim dan diktator, itu cercaan dan nista yang nik ajis lemparkan kepada mahathir, tapi macam mane pula dengan nik ajis yang berkuasa selama 20 tahun? adakah dia juga nak kan gelaran macam tu juga ? atau dia akan bagi alasan yang dia dapat wahyu dari langit supaya dia terus lagi jadi mb kelantan.

Sampai bila nik ajis nak jadi mb kelantan, sampai bila nik ajis nak menyusahkan hidup rakyat kelantan yang kini terpaksa mencari rezeki di tempat orang, sampai bila, kelantan kini sudah mendapat gelaran baru "negeri tempat penyebaran fitnah" memang pun, segala fitnah datangnya dari negeri yang di perintah nik ajis.

Nik ajis dulu pernah berkata "kalau dr mahathir letak jawatan maka saya (nik ajis) pun akan letak jawatan" nah dah 7 tahun tun mahathir letak jawatan, nik ajis bila lagi? nik ajis manusia munafiq, cakap tak serupa bikin dan pembongak nombor wahid.

Dua puluh tahun memerinth, dua puluh tahun rakyat kelantan di tipu.

18 February 2010

Hakim Kekal, Anwar Kalah Lagi...


Hari Ini mahkamah memutuskan hakim yang mendengar perbicaraan anwar Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah, tidak perlu menarik diri dari mendengar perbicaraan kes liwat anwar. sambil berkata,

"Tiada sebab bagi saya melucutkan diri kerana dengan berbuat demikian akan dilihat sebagai melarikan diri daripada tanggung jawab dan amanah saya sebagai hakim,"

"Pemohon juga perlu menunjukkan kepada mahkamah bahawa hakim mungkin membuat keputusan bukan berdasarkan kepada keterangan-keterangan yang dikemukakan di mahkamah tetapi berdasarkan perkara-perkara lain,"

Puncanya pihak peguam anwar meminta untuk hakim datuk mohamad zabidin menarik diri kerana rasa tidak puas hati anwar dan peguamnya berhubung dua artikel yang diterbitkan oleh Utusan Malaysia yang kononnya disifatkannya sebagai mempunyai elemen berat sebelah dan anwar pun membuat permohonan itu Rabu lalu setelah mendakwa hakim berkenaan berat sebelah dan menipu kerana gagal bertindak ke atas akhbar Utusan Malaysia berhubung laporan perbicaraannya.

Perbicaraan kes liwat terhadap anwar ditangguhkan sehingga 25 Mac depan sementara menunggu rayuan Anwar untuk mencabar keputusan beliau tidak mengundurkan diri daripada mendengar perbicaraan kes liwat.

Anwar Minta Tolong Doktor Australia

Hubungan adik beradik antara anwar dan michael danby

Tidak yakin dengan kemampuan pakar forensik tempatan, anwar terpaksa mencari pakar forensik (dna) dari negera lain, terbaru tiga orang doktor telah di upah oleh anwar, (klik sini) seorang dari india dan dua lagi dari australia (australia lagi?) nampak sangat anwar memperkecilkan kemampuan anak tempatan, anwar tiada semangat cintakan negara.

Kenapa anwar tak lantik doktor di kalangan penyokong dia? bukan ke pakatan haram selalu berbangga yang mereka memiliki penyokong di kalangan golongan profasional, sampaikan doktor kuman pun katanya menyokong pakatan haram, takan takde sorang pun doktor pakar dna yang ada dalam pakatan yang boleh menolong anwar? apa tak cukup profasional ke doktor dalam malaysia ni?

Pelik bin ajaib, kenapa anwar memilih dua orang doktor dari australia? apa hubunggan anwar dengan australia? baru ni 50 kanggaru australia mahu turut masuk campur dalam kes anwar, campur tangan 50 kanggaru tu sudah tentu mandapat green light dari anwar, kalau tak takan dia nak nak masuk campur, betul tak...

Macam mane pula keputusan 3 pakar dna tu tidak memihak kepada anwar? adakah anwar akan mencari pakar dari negara lain pula? atau mungkin anwar akan tuduh 3 orang tu di suap oleh pihak umno atau anwar akur dengan keputusan mahkamah..

17 February 2010

Anwar Gagal Gugurkan Kes Liwatnya.


Ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini gagal dalam rayuannya agar mahkamah membatalkan pertuduhan liwat terhadapnya.

Panel tiga hakim Mahkamah Rayuan terdiri Datuk Wira Abu Samah Nordin, Datuk Sulaiman Daud dan Datuk Azhar Ma'ah sebulat suara menolak rayuan penaishat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu.

Mahkamah juga menolak permohonan Anwar agar perbicaraan kes itu, yang sedang berjalan, ditangguhkan sehingga rayuannya terhadap keputusan hari ini didengar di Mahkamah Persekutuan.

Hakim Abu Samah berkata, bahawa mahkamah berpendapat Anwar gagal membuktikan bahawa pertuduhan atau pendakwaan terhadap beliau bersifat tidak adil dan satu penyalahgunaan proses mahkamah.

Anwar, 63, sedang dibicarakan terhadap pertuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan, 24, di Kondominium Desa Damansara di Bukit Damansara di sini pada 26 Jun 2008.

Perbicaraan kes itu ditangguhkan sehingga esok bagi menunggu keputusan hakim sama ada akan menarik diri ekoran dakwaan pihak pembelaan kononnya beliau berat sebelah. -

mstar online.

nota: mesti kaw-kaw punya hakim makamah rayuan tu kena maki dengan cukung-cukung anwar, sure macam-macam diaorang mengata kat hakim tu.

Nik Ajis: Sambutan Maulidur Rasul Tiada Fadilat

Maulidur Rasul tiada fadilat, tapi gaul yee sang banyak fadilatnya.

Umno Kelantan menyifatkan kenyataan Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkenaan sambutan Maulidur Rasul baru-baru ini adalah kompromi demi politik.

Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata ini kerana tidak sewajarnya kenyataan sedemikian keluar daripada mulut seorang tokoh ulama.

"Umno Kelantan dukacita dengan kenyataan Nik Aziz kerana Maulidur Rasul telah menjadi amalan di negara ini.

"Beliau sanggup mengatakan tiada fadilat dalam sambutan itu semata-mata atas kehendak politik DAP dan membelakangkan amalan yang dibuat di negara kita, sambutan itu bukan sahaja diamalkan di negara kita malah ianya juga diamalkan dinegara-negara Islam lain," katanya kepada pemberita selepas bertemu dengan pemimpin Umno Bahagian Kubang Kerian, di Kota Bharu hari ini.

Mustapa yang juga Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Nik Abdul Aziz yang antara lain dilaporkan sebagai berkata bulan 'Maulud' tidak mempunyai fadilat atau sebarang kelebihan berbanding bulan Ramadan.

Kenyataan Mursyidul Am PAS itu menimbulkan kontroversi memandangkan kerajaan Pulau Pinang yang diteraju DAP iaitu sekutu PAS dalam pakatan pembangkang sebelum ini dikecam kerana didakwa membatalkan perarakan sambutan Maulidur Rasul di negeri tersebut. DAP bagaimanapun menafikan dakwaan tersebut.

Mengulas lanjut, Mustapa berkata kenyataan Nik Abdul Aziz itu juga
memperkecil-kecilkan sambutan Maulidur Rasul yang telah sekian lama diamalkan di negara ini.

"Saya yakin umat Islam tidak setuju dengan pandangan (Nik Aziz) ini," katanya.

- Bernama

nota: betul tak apa yang det tulis kelmarin, nik ajis ni kalau dia bersuara, mesti akan keluar benda-benda bodoh dari mulut dia, nah sekarang dia kata bulan Rabiulawal tiada kelebihan dan sambutan maulidur Rasul tiada fadilat. jadi sambutan apa yang ada fadilat di mata nik ajis? apa dia nak seluruh umat islam sambut birthday dia ke baru ada fadilat? sudah la hari tu dia kata orang yang curi selipar dia tu kerana nak ambil berkat, wahh melampau orang tua ni, apa kata kita minta kerajaan negeri kelantan buat sambutan besar-besaran birthday nik ajis nanti, suruh orang pas buat perarakan mungkin itu ada fadilatnya.

16 February 2010

Misteri Ghaibnya Persuruhjaya PAS W/P Selama 3 Hari.

Pesuruhjaya PAS Wilayah Persekutuan Mohamad Nor yang dilaporkan hilang sejak Khamis lalu, selamat dan telah pulang ke rumahnya di sini petang tadi. Mohamad dikatakan pulang sendiri ke rumah beliau kira-kira 3 petang tadi.

Ia disahkan oleh Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali, “Saya dimaklumkan beliau sudah pulang ke rumah petang tadi dan beliau selamat,” kata beliau kepada The Malaysian Insider ketika dihubungi.“Beliau dikatakan pulang dari kawasan Temerloh, ya, tiada apa-apa masalah...” katanya ringkas.

Mohamad, 52, yang keluar rumah beliau Khamis lalu dikatakan tidak dapat dikesan sehingga pagi tadi.

Ketua PAS Wilayah Persekutuan selama dua penggal itu dikatakan keluar rumah untuk menghadiri mesyuarat Koperasi Muslimin Berhad pada sebelah malam Khamis lalu dengan memandu kenderaan Unser bernombor pendaftaran WJD 4469. Sejak itu beliau dikatakan tidak kembali ke rumahnya.

Kemana perginya persuruhjaya pas wilayah ni, lebih kurang tiga hari ghaib tampa berita, banyak persoalan timbul,

1. adakah dia di sembunyikan oleh hantu tetek?

2. adakah dia pergi enjoy di jakarta?

3. adakah dia pi kahwin kat siam?

4. adakah dia sesat jalan nak pulang kerumah?

hanya dia sahaja yang boleh jawab...

Nik Ajis Kelihatan Bodoh Kalau Dia Bersuara

Pemerintah Diktator Kelantan bersuara lagi, kali ini tua kutuk tu meminta ahli parlimen pkr zahrin hashim letak jawatan, oii tua kutuk... ape pasal zahrin kena letak jawatan pula? alasan si tua tu kononnya zahrin mengkhianati amanah rakyat. (klik sini)

Macam mane pula sewaktu datuk nasa (adun bota) dulu masuk pkr,(klik sini) ada tak kau kata dia mengkhianati amanah rakyat? apa kalau orang umno joint pembangkang dikira tidak mengkhianati rakyat tapi bila wakil rakyat pembangkang keluar parti jadi ahli bebas tu dikira mengkhianati rakyat, apa kau ingat rakyat ni bapak kau punya ke nik ajis oii...

Bodoh betul la si tua ni, macam mane pula dengan projek 16 sept tu? si gay tu kata dia ada 32 orang ahli parlimen bn yang kononnya nak lompat ke pembangkang, boleh pula kau bersekongkol dengan mat gay tu, beria-ia dulu kau mintak wakil rakyat bn supaya segera lompat joint pakatan haram, itu kau tak kira amanah rakyat pulak yee....

Sudah la nik ajis oiii... rakyat dah naik menyampah bila dengar kau bersuara, makin banyak kau bercakap, makin menyerlahkan kebodohan kau dan tak pasal-pasal pas pun terpalit juga dengan kebodohan yang kau tunjukan tu.

13 February 2010

KEADILAN UNTUK MOHD BAKRI MANGSA LANGAR ADUN DAP.


POSTER EDISI CETAK DAN EDAR

artikel mengenai kes langgar di sini

Ajal Ketua Pembangkang Hampir Tiba.....


Datuk zahrin letak jawatan pagi semalam, kini menjadikan tinggal 29 orang sahaja ahli parlimen pkr dalam dewan rakyat, dap masih kekal dengan 28 kerusi dan pas 23, kalau benar perkiraan penganalisis politik menjangkakan mungkin ada 3-4 orang lagi ahli parlimen pkr akan meninggalkan parti itu selepas tahun baru cina ini, maka anwar sudah boleh menyerahkan tugas kepada lim guan eng sebagai ketua pembangkang.

Malam tadi, dalam satu ceramah kecil-kecilan amk di sentul, seorang exco amk pusat cuba meraih simpati dengan mengatakan berapa pentingnya anwar menjadi ketua pembangkang, "adanya anwar sebagai ketua pembangkang dapat memperkuatkan dan menjaga ketuanan melayu". det tergelak bila dengar exco amk tu cakap macam tu, nasib baik puak-puak tu tak pelangkong aku, kalo tak, naya beb, terfikir juga, bila mase pula pkr memperjuangkan ketuanan melay ni? bukan ke pkr berbangga mengatakan yang ketuanan melayu ni sebagai racist dan bullshit, pkr lebih berbangga dengan "ketuanan rakyat" bak kata anwar "anak melayu anak saya, anak cina anak saya, anak india pun anak saya", kalu dah macam tu yang anwar cakap, mana ada lagi ketuanan melayu, dan untuk apa exco amk tu kata anwar akan menjaga ketuanan melayu.

Kesian dekat anwar, dia terpaksa menggadaikan prinsip ketuanan rakyat yang dia canang selama ini hanya semata dia masih lagi nak jadi ketua pembangkang. lalu dia gunakanlah balachi dia, budak-budak amk untuk meraih simpati orang melayu, bila orang melayu pr simpati dekat dia, maka nanti di sampaikan pula kepada ahli parlimen pkr yang dah stand by nak lompat supaya "janganlah lompat nanti sapa nak jaga ketuanan melayu bila anwar dah tak jadi ketua pembangkang lagi". nampak tak permainan politik anwar?

Tapi ape pun, sidang parlimen yang akan berlangsung pada 15 mac ini menyaksikan banyak perubahan di tempat duduk side pembangkang, anwar yang selama ini duduk berhadapan datuk najib sudah boleh berambus dari tempat itu dan digantikan oleh guan eng sebagai ketua pembangkang yang baru dan akan ada perubahan untuk kerusi ahli parlimen bebas, mungkin di tempat bernombor 9, 19, 32 dan 43 di isi oleh calon bebas maka tidak lah datuk ibrahim ali kesorangan lagi disitu.

nota: dalam ceramah itu, exco amk mencabar pemuda umno berdebat tentang isu kedudukan melayu yang kian terpinggir, exco tu kata ketua amk shamsul iskandar sedia berdebat dengan khairy, masaalah nye sekarang ni, betul ke si shamsul tu nak berdebat dengan pemuda umno, husam pun terkial-kial ni kan pula shamsul, berani ke dia, atau pun ini usaha exco amk pusat nak mendajal shamsul.

12 February 2010

Idea Anwar Menjadi Kenyataan.


Anwar memang hebat orangnya, sejak dia jadi tpm sampailah dia di terajang keluar dari pentadbiran kerajaan dan umno, setiap idea dia selalu menjadi kenyataan.

Idea yang anwar yang paling berjaya sekali ialah idea lompat parti, anwar menjangkakan ramai ahli parlimen akan melompat parti dari bn ke pakatan haram, tetapi bermula di sabah, kemudian di perak, kedah dan kini di tempat anwar sendiri iaitu penang, yang malangnya mereka yang melompat tu semuanya bukan dari bn lompat ke pakatan haram, sebaliknya mereka yang merialisasikan idea lompat anwar tu kebanyakannya yb-yb pakatan haram.

Terima kasih anwar, kerana kamu telah memberi idea lompat-melompat, kalau anwar tak bagi idea macam tu, mungkin sekarang perak masih lagi di tangan pakatan haram dan datuk zahrin meroyan gila sorang-sorang kerana makan hati dengan pimpinan pkr dan pakatan haram penang, sekarng ni datuk zahrin boleh menarik nafas lega, dia masih lagi seorang ahli parlimen yang bebas, bebas dari mengikut telunjuk parti komunis dap, lantak kat dia la kalau dia kata dia ahli parlimen bebas yang tak mesra bn, yang penting pkr sudah kekurangan satu kerusi di parlimen, dan ada lagi mp pkr yang akan menyusul mengikut jejak zahrin.

DEMO AMAN & PENYERAHAN MEMORANDUM

DEMO AMAN & PENYERAHAN MEMORANDUM:

KHALID IBRAHIM NAK RAMPAS TANAH YBK SELANGOR.
BERTEMPAT DI MASJID SHAH ALAM, JAM 2 PETANG (SELEPAS SOLAT JUMAAT) KEMUDIAN BERARAK KE BANGUNAN SUK UNTUK PENYERAHAN MEMORANDUM.


ANJURAN:
PERTUBUHAN BUKAN KERAJAAN (NGO) & UMNO SELANGOR.

11 February 2010

Anak Raja Petra Nak Bunuh Diri....


Selepas tidak dapat mengikut jejak bapaknya raja petra kamaruddin lari bersembunyi di england bersama dua orang pelacur orang putih, anaknya hampir-hampir mampos mengikut jejak ibunya, pada mulanya dia ingin megelar pergelangan tangannya tapi last minit dia menukar plan dengan menelan pisau cukur. mungkin pada dia, telan pisau cukur tu lebih cepat dan mudah untuk mati kut.

Nasib tak mampos budak tu, kalau tak, tak pasal-pasal umno juga yang disalahkan, anak rpk ketika itu sedang berada di penjara sungai buloh di tahan atas kes curi motosikal yamaha 135 lc, telefon nokia dan jam tangan seiko, tengok punya la teruk perangai anak rpk ni, bapak kau sedap-sedap duk kat england sambil di ulit dengan awek orang putih, anak di biarkan jadi penyamun.

Itu baru atas dunia segala perbuatan fitnah dan tomahan yang rpk buat diberikan pembalasan oleh ALLAH, tak tahu la nanti di akhirat macam mane pulak, kalau rpk tak sedar-sedar lagi tak tahu la nak kata ape.

Kenapa Khalid Kebulur Sangat Tanah YBK


Tanah yang bergrade tinggi di selangor sudah berkurangan yang tinggal adalah tanah yang kurang strategik tempatnya, bila tempatnya kurang strategik, maka nilai tanah itu pun tidaklah tinggi, khalid perlu memiliki tanah yang berharga mahal dan dikawasan strategik untuk di berikan kepada syarikat kroninya iaitu I-Berhad yang membangunkan i-city.

Apa kaitannya i-berhad dengan khalid? semua orang tahu hubunggan khalid dengan lim kim hong boss besar i-berhad bukan rahsia lagi, dengan bantuan lim, khalid dapat meminjam duit lim untuk membeli berberapa saham termasuk saham guthrie. maka sejak dari itu, hubunggan khalid dengan lim semakin erat bak adik beradik. (baca sini)

Baru-baru ini khalid membantu lim mendapatkan balik sebidang tanah dikawasan i-city yang mana asalnya tanah itu untuk dibangunkan sekolah tamil sebagai ganti rumah kos rendah untuk penduduk ladang midland sekarang i-city sekarang. (baca sini)

Bila bank islam mengarahkan khalid membayar 66.67 juta, khalid mula panik, mana dia nak korek duit sebanyak itu, dia bukannya bisnes man lagi sekarang ini, lalu dia pun mengadulah pada lim, lalu lim memberi advice yang cukup berguna kepada khalid, maka tanah yayasan basmi kemiskinan lah yang menjadi mangsa, kiranya khalid dapat merampas balik tanah YBK dan diberikan kepada lim untuk develope, maka semua hutang khalid dengan bank islam dikira selesai dan khalid juga sudah ada dana untuk dia bertanding jawatan timbalan presiden pkr berlawan dengan azmin ali.

Jadi tidak hairanlah kenapa khalid bergitu menggila nak kan tanah ybk di serandah hulu selangor yang berkeluasan 876 hektar bersamaan 2,165 ekar, bayangkan kalau kawan khalid tu dapat tanah sebesar itu untuk di develope untuk di buat rumah atau pusat kormesil, berapa pula syer yang khalid dapat? bukan ke cukup untuk dia settlekan hutang dia dengan bank islam..

Adun DAP Mabuk Langgar Pelajar Melayu.

Saja nak det nak kasi perangat balik cerita 2-3 hari sudah, bapak samseng dan adun dap sekinchan, ng sue lim telah melanggar seorang pelajar ipta berbangsa melayu di persimpangan lampu isyarat unisel seksyen 7 shah alam, menurut saksi, adun itu memandu dalam keadaan mabuk dan dia dikatakan melanggar lampu isyarat yang ketika itu berwarna merah.

Sue lim dikatakan baru pulang dari mengambil wang colection kedainya di sekitar kawasan seksyen 7 itu, keadaan pelajar melayu itu sekarang ini masih koma, tapi malangnya dalam laporan yang dibuat oleh adun itu kepada polis, dia menyalahkan pelajar itu, kononnya pelajar itu langgar lampu merah, ketika dia membuat laporan polis di balai seksyen 11 shah alam, ramai saksi mengatakan yang dia dalam keadaan mabuk, sehinggakan bau arak di mulutnya boleh di hidu dari jarak 2 meter, kata saksi.

Tapi malangnya pihak polis gagal menjalankan ujian alkohol kepada sue lim, tidak tahu mengapa? mungkin di balai itu tidak terdapat alat ujian pernafasan kut atau alat itu mungkin hanya ada satu unit sahaja dan alat itu sedang digunakan oleh polis untuk operasi mereka malam kejadian itu. kalau ada pegawai tinggi polis yang terbaca blog det, minta tolong lah supply alat ujian alkohol tu lebih sikit kepada balai seksyen 11, supaya pemandu mabuk macam adun ini boleh ditahan pada malam itu juga.

10 February 2010

Balasubramaniam baru tahu datuk nasir pegawai khas najib.


Selepas gagal membuktikan datuk najib terlibat membunuh altantunya, kini pihak pembangkang menggunakan pariah mereka, bala subramaniam seorang tamil yang dikatakan spay untuk mengkambing hitamkan pula bekas pegawai khas datuk najib, datuk nasir safar.

Dalam email kepada suara keadilan, peguam bala memberitahu, yang datuk nasir safar, adalah orang terakhir dilihat ketika altantunya ditahan polis.

Nampaknya bala juga ikut rasa tidak puas hati dengan ucapan datuk nasir hari tu yang mengatakan kaum india dan cina adalah kaum pendatang, mungkin kerana marah, ini lah masanya dia mengaitkan sekali datuk nasir dalam kes pembunuhan ini.

Kenapa nama datuk nasir sebelum ini tak pernah di sebut pun oleh bala, hatta dalam akuan bersumpah bala pun langsung tak disebut nama datuk nasir, apa bala baru perasan atau baru tahu ke yang datuk nasir ni pegawai khas pm? atau pun ada orang yang mengarahkan bala supaya mengaitkan sekali datuk nasir dalam kes pembunuhan tu.

09 February 2010

Sah... Karpal Tahu Anwar Kaki Bontot.










Pelik tapi memang pelik pun, tak tahu sebap apa, karpal singh yang selama ini tahu perlakuan kaki bontot anwar tapi dia masih sanggup membela si kaki bontot itu, ni bukan cakap kosong, det sertakan bukti Hansard parlimen tahun 1997 dalam sidang parlimen kesembilan penggal ketiga, mesyuarat ketiga.

Maknanya karpal dari dulu lagi dah tahu yang memang anwar ni kaki bontot, ingat karpal bercakap bukan di kedai mamak atau dalam supermarket, tapi karpal mengatakan yang anwar kaki bontot tu didalam sidang parlimen, det siarkan hansard tu utuk bacaan korang semua, jadi tak heran la dulu karpal pernah sound anwar supaya bertaubat, rupe-rupenya karpal dah tahu anwar memang kaki jubo.

Tapi kenapa nik ajis dan pimpinan pas masih tak percaya yang anwar ni kaki bontot? pelik-pelik.

08 February 2010

Nafsu Nik Ajis setanding Paris Hilton


Selepas puas melahap kek berharga ribuan ringgit, kegilaan nafsu nik ajis dibongkar lagi, kali ini dia laparkan pula hiburan, Ooo... rupenye ulama pas ni pun kebulurkan hiburan juga, dia dengan selamber mengarahkan menantunya ceo pmbk anak syarikat kerajaan negeri kelantan untuk menghabiskan jutaan ringgit wang rakyat miskin kelantan untuk dia berhibur.

Wahh... tinggi juga nafsu murshidul am pas ini yekk... nafsu berhibur nik ajis ala-ala paris hilton dan lebih kurang sama dengan nafsu berhibur tauke-tauke minyak arab, tapi yang membezakan paris hilton dan tauke minyak arab ialah mereka menggunakan duit mereka sendiri, tetapi nik ajis menggunakan duit rakyat kelantan.

Cuba perhati dalam quotation tu, nik ajis bersetuju untuk menjemput artis dan penari untuk membuat persembahan, siapakah artis tu? mungkin waheeda? mungkin akhil hayy? atau siti nurhaliza? mungkinkah menantu nik ajis menyediakan sekumpulan penari gelek, supaya lebih nampak seperti berada di timur tengah, haram-haram nik ajis oii, nik ajis kerap menemplak kerajaan bn, kata nik ajis, kerajaan bn membazirkan ribu ringgit untuk pertunjukan bunga api setiap kali sambutan merdeka dan tahun baru, tapi lihat lah sendiri, nik ajis juga turut membazirkan 50 ribu untuk perkara yang sama.

Nampaknya tembelang nik ajis telah berjaya dibongkar oleh blogger jalanan, bayangkan blogger jalanan boleh dapat info macam ni punya best, apa MIO, SB, MKN, JASA, KEMAS, buat, hangpa tido kaa....

lagi salinan quotation tu disini

Cerita Seekor Anjing.


Ni ada cerita seekor anjing, anjing ni dah tua, anjing ni di bela oleh seorang mat gay, anjing ni cukup setia dengan mat gay ni, tak pasti lah sama ada mat gay ni pun turut bernafsu kat bontot anjing ni ke tidak, setianya anjing tua ni sampai dia sanggup mempertahankan tuannya walau pun dia tahu yang tuannya seorang gay yang kaki tutuh bontot jantan, walau pun telah berbakul-bakul bukti telah di pertontonkan si anjing ini tetap setia untuk mempertahankan tuannya.

Dulu dalam group anjing ni, adalah dua tiga ekor anjing yang agak berakal sikit, mereka terfikir kenapa la kita ni asyik sangat nak bergaduh dengan si kucing, walau ape pun yang kucing buat untuk kebaikan yang kita (puak-puak anjing) juga merasa, tapi kita tetap juga nak salahkan kucing, tetap juga kucing yang salah, jadi group anjing ni pun bersetuju untuk anjing dan kucing bersatu dan berbaik-baik, tetapi apa bila si anjing tua ni dengar (anjing tua ni adalah ketua tertinggi dalam group anjing tadi) maka dia menyalak sakan, macam-macam dia maki kat group anjing dibawahnya dan kaw-kaw dia maki kucing, dia kata kucing makan duit haram la, kucing kafir la, macam-macam penghinaan dia hamburkan kepada kucing, maka si kucing dan group anjing ni pun tak jadi lah nak berbaik-baik.

Tetapi sejak akhir-akhir ni, si anjing tua tu, semakin tertekan kerana tuannya si mat gay sudah tidak menghiraukannya lagi, tuannya sekarang sibok turun naik mahkamah, dek kerana takut tuannya di penjara dan dia mungkin akan ditinggalkan di tepi jalan dan mati kelaparan, maka si anjing tua ni pun bersuara, marilah kita berbaik-baik semula dengan kucing. setelah puas kata nista dia lemparkan kepada kucing kini si anjing tua mula lah nak berbaik-baik dengan kucing yang pernah dia musuhi berdekat lamanya.

04 February 2010

Abang Nuar Pi Court Sorang Yee...

Apa yang berlaku pada anwar hari ini mengingatkan det pada satu kes pembunuhan yang berlaku 3 ke 4 tahun lepas, pembunuhan seorang awek cun yang menjadi kontroversi satu tanah melayu, gadis itu dibunuh dan mayatnye telah di jumpai oleh housematenya dalam keadaan cukup mengaibkan, lalu timbulah cerita-cerita yang kurang enak mengenai awek ni, awek tu seorang ini lah, awek tu cari makan macam ni lah dan macam-macam lagi.

Selepas polis menyiasat terbukti 80 peratus dari cerita-cerita yang di hebahkan tu ada benarannya, di tambah dengan berberapa ujian dna dan ujian-ujian lain, keluarga awek itu menuduh ada pihak sengaja untuk mengaibkan anaknya, segala cerita mengenai anaknya dikatakan tomahan, keluarganya mengatakan yang anaknya tu baik dan macam-macam lagi, sampailah kes anaknya itu dibawa ke mahkamah, berbondong-bondonglah tukang gosip dan keluarga awek tu datang ke mahkamah untuk mendengar kes terhangat di pasaran ketika itu.

Malang bagi keluarga awek tu, dalam mahkamah tiada apa yang boleh disorokan, tiada apa yang boleh di sembunyikan, perlakuan awek itu ketika hayatnya yang di belakang pengetahuan keluarganya didedahkan terang-terang dalam mahkamah dan 80 peratus cerita yang selama ini dianggap tomahan kini menjadi realiti, selepas tiga hari perbicaraan di jalankan, kelibat ahli keluarga awek tu langsung tidak lagi kelihatan sampailah tamatnya perbicaran kes kematian awek tu. det sedekahkan Al-Fatihah kepada awek yang di maksudkan itu.

Dan kini perkara yang sama berlaku pada anwar ibrahim, baru berberapa hari perbicaraan kes liwatnya dijalankan, wan azizah sudah tidak tertanggung azab malunya lagi, malu dengan selera songsang suaminya, jalan paling senang untuk tidak mahu malu, dia tidak hadir ke mahkamah, dek kerana malu, wan azizah semalam mengarahkan mr potato aka shamsul iskandar untuk memberitahu karpal supaya karpal meminta hakim menjalankan perbicaraan secara tertutup.

Tak logik untuk wan azizah kata dia sebok menguruskan hal anak-anak, atau pun dia menguruskan hal parti, kerana seingat det, wan azizah kerap hadir ke mahkamah tampa miss pada tahun 1998 dulu, ketika itu anak-anak wan azizah masih kecil dan bersekolah dan dia juga seorang ahli parlimen dan presiden parti, jadi perkara paling logik wan azizah tidak hadir ke mahkamah hari ini dan mungkin untuk hari-hari seterusnya kerana dia malu, ya dia malu, dia tak sangka suaminya melakukan perbuatan yang nabi tak mengaku umat, malu kerana dia sangka suaminya betul segala cakap-cakap orang semuanya di anggap fitnah untuk memalukan suaminya dan semalam semua cakap-cakap itu di ceritakan dalam mahkamah sampai anwar terpaksa menggunakan rayban hitam kerana tak mahu bertentang mata dengan wan azizah.


Mungkin dalam hati kecil wan azizah berkata "apa kurangnya aku dan shamsidar, kenapa dengan jantan pun abang nuar nak on".

03 February 2010

Surat Penghinaan Terhadap Bangsa Melayu dan Agama Islam

Bila hishammudin cium keris, cina kata melayu racist, apa yang racistnya? salah ke dia cium keris tu? bila melayu panggil orang india dengan panggilan "keling" orang india kata melayu racist, bukan ke perkataan keling ni adalah panggilan untuk pedagang india yang berdagang di melaka satu ketika dulu? tingginya hormat orang melayu pada keling-keling yang datang berdagang di melaka sampaikan nama keling ini diabadikan di satu tempat di melaka, sampaikan hang tuah pun dikuburkan disana dan dipenang ada masjid namanya kapitan keling, kanapa mase tu keling-keling tak protes kata melayu ni racist?

det dapat email dari seorang pembaca, dalam email tu dia lampirkan sekali satu surat yang jika kita membacanya nescaya akan terguris lah hati orang melayu yang beragama islam, surat ini bertarikh 31 July 2008, berberapa bulan selepas pakatan haram menang besar dalam pru ke 12, menurut pengirim email itu, surat ini diserahkan by hand kepada kerani pejabat daerah itu oleh penulis surat itu sendiri dan pengirim email itu sendiri tidak pasti sama ada pihak yang menerima surat itu (pejabat daerah hulu langat) ada membuat laporan polis tentang penghinaan penulis surat ini atau tidak.


det bukannya mau membangkitkan isu perkauman, tapi surat yang ditulis oleh seorang keling yang telah mencari makan melalui tander lelongan dari pejabat daerah ini cukup memilukan, pada det, kalau dia tak puas hati dengan perangai kakitangan kerajaan dipejabat daerah itu, cukuplah sekadar dia mengutuk perangai mereka sahaja tapi jangan lah dia menghina "Rasulullah s.a.w", ini dah lebih, memang sejak akhir-akhir ini selepas pembangkang menang besar banyak kaum pendatang sudah mula berani mempertikaikan hak orang melayu dan menghina agama islam. sampai bila kita orang melayu yang beragama Islam duduk berpeluk tubuh melihat bangsa lain menghina kesucian agama kita dan bangsa kita, sampai bila?

02 February 2010

Terkini dari kediaman Anwar


Murshidul hamPAS tadi baru selesai mengimamkan solat hajat kononnya untuk kesejahteraan untuk anwar ibrahim menghadapi perbicaraan esok, mengikut cerita para makmum yang hadir, ada juga sekelompok penyokong anwar yang turut bersembahyang hajat meminta ALLAH menurunkan bala keatas saiful.

Nampak tak? jahat dan macam sial je perangai penyokong-penyokong anwar, pada det memang padan la pun, yang mengimamkan tu tok guru yang sembahyang minta turun bala pecah perut pada datuk najib hari tu, tengok je la apa jadi dengan dia, bala turun menimpa-nimpa, esok anwar pun dapat bala yang sama juga. pada muka.

Update Kes Liwat Anwar.

Akibat tidak berpuashati dengan keputusan mahkamah tinggi yang menolak permohonan anwar untuk menangguhkan prosiding perbicaraan kes liwatnya, ratusan penyokong anwar membuat kecoh di hadapan pintu masuk mahkamah tinggi kuala lumpur, namun kecekapan pihak polis telah berjaya metenteramkan keadaan.

Mahkamah menetapkan esok jam 2.30 petang untuk perbicaraan kes itu bermula, mari sama-sama kita tengok esok apa pula alasan anwar untuk menangguhkan lagi kes itu.

Perbuatan tak bertamadun pemimpin pkr, mereka dengan selamber membuat bising dalam bangunan mahkamah tinggi kuala lumpur.

Puluhan pengamal sex luar tabie, hadir memberi sokongan kepada anwar.

Antara pemimpin pkr yang hadir memberi sokongan untuk menghalalkan perbuatan sex luar tabie anwar.

Dek kerana bergitu taksub dengan perbuatan liwat, pok cik ini dengan lantang memaki hamun kerajaan, tetapi akhirnya pok cik ini dikejarkan pula ke hospital kerajaan kerana sakit jantung kronik, di beritakan pok cik ini sekarang dimasukan ke unit rawatan rapi (icu). Al-fatihah untuk pok cik ini.