31 October 2010

PRK Galas:Dr. Zul Ingkari Fatwa Nik Ajis.


Dulu nik ajis pernah mengeluarkan fatwa , barang siapa yang tak memakai kopiah putih dia tidak mengikut sunnah nabi saw, nik ajis melebelkan orang-orang umno tidak mengikut sunnah nabi dan kufur kerana orang umno memakai songkok, kata nik ajis lagi, orang umno yang memakai songkok mengikut budaya orang india, kerana songkok, kata nik ajis berasal dari india, tapi bila aku tengok semalam gambar calon pas memakai songkok hitam, teringat balik aku pasal fatwa nik ajis tu, adakah calon pas mengingkari fatwa nik ajis?

Lagu Untuk PAS... Ini Pesanan Dari Rakyat Kelantan.

PRK Galas: Sehari Program Datuk Razali Ibrahim

Pukul 9 pagi, datuk razali melepaskan konvoi 17 buah bas yang membawa penyokong kelantan ke stadium bukit jalil untuk menonton perlawanan bola sepak piala malaysia,
kelantan lawan negeri sembilan.






Walk about, datuk razali bertemu dengan pengundi-pengundi di pekan gua musang sebelum pergi ke masjid tengku razaleigh.





Gotong royong bersama penduduk di masjid tengku razaleigh di pekan gua musang.





Merasmikan pertandingan bola jaring peringkat peti undi sungai terah di sebelah petang.





30 October 2010

Perjanjian Sulit PKR Dan DAP, Komen Datuk Razali Ibrahim

PRK Galas: Kartun Untuk Hari Ini



Heee...hee.... cool.

PRK Galas: Pas Halalkan Cetak Rompak

gambar di ambil di masjid tengku fa'iz petra.

Parti islam semalaysia menghalalkan cetak rompak? ya itu lah yang aku tengok sepanjang 5 hari aku di galas, banyak cd dan vcd penyanyi top masa kini di jual di tempat-tempat ceramah pas, malah cd maher zain pun di jual dengan harga 10 ringgit. cd itu langsung tak ada logo kementerian perdagangan dalam negeri.

Pelik macam mana satu parti islam boleh membiarkan ahli-ahli dan panganut fahamannya menjual cd dan vcd cetak rompak? pas seolah-olah membiarkan penganut fahamannya memakan hasil haram dari penjualan cd dan vcd cetak rompak. pas selalu kata orang umno/bn makan duit haram tapi tak ada bukti, tapi ini terang-terang penganut pas makan duit haram, makan duit hasil titik peluh orang lain untuk kekayaan sendiri, apa cerita ni pas?

Bagi pengusaha haram,kegiatan penjualan cetak rompak boleh mendatangkan keuntungan yang berlipat kali ganda kepada mereka. tambahan pula,pengusaha haram ini juga menikmati ihsan barang tulinnya dari segi publisiti dan iklan. mereka juga tidak payah keluarkan sesen pun untuk membayar royaliti kepada pihak pereka atau pencipta yang asal. oleh itu, mereka menikmati keuntungan yang besar, sedangkan penusaha terpaksa bersusah payah mengeluarkan belanja yang besar.

PRK Galas: Cara Pas Berkempen Di Dalam Masjid.

Inilah cara agen-agen pas berkempen dalam masjid, memakai baju berlogo pas dan di tulis menifesto pembohong mereka, sesuaikah pakaian macam ni di pakai untuk ke masjid? gambar ini aku mabik masa aku sembahyang jumaat di masjid tengku fa'iz petra di pekan gua musang.

Apa nak jadi dengan puak-puak pas ni, sampaikan nak pergi menghadap ALLAH pun sempat juga depa nak berpolitik.

29 October 2010

PRK Galas: Calon BN Solat Jumaat Dan Sembahyangkan Jenazah

Calon bn abdul aziz yusoff hari ini bersolat jumaat di masjid tengku fa'iz petra, gua musang, sesudah habis sembahyang jumaat, abdul aziz turut serta menyembahyangkan jenazah seorang anak khariah di situ.




PRK Galas: Lawatan Datuk Seri Shafie Apdal.

28/10/2010-Program datuk seri shafie apdal bersama pekebun kecil RISDA di kampung lepa jaya, gua musang.










PRK Galas: PAS Mula Ugut Peniaga Cina.

gambar hiasan.

Pas makin mengganas, kali ini peniaga cina di bandar lama gua musang pula di ugut, menurut seorang peniaga cina di sana, ada berberapa petugas pas datang ke kedainya dan mengugut, sekiranya dun galas kalah, dan di dapati penggundi cina menjadi faktor kekalah pas, maka mereka mengugut tidak akan memperbaharui lesen perniagaan dan kemungkinan akan merobohkan berberapa premis perniagaan, kerana selama ini ada antara peniaga cina yang tidak menyerahkan plan ke majlis daerah.

Menurut peniaga cina itu, bukan setakat lesen perniagaan sahaja yang pihak majlis akan tarik, tetapi lesen menjual minuman keras juga akan ditarik sekiranya pas kalah di pada prk galas. korang tengok la bertapa teruknya peniaga cina di ugut.

Bila ditanya siapa yang datang mengugut mereka, jawapan peniaga cina itu, mereka adalah orang tempatan dan ada jawatan dalam pas gua musang. hanya setakat itu sahaja yang peniaga cina itu mahu beri maklumat.

PRK Galas: Pas Lacurkan Masjid.

Sekali lagi pas membiarkan ke sucian masjid di cemari oleh kafir harbi, kali ini bukan sorang kafir masuk masjid, tapi kali ini 6 ekor kafir yang kesemuanya beragama kristian yang mana dua orang dari padanya tu merupakan mubaligh boleh lepak dalam masjid.Untuk apa mereka masuk masjid? kalau ya pun mereka nak tunggu nik ajis habis sembahyang duha, tak boleh ke tunggu di luar? kenapa mesti tunggu dalam masjid? korang fikir la sendiri ekk...

28 October 2010

PRK Galas: Pas Sudah Mula Goyang Akidah Dengan Banner Ini.

Yaa.. penyokong pas sudah mula goyang akidah mereka bila team umno selangor mengantung dua banner ini, semalam di kampung lepan tupai dalam dun galas, pas sudah mula kelam kabut bila ternampak umno selangor mengantung banner yang boleh kill parti mereka.

Penyokong pas bertindak kurang ajar dengan memotong dua banner itu, mereka hampir membuang banner itu kedalam longkang tapi nasib baik petugas umno bahagian pasir puteh yang ada berdekatan lantas menghalang tindakan yang tek bertamadun pas itu.

Penyokong pas hampir bergaduh sebelum berberapa kereta peronda polis datang, malah ada seorang petugas pas merampas kad pengenalan dari seorang petugas umno selangor tetapi atas bantuan polis, kad pengenalan itu di pulangkan.

Tidak ada apa salahnya dengan banner itu, tetapi tak tahu kenapa pas cukup takut dengan banner itu.

PRK Galas: Pemuda BN Sedia Bantu Kaum India.

Pemuda bn sedia membantu kaum india yang tertindas, itulah janji khairy semasa bertemu dengan berberapa ketua masyarakat india di dun galas malam semalam, penduduk kaum india tertindas selama 20 tahun di bawah pemerintahan pas kelantan, kini mereka sudah bosan dengan pas yang setiap kali berjanji bulan dan bintang setiap kali pilihanraya tetapi bila pas menang dan berkuasa, kaum india di abaikan.

Banyak masaalah kaum india yang di luahkan oleh mereka kepada khairy semlam, mereka merasakan yang mereka langsung tidak di endahkan oleh pemimpin pas kelantan dan khairy berjanji kepada mereka, sekiranya di berikan mandat untuk bn kembali berkuasa di kelantan, nasib kaum india akan di bela oleh bn walaupun bilangan kaum india sedikit di kelantan, mereka juga rakyat malaysia.