30 March 2010

Sejarah 1955 Bakal Berulang, UMNO Bertanding Di Hulu Selangor.

Tidak ada sebab kenapa umno tidak boleh bertanding di parlimen hulu selangor, cakap-cakap yang mengatakan kerusi parlimen hulu selangor adalah kerusi tradisi mic sudah tidak boleh di terima pakai, kalau mic kata kawasan itu kerusi taradisi mereka, maka mca pun berhak juga untuk mengatakan itu kerusi tradisi mereka juga.

Sejarah tetap sejarah ia tak boleh di tutup, asal kerusi parlimen hulu selangor adalah milik umno, umnolah parti pertama yang bertanding di hulu selangor dan menang, berdasarkan komposisi kaum ketika itu 60% melayu, cina 20%, india 15% dan lain-lain bangsa termasuk orang asli 5%, pada ketika itu umno di wakili oleh calon wanita yang bernama Halimaton Saadiah pada pilihanraya 1955 iaitu pilihanraya persekutuan yang pertama sebelum kita merdeka.

Atas semangat kerjasama dalam perikatan, kerusi hulu selangor di PINJAMKAN kepada mca pada pilihanraya umum 1959 sehingga 1982, ahli parlimen pertama dari mca ialah ong yoke lin (omar yoke lin, bekas menteri telekom dan pos) dan terakhir ialah bekas timbalan presidennya lee kim sai, harapan penduduk hulu selangor untuk melihat umno kembali bertanding semula di situ tidak kesampaian.

Pada pilihanraya umum ke 7, 1986, sekali lagi umno terpaksa MEMINJAMKAN kerusi itu kali ini kepada mic, calon mic yang pertama bertanding di situ ialah s.s.subramaniam ketika itu dia sebagai naib presiden mic, bermula dari dari tarikh itu, selepas sorang ke seorang calon mic diletakan bertanding di situ, dan yang terakhir ialah g.palanivel (sekarang timbalan presiden mic) yang kalah kepada zainal abidin ahmad dari pkr pada pru lepas.

Setelah hampir 50 tahun kerusi parlimen hulu selangor terlepas dari tangan umno, pada pendapat det, eloklah di kembalikan semula kerusi itu kepada umno, tidak ada salahnya pun jika bn mengikut suara rakyat dan umno meminta balik kerusi yang telah di pinjamkannya selama 50 tahun, kerana setiap benda yang di pinjam haruslah di pulangkan semula, ini bukan bermakna umno tamak, ini soal hak dan rintihan rakyat hulu selangor yang mahukan umno kembali berkuasa di sana. tapi kali ini biarlah permintaan rakyat hulu selangor di tunaikan.

Calon Kitar Semula Penentu Nasib PKR...

Pkr akan meletakan calon kitar semula, dr. halili rahmat akan dijadikan lembu korban mereka buat kali ketiga, selepas kalah pada tahun 1999 dengan mejoriti hampir 9 ribu undi dan selepas itu dia di taruhkan pula di kerusi dun dan tewas buat kali kedua pada pru 2004 selepas itu dia langsung hilang dari muka bumi politik pkr.

Dr halili ini sebenarnya mempunyai pertalian keluarga dengan anwar, kalau tak silap, dia juga pernah berkhidmat di hukm tempat anwar kerap menerima rawatan kononnya ketika itu dia sakit belakang, setiap surat sakit dan surat mc anwar dr halili lah yang keluarkan, supaya anwar dapat berehat di hukm dan bebas berjumpa dengan ahli keluarganya tampa ada apa-apa sekatan, maknanya dr halili pun turut bersekongkol dengan pembohongan anwar.

Kalau benarlah dr halili ini pernah berkhidmat di hukm, sepatutnya polis memanggil dr halili untuk di ambil keteranagan mengenai tersebarnya klip video penipuan anwar di dalam penjara seperti yang di dedahkan oleh GELI (Gerakan Anti Liwat). jadi doktor yang menipu macam dr halili inikah yang nak di angkat oleh rakyat hulu selangor menjadi wakil mereka di parlimen???

29 March 2010

PRK Hulu Selangor, isu calon tak selesai lagi.


Tertekan, serabut, tension dan macam-macam lagi huru-hara bermain di kepala anwar dan kepala pakar strateginya saifuddin nasution, pkr tak tahu nak letak siapa menjadi calon parlimen hulu selangor, pkr cukup risau senarai calon yang mereka ada semuanya tidak clean, masing-masing ada skandal dan taiknya sendiri. pkr juga risau kalau-kalau empat orang bekas ahli parlimennya turun berkempen untuk bn, alamatnya habislah kena telanjang pkr depan rakyat hulu selangor.

Pkr memang tertekan, untuk pertahankan kerusi yang dimenanginya bukan mudah, di tambah pula sekarang ini pelbagai masaalah yang menghentam pkr cukup sukar pkr nak meyakinkan rakyat yang mereka sememangnya lebih bagus dari bn dan kenyataanya mereka memang tidak sebagus mana pun.

Bn pula perlu mengambilkira suara rakyat di hulu selangor, mereka mahukan bn menukar calon kali ini, kalau mengikut survay, hampir rata-rata rakyat hulu selangor mahukan calon yang mewakili bn kali ini ialah calon melayu, 'rakyat didahulukan, pencapaian di utamakan', kehendak rakyat haruslah di utamakan, jadi untuk apa bn kekalkan status quo kalau akhirnya merugikan bn dan rakyat.

27 March 2010

Update Gambar-Gambar Perasmian Mesyuarat Agong PERKASA



Keris 'giant', lepas ni mungkin dap akan buat laporan polis menuduh PERKASA racist.


YB' Dato Ibrahim Ali Presiden PERKASA menyampaikan kata-kata aluan kepada para perwakilan.


Tun Dr, Mahathir merasmikan Mesyuarat Agong PERKASA
(ucapan Tun akan di upload ke dalam youtube darulehsantoday channel)


Pasangan Ideal, Tun M dan Tun Siti Hasmah

Barisan Kepimpinan PERKASA Malaysia

Antara tetamu kehormat yang hadir, Tun Hanif Omar (bekas IGP), Datuk Mukhriz Mahathir dan LT.JEN (B) Datuk Seri Zaini Mohd Said

Datuk Seri Shahidan Kassim

Exco Pemuda UMNO Malaysia, Tun Faizal Ismail

Tetamu yang hadir (cuak beb kalau pembangkang tengok)





HIDUP MELAYU




Berarak ke balai polis sentul untuk membuat laporan polis terhadap anwar al-juburi.(salinan laporan polis akan di upload kemudian, kita tengok gambar dulu.)




Tun Dr, Mahathir dan Tun Siti Hasmah berangkat pulang.
Terima Kasih Tun Kerana Sudi Merasmikan Mesyuarat Agong PERKASA.

Sekitar Perasmian Mesyuarat Agung Pertama PERKASA.

Mesyuarat agong pertama PERKASA telah selamat di rasmikan oleh YAM. Tun Dr. Mahathir, majlis perasmian dijalankan dengan penuh adat istiadat melayu, kira-kira 8000 yang hadir. det uploadkan gambar-gambar sekitar majlis perasmian yang cukup gilang gemilang itu akan det uploadkan nanti, wifi kat dewan terlalu slow....

26 March 2010

Datuk Zainal Sakom For Hulu Selangor

Ya... ini lah calon paling layak untuk mewakili BN dalam pilihanraya kecil parlimen hulu selangor, anak tempatan yang memiliki latarbelakang pendidikan agama. bekas setiausaha politik menteri besar tan seri muhamad taib, bekas adun batang kali dua penggal 1999 dan 2004 dan kini menjadi pengerusi YBK.

Keberanian datuk zainal sakom mempertahankan harta anak yatim dan orang miskin dari di rampas oleh kerajaan pkr pimpinan khalid gagap harus di puji, datuk zainal sakom mendapat sokongan penuh dari penduduk hulu selangor dalam perjuangannya mempertahankan hak YBK.

Maka det meminta majlis tertinggi bn supaya meletakan datuk zainal sakom sebagai calon untuk mewakili bn bagi merampas semula kerusi p.094 hulu selangor.

Terkini: Calon Pas dan Pkr di PRK Hulu Selangor


Pas ada berkira-kira nak bertanding semula di parlimen hulu selangor, itu lah tajuk cerita orang pas semasa det pergi sembahyang jumaat di masjid shah alam tadi, lembu korbannya ialah mat sabu, ahli politik yang pernah kantoi kerana tenggek bini orang di hotel perdana kota bahru dulu, nasib baik baik la nik ajis selamatkan dia, kalau tak, tak tahu la apa cerita dia sekarang ni, sebenarnya aku cukup suka kalau mat sabu bertanding di hulu selangor ni, banyak cerita-cerita 18SX pasal mat sabu yang det yakin orang sekarang tak berapa tahu, jadi kalau dia bertanding di situ, det dan kawan-kawan boleh la perkenalkan mat sabu dan cerita 18SXnya sekali.

Balik sembahyang det pi pekena nasi bukhara di restoran syed dekat pejabat yakop sapari seksyen 9 shah alam, lepak dengan group-group pkr, mereka pun macam pas juga ada juga lembu korbannya, zahid ibrahim yang di import dari kota bahru, cerita zahid ibrahim ni det rasa blogger tak payah nak ulas sangat, kita serahkan pada datuk salehuddin dan zahrin untuk bercerita pasal perangai zahid ibrahim ni, teruk kalau pkr letak zahid ibrahim di hulu selangor, keluar je cerita pasal rumah dia ada tuttt..... alamatnya pkr hilang wang deposit beb, cerita ini berasas, siap ada gambar-gabarnya lagi. so kita tunggu je la siapa calon pas dan sapa calon pkr.

Bagi tok-tok pas, mereka memang nak pas bertanding di situ walaupun cawangan pas di hulu selangor ibarat hidup segan mati tak mahu, demi perjuangan mereka tetap juga mahu pas bertanding atas alasan kalau letak calon pkr, takut-takut bila dah menang diaorang lompat parti. apa pun umno tak kisah siapa calon pakatan sial di hulu selangor nanti. pesan det pada pada pas dan pkr, korang letak la calon yang ada fight sikit, kalau setakat lembu macam mat sabu dan zahid ibrahim korang letak sebagai calon baik ko bagi umno/bn menang free je, tak fight langsung.

PRK HULU SELANGOR...



25 March 2010

YBK Saman Khalid Gagap RM. 73,370,089.50





Dek kerana terlalu gilakan kuasa dan sifat buruk khalid yang nak makan harta anak yatim dan fakir miskin, khalid gagap menerima pembalasannya hari ini, Yayasan Basmi Kemiskinan (YBK) hari ini memfailkan saman keatas kerajaan negeri dan instrumentnya berikutan sabotaj kerajaan negeri terhadap projek ybk melalui anak syarikatnya permodalan ybk sdn bhd untuk membangunkan tanah mereka di serendah untuk dijadikan kampus uitm.


Mati la ko khalid gagap, lepas satu-satu bala datang timpa kepala kau, hari tu kau kena saman dengan bank islam, kali kau kena saman dengan ybk, tu lah akibatnya kalau terlalu tamak. sekarang kau jawab la khalid oii....

Rakyat di hulu selangor marah kerana khalid gagap sabotaj projek uitm tu, sekali gus kau sabotaj ekonomi penduduk di situ, kau sekat duit belanja bebudak anak yatim, kau tekan ybk supaya ikut telunjuk kau dan geng-geng kau, mati la kau khalid gagap,gadai bulu kau pun belum tentu kerajaan kau mampu bayar...

Inilah pembalasan orang yang tamak makan harta anak yatim...

24 March 2010

Penyerahan Nota Bantahan Ke Kedutaan Sweden Esok


PERKASA SERTA UMAT ISLAM AKAN MENYERAHKAN NOTA BANTAHAN DAN KECAMAN ATAS ISU PELUKIS KARTUN LARS VILKS SERTA MEDIA SWEDEN KERANA PERBUATAN BIADAP MEREKA MENGHINA NABI MUHAMMAD SAW.

Sila berkumpul di kedutaan Sweden di Tingkat 8, Plaza OSK, Jalan Ampang Kuala Lumpur, pada 25 Mac 2010, jam 11 Pagi.

Semua umat islam tidak kira apa fahaman politik WAJIB hadir memberi sokongan.

Jangan Lupa Malam Ini...


Majlis Perasmian PERKASA DAERAH PETALING oleh YB' Dato Ibrahim Ali dan
Majlis Wacana Ilmu bertajuk 'MEMPERKASA HAK DAN KEISTIMEWAAN MELAYU' oleh Datuk Dr. Ramlah Adam. malam ini bertempat Dewan Sri Budiman UITM Shah Alam Selangor, jam 8 malam.

sesiapa yang merasakan diri dia tu beragama Islam dan berbangsa melayu, anda di jemput hadir.

Antara Awang Selamat, AdukaTaruna Dan Nik Ajis, Siapa Lebih Biadap.

Tergelak bila terbaca dalam laman web racist malaysia kini (klik sini) adanya berberapa ekor cicak kobeng yang kononnya nak membawa usul mengecam tindakan Kumpulan Utusan dan penulis kolumnya Awang Selamat (klik sini) kerana didakwa “biadap” terhadap institusi raja di negeri itu. cicak-cicak kobeng dalam kerajaan pakatan sial selangor sebenarnya buta tuli, tak baca tulisan awang selamat sampai habis cuma dengar cakap orang kemudian menggelupur nak bawa ke sidang dun. takpe biarkan lah cicak-cicak kobeng tu buat apa yang dia suka, pasal rakyat selangor dah tahu mana intan, mana kaca, itu sebab saifuddin nasution terpaksa menipu kata ahli parlimen hulu selangor kononnya mengambil cuti sakit, (klik sini) apa barang cuti sakit kalau dah pakai life support. makanya anwar sampai la ni tak berani nak umum kerusi hulu selangor tu dah boleh di kosongkan.

Apa yang awang selamat tulis tu tidak ada salahnya pun, lebih teruk penghinaan seorang blogger pas yang bernama adukataruna buat, terang-terang dia hina almarhum sultan iskandar yang baru berberapa jam mangkat dengan kata nista, awang selamat tak kutuk tuanku pun hatta tak keluar pun bahasa kesat, adukataruna bukan kutuk je guna bahasa kesat malah menghina institusi kesultanan johor dan mamat ni bukan setakat dengan sultan je dia biadap dengan ALLAH pun dia kurang ajar, minta doa main pakai ayat lu gua je, tak caya korang boleh cek blog dia, (klik sini)pada det ini lah hasil tarbiyah pas.Ada sorang lagi yang cukup pandai biadap pada sultan, dia ialah nik ajis, elok-elok badan segar bugar, tup-tup bila nak dengar sultan kelantan nak balik dan-dan buat-buat sakit perut, sanggup tak menghadap tuanku, kerana apa? pasal dia cukup berbulu dengan dengan sultan kelantan, korang paham-paham sendiri la kenapa si tua kutuk tu cukup berbulu dengan sultannya, ini orang kelantan sendiri sahkan, baru-baru ni dia berkomplot pula dengan seorang bekas pegawai istana, buat surat kononnya tuanku menitahkan sambutan hari keputeraannya di batalkan, nampak tak jahat dan biadapnya perangai tua kutuk tu... itu pun kira nasib baik la rombakan exco kerajaan negeri tak jadi, kalau tidak tak tau la apa yang akan terjadi.

Baca artikel awang selamat kemudian bandingkan dengan tulisan blogger pas yang bernama adukataruna dan cuba cari semula kronologi peristiwa nik ajis berlaga angin dengan sultan kelantan, siapa lebih biadap...

23 March 2010

Dialah Lidah Puak Kafir Guna Kalimah ALLAH

Pas melalui hadi awang sekali lagi menjadi lidah dan suara puak kafir yang berjuang untuk menjahanamkan islam di malaysia, semalam dalam sidang parlimen, hadi mengiakan apa yang khalid gereja perjuangkan 'Islam tidak melarang orang bukan Islam menggunakan kalimah (ALLAH)berkenaan' kata hadi.

Bertapa bodah dan bebalnya hadi dan puak-puak kafir dalam pas bila mengeluarkan kenyataan, tidak perlu kita mengulas panjang tentang isu kalimah ALLAH ini, cukup sekadar kita mengambil pandangan dari dua orang ulama tersohor yang mana kedua-dua mereka ini orang kuat pas sendiri yang terang-terang menentang penggunaan kalimah ALLAH itu, kita tolak fatwa yang dikeluarkan oleh yusuf qaradawi, kerana yusuf qaradawi bukan rakyat malaysia, jadi dia bukan tahu tentang hal-hal dalaman malaysia.

Fahamnya kita ialah fatwa ada dua jenis, satu fatwa untuk umum dan satu lagi fatwa tempatan, contoh fatwa umum, fatwa wanita berkerja, fatwa maulud nabi, fatwa berbuka puasa atas kapal terbang dan banyak lagi fatwa yang kita boleh sifatkan sebagai general (umum) dan boleh satu dunia islam pakai, tapi dalam soal kalimah ALLAH ini, fatwa yusuf qaradawi langsung tak boleh pakai kerana macam det kata tadi yusuf qaradawi bukan orang malaysia dia duduk kat qatar jadi dia tak paham dan tak tahu peradaban rakyat malaysia, hanya orang tempatan sahaja yang layak untuk keluarkan fatwa ini seperti ulama-ulama besar (bukan jenis ulama macam nik ajis, hadi dan ahmad awang) atau pun majlis fatwa kebangsaan.

Takan benda simple macam ni pun si hadi awang tu bodoh sangat kut? kalau kristian nak sangat kalimah ALLAH di gunakan di dalam gereja, ok... kristian perlu juga membawa sekali kalimah Muhammad masuk kedalam gereja, kerana ALLAH dan Muhammad tak boleh di pisahkan dalam syahadah kita pun ada meyebut ASHHADU ALLA ILAHA ILLALLAH WA ASHHADU ANNA MUHAMMADAR RASULULLAH, so sekarang ni aku cabar pas suruh kristian bawa sekali kalimah Muhammad masuk gereja. kalau nak pakai, pakai semua sekali jangan pakai separuh-separuh, AMACAM PAS ADA BERANI KA???

ulasan datuk haron din mengenai isu kalimah ALLAH disini, sini dan sini dan ulasan ustaz taib azamudden di sini.

22 March 2010

PRK Hulu Selangor. Pas Mula Megintai Peluang.

Sepatutnya sekarang ini sudah berlaku prk di hulu selangor, ahli parlimennya zainal abidin ahmad kini sudah tidak lagi mampu memikul tugas dan amanah yang rakyat berikan kepada dia, takkan orang yang sudah terlantar di hospital berbulan-bulan dan kini menggunakan alat life support masih masih mampu turun ke kawasan dan meninjau masaalah rakyat kut.

Menurut sumber dalaman pkr, anwar masih lagi tidak mahu menamakan siapa pengganti zainal sebagai calon ahli parlimen hulu selangor, perasaan tidak confident anwar bertambah sejak kekalahan memalukan pakatan sial di bagan pinang dan di tambah lagi dengan acara menelanjangkan anwar di parlimen yang berlaku sekarang ini, lagi la dia seriau.

Anwar tahu yang datuk zainal sudah tidak mampu untuk menjadi ahli parlimen, sebagai ketua umum pkr dia sudah boleh meminta datuk zainal megosongkan kerusi itu atau pun dia sendiri boleh menghantar surat kepada speaker memberitahu yang ahli parlimen hulu selangor itu sudah tidak fit untuk jadi ahli parlimen, anwar boleh buat semua tu, tapi apa yang peliknya kenapa dia tak mahu buat.

Pas pula sudah mula mengintai kerusi parlimen hulu selangor, di beritahu kepada det, sudah ada tiga nama di sebut-sebut bakal menjadi calon, menurut sumber, macam mana pun pas tetap juga nak bertanding disitu, kerana parlimen hulu selangor adalah kerusi tradisi mereka, pru 2004 ismail kamus bertanding di situ, kali pertama pkr bertanding di situ pada pru 1999 melalui calon pkr halili ahmad tapi sebelum itu semua calon pembangkang adalah calon pas. maka pas merasakan yang mereka lebih layak megambil semula tempat itu. mungkinkah pkr akan beri laluan kepda pas? det tak nampak yang anwar akan beri laluan pada pas, di saat pkr sekarang ini tengah huru-hara anwar mahu kemenangan di hulu selangor menjadi ubat kepada kesakitan yang pkr terima sekarang ini, jadi adakah pas akan mengalah lagi ???