30 August 2010

Sampai Bila Nak Biarkan Melayu Dan Islam Terus Di Hina Dalam Facebook


Sejak kebelakangan ini facebook yang menghina melayu makin banyak tumbuh segar bak cendawan lepas hujan, secara terang-terang mereka menghina bangsa melayu, mereka gambarkan melayu seperti babi, pengemis malah ada yang langsung tak beradap menghalau melayu keluar dari malaysia, kononnya melayu ni kaum pendatang.

Dah banyak kali dah blogger keluarkan cerita pasal facebook hina bangsa melayu dan agama Islam ni, tapi nampaknya cerita melayu dan Islam dihina ni senyap sesenyapnya, langsung kita tak dengar orang-orang yang menghina di tangkap, mungkinkah skmm, cybersecurity dan kdn tido? atau pun ada satu kuasa lain yang halang mereka ni ambik tindakan terhadap orang yang menghina bangsa melayu. mustahil kalau nak kata mereka tak tahu tentang wujudnya laman facebook menghina bangsa melayu dan Islam, blogger boleh tahu macam mana pulak skmm, cybersecurity dan kdn tak tahu.

Tak tahu la sampai bila bangsa melayu dan agama Islam terus dihina dan menjadi bahan kutukan dalam laman siber. kadang-kadang aku rasa malaysia ni macam di perintah oleh kerajaan bukan melayu pulak. entah la aku pun dah tak paham....

Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Yang Ke 53..

Sekali Lagi Kerajaan Selangor Sabotaj Projek Rakyat.

Kenyataan datuk seri noh omar mengenai projek pembangunan pertanian bersepadu (IADA) barat laut selangor.

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Noh Omar menyuarakan rasa kesal dengan sikap kerajaan negeri Selangor yang dianggapnya gagal melihat kepentingan rakyat dalam projek menaik taraf terusan feeder dan projek kolam takungan air di kawasan Barat Laut Selangor.

Beliau berkata kerajaan negeri sepatutnya bekerjasama dengan Kerajaan Persekutuan yang membawa masuk pelbagai projek ke Selangor, dengan menyediakan tapak untuk pelaksanaan projek-projek berkenaan."Sebaliknya 15 jentera bagi menjalankan projek di barat laut Selangor baru-baru ini disita, dan kontraktor terpaksa bayar denda RM150,000 untuk mendapatkan kembali jentera mereka," katanya. menurutnya pelaksana projek itu Projek Pembangunan Pertanian Bersepadu (IADA) Barat Laut turut diminta membayar gantirugi RM650,000 kerana dikatakan menebang pokok-pokok di kawasan Hutan Simpan Raja Musa dan Sungai Karang tanpa kebenaran.


Selain itu beliau berkata kementerian perlu membayar sejumlah RM200,000 setahun untuk mendapatkan permit bagi melakukan kerja-kerja pembangunan kolam takungan air dan menaiktaraf terusan itu. Noh berkata pihaknya akan memastikan projek itu terus dilaksanakan, dan menurutnya pihak IADA sebelum ini pernah berhubung dengan agensi kerajaan negeri untuk mendapatkan permit, tetapi mereka tidak mendapat sebarang jawapan.

"Pembangunan terpaksa dijalankan kerana segala peruntukan kementerian untuk pembangunan pertanian di Selangor perlu diselesaikan sebelum Oktober ini jika tidak lebihan wang daripada projek yang tidak dapat disiapkan itu terpaksa diserahkan kembali kepada perbendaharaan, katanya.

Bernama.

Kenapa Tidak Doakan Sekali Kepada Orang-orang Kafir Yang Kaya-Raya.

Satu artikel terbaik dan jawapan kepada mereka yang menghalalkan doa untuk orang kafir semasa khutbah jumaat.

Siapa yang belum baca artikel ni, silalah baca.

klik sini

28 August 2010

Lepas Serdang, PAS Lacurkan Masjid Di Selayang


Lagi kafir harbi yang hari-hari makan babi masuk masjid, kali ini pencemaran itu berlaku di selayang pulak, dek kerana kebulur sangat nakkan peruntukan dan duit raya, pas selayang dan ajk masjid sanggup membawa masuk kafir harbi dari pkr masuk kedalam masjid sehingga ke saf hadapan.

Ahli parlimen selayang dari pkr william leong dengan bangganya mengikuti jejak mp serdang dari dap dan adun seri andalas dari pkr masuk kedalam masjid. sudah tiada lagi kesucian rumah ALLAH, mana sahaja kafir harbi nak masuk pas akan benarkan demi politik dan kemaruk kuasa.

Kenapa majlis itu tak di buat di kaki lima masjid atau di tempat lain? kenapa mesti kafir harbi tu masuk sampai ke saf pertama tempat kita menghadap ALLAH?

Sultan Selangor murka, arah MAIS ambil alih surau (klik sini)

Gambar keratan akhbar di ambil dari sinar harian bertarikh 27/08/2010. ketika itu william leong sedang menyampaikan bantuan kepada dua puluh tujuh masjid yang terpilih di parlimen selayang.

26 August 2010

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

Paderi melayu baru tiba dari singapura, sekarang paderi kristian dikatakan sedang aktif di seremban, di anggarkan 1900 orang paderi melayu baru tiba dari singapura dan mereka sekarang sedang aktif dalam usaha untuk memurtadkan orang Islam di malaysia.

Modius operandi mereka menggunakan air sihir/suci (holly water) jadi berhati-hatilah dengan air mineral yang di beli dan yang di beri oleh orang. antara jenama air mineral yang di kenal pasti ialah:

1. AL-BARAMKAH.
2. AL-MANSORI.
3. AL-BISTARIA.

Jadi berhati-hatilah dengan air mineral yang diberikan percuma dan yang dijual murah, di percayai air itu telah dicampur dengan holly water, semoga artikel aku ni dapatlah menyelamatkan umat Islam dari menjadi murtad. hanya setakat ini sahaja yang aku tau.

Kalau sesiapa ada maklumat detail mengenai pergerakan paderi kristian ini, boleh emailkan pada aku atau tinggalkan komen di blog ini.

Sebarkan Kepada Seluruh Umat Islam...

Mohon Penjelasan SKMM Dan KDN, Kenapa Boleh Jadi Macam Ni


Ini perkara yang berlaku, aku dah cuba dan ianya betul-betul berlaku, sekiranya kita google dengan menulis 'najib berbuka puasa di surau puchong' maka akan keluarlah suggestion "did you mean: anjing buka puasa di surau puchong" macam mana boleh jadi macam ni?

Aku mintak penjelasan dari cerdik pandai dalam ilmu web site, kalau dapat skmm atau kdn jelaskan lebih baik, perkara ini tidak boleh dibiarkan, ia memalukan nama perdana menteri kita. dengan keluarnya suggestion bodoh dari google ni maka bersorak sakan lah pembangkang.

Benda ini aku jumpa dalam facebook zunar dan ianya di tag kedalam facebook aku.

25 August 2010

Sekali Lagi PAS Lacurkan Masjid Di Selangor.


Yaa... sekali lagi kafir harbi yang hari-hari makan babi masuk kedalam masjid sehingga ke saf pertama orang islam bersembahyang, kalau dulu adun seri andalas xavier jayakumar masuk kedalam masjid lipat kajang di klang untuk memberi tazkirahnya tapi kali ini seorang amoi kafir harbi dari parti dap yang juga ahli parlimen serdang pula masuk untuk menyampaikan cek. tak boleh ke jawatankuasa surau buat penyerahan cek tu di luar dari dewan sembahyang, kenapa mesti masuk sampai ke saf pertama?

Bergitu kebulurnya jawatankuasa surau al-huda kajang dengan sumbangan amoi kafir harbi ni sehingga mereka sanggup membawa masuk orang kafir kedalam dewan masjid tempat kita bersembahyang... cilaka sungguh puak-puak pas ni, kerana politik, mereka sanggup menghina kesucian rumah ALLAH.

Gambar ini di ambil ketika Teoh Nie Ching (Ahli Parlimen DAP Serdang) telah memberi tazkirah di Surau Al Huda, Kajang pada jam 9.33 mlm, 22 Ogos 2010.

Lim Guan Eng. Wa Punya Hati Manyak Susah. Temubual Seorang Penjilat Dengan Orang Yang Di Jilatnya

Berikut adalah perbualan seorang wartawan detik daily bersama lim guan eng.

“YAB jangan bimbang. Isu bazar Ramadhan di Komtar telah membuktikan Umno ini melampau dan sudah ‘over kill’. Sekarang, bila Umno serang you, orang akan fikir dua kali benarkah apa yang mereka kata itu,” kata saya kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

Ketika itu, kami berbual sambil menunggu masuk waktu berbuka dalam majlis yang dianjurkan beliau di Khadijah Kitchen, Petaling Jaya Khamis lepas.

“Tapi Zul, hari-hari mereka serang saya. Mana boleh tahan,” balas Lim Guan Eng menceritakan masalah yang dihadapi beliau sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang. Pelbagai perkara baik yang dibuat oleh beliau di sana, namun semua itu tenggelam apabila media yang dikuasai Umno terus mempolitikkan apa sahaja yang berlaku di Pulau Pinang.

Ketika kami sedang makan dan kebetulan sekali lagi saya duduk semeja dengan beliau, Lim Guan Eng berkata kepada saya, “Tengok ini Zul...tadi you kata ok, sekarang datang lagi serangan nih,” sambil memberikan Blackberry beliau kepada saya.

Ia memaparkan berita dari Bernama iaitu kenyataan Menteri Pertahanan yang juga Pengerusi Umno Pulau Pinang, Datuk Seri Zahid Hamidi yang mempertikaikan Lim Guan Eng kerana kononnya mengarahkan nama beliau dimasukkan dalam Khutbah Jumaat menggantikan nama Yang Dipertuan Agung.

“Macam mana saya mahu tahan kalau hari-hari kena,” kata beliau melahirkan rasa geramnya terhadap media dan Umno.

“Saya tidak tahu menahu isu ini. Tidak ada sebarang arahan atau saya bincangkan hal ini. Saya telah arahkan Malik (Exco agama Pulau Pinang) untuk siasat dan berjanji kalau ada pegawai saya yang salah, saya akan bertindak segera,” kata Lim Guan Eng sedih.
Ini membuat saya rasa terkedu. Apa sudah jadi sebenarnya. Namun saya penuh keyakinan, mesti ada yang tidak kena dalam berita ini.

Balik ke pejabat keesokan harinya, saya menerima email satu laporan yang dibuat dalam KMU.net iaitu laman Umno yang terlebih dahulu menyerang isu itu. Lalu saya fahamlah, inilah sebenarnya sumber kenyataan Zahid itu iaitu peristiwa sebuah masjid di Pulau Pinang yang khatibnya berkhutbah dengan menyebut nama Lim Guan Eng dalam khutbah itu.

Menurut laporan Utusan Malaysia semalam (23 Ogos), seorang khatib, Ustaz Zakaria Ahmad, mengaku menyebut nama Lim Guan Eng dalam khutbahnya namun ia telah diambil dalam konteks yang salah oleh Umno dan media mereka.

“Laporan mengatakan saya mendoakan keselamatan Lim Guan Eng adalah fitnah kerana saya tidak melakukannya. Saya hanya doakan supaya dia (Guan Eng) diberi hidayah oleh Allah untuk memeluk Islam, itu sahaja,” kata Zakaria sebagaimana yang dilaporkan Utusan.
Inilah isu sebenarnya. Isunya bukan nama Lim Guan Eng digunakan untuk menggantikan nama Yang Dipertuan Agung tetapi khatib telah berdoa agar Ketua Menteri Pulau Pinang yang juga Setiausaha Agung DAP itu masuk Islam.

Salahkah berdoa agar orang bukan Islam masuk Islam? Bagi saya bukan setakat boleh tetapi diminta umat Islam berdoa agar mereka menyertai Islam. Tambahan pula dengan pengaruh yang ada padanya ia akan memberikan kelebihan kepada Islam.

Inilah yang pernah dibuat oleh Nabi Muhamad saw di awal Islam dahulu. Baginda berdoa agar diberikan hidayah agar salah seorang dari pembesar Quraish ketika itu iaitu dua Omar memeluk Islam. Dan doa Baginda dimakbulkan apabila Omar Al Khattab memeluk Islam dan menjadi pemimpin Islam. Omar kemudiannya menjadi khalifah Islam yang kedua.

Sudah tentu Ustaz Zakaria yang dilaporkan Utusan belajar di Universiti Al Azhar mengetahui kesah ini. Lagipun Ustaz Zakaria bukan calang-calang orang. Abang beliau adalah Mufti Pulau Pinang. Adik beliau adalah Ketua Penerangan PAS. Sepupu beliau adalah Menteri Besar Perak sekarang, Datuk Seri Zambry Abdul Kadir.

Ulasan ustaz zakaria mengenai doa untuk guan eng:

"Bagi saya, berdoa (untuk orang bukan Islam) itu tidak salah cuma cara berdoa dan tempat (ketika khutbah Jumaat) itu yang dikatakan menjadi kesalahan. InsyaAllah..lepas ini saya tidak akan mendoakan lagi (khutbah Jumaat) kalau hendak mendoakan pun di tempat lain," - pengakuan bersalah dari ustaz Zakaria, PAS


Takkan seorang imam dan khatib tidak boleh mengikut apa yang dibuat oleh Nabi ketika berkhutbah. Inilah sebenarnya masalah Umno. Mereka hanya bersentimen tetapi bukan dengan ilmu.

Di Shah Alam, untuk menunjukkan mereka jaguh pejuang agama Islam, mereka mengarakkan kepala lembu dengan tujuan untuk menghina agama Hindu dalam isu pembinaan kuil di sana. Padahal Islam melarang mana-mana penganutnya menghina tuhan-tuhan agama lain kerana tidak mahu mereka menghina tuhan umat Islam iaitu Allah.

Sebelum ini di Pulau Pinang, mereka mendakwa kerajaan Lim Guan Eng tidak memberikan kebenaran kepada umat Islam berniaga di bazaar Ramadhan di Komtar kononnya untuk menyekat orang Melayu berniaga. Sentimen agama iaitu Ramadhan dimainkan untuk menanam bibit benci umat Islam kepada kerajaan negeri.

Padahal cerita sebenarnya adalah ketua peniaga itu tidak membuat bayaran kepada PDC yang menguruskan Komtar untuk menyewa tapak itu selepas menerima bayaran dari peniaga sendiri. Yang jadi mangsa tetap Lim Guan Eng.

Sebelum ini, akhbar dan media Umno juga yang memainkan sentiment kerajaan negeri Pulau Pinang menyekat peniaga Melayu apabila merobohkan sebuah kedai orang Melayu yang dibina di atas pokok.

“Kedai itu dirobohkan oleh pihak berkuasa tempatan bukan kerana dia milik Melayu tetapi dia tidak selamat...ia dibina di atas pokok. Kalau kedai Cina pun kita akan robohkan,” kata Lim Guan Eng kepada penulis sebelum ini.

Sebagaimana kata Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali, Umno sejak kebelakangan ini memang suka sangat memainkan isu dari perspektif perkauman. Persoalannya apakah motif mereka?

Bagi saya, kalau kita boleh teka, motifnya adalah berusaha mengekalkan kuasa. Umno sedar, orang bukan Melayu tidak lagi akan bersama dengan Umno dan BN. Mereka kini mengharapkan Melayu semata-mata untuk mempertahankan kerajaan BN itu. Untuk itu, segala usaha perlu dibuat untuk memastikan semaksima mungkin peratusan Melayu menyokong mereka.

Persoalaannya, wajarkah Melayu yang beragama Islam ini terus diperbodohkan Umno dengan isu yang bukan-bukan dan bodoh ini. Adakah Melayu pula sanggup terus diperbodohkan Umno dengan isu yang bukan-bukan ini. Tepuk dada tanya iman.

Admin ~ Petikan dari artikel di Detikdaily.net

Zaki Zahid Dan Pemuda UMNO Macam Pondan Lorong Hj Taib


Artikel asal bertajuk: Pemuda UMNO Pondan, Samy Vellu Lebih Berani.

Sebagai seorang ahli Pemuda Umno saya merasa amat malu bila melihat cara Pemuda Umno membuat bantahan di Kedutaan Indonesia hari ini.

Orang pijak bendera kita dan baling najis ke kedutaan kita, tetapi pemuda kita pergi bawa kertas dan hulur di pagar sahaja.

Pondan, Pemuda Umno memang pondan. Kurang-kurangnya bakarlah sekeping bendera Indonesia di depan kedutaannya.

Sewaktu kemuncak konfrontasi Malaysia-Indonesia, sekumpulan anak muda pada 17 September 1963 telah pergi ke bangunan Kedutaan Indonesia di Jalan Ampang dan menurunkan simbol Pancasila negara Indonesia lalu menggantikannya dengan bendera Malaysia.

Siapakah anak muda yang berani itu ? mereka ialah Samy Vellu dan Khalid Yunus.

Gambar diatas menunjukkan Samy Vellu dan Khalid Yunus berjaya 'menawan' Kedutaan Indonesia di Jalan Ampang KL.

Tetapi hari ini jangan kata nak turunkan bendera Indonesia, nak bakar sekeping bendera pun Zaki Zahid tak berani.

Sekarang terbukti sudahlah yang Samy Vellu lebih sayangkan negara ini berbanding dengan Pemuda Umno yang ada pada hari ini.

Keberanian dan semangat cintakan negara mu tetap ku kenang wahai Datuk Seri Samy Vellu dan Datuk Khalid Yunus.

sumber: rbf

24 August 2010

Lepas Karpal, Nik Nazmi Pula Sanggah Hudud PAS.


Pas semakin huru-hara, dalam pakatan sendiri pun tidak bersetuju pas melaksanakan hukum hudud ala pas tu, baru-baru ni pas hampir terkencing bila mana karpal singh yang juga peguam utama anwar ibrahim membantah dilaksanakan hukum hudud ala pas, tetapi untuk cover lelehan kencingnya tu nik ajis mengatakan itu hanya pandangan karpal singh, huu...huu...huu...

Benarkah itu pandangan peribadi karpal? jawapannya tidak, itu adalah pandangan seluruh kepimpinan dap (klik sini)yang menjadi sekutu pas dalam pakatan haram, tapi untuk cover malu, nik ajis kata itu pandangan peribadi karpal, dalam laman web lim kit siang satu ketika dulu ada mengeluarkan kenyataan husam musa, husam mengatakan yang hudud ala pas bukan agenda utama pakatan (klik sini) sekali gus ia juga bukan agenda pas, kalau dap tak setuju dengan hukum ala pas siapa yang akan bersetuju dengan pas untuk melaksanakan hukum pas itu? pkr?

Agenda untuk melaksanakan hudud ala pas itu juga tidak disenangi oleh pkr, terbaru bekas setiausaha politik menteri besar selangor dan juga pengarah komunikasi pkr nik nazmi juga senada dengan kepimpinan dap, kata nik nazmi "hudud tidak sesuai dilaksanakan" jelas pas sekarang terkontang kanting dalam memperjuangkan hudud ala pas itu, apa yang peliknya sudah 20 tahun pas memerintah kelantan kenapa hukum hudud ala pas masih belum dilaksanakan di sana, bila kita tanya pas kenapa tak buat hudud dikelantan, maka kita akan mendapat jawapan berbakul-bakul menyalahkan kerajaan umno/bn.

Sebenarnya kalau pas nak buat hudud di kelantan, pas dah boleh buat lama dah, tapi pas menggunakan hudud itu sebagai modal politik mereka, kalau betul mereka boleh buat hudud di kelantan dan kedah tapi kenapa pas tak buat.

PAS Terkedu, Rupanya Khutbah Itu Benar....


Nik ajis sampai la ni tak berani berikan komennya mengenai isu khutbah jumaat yang mendoakan lim guan eng, cari lah di mana pun, kita tak akan jumpa komen nik ajis tu, hanya yang berani komen hanyalah balaci-balaci seperti mujahid yusuf (klik sini)dan berberapa orang balaci lain.

Bila dah tersepit, mereka mulalah meletakan kesalahan tu pada umno, sedangkan yang membaca khutbah itu adalah khatib yang menjadi ahli pas dan di masjid yang dikuasai oleh pas. apa yang lebih seronoknya tu, anwar juga turut menyalahkan umno kononnya ini itu semua fitnah terbaru umno (klik sini) atau mungkin anwar merasa jaki kerana yang di sebut oleh khatib itu bukan namanya.

Kalau kita baca dalam facebook balaci-balaci pakatan, kita boleh tengok macam mana mereka bergitu beria-ia menghalalkan doa untuk guan eng tu, pada aku mungkin mamat tu tak pernah sembahyang jumaat atau dia tak tahu hukum hakam dan rukun khutbah, pada aku mamat tu menang bahalul sama lah jugak macam pemimpin dia yang bersetuju dengan khutbah doakan guan eng....

Rukun-rukun khutbah:

1. Puji-pujian kepada Allah Subhanahu wa Taala.
2. Selawat ke atas Nabi Sallallahu alaihi wasallam.
3. Berpesan supaya bertaqwa....
4. Membaca ayat dari Al-Quran pada salah satu dari kedua-dua khutbah.
5. Doa kepada orang-orang mu'min pada khutbah kedua.

Jelas lah bertapa jahilnya orang-orang pas yang mendoakan guan eng tu, dalam rukun khutbah yang kelima jelas di tulis mendoakan kepada orang-orang mukmin, adakah guan eng termasuk dalam golongan orang mukmin?

23 August 2010

Pandangan Khairy: Namewee Budak Baik, Pengetua Tu Racis

Ini juga racis

Bila cikgu melayu marah anak muridnya yang berbangsa cina, pemuda bn yang diketuai oleh khairy jamaluddin kata cikgu tu racis dan minta pihak kementerian mengambil tindakan keras terhadap cikgu tu, tapi bila anak cina yang bernama namewee ni memaki hamun pekerja tnb yang berbangsa melayu dan kemudian mengaibkan mereka dengan memasukan klip video maki hamun itu kedalam youtube yang ditonton oleh ribuan manusia diseluruh dunia, kenapa kj diam? adakah kerana namewee kawan baiknya? kenapa kj beria-ia benar meminta guru yang marah kepada anak muridnya kerana melanggar disiplin sekolah di ambil tindakan keras, ohh aku lupe, kalau tak silap aku kj tak pernah bersekolah di malaysia, jadi dia tak tau tentang disiplin dan undang-undang sekolah di malaysia.

Korang saksikan lah sendiri macam mana buruknya perangai kawan kj yang memaki hamun pegawai tnb dalam klip video bawah ni... yang mana semua pekerja tnb tu berbangsa melayu.



Kawan kj tu langsung tak tau apa pasal elektrikal, dia mempertikaikan kenapa rumah dia tak ada elektrik tetapi pejabat tnb ada elektrik, dia tak paham apa maksud breakdown dan apa itu shutdown, mungkin lebih elok dia belajar bahasa Inggeris dengan kj pasal kj kan lulusan oxford.

Perbuatan namewee mengeluarkan video itu di youtube memalukan tnb dan negara malaysia, kalau orang luar tengok sudah tentu mereka akan kata tnb haprak, so tnb tunggu apa lagi saman la anak cina tu.. di sebapkan kawan kj inilah, kebanyakan staff tnb sekarang menjauhi umno, kerana mereka berpendapat kerajaan langsung tak mahu ambil tindakan terhadap orang yang memalukan mereka, apa korang ingat diaorang tu tak terasa ke dengan perangai bodoh kawan kj tu...

Bodoh betul kawan kj yang bernama namewee....



20 August 2010

Pengetua Racis: Pemuda BN Pun Sama Macam DAP

Pelik dah sekarang ni, bila kaum pendatang pertikaikan macam-macam tentang hak orang melayu, ada yang menyokong mereka dengan mengatakan itu kebebasan bersuara. tapi bila orang melayu pertikaikan tentang perangai yang tak sedar diuntung kaum pendatang, mereka akan kata melayu racis, melayu bersikap perkauman.

Samalah juga dengan pemuda bn yang diketua oleh khairy jamaluddin, semalam pemuda bn meminta pengetua sekolah menengah kebangsaan abdul rahman putra di kulai johor di kenakan tindakan keras kerana kononnya pengetua itu menghamburkan kenyataan keras berbau perkauman, apa yang pengetua tu katakan? kata pengetua itu kepada sekumpulan pelajar cina yang tidak mahu mengikut disiplin dan tak puas hati dengan undang-undang sekolah supaya menukar ke sekolah cina lain atau pulang ke beijing. pada aku apa salahnya pengetua tu? betul la dia cakap, kalau tak mau ikut peraturan sekolah itu pergi la belajar di sekolah lain, kalau tak mau ikut peraturan sekolah yang kerajaan malaysia buat, buat apa nak bersekolah di sini pergi la sekolah di china.


Ini perkara kecik, dulu pun kerap berlaku di sekolah-sekolah terutama di sekolah mubaligh, sampai ada sebuah sekolah mubaligh di klang yang mana cikgunya memaki seorang pelajar melayu kerana kantoi rokok dalam bag, dihadapan ratusan pelajar melayu dan bukan melayu dengan mengatakan "don't be stupid like malay" ayat tu masih lagi terngiang-ngiang di telinga aku dan kawan-kawan aku sampai la sekarang ni, kalau nak ikutkan hati mau je aku bagi penampar bugis kat cikgu cina tu, tapi di sebapkan kita nak belajar, kita kena terima dan jadikan ayat tu sebagai pembakar semangat, last-last sekali semasa perhimpunan dia balik puji budak-budak melayu sampai berjela-jela kerana score dalam mata pelajaran metematik dan bahasa inggeris.

Jadi kalau pemuda bn minta pengetua sekolah tu diambil tindakan keras baik korang suruh pm ambil tindakan keatas pornstar chua soi lek lagi bagus, dah la kurang ajar, tak hormat perlembagaan, kemudian dia belasah naib dan timbalan presiden umno pulak, apa itu tak racis ke? macam mana dengan cina-cina yang kerap kali maki melayu dalam facebook dan twitter contoh macam kawan baik khairy namewee tu? kenapa pemuda bn tak mahu ambil tindakan? apa tak ade toloq ke pemuda bn, dengan melayu kau berani tapi dengan bangsa pendatang habis kecut semua teloq. pirahhh....

Lepas Wan Azizah, Giliran Sam Ketot Pula Kantoikan Anwar.

Pening kepala anwar di kerjakan oleh wan azizah, kini kepala anwar bertambah pening dibuatnya oleh sam ketot, petang semalam sam ketot and the gang pi buat laporan kat bahagian penguatkuasaan JAWI berhubung satu tulisan dalam twitter ezam, dalam twitter ezam tu di tulis "azizah lindungi anwar sebagai isteri ok, tp xboleh subahat biar anwar fitnah yg lain utk tutup kesalahan sendiri sbb azizah tahu hal sebenar" mampos la anwar kali ini, apa yang dia nak pusing lagi kalau buatnya JAWI panggil wan azizah untuk jelaskan apa maksud ezam yang "azizah tahu hal sebenar".

Dan ezam juga menulis dalam twitternye "sy juga telah melihat bertapa jijiknya, kerana kuasa politik seorang isteri sanggup biarkan suaminya fitnah org untuk tutup perangai kejinya yang meliwat". pastinya dengan laporan sam ketot tu, anwar tak tidur malam, bila-bila masa sahaja JAWI boleh panggil wan azizah, ezam atau mungkin anwar untuk bersumpah, masa tu segala-galanya akan terbarai di pejabat JAWI.

Tapi apa yang aku pelik, kenapa tiba-tiba pulak sam ketot beria-ia nak pertahankan bossnya tu? sedang kan kes liwat ni dah bertahun tapi sam ketot buat bodoh je, ni pulak dia yang beria-ia buat laporan kat JAWI, apa sam ketot dah kaw-tim dengan wan azizah nak telanjangkan anwar ke? atau pun dendam sam ketot pada anwar masih belum padam lagi kut, ye la anwar tak letak dia jadi calon parlimen hulu selangor ari tu.

Apa pun aku yakin, sam ketot mesti kena maki kaw-kaw punya dengan anwar, kerana tindakan sam ketot bisa mengkantoikan anwar sedikit masa lagi. harap JAWI percepatkan memanggil ezam dan wan azizah untuk di ambil keterangan dan kalau boleh buat sumpah muhabalah....

19 August 2010

Alhamdulilah...Shah Alam Terselamat Dari Jadi Pusat Kristian.


Alhamdulilah syukur, perkara yang aku risaukan sangat ni akhirnya di batalkan, hari tu aku buat satu posting bertajuk 'Bandar Shah Alam Jadi Pusat Kristian' (klik sini)yang mana satu kumpulan gereja yang dikenali sebagai gereja grace kebaktian bm shah alam nak buat eventnya di shah alam yang mana bandarnya di huni lebih 70% umat Islam, apa yang peliknya kenapa event tu nak di buat di kawasan yang ramai orang Islam?

Syukur artikel aku di sambut oleh PERKASA daerah petaling, pada 16 ogos 2010, PERKASA daerah petaling telah menghantar satu memo bantahan kepada pengerusi MAIS dan pengurusan sacc tempat dimana berlangsungnya event kristian itu, (klik sini) dan PERKASA juga ada membuat laporan polis berhubung satu artikel yang di siarkan dalam laman web gereja grace itu yang bertajuk 'kenapa kami berada di shah alam' tulisan pastor joseph marcose, tapi malangnya artikel itu telah ghaib dari laman web itu.

Dan semalam aku terbaca dalam laman web malaysian insider (klik sini) yang pengerusi siera management sdn. bhd., syarikat yang menguruskan sacc, datuk muhammad adan telah mengesahkan yang event anjuran gereja grace itu telah dibatalkan.

Aku nak ucapkan terima kasih kepada PERKASA daerah petaling kerana aku yakin dengan usaha merekalah event itu di batalkan. Terima Kasih PERKASA.

Wan Azizah Akan Telanjangkan Anwar....???

Anwar menggelabah bila wan azizah kata dia akan saman ezam, 'alamak kantoi aku' kata anwar, mana ada seorang isteri yang tak tahu perangai suami, itu pasal bila wan azizah menalipon ezam supaya memastikan si rashid tu tiada di dalam rumah kita semua sudah boleh agak yang wan azizah tahu perangai anwar yang gilakan jantan.

Betul ke wan azizah nak saman ezam atau ianya setakat buat gempak je? pandangan aku macam ni, cerita-cerita yang aku dengar dari kawan-kawan dalam pkr, wan azizah cukup berbulu dengan anwar bila dia tahu yang anwar dah main dengan bini azmin ali, shamsidar, ada yang cerita dekat aku sewaktu malam raya tahun 2002 atau 2003 shamsidar dan azmin datang kerumah anwar untuk menghantar kuih dan shamsidar bawak pasu bunga hiasan, wan azizah yang ketika itu duduk di tingkat atas langsung tak mahu turun, bila sahaja shamsidar dan azmin balik, wan azizah terus meluru ke pasu bunga itu lalu menghempaskan ke lantai, maka berderai lah pasu tu...

Ketika saiful bukhari buat laporan polis yang di telah diliwat oleh anwar, berlaku satu pertengkaran hebat di antara anwar, wan azizah dan nurul izah di quality hotel shah alam (klik sini) dan membawa sampai ke pot rehat mereka di tropicana golf resort, menurut cerita wan azizah hampir-hampir meminta cerai dari anwar dan wan azizah mengugut untuk menarik balik surat perletakan jawatannya sebagai ahli parlimen permatang pauh, sebenarnya wan azizah tak bersetuju untuk melepaskan kerusi permatang pauh tu, dia mintak anwar cari seat lain untuk bertanding tetapi anwar nak kan juga kerusi permatang pauh kerana hanya di kerusi itu sahaja anwar yakin dia akan menang.

Berbulunya wan azizah terhadap anwar makin memuncak bila mana anwar di angkat oleh penjilat-penjilatnya sebagai ketua umum pkr, sekali gus megenepikan peranan wan azizah selaku presiden parti, jawatan sahaja presiden tapi kuasa tak ada, jadi kalau dikira dendam wan azizah pada anwar, aku cukup yakin yang besar kemungkinan wan azizah akan menyaman ezam di mahkamah, kerana kalau di mahkamah wan azizah tak boleh nak menipu depan hakim, jadi apa sahaja arahan yang dia berikan pada ezam untuk memastikan rashid tiada dirumah berdua-duaan dengan anwar akan diceritakan secara detail dalam mahkamah, so cerita yang anwar memang kaki main belakang jantan ni akan di ceritakan sendiri oleh isteri anwar ibrahim bukannya orang lain, bila wan azizah cerita macam tu takan kita tak mau percaya kutt...

Hebatnya Anwar, Sampaikan Polis Datang Opisnya Untuk Ambil Keterangan.


Kebiasaannya bila seseorang itu di kehendaki memberi keterangan kepada pihak polis, maka orang itu diminta untuk hadir ke balai polis dan keterangannya akan di ambil, setahu aku itu prosidur biasa pihak polis untuk mengambil keterangan.

Tetapi dalam kes gambar sultan johor ni, agak istimewa sikit, polis sanggup datang ke pejabat pkr di tropicana untuk megambil keterangan daripada anwar, kenapa polis tak arahkan anwar datang ke balai sahaja? apa special nya manusia yang bernama anwar ibrahim ni, kalau tak silap aku ini kali ke-dua polis datang berlutut jumpa anwar di pejabatnya.

Lepas tu, boleh pulak ramai-ramai berlonggok duduk dalam bilik tempat di mana keterangan itu di ambil, gambar dari malaysiakini menunjukan chua jui meng pun turut sama duduk di sebelah anwar ketika keterangan anwar di ambil, boleh ke macam tu? siap duduk dalam bilik ada cermin lagi, senang untuk reporter ambik gambar, setahu aku kalau ada dua orang yang polis nak ambik keterangannya polis akan panggil seorang demi seorang masuk ke bilik bukannya dua-dua sekali dalam satu masa, itu prosidur biasa.

Lepas ni aku sarankan pada korang, kalau polis nak ambil korang punya keterangan korang suruh je la polis tu datang ke rumah atau ke pejabat korang atau kat mana-mana kedai mamak, kalau polis kata tak boleh, korang kata la 'anwar boleh buat, kenapa saya tak boleh'... mane perginya kredibiliti polis?

18 August 2010

Apa Melayu Buat Bila Cina Makin Kurang Ajar ???


Cina sekarang dah berani pertikai hak keistimewaan melayu dan ada yang dah pandai kata malaysia ni bukan milik melayu, kenapa sampai jadi macam tu? jawapannya senang je, kerana ada orang melayu yang tak sayang dan menghina bangsanya sendiri, contoh terbaik anwar ibrahim. manusia yang berketurunan yahudi yang mengaku dirinya melayu kemudian menghentam melayu.

Dulu kita tak pernah dengar cina pertikaikan hak orang melayu, kerana mase tu cina semua melutut mintak nyawa pada orang melayu pasal dulu melayu kuat, sekarang ni kenapa melayu tak kuat lagi? semuanya berpunca dari yahudi yang bernama anwar ibrahim, kerana dia lah melayu berpecah teruk, aku tak kata dulu melayu tak berpecah, dulu pun melayu berpecah juga tapi tak la seteruk ini, sampai sudah ada sekarang ni melayu pertikaikan rajanya sendiri malah ada melayu yang pertikaikan keturunan raja melayu, tak ke giler namanye tu.

Di sebapkan melayu berpecah, makanya cina cuba untuk menguasai negera, semua tahu hampir 70% ekonomi malaysia di pegang oleh cina, logiknya siapa yang pegang ekonomi dia lah orang yang paling berkuasa, maka sebap itu lah cina sekarang ni makin besar kepala, cina tetap cina tak kira dari mazhab dan mana parti politik pun dia tetap cina, walau pun pornstar soi lek tu kata "jangan pertikaikan kesetian mca" tapi kalau dah dap kata cina boleh perintah malaysia dalam pru 13 nanti korang ingat mca dan gerakan masih lagi ke nak sokong umno? jangan harap la... silap-silap dia swing joint pembangkang tubuh kerajaan.

Jadi macam mana sekarang ni kita nak tutup mulut-mulut cina yang kurang ajar ni, nak buat sekali lagi macam 13 mei? berani ke melayu yang ada sekarang ni, kompom melayu dalam pkr dan pas akan menikus duduk di rumah, kerat jari la mereka nak joint, habis apa kita nak buat? tangkap cina-cina kurang ajar tu masuk isa? berani ke menteri dalam negeri? pada aku kalau keadaan dah terlalu genting, istiharkan aje darurat, pm serah kuasa pada YDP Agong, biar tentera ambil alih negara ni, kurang-kurang tentera majoritinya melayu dan hak orang melayu masih lagi terjamin untuk 10-20 tahun lagi.

Sekali Lagi Facebook Di Gunakan Untuk Menghina Islam

Sekali lagi laman facebook digunakan oleh mereka yang berfahaman liberal, atas nama kebebasan mereka sanggup menghina kesucian agama Islam, aku tak pasti sama ada korang dah tengok atau terbaca penghinaan manusia yang bertopengkan syaitan ini di facebook atau mana-mana laman web dan blog, tetapi bila ada seorang sahabat emailkan benda ni pada, aku rasa bertanggung jawab untuk menyebarkannya supaya menjadi pengajaran kepada kita semua jangan sesuka hati mak-bapak je nak hina bulan ramadhan, kalau kau tak puasa dan tak mahu berpuasa itu kau punya pasal, tapi janganlah dihina orang berpuasa dan bulan ramadhan.


Mungkin atas nama kebebasan bersuara seperti yang diperjuangkan oleh sesetengah parti politik mereka menggambil kesempatan untuk menyuarakan rasa tidak puas hati mereka kenapa mereka juga harus berpuasa. bila aku teliti tulisan budak-budak bahalul ni, pada pandangan aku mungkin mereka ni sealiran dengan sham rais, manusia berotak komunis yang di agung-agungkan oleh puak-puak freethinker dan pkr.

Kalau perangai macam ni tak di bendung dari awal, macam mana lah agaknya anak-anak kita 10 tahun akan datang, masih tahukah mereka macam mana nak niat puasa, mampukah pas yang kononnya menjadi juara islam mencegah budak-budak sengal ni dari mempertikaikan agama Islam.

MCA Masih Tidak Memahami Aspirasi Rakyat


1. Isu Dasar Ekonomi Baru (DEB) masih terus diperkatakan dan dijadikan alat politik perkauman biarpun secara umumnya ia bukan masalah kepada sebahagian besar rakyat Malaysia.

2. Kaum bumiputera sebagai penduduk asal dan majoriti di negara ini yang berjumlah hampir 70% penduduk Malaysia hanya menguasai 19% ekuiti perniagaan dalam negara ini. Selebihnya dikuasai oleh bukan bumi dan orang asing. Kaum bukan Bumi menguasai 44%, bukan warganegara sebanyak 30% dan selebihnya ialah syarikat Nominee.

3. Jadi mengapa dipersoalkan sedikit keistimewaan bumiputera sedangkan ia tidak pun menjejaskan kekuatan ekonomi kaum Cina. Bacalah pandangan Tan Sri Liew Kee Sin yang dalam kongres yang sama. Apakah dengan wujudnya dasar pro bumiputera sejak 1970 hingga sekarang orang Cina menjadi semakin miskin atau semakin kaya?

4. Jawapannya adalah dalam pengetahuan umum sama ada secara statistik mahu pun pandangan kasar. Senarai pemilikan hartanah komersial juga menunjukkan kaum Cina menguasai hampir 70%. Justeru permintaan 30% ekuiti Bumi bukanlah sesuatu yang sangat besar sehingga dianggap menekan dan menindas kaum bukan Bumi.

5. Dalam konteks inilah saya melihat pandangan Presiden MCA, Datuk Seri Chua Soi Lek bahawa rakyat mempertikaikan penguasaan Bumiputera dalam penerimaan kontrak kerajaan terutama dalam bidang binaan sebagai tidak rasional dan tidak menemui kehendak rakyat yang sebenar.

6. Perbincangan mengenai kontrak dan tender kerajaan serta industri pembinaan merupakan perbincangan yang tidak memberi faedah besar kepada negara. Bidang pembinaan terutamanya membabitkan kontrak kerajaan merupakan industri yang sedang menguncup (shrinking industries).

7. Kenyataan Dr. Chua mengenai kontraktor kelas F bumiputera juga sangat tidak wajar. Berdasarkan pengalaman sebagai Menteri Besar, saya percaya hampir 90% kontraktor kelas F adalah kontraktor tulen. Bukankah aneh untuk Presiden MCA membicara perkara yang sangat kecil iaitu projek-projek kelas F?

8. Selain itu, sungguhpun kebanyakan kontraktor yang mendapat kontrak kerajaan ialah kaum bumiputera kebanyakan pembekal dan pemborong dikuasai oleh kaum bukan bumi terutamanya kaum Cina. Hampir 1/3 kos projek kerajaan telah pun dikuasai oleh kaum Cina. Jika kaum Cina juga memonopoli kontrak kerajaan bermakna agihan ekonomi yang adil itu sudah tidak berlaku.

9. Kongres Ekonomi Cina sepatutnya mencari jalan bagaimana untuk membesarkan peluang ekonomi terutamanya dalam sektor perkhidmatan (services industry) dan industri pembuatan yang sekarang ini banyak dikuasai oleh syarikat antarabangsa. Alangkah baiknya jika Kongres
Ekonomi Cina turut membincangkan bagaimana mahu membantu kaum bumiputera yang masih tertinggal untuk turut menikmati kemakmuran negara ini terutamanya dalam bidang yang dimonopoli oleh kaum Cina.

10. Sebenarnya apa yang Presiden MCA nyatakan tersebut ialah isu-isu di kalangan ahli perniagaan Cina bukannya suara rakyat banyak. Justeru MCA harus berfikir sama ada ia mahu terus menjadi parti ahli perniagaan Cina semata-mata atau menjadi parti kaum Cina keseluruhannya.

11. Bagi majoriti rakyat di bawah tanpa mengira kaum, isu kos sara hidup, peluang pekerjaan, pendidikan dan pendapatan yang kebih tinggi merupakan agenda utama sekarang ini. Peningkatan harga barang, pengangkutan, dan gas memasak telah meningkatkan kos sara hidup hari ini sedangkan tiada indikator jelas kenaikan gaji terutamanya di sektor swasta. Memandangkan kebanyakan rakyat membeli rumah secara pinjaman, kenaikan kadar pinjaman asas turut menyempitkan lagi poket mereka.

12. Sejak pelaksanaan rasionalisasi subsidi ini rungutan semakin banyak mengenai kenaikan harga barangan keperluan harian termasuk gas untuk memasak. Dan siapakah pemimpin BN yang bercakap secara serius masalah ini?Bagaimanakah Barisan Nasional sebagai parti pemerintah mahu menyelesaikannya?

13. Inilah perkara-perkara asas yang MCA sebagai parti pro perniagaan perlu membantu kerajaan mencari jalan penyelesaian.

14. Datuk Seri Chua Soi Lek merupakan ahli politik yang berpengalaman dan sangat efisyen dalam membawa perubahan kepada Kementerian Kesihatan ketika beliau menjadi Menteri Kesihatan. Sebagai seorang yang pernah dalam bidang perkhidmatan kesihatan kerajaan, saya fikir Dr. Chua seorang Menteri Kesihatan terbaik yang pernah dimiliki oleh negara ini.

15. Justeru saya berharap, sebagai seorang Presiden parti komponen BN, Dr. Chua harus memahami aspirasi rakyat bawah seperti mana beliau melihat Kementerian Kesihatan dari kaca mata rakyat bawahan suatu ketika dahulu.

cetusan Dr. Khir Toyo.

17 August 2010

Pembangkang Buat Perlembagaan Baru Ganti Perlembagaan Persekutuan.

Mengejutkan!!!! Sudah ada ‘perlembagaan baru’ dibuat oleh pihak tertentu bagi menggantikan Perlembagaan Persekutuan yang menjadi teras kemakmuran negara selama ini.

Perkara tersebut didedahkan Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria semasa menjadi panel Wacana Perpaduan Ummah Dalam Kesedaran Penghakisan Hak Orang Melayu di Taman Budaya ...di sini, hari ini. Menurut Harussani, perlembagaan baru itu menyisihkan hak-hak orang Melayu dan juga Islam yang dijamin dalam Perlembagaan sekarang.

”Saya dimaklumkan sekarang sudah ada perlembagaan baru yang dibuat oleh pihak tertentu.

”Kebetulan saya ada memberi satu ceramah di Alor Setar. Ada seseorang datang dan memberikan saya tiga buah buku Perlembagaan yang dikehendaki pihak tertentu,” katanya pada wacana tersebut.

Bagaimanapun Harussani ketika ditemui selepas wacana tersebut enggan mengulas lanjut tentang dakwaannya itu.

Pada wacana itu juga, Harussani berkata, perpecahan di kalangan orang Melayu menyebabkan bangsa itu hilang kewibawaan sehingga kaum lain semakin berani membuat pelbagai tuntutan dan mahu hak keistimewaan orang Melayu dihapuskan.

”Kenapa kita berpecah-belah hanya kerana salah tafsir iaitu melampau dalam berpegang pada syariat Islam.

”Saya menyuruh kita semua bersatu, saya tidak suruh hapuskan parti tetapi saya minta orang Melayu pertahankan Islam dan hak-hak mereka,” katanya yang banyak menerima cemuhan daripada penyokong pembangkang kerana mengajak orang Melayu dan Islam bersatu.

Sementara itu, Hafiz yang merupakan bekas Ketua Pemuda Pas Pulau Pinang bimbang dengan nasib yang menimpa orang Melayu di Pulau Pinang sekarang.

Jelas beliau, begitu banyak gerai perniagaan orang Melayu yang didirikan di atas tanah kerajaan dirobohkan tetapi tindakan sama tidak diambil ke atas peniaga bukan Melayu yang berniaga di atas jalan raya.

”Kerajaan Negeri Pulau Pinang juga tidak membenarkan rumah bernilai RM150,000 ke bawah dibina di tengah bandar. Pulau Pinang kini ke arah menjadi Singapura.

”Jambatan kedua Pulau Pinang yang menjadi kebanggaan kita akan memudahkan pengusiran orang Melayu secara beramai-ramai dari Pulau Pinang,” katanya.

Ketua Penerangan Pergerakan Pemuda UMNO, Reezal Merican pula meminta orang Melayu menentang habis-habisan ‘Abdullah Ibn Saba’ yang memecahbelahkan umat Islam di Malaysia sekarang.

”Dalam setiap tamadun manusia mesti ada pengkhianatan yang menghancurkan perpaduan. Kalau zaman Khalifah Usman dan Ali dulu ada Abdullah Ibn Saba yang melaga-lagakan umat Islam, zaman sekarang pun ada ‘Abdullah Ibn Saba’ yang menyebabkan perpecahan orang Melayu dan Islam di Malaysia,”

Sekiranya benar seperti yang didakwa sudah wujud perlembagaan baru yang direka oleh pihak pembangkang, aku minta segeralah buat laporan polis.

13 August 2010

Bandar Shah Alam Jadi Pusat Kristian....???

Aku tak kisah kalau event ni dibuat di damansara, petaling jaya, subang jaya atau kat kepong, tetapi event ini dibuat di kawasan yang majoriti 80 peratus penduduknya beragama islam, tempatnya pulak di shah alam convention centre (sacc).

Soalnya sekarang ni macam mana pihak pengurusan sacc boleh benarkan satu event agama kristian yang besar boleh dibuat dikawasan yang majoritinya penduduk islam, sudah lah di buat dikawasan melayu, event tu pulak berlansung dalam bulan puasa. ni sape punya idea ni? kenapa event tu tak dibuat di kawasan yang majoriti penduduknya beragama kristian aku tak kisah, macam kalau dia buat kat pj atau kat subang dah memang tempat tu melayu tak ramai, tetapi kenapa di shah alam, berapa ramai sangat penganut agama kristian di shah alam ni sampai event tu kena buat kat shah alam?

Ok mungkin pihak penganjur kata dewan sacc besar, apa kat area pj dan subang jaya tak ada dewan besar ke? kat klang pun ada dewan besar tempat anwar selalu buat ceramah iaitu dewan hokkien, kenapa tak buat kat sana? korang baca betul-betul tulisan dalam poter tu, 'come, experiance and joint us' ayat tu dia mengajak sape? kalau bukan ada agenda tersembunyi buat apa dia pakai ayat macam tu. dalam laman web dia pun dia buat jemputan dalam bahasa melayu, kenapa? untuk mengajak orang melayu menyertai mereka? agaknya mungkin dah ramai kut orang melayu dah murtad kat shah alam ni tu pasal la dia buat event tu kat shah alam, . hasan ali, khalid samad dan yakop sapari kau buat ape? takan tengok je kut...

Entah la, korang nilai kan lah sendiri....

12 August 2010

Hasan Anak Ali Kenapa Kau Ni Ngok Sangat...?


Nak tergelak aku tengok satu clip video yang di poskan ke fb aku oleh rakan photographer minaq jinggo, ceramah hasan ali di taman ekhsan kepong, dalam ceramah tu hasan ali yang juga exco kerajaan yang tak mampu menjalankan kerjanya kerana takut dengan jelingan ronnie liw mengatakan negeri selangor sudah tidak ada tanah, tidak ada tanah untuk buat tadika, tidak ada tanah untuk buat masjid dan surau, padang futsal dan tak ada tanah untuk kubur malah untuk buat sekolah pun negeri selangor tak mampu buat kerana dah tak ada tanah, kata hasan ali semua tanah tu dah digadaikan oleh kerajaan umno/bn dulu.

Korang tengoklah sendiri clip video tu, dan korang nilaikan lah sediri sama ada apa yang dikatakan oleh si hasan anak ali ni logik atau tidak, orang selangor lebih mengetahui dan lebih layak untuk bagi komen tentang apa yang hasan anak ali ni cakap.

Jual 2 Aset Yayasan Selangor Untuk Fund PKR...

Bangunan yayasan selangor di bukit bintang bernilai RM300 juta, harga bangunan yayasan selangor di kampung baru bernilai kira-kira hampir RM200 juta. kemana duit-duit itu disalurkan sekiranya khalid berjaya menjual kedua-dua aset yayasan selangor itu? jawapannya senang je, khalid akan gunakan duit hasil penjualan bangunan itu untuk fund pkr dalam pru akan datang.

Mungkin akan ada orang kata duit tu khalid nak gunakan untuk jana ekonomi selangor, pada aku lebih baik khalid jana ekonomi pkr lebih penting dari jana ekonomi selangor, kerana kalau pkr tidak mempunyai cukup dana, besar kemungkinan kempen-kempen pkr tak boleh berjalan dan macam mana pkr nak menang pilihanraya akan datang dan jadi kerajaan negeri lagi, kerana jentera pkr selama ini menumpang jentera pas dan dap, pkr selama ini memang tidak ada jentera pilihanrayanya sendiri, malah sekarang ni mana ada lagi orang nak sokong pkr jadi untuk menggerakan jenteranya pkr terpaksa mengupah pas, dap dan buruh asing untuk memasang poster dan berkempen untuk mereka, kalau dulu minta bantuan pas boleh la pakai ayat Fisabillilah, tapi sekarang mana boleh pakai ayat tu lagi, sedangkan bebudak unit amal pun dapat seorang RM50 untuk kerja jaga jalan ketika ceramah, takkan kali ini pas nak tolong pkr free je kut.

Sudah pasti dengan menjual bangunan yayasan selangor khalid dan pkr mempunyai banyak duit untuk menggerakan jentera pilihanraya mereka, cuma aku tak dapat apa-apa info lagi sama ada duit hasil menjual bangunan yayasan tu digunakan sepenuhnya oleh pkr selangor atau pun di bahagi-bahagikan kepada rakan pakatan di selangor atau ianya di serahkan kepada pkr pusat dan anwar untuk menguruskannya.

11 August 2010

3 Bangunan Yayasan Selangor Bakal Di Jual

Bangunan yayasan selangor di kampung baru kl bakal dijual kepada seorang tauke cina dari perak.

Terkini mengenai yayasan selangor, diberitakan tiga bangunan meraka bakal dijual kepada orang asing, bangunan yayasan di kampung baru akan dijual kepada seorang taukei cina dari perak, bangunan yayasan di segi tiga emas bukit bintang kuala lumpur dikatakan akan dijual kepada seorang taukei cina dari singapura dan institut latihan yayasan selangor di bagan terap kuala selangor akan di jual kepada sebuah kolej swasta.

Cina singapura dikatakan cukup berminat dengan bangunan yayasan selangor di bukit bintang kl.

Institut kemahiran yayasan selangor yang ditutup hari tu sebenarnya bukan untuk dijadikan kem motivasi, tetapi ia bakal dijual kepada sebuah kolej swasta.

Inilah dia kalau orang koperat jadi menteri besar, habis semua benda nak dijualnya. bila ditanya khalid kenapa bangunan itu nak dijual? khalid jawab bangunan tu semua ada value tinggi rugi kalau kita tak jual, mampos rakyat selangor ada menteri besar yang gila duit macam khalid ni. lepas ni katakan la ada seorang bilionair datang jumpa khalid dan menawarkan harga tinggi untuk membeli negeri selangor, tengok dengan perangai khalid yang mata duitan tu aku yakin negeri selangor pun khalid sanggup jual..

Sudah Ke Hasan Ali Arahkan Ronnie Liw Tutup Pusat Maksiat Pada Bulan Puasa Ini?


Sudahkah hasan ali memberi arahan kepada pihak berkuasa tempatan (pbt) supaya memantau tempat maksiat pada bulan ramadhan ini? sudahkah hasan ali meminta kerja sama ronnie liew untuk membantunya menutup pusat maksiat sempena menghormati bulan yang mula ini? kalau ya hasan ali mendapat kerjasama dari ronnie liw untuk menutup mana-mana pusat maksiat di selangor sempena bulan ramadhan ini syukur Alhamdulilah.

Ada yang bertanya, berani ke hasan ali memberi arahan bergitu kepada ronnie liw? aku tak dapat bagi jawapan, kita tunggu dan lihat berapa banyak pusat maksiat di selangor yang kena serbu oleh penguatkuasa dalam bulan puasa ni. tetapi kalau kita tengok dengan kepondanan hasan ali, aku rasa semua pusat maksiat di selangor tak akan tutup, mereka buka macam biasa, bulan puasa ni menjadi bukti sama ada pas dan hasan ali bertegas dalam bab maksiat atau ianya sekadar mainan politik mereka.

Pas sewaktu kempen pilihanraya lepas kerap mengatakan 'sebelum ayam berkokok, mereka nak tutup semua pusat maksiat di selangor' tapi tah dah berapa kali ayam dah berkokok pusat maksiat di selangor masih tak tutup-tutup, bertambah lagi ada la. ada juga mangkuk-mangkuk pas kata kat aku yang kerja tutup pusat maksiat ni bukan kerja pbt tapi kerja polis, bodoh sungguh mangkuk-mangkuk pas tu sampai mereka tak tahu bidang kuasa polis dan pbt, tapi apa pun kita tunggu dan lihat sama ada pas berjaya megekang maksiat dalam bulan puasa ini atau tidak, kalau maksiat masih lagi berjalan macam biasa, memang kompoml macam kata orang pas ni jadi kuda tunggangan dap.

Selamat Berpuasa dan Berbuka Puasalah Dengan Selamat.

09 August 2010

Grand Finale Roadshow SSDE Malam Tadi...


Pusingan pertama siri roadshow selamatkan selangor darul ehsan tamat malam tadi, ceramah malam tadi sedikit terlajak sampai jam 12.10 malam, tak pe sikit je terlajak pun, ceramah di jalan kebun dimulakan oleh yb. datuk. khir tayo, pada permulan ceramah datuk khir, semuanya berjalan lancar, masuk di pertengahan ceramah, terdapat sedikit gangguan dari barua-barua pas yang menyalak di kawasan gelap di sebelah pentas ceramah, mungkin malu dengan pendedahan khir toyo tentang bagai mana takutnya hasan ali dengan jelingan ronnie liw, barua-barua pas itu mula senyap.

Dalam ceramah datuk khir, dia mengulas mengenai negeri selangor menuju negeri bankrup apa bila satu persatu aset kerajaan negeri telah dan sedang di gadai oleh pemerintahan khalid gagap. terkini yang menjadi mangsa ialah yayasan selangor, berberapa bangunan yayasan selangor akan dijual oleh kerajaan negeri kepada pembeli dari singapura, malah tanah institut kemahiran yayasan selangor di bagan terap, kuala selangor sedang dalam usaha untuk dijual, malah bangunan yayasan selangor di kampung baru kuala lumpur hanya menanti masa untuk bertukar milik kerana sudah ada pembeli dari singapura yang berminat.

Ceramah datuk noh omar di mulakan dengan menjawab fitnah adun pkr sri muda yang kononnya dia dan datuk khir toyo bergaduh, diterangkan sejelas-jelasnya hubunggan dia dan khir toyo dan mereka hanya membuat fitnah untuk melaga-lagakan kepimpinan umno selangor, datuk noh turut mengulas isu pasir, bagaimana jahatnya kssb apa bila menamatkan kontrak syarikat pasir yang dimiliki oleh orang melayu dan melantik hanya 5 sahaja syarikat cina untuk menguruskan pasir diselangor dan 5 syarikat milik cina itu mendapat keistimewaan dari kssb, jika syarikat melayu kssb meminta deposit untuk mengeluarkan pasir tetapi 5 syarikat cina ini boleh membawa seberapa banyak pasir tetapi kssb tak mintak sesen pun deposit dari 5 syarikat itu.

Ezam mengambil tempat sebagai penceramah terakhir, sekali lagi ezam menegaskan yang anwar ibrahim memang menjadi agen dan alat yahudi untuk menghuru-harakan negara dan menggunakan dana yahudi amerika untuk perbelanjaan parti keadilan rakyat, ezam juga turut mancabar wan azizah supaya menafikan yang dia pernah memberitahu ezam yang anwar benar seorang peliwat, tetapi sampai sekarang wan azizah tak berani nak menafikannya.

Ceramah grand finale roadshow ssde tamat kira-kira jam 12.10 malam, siri roadshow ssde dijangka akan disambung semula selepas hari raya aidil fitri. kita tunggu pusingan kedua roadshow ssde nanti, dijangka akan membongkarkan lebih banyak lagi penyelewengan kerajaan pakatan haram selangor.