30 November 2010

Bakal Menantu Tan Sri Azman Hashim Menyokong Illuminati.


Aku tak pasti sama ada noh, penyanyi kumpulan hujan yang bakal menjadi menantu jutawan melayu malaysia, tan sri azman hashim paham atau tidak logo pada t-shirt yang dia pakai tu. pada aku noh bukanlah budak bodoh dan aku yakin dia tahu apa maksud logo itu.

Kalau noh tahu simbol atau logo yang ada pada baju dia tu, kenapa dia masih lagi pakai? jangan ini macam bro.. rock tu rock juga, takan image illuminati pun lu nak sanjung. kalau nak tahu ape menatangnya illuminati tu korang tengok la cerita angels & demons dan da vinci code, korang boleh tahu illuminati tu menatang apa...

Suamiku Adalah Pemimpin Anugerah Tuhan...


Aku bukan syiah, aku berfahaman ahli sunnah wal jamaah, kenapa aku linkkan artikel ini, ialah sebagai perbandingan di antara dua manusia yang dikatakan anugerah daripada tuhan.

Wan azizah mengatakan yang suaminya adalah anugerah dari tuhan walaupun tidak ada satu ape pun yang suaminya lalukan untuk kebaikan umat islam, jadi barua yahudi adalah dan aku mintak korang bandingkan dengan suami azam al-sadat farahi, walau pun dia berfahaman syiah, tapi korang bandingkan lah sendiri.

klik sini.

"Patik Mohon Tuanku Sultan Selangor Haramkan PKR Di Selangor"

"Patik Mohon Tuanku Sultan Selangor Haramkan PKR Di Negeri Selangor" itulah harapan dan permintaan aku kepada DYMM Sultan Selangor, melihatkan sekarang ni pembangkang PAS, PKR & DAP makin kurang ajar, aku mintak diharamkan sahaja parti itu di selangor, tidak menjadi kudis pun kalau pkr diharamkan di selangor, adanya pkr dan parti-parti pembangkang yang lain lebih merosak dan memecahbelahkan lagi melayu dan rakyat negeri selangor.

Kurang ajarnya pembangkang sudah sampai ke tahap melampau apa bila ketuanan melayu ingin mereka "bakul sampahkan" pada aku bakul sampahkan ketuanan melayu samalah seperti mereka ingin membakul sampahkan institusi raja-raja melayu.

Kalau kita tengok record penghinaan pembangkang, DYMM Sultan Selangor lah yang paling teruk menjadi mangsa penghinaan mereka, kita ambil dari nik ajis, zaid ibrahim, suhaimi shafie, khalid ibrahim dan yang terbaru wan azizah di konvensyen pkr, nampak jelas pembangkang terlalu anti kepada Sultan Selangor.

29 November 2010

PKR Tak Reti Agama, Tafsiran Keling Mabuk Di Katakan Betul


Jika kelmarin, wan azizah menyifatkan suaminya yang gay itu sebagai anugerah ALLAH yang dipilih untuk menjadi pemerintah di malaysia dan mendapat tepukan gemuruh dari semua pencacai dan penjilat dalam partinya, semalam ayat quran pula dilacurkan oleh pkr, kali ini seorang keling mabuk yang menjadi perwakilan menggunakan ayat quran dari surah ali Imran ayat 190. keling pariah tu memberikan tafsir yang jauh lari dari tafsir yang sebenar.

Korang dengar sendiri tafsiran yang dibuat oleh keling itu dan bandingkan dengan tafsiran yang dibawah ini: surah Ali Imran ayat 190-191.

Sesungguhnya pada penciptaan langit dan bumi, dan pertukaran malam dan siang, sungguh terdapat ayat-ayat (tanda-tanda) bagi ‘ulul-albab’ (ahli fikir). ayat 190

(Iaitu) orang yang mengingati Allah semasa berdiri, duduk dan berbaring dan mereka bertafakur (memikirkan dengan mendalam) tentang penciptaan langit dan bumi (lalu mereka mengucapkan): “Rabbana (wahai Tuhan kami)! Engkau (Allah) tidak jadikan (semua) ini dengan sia-sia. Subhanaka (Maha Suci Engkau/Allah)! Lindungilah kami daripada azab neraka.” ayat 191.


Tetapi malangnya bila keling mabuk itu bertanyakan kepada perwakilan yang kebanyakannya berbangsa melayu dan beragama islam adakah tafsirannya betul, maka jawab semua perwakilan betulll.... aku tak pasti sama ada perwakilan di bawah takut untuk memberitahu yang keling mabuk itu salah taksir ayat itu dek kerana takut dimarah oleh anwar atau memang para perwakilan pkr memang tak reti agama.


Mampukah Wan Azizah Berkerja Dengan Madunya.

Bukan jadi rahsia lagi, wan azizah cukup menyampah dengan azmin ali, cerita mengenai anwar pernah pakuk isteri azmin, shamsidar tahrin dan lain-lain cerita melibatkan wan azizah dan azmin tak payah nak diulang lagi, semua sudah tahu.

Azmin semalam di tabal menjadi timbalan kepada wan azizah, soalnya sekarang mampukah wan azizah berkerja dengan orang yang dibencinya sejak belasan tahun dulu? kita tengok apa yang akan berlaku nanti, ada yang kata, naiknya azmin sebagai timbalan presiden akan mengendurkan kuasa wan azizah sebagai presiden, antara cakap wan azizah dan azmin, anwar lebih mempercayai cakap azmin walau pun wan azizah presiden dan isteri kepada anwar.

Jangan nanti bila ada kemelut dan masaalah antara wan azizah dan azmin dan bergoncang parti pkr umno/bn pula di persalahkan.

Peruntukan Besar PKR Untuk Hancurkan FELDA.


Pkr memperuntukan sejumlah besar dana untuk gerakan menjahanamkan felda, cerita ini bukan fitnah, tapi ia di akui sendiri oleh seorang perwakilan dalam kongres pkr semalam, kata perwakilan itu, "ada peruntukan besar dari parti di salurkan kepada seseorang pemimpun di selangor untuk kami bergerak ke seluruh negara bagi bertemu degan hampir satu juta pengundi dalam tanah rancangan Felda".

Nyatalah sekarang ini ada gerakan untuk menjahanamkan felda yang di pelopori oleh pkr, dengan dana yang cukup banyak dan besar. tapi segala buruk kelakuan pkr itu tidak di redhai oleh ALLAH, apa bila semua peruntukan itu ghaib, ini diakui sendiri oleh perwakilan Pahang Suhaimi Said.

28 November 2010

25 Tahun Memali: MISTERI Kemana Lesapnya Tabung Memali.


Mungkin genarasi ahli pas sekarang tidak tahu cerita sebenar tentang memali, mereka hanya mendengar cerita dari berberapa pemimpin pas tentang keburukan perangai anggota polis yang menyerang sekumpulan orang kampung yang sedang belajar agama di sebuah madrasah, tetapi sure pemimpin pas tidak akan bercerita siapa yang memulakan keganasan dengan mengacukan buluh runcing, parang, molotov cocktail dan senapang patah dan hampir menetak seorang anggota polis walhal polis yang datang itu di arahkan untuk menahan seorang guru agama yang di panggil ibrahim libya untuk membawanya kebalai untuk di soal siasat, tidak lebih dari itu.

Peristiwa memali sudah 25 tahun berlaku, pas tidak habis-habis menyalahkan bn dan kerajaan kerana berlakunya peristiwa berdarah itu, padahal ianya boleh di elakkan kalau ibrahim libya itu mengikut arahan polis supaya mengikut mereka ke balai untuk di ambil keterangan. bergitulah perangai bacul pemimpin pas, nak pergi balai pun takut tapi di angkat sebagai syahid oleh penyokong-penyokong yang tak tahu apa maksud syahid yang sebenarnya.

Selepas kejadian itu, pimpinan pas kononnya telah mengambil inisiatif menjaga dan membela nasib waris mangsa yang terbunuh atas dasar tanggungjawab. pas telah melancarkan tabung memali untuk mengumpul dana bagi membantu balu dan anak ibrahim libya serta pengikut lain yang kononnya menjadi mangsa kekejaman polis. setelah round ke seluruh negara tabung tersebut berjaya mengutip lebih rm 300 ribu. tetapi kemana perginya wang rm 300 ribu itu?

Setelah hampir 10 tahun, wang 300 ribu itu langsung tidak di rasai oleh keluarga ibrahim libya dan berberapa ahli keluarga pengikutnya. ini diceritakan sendiri oleh mangsa, anak mangsa dan disahkan oleh bekas presiden pas ketika itu haji yusuf bin haji abdullah ar-rawa. dalam kenyataannya yusuf rawa mendedahkan bahawa selama lebih sepuluh tahun tidak ada satu sen pun daripada tabung memali yang telah sampai kepada balu dan anak-anak mangsa. duit tabung memali semua telah di songlap oleh pemimpin pas.

Jadi kemana lesapnya wang hasil kutipan tabung memali itu? ia masih menjadi misteri yang hanya mampu di jawap oleh nik ajis yang ketika itu menjadi timbalan mursyidul am kepada yusuf rawa (ketika itu yusuf rawa menjadi presiden dan mursyidul am sekali gus), nak tanya ustaz fadzil tak boleh pasal dia dah meninggal, so hanya nik ajis je lah yang mampu menjawap MISTERI KEMANA LESAPNYA TABUNG MEMALI itu.

Projek Ronnie Liew Bernilai 8.9 Juta...


Kehebatan ronnie liw membelasah duit rakyat terbukti dengan projek mega di kawasan pandamaran klang, ronnie menjadikan projek untuk keperluan rakyat sebagai income yang sungguh lumayan, bayangkan dua buah pondok rehat berharga rm 110 ribu dan kerja membaik pulih padang yang sekangkang kera termasuk membaiki dua biji tiang gol dan (ini sumber dari mpk tiga batang lampu high mass) berharga rm 8.9 juta ringgit. wow.. boleh buat stadium baru beb...

Inilah penyelewengan yang berlaku di klang, apa yang bestnya tu, tempat projek bernilai jutaan ringgit ini berlaku di tempat ronnie liew sendiri, iaitu dalam dun pandamaran, mungkinkah ronnie akan menggunakan duit persen dari kerja-kerja bernilai jutaan ringgit itu sebagai wang simpanannya sekiranya dia tidak lagi menjadi adun kelak? apa-apa pun aku berharap sangat SPRM siasat segera penyelewengan ini. kita tengok nanti apa pula yang cuba di pusing oleh ronnie liew bila di panggil oleh SPRM nanti dan siapa pulak yang akan terjun dari bangunan untuk menyelamatkan ronnie liew.


Bakul Sampahkan Ketuanan Melayu Samalah Seperti Bakul Sampahkan Raja-Raja Melayu

Tampa ketuanan melayu, tiadalah raja-raja melayu, raja-raja melayu adalah tuan kepada melayu, macam mana pulak wan azizah mintak bakul sampahkan ketuanan melayu, dengan kata lain, wan azizah nak bakul sampahkan raja-raja melayu. adakah wan azizah juga mahu ikut jejak pemimpin pembangkang yang lain menderhaka kepada raja-raja melayu.

Dalam sistem yang ada sekarang dalam negara ini, raja-raja melayu lah yang menjadi payung kepada umat melayu, jadi bodohnya wan azizah bila dia kata "Ketuanan Melayu adalah slogan yang digunakan oleh sekumpulan kecil elit Melayu yang berkuasa untuk memperdaya orang Melayu yang ramai, demi kepentingan diri sendiri". siapa kumpulan elit kecil yang dimaksudkan oleh wan azizah itu?

Ketuanan melayu telah termaktub dalam kontrak sosial dan perlu dibaca bersama-sama dengan perlembagaan persekutuan di bawah artikel 153, dalam artikel itu, telah tertulis, telah menjadi tanggugjawab SPB Yang Di Pertuan Agong untuk menjaga hak keistimewaan orang melayu, jadi kalau dalam kontrak sosial dan perlembagaan persekutuan pun telah termaktub ketuanan melayu aka hak keistimewaan melayu, kenapa wan azizah minta dibakul sampahkan ketuanan melayu itu?

Adakah wan azizah juga ingin mengikut jejak suaminya untuk menjadi barua dap?

27 November 2010

Anwar Pegang Dan Ramas Breast Saya. Norlaila.


Anwar memegang breast (buah dada) saya, lepas itu dia masukan kemaluan kedalam (p****t) saya tampa memakai kondom, kali kedua dia melakukannya dia memakai kondom, itulah pengakuan norlaila seorang wanita yang menjadi mangsa pemuas nafsu anwar ibrahim.

Anwar Arah Kaki Pukul Gagalkan Demo Depan Dewan Sivik PJ.

Pagi tadi kira-kira 100 orang ahli pkr berketurunan india dan mereka juga merupakan ahli ngo tajaan pkr, hindraf, berdemo dihadapan dewan sivik petaling jaya tempat berlangsungnya mesyuarat agung pkr. sambil menjerit "anwar porahh" dan lain-lain kecaman terhadap anwar dan azmin ali, macam-macam tulisan di kain rentang yang mencemuh anwar dan azmin, walau bagai mana pun keadaan boleh dikatakan tenang.

Keadaan menjadi kecoh berberapa minit selepas anwar dan wan azizah masuk ke dewan, menurut sumber, anwar tidak berapa seronok dengan kejadian yang berlaku di luar, maka dia mengarahkan berberapa kaki pukul untuk merampas banner dan poster dan meminta mereka yang berdemo memakai t-shirt berlogo pkr supaya menanggalkannya, dalam kekecohan itu, seorang wartawan agenda daily turut dikasari oleh kaki pukul anwar, tag medianya di rentap oleh seorang kaki pukul belaan anwar.

Tiada Siapa Nak Dengar Sam Ketot Membebel..


Lihat gambar ini jelas menunjukkan suasana di dalam Dewan Sivik Petaling Jaya,sekitar jam 11.45 pagi Jumaat.

Waktu itu Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Shamsul Iskandar Md Akin sedang menyampaikan ucapan dasar.

Kebanyakan kerusi kosong.Sepatutnya kira-kira 1,000 perwakilan AMK terdiri dari pemuda dan wanita hadir.

Hanya kira-kira 400 orang dalam dewan.

Sebelum itu Timbalan Presiden PKR Dr Syed Husein Ali merasmikan mesyuarat AMK itu.Waktu Syed Husein rasmi dewan penuh termasuk dengan kehadiran pimpinan pusat termasuk Azmin Ali dan lain-lain.

Sumber: agenda daily.

Jasa-Jasa FELDA Yang Mazlan Aliman Lupa.


Mazlan aliman dan pembangkang kata felda bankrup, betul ke, siapa sebenarnya yang bankrup? felda atau mazlan aliman? mazlan aliman dan kumpulan anaknya boleh kita ibaratkan seperti kacang lupakan kulit, tak reti nak berterima kasih kepada feld yang banyak membantu dia dan keluarganya dulu. kenapa aku aku kata macam tu? dulu sewaktu orang melayu susah, tun razak menubuhkan felda, ketika itu gelak besar pas kerana menganggap idea tun razak ibarat angan-angan mak jenin. tapi tun razak persetankan segala tomahan pas itu.

Orang melayu ketika itu tiada tanah, diberikan tanah oleh felda, selain tanah, peneroka juga diberikan rumah, biji benih, baja dan racun untuk memulakan tanaman, bila tanaman telah mengeluarkan hasil, felda jugalah yang membantu peneroka memasarkan tanaman mereka, ingat tak ada negara lain yang buat skim macam felda. mampukah peneroka mengeluarkan belanja dengan duit poket mereka sendiri untuk memulakan tanaman kedua?

Bila di teliti segala tomahan yang di lontarkan oleh pihak pembangkang dalam sesi jelajah ceramah mereka di penempatan felda ianya hanya berkisar kepada propaganda untuk mencari simpati Pengundi warga Felda untuk PRU 13 nanti...mereka tahu felda adalah kubu kuat bn (umno) kebanyakan pemimpin bn menang kerana undi warga felda.....jadi dengan pencaturan menjadikan "isu felda bankrup" sebagai senjata untuk mengurangkan undi bn.

Kejayaan felda dalam mengubah kehidupan umat melayu sudah terbukti. bahkan banyak diantara pemimpin pembangkang yang ada sekarang ini adalah anak-anak peneroka felda.

Roadshow Selamatkan Selangor Darul Ehsan Dari Pakatan Haram.

Hari ini 27 Nov 2010, Jam 8.30 malam.

Bertempat Di:
Rumah Tuan Hj. Abu Bakar Bin Sharif, Lot 625, Jalan Tengas,
Kampung Padang Jawa, Shah Alam.

Penceramah:

Senator Ezam Mohd Nor
(Ahli Dewan Negara)

Ustaz Ahmad Najib
(Bekas YDP PAS Kawasan Gombak)

SEMUA DI JEMPUT HADIR.

26 November 2010

Ahli PKR Buta Huruf Dan Wanita Tak Reti Mengundi.

Wanita pkr bodoh... itulah kesimpulan yang kita boleh buat terhadap wanita pkr, menurut ketua wanita cabang kuantan berkata, anggota wanita "tidak tahu mengundi dan tidak memahami arahan mengundi" sehingga menyebabkan separuh undi dalam pemilihan sayap itu, rosak dan terdapat perwakilan wanita menghantar kertas undi kosong dan ada yang memangkah semua calon yang bertanding (klik sini). apa punya bodoh la depa ni...

Dalam hal yang lain pulak setiausaha agung pkr, saifuddin nasution mengesahkan terdapat juga ahli-ahli pkr yang buta huruf, mereka tidak tahu membaca dan menulis, oleh sebap ada ahli pkr yang buta huruf, maka ada petugas pemilihan perlu menandakan kertas undi bagi pihak si ahli pkr yang buta huruf itu tadi. (klik sini)

Jadi kesimpulan yang boleh kita buat di sini ialah, seramai 400 ribu ahli pkr, katakanlah ahli pkr wanita ada 200 ribu, yang bodoh tak reti mengundi ada 50 peratus, maknanya 100 ribu je wanita pkr yang cerdik di tambah pulak 20 peratus ahli pkr yang buta huruf, maka tinggal berapa lah agaknya ahli pkr yang cerdik-cerdik dalam parti itu?

Sekali Lagi Khalid Gagap Hina Sultan Selangor.


Kenapa khalid gagap mengajak seluruh rakyat negeri selangor menghantar memorandum mengenai isu air kepada SPB Yang DiPertuan Agong? sedangkan isu didalam memorandum itu adalah isu negeri selangor bukan isu kerajaan pusat, harus di ingat selangor adalah sebuah negeri yang masih mempunyai sultan, selangor bukan seperti penang, melaka, sabah dan sarawak, yang mana Agong lah menjadi ketua negeri dan wakil Yang Di Pertuan Agong bergelar Tuan Yang Terutama.

Kata khalid gagap, "apa yang dilakukan oleh syabas (syarikat bekalan air selangor) membebankan rakyat selangor, kalau perkara ini melibatkan rakyat selangor maka sepatutnya memorandum itu di serahkan kepada Sultan Selangor, kerana Sultan Selangor lebih arif dan paham situasi yang berlaku dalam negeri selangor, kenapa khalid gagap nak membebankan yang DiPertuan Agong?

Atau ini mungkin protes yang dibuat oleh khalid gagap terhadap Sultan Selangor kerana Sultan Selangor menolak jemputan khalid gagap untuk ke majlis ulang tahun yayasan selangor. apa pun tindakan khalid gagap memang pelik, selangor masih memiliki sultan tapi memorandum mengenai masaalah negeri selangor hendak di serahkan kepada yang dipertuan Agong, kenapa?

Roadshow Selamatkan Selangor Dari Pakatan Haram


Roadshow Selamatkan Selangor Darul Ehsan Dari Pakatan Haram.

Hari ini 26 Nov 2010, Jam 8.30 malam.

Bertempat Di: Bilik Gerakan UMNO Cawangan Kampung Hamid Tuah, Perlabuhan Kelang.

Penceramah:

Sdr Fairus Khairuddin

(Mantan Timbalan Ketua Menteri 2 Pulau Pinang)

Ustaz Kamal Saidin

(Penasihat Agama Menteri Besar Terengganu)

SEMUA DI JEMPUT HADIR.

25 November 2010

Anwar Barua Yahudi, Promosi Agenda Demokrasi Amerika.

Dalam ucapan anwar bertajuk "democracy and the muslim world" di stanford university pada 12 Oktober 2006. anwar secara terang-terangan anwar meminta seluruh masyarakat islam antarabangsa supaya menyokong agenda demokrasi yang dibawa oleh amerika.

Ini dibuktikan yang pidato anwar itu dianjurkan oleh fsi (the freeman spogli institute for international studies), dengan mendapat tajaan daripada cddrl (stanford university the center for democracy, development and the rule of law) dan shorenstein aparc (walter h. shorenstein asia-pacific research center). rujuk sini.

Sudah terang tak payah nak suluh-suluh lagi, anwar memang agen amerika yang sedang giat mempromosikan agenda amerika untuk menguasai negara-negara islam.

Sukma Pernah Lancapkan Anwar Selama 2 Tahun


Menurut rakan, sukama adik angkat anwar dan juga merangkap toy boy anwar, mengaku yang dia pernah melancapkan anwar selama 2 tahun dan selepas 2 tahun tu, anwar upgrade dari melancap kepada main bontot. ishhkk...ishkk... gila betul anwar ni.

Inikah manusia yang pakatan haram nak angkat jadi perdana menteri? korang tengok sendiri klip video ni, kalau ianya fitnah anwar sila saman sukma.

Ustaz Taib Azamudden Tahu Anwar Peliwat...


Ustaz taib azamudden yang kini menjadi ajk pas pusat dan ahli parlimen baling tahu yang anwar memang kaki liwat, dalam pengakuan yang di record di hadapannya sekitar tahun 1998 dulu dan buku yang pernah di keluarkan bertajuk "bekas imam besar bongkar rahsia anwar" mengesahkan lagi yang ustaz taib azamudden dan pas tahu perlakuan liwat anwar.

Ayam sabung pas, mat sabu lebih tahu yang anwar memang peliwat, gelaran anwar al-juburi di keluarkan oleh mat sabu dalam tahun 1998 berberapa bulan sebelum anwar di terajang keluar oleh tun dr mahathir. malah karpal antara orang yang mula-mula sekali yang tahu perlakuan liwat anwar, ini dibuktikan dalam penyata rasmi parlimen. klik sini.


Memang Pakatan Cuba Gugat Kuasa Raja-Raja Melayu.

Ketua penerangan pas yang tak berapa nak terang mengatakan usaha perdana menteri, datuk seri najib razak yang mengingatkan pihak-pihak tertentu yang cuba mengubah perlembagaan negara supaya tidak bersikap seperti 'tikus membaiki labu' sebenarnya cuba menimbulkan ketakutan di kalangan orang melayu supaya tidak menyokong pas dan pakatan rakyat.

Memang pas dan pakatan haram cuba membuang kuasa raja-raja melayu, banyak contoh-contoh yang boleh kita tengok selama pakatan haram berkuasa di berberapa negeri, kuasa raja-raja melayu di perlekehkan, pakatan haram menjadikan raja-raja melayu sebagai "punching bag" mereka sekiranya setiap dasar-dasar yang mereka nak buat di negeri-negeri yang di perintah oleh mereka dihalang oleh perlembagaan atau tak di persetujui oleh raja-raja.

Contoh terbaik ialah nik ajis, dia pernah memperlekehkan Sultan Selangor dengan mengatakan titah sultan selangor satu ajaran karut yang ditinggalkan penjajah Inggeris. klik sini. dap juga menghina raja-raja melayu, malah dap lah parti yang menjadi pelopor dalam bab hina raja-raja melayu ini klik sini.

Terjaminkah kuasa raja-raja melayu kalau anwar dan pakatan haram memerintah malaysia? slogan pakatan sekiranya perintah malaysia, middle malaysia, malaysian malaysia dan ketuanan rakyat, terjamin ke ketuanan raja-raja melayu dan ketuanan melayu?

24 November 2010

Pendedahan: Direct Nego KSSB Dan Sg Rambai Angkut.

Mai kita bongkar lagi isu pasir selangor, jangan ingat bila blogger diam maka kami dah lupa, kami tak lupa beb... kali kami akan bongkarkan siapa 2 individu penting yang didakwa terlibat dalam kes pasir di Selangor. Salah seorangnya adalah pemilik syarikat Sungai Rambai Angkut Sdn Bhd Datuk Tan Chin Huat yang mendapat tender membeli pasir dari KSSB.

Untuk pengetahuan semua, sungai rambai angkut bukan mendapat tander dari pihak kssb untuk melombong dan mengangkut pasir, tapi sungai rambai angkut di lantik terus oleh kssb, malah sungai rambai angkut mendapat berberapa keistimewaan dari kssb, antara keistimewaan yang sungai rambai angkut dapat ialah, harga diskaun pembelian pasir, selalunya kontraktor lain dapat diskaun 30 sen dari kssb, tapi sungai rambai angkut dapat diskaun 70 sen dari kssb, satu jumlah diskaun yang banyak.

Apa yang jadi tanda tanya sekarang ini ialah, kenapa hanya sungai rambai angkut sahaja yang di beri diskaun? sedangkan syarikat lain seperti LCE transport dan Levelhill Transport & Trading Sdn Bhd, malah kssb mengarahkan syarikat levelhill berurusan dengan sungai rambai angkut, sedangkan levelhill adalah sebuah syarikat pembekal pasir kepada kumpulan conglomerate negara iaitu kumpulan sunway, apa istimewanya sungai rambai angkut?

Janji PAS Ibarat Janji Yahudi...

Kementerian Dalam Negeri (KDN) memutuskan untuk memperbaharui permit penerbitan lidah rasmi PAS, Harakah, dengan memberi amaran keras supaya ia hanya dijual di markas dan pejabat urusan parti itu sahaja. Datuk Zaitun Ab Samad berkata keputusan untuk memperbaharui permit penerbitan Harakah dibuat setelah KDN berpuas hati dengan kerjasama, penjelasan dan janji pihak pengurusan Harakah akan mematuhi syarat-syarat permit penerbitan serta Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984.Bernama klik sini.


Itu janji pas masa tengah tersepit, pasal harakah tak boleh di jual jadi pas tak masyukk... tapi lepas berberapa bulan pas buat perangai balik, segala janji-janji pas kepada pihak kementerian dalam negeri hanya tinggal janji, pas buat perangai yahudi, harakah di jual secara terbuka di kedai-kedai, dua gambar kat atas menunjukan bertapa degilnya pas menjual harakah di tempat terbuka.

Dua keping gambar ini aku ambil di dua buah kedai yang berlainan dan di hari yang berlainan di seksyen 7 dan seksyen 10 shah alam. segala peraturan yang pihak kdn keluarkan di langgar habis oleh pas dan harakah, aku harap kalau ada pihak kdn yang terbaca artikel aku ni, korang tarik balik lah pengeluaran harakah.

23 November 2010

Anwar Meracau-racau Di Mahkamah....


Anwar al-juburi (bukan aku kata tapi mat sabu yang kata) makin ketakutan, di sebapkan ketakutan yang amat sangat itu dia menjadi meracau-racau di mahkamah, pada mulanya dia meminta karpal memprovok peguam cara negara 2, datuk mohd yusof zainal abidin dengan menuduh kesemua saksi dalam kes liwat anwar sebagai "robot yang telah di program".

Melihat provok yang dibuat karpal tidak menjadi dan gagal membuatkan peguam cara 2 marah, anwar mula menjerit-jerit kepada peguam cara 2, dengan mengatakan "Ini sudah melampau kerana pendakwa cuba menyaring semua bukti,” tapi serangan bodoh anwar itu di jawab dengan cool oleh peguam cara 2 dengan mengatakan "Kau (anwar) tidak tahu mengenai undang-undang." melihat di di malukan oleh peguam cara 2 di hadapan puluhan penyokong dia, maka berlakulah jerit menjerit yang dimulakan oleh anwar dan karpal.

Takut dengan kehadiran polis dikerah bagi mengawal keadaan. memberi petunjuk kepada polis bahawa beliau akan bertenang dan tidak meracau-racau lagi.

Pegawai Yayasan Selangor Di Tahan SPRM


Seorang pegawai kanan Yayasan Selangor ditahan reman selama tujuh hari mulai hari ini, bagi membantu siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung isu perbelanjaan Majlis Sambutan Ulang Tahun ke-40 yayasan itu yang dikatakan melebihi RM300,000.

Perintah tahanan reman sehingga 29 Nov itu dikeluarkan oleh penolong kanan pendaftar Mahkamah Tinggi, Khairul Nizam Abu Bakar.

Pegawai berusia 40-an itu ditahan pagi semalam oleh SPRM berikutan pembabitannya sebagai pengerusi pengelola untuk majlis tersebut.

Sambutan ulang tahun yayasan berkenaan mendapat perhatian apabila Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah membatalkan hasrat baginda berangkat ke majlis itu kerana dukacita dengan kosnya yang dikatakan amat tinggi.

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Noh Omar sebelum ini mendakwa kos majlis berkenaan menjangkau lebih RM800,000 dan sebahagian daripada jumlah itu sudah dibayar kepada syarikat yang diberi kontrak menganjurkannya. BERNAMA

Haa...Haa....Haaa.....Suara Keadilan BANKRUP

Mahkamah Tinggi hari ini membenarkan permohonan Datuk Seri Zambry Abdul Kadir, bagi memasukkan penghakiman terhadap Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan tiga pihak lain, dalam saman fitnah RM100 juta terhadap mereka. Penolong pendaftar kanan Noordura Mohammad Din yang memutuskan demikian juga berkata jumlah kerugian akan ditaksirkan kemudian oleh mahkamah.

Zambry memfailkan saman fitnah dengan menamakan Dr Wan Azizah selaku pemegang jawatan dalam PKR, Timbalan Presiden, Syed Husin Ali yang juga ketua editor Suara Keadilan; penerbit akhbar berkenaan, Pelita Koridor Sdn Bhd dan pencetak Suara Keadilan, Percetakan NPK Sdn Bhd sebagai defendan.

Dalam saman yang difailkan pada 25 Februari itu, Zambry mendakwa tulisan bertajuk 'Zambry disyaki pengganas gagal masuk ke Amerika Syarikat' yang disiarkan lidah PKR itu merupakan satu fitnah dan berita tersebut merosakkan reputasi peribadi, awam dan politiknya. Katanya, tulisan dalam isu Disember 29, 2009 - 5 Januari 2010 itu bermaksud beliau disyaki sebagai pengganas dan tidak layak memegang jawatan menteri besar negeri itu.

Zambry menafikan bahawa beliau tidak dibenarkan memasuki Amerika Syarikat dan beliau sememangnya memasuki negara itu. Kunjungannya ke AS juga dilaporkan secara meluas oleh media dan defendan berkenaan sengaja menerbitkan kata-kata fitnah tersebut, kata Zambry. Suara Keadilan kemudiannya menerbitkan permohonan maaf melalui satu tulisan 'Mohon Maaf Dr Zambry' dan akhbar itu turut menarik balik laporan berkenaan melalui penerbitannya pada 30 Mac. Firoz turut memberitahu wartawan, mahkamah menetapkan 29 November untuk pengurusan kes bagi membolehkan kedua-dua pihak mengemukakan hujah berhubung dakwaan fitnah atas perkataan-perkataan lain dalam saman berkenaan.

Adun Pakatan Kecut Teloq Tengok Surat Ini...


Khalid gagap ketakutan bila timbalan pengerusi umno selangor ajak dia berdebat isu padi, kenapa khalid takut nak berdebat, sedangkan sebelum ni dia berdegar-degar nak ajak noh omar berdebat isu padi, kononnya dia bekas pengerusi pnb jadi dia tahu semuanya.

Bukan khalid je yang senyap ketakutan tapi ketakutan itu merebak sampaikan semua adun pakatan haram kecut teloq termasuklah eli wong. pasal apa kecut? pasal depa ni memang bangang, ini bukan retorik, noh omar sudah keluarkan surat pada semua adun selangor, tapi sampai la ni adun selangor menikus senyap.

Jadi nampaklah sangat yang adun pakatan haram cuma pandai menyalak macam anjing, tapi bila ajak berdebat habis kecut semua teloq.

Azizan Razak MB Mangkok 1 Malaysia

Inilah rupanya mb paling mangkok dalam malaysia, bingai dan bodoh yang tak berkesudahan. naya orang kedah dapat mb sengal ubi macam dia ni....

22 November 2010

Chegubard Sahkan Anwar Campur Tangan Dalam Pemilihan PKR


Cehegubard yang juga menantu sedara anwar mengesahkan yang memang anwar turut terlibat campur tangan dalam pemilihan pkr, laporan itu di sediakan oleh chegubard untuk dilaporkan kepada wan azizah.

Dalam laporannya, chegubard mengatakan yang anwar menghubungi sendiri dr. jurin ketua cabang pkr kota marudu dan mengarahkan dr.jurin menyokong calon pilihannya (azmin) dan menolak calon-calon lain (zaid dan muskayub) dan berberapa orang lagi calon yang ada dalam chai anwar semuanya mesti di undi oleh anak buah dr.jurin.

Menurut chegubard lagi, petugas pemilihan seperti sukarelawan jpp (jawatankuasa pemilihan pusat) dari ajk (ahli jawatankuasa) cabang itu sendiri, sepatutnya sukarelawan jpp di ambil dari mana-mana cabang yang telah selesai bermesyuarat. barulah proses pengundian dilihat nutral dan tidak berpihak pada mana-mana individu.

Chegubard juga menambah, terdapat usaha jahat menggunakan laman sosial dan SMS untuk memfitnahnya dan calon-calon lain dan mendakwa berlaku tawar-menawar dalam pembelian undi.

25 Tahun Memali: Ibrahim Libya Tetap Mati Katak.


Memali... satu peristiwa yang ceritanya di tunggang terbalikan oleh pencacai pas demi kepentingan politk mereka, kisah 14 orang yang di tembak oleh polis pada pagi 19 nov 1985. sepatutnya pada hari itu, tidak berlaku pertumpahan darah sekiranya ibrahim libya mengikut arahan pihak polis pergi ke balai untuk di soal siasat.

Dalam laman web dan blog pencacai pas, digambarkan kerajaan dan polis bertindak terlalu kejam terhadap ahli-ahli pas, dikatakan polis dengan kekuatan anggota seramai 3,600 orang menggepung markaz pas itu, gila ke polis hantar anggota seramai itu untuk mengepung ahli pas yang seramai 46 orang berkumpul di markaz itu. langsung tak logik. satu lagi persoalan yang patut pas jawab ialah, kenapa muslimat pas berkumpul dihadapan pintu masuk markaz itu dengan buluh runcing? dikatakan pegawai polis yang datang ke pintu pagar itu hanyalah untuk menyerahkan waran untuk membawa ibrahim libya ke balai untuk di soal siasat.

Tapi gaya tulisan yang mendayu-dayu pencacai pas menunjukan polis dan kerajaan malaysia terlalu jahat dan takut kepada pas. sebenarnya ibrahim libya yang takut untuk di soal siasat. ibrahim libya telah memberitahu kepada pengikutnya yang kononnya dia akan di tahan di bawah ISA, tetapi hakikatnya dia diminta ke balai untuk di soal siasat kerana ada laporan polis di buat kerana dia menghasut dalam ceramahnya. paling tinggi pun kena akta hasutan je.

Pas kerap pukul canag polis zalim dengan membunuh 14 orang tapi kenapa mereka tak highlight yang anggota polis yang beragama islam turut di tetak dan dibunuh oleh pengikut ibrahim libya? kenapa pas tak ceritakan, sewaktu polis menggeledah markaz pas tu, polis terjumpa berpuluh-puluh bilah parang panjang, botol kaca yang di isi dengan petrol untuk dibuat molotov cocktail, berpuluh buluh runcing dan berberapa keping ayat al-quran yang di balut dalam kain pelbagai warna untuk dijadikan tangkal kebal, kenapa pas tak cerita itu semua? kenapa pas tak tak bagi tau, ibrahim libya serang polis dengan parang panjang dan ada berberapa kain yang di ikat di lengan ibrahim libya, kononnya sebagai tangkal kebal, korang tengok sendiri clip video tu, kalau boleh cari origanal video dari rtm atau polis, yang ada sekarang ini semua telah di edit oleh pencacai pas, ada seorang lelaki dikatakan oleh pencacai pas sebagai ibrahim libya menghayunkan parang panjang ke anggota polis, kemudia polis menembaknya kerana amaran yang di beri tak di endahkan, tengok kat lengan kanan dan kirinya, apa yang terikat kat situ, kenapa pas tak cerita?

Ibrahim libya kononnya mati syahid, di pukul canang oleh pencacai pas kononnya kubur ibrahim libya dan pengikutnya itu berbau wangi sewaktu Sultan Kedah datang melawat, padahal di ceritakan sendiri oleh penduduk disana, kubur mereka itu di siram dengan berbotol-botol air mawar dan minyak atar setiap kali selepas solat subuh, kalau macam tu kubur cina pun bau wangi beb. aku tak pasti sama ada ritual itu di lakukan lagi atau tak sekarang ni.

Apa pun ibrahim libya bukan lah syahid seperti yang dikatakan oleh pencacai pas, matinya adalah mati biasa, taidak ada sebarang ke istemewaan atas kematian ibrahim libya, pada aku dia bukan mati mati syahid tapi mati katak.

Niaa Maa Kaa Haii, PKR Parti Bodoh...

Macam ni rupe parti yang nak perintah malaysia? mampos la rakyat kalau parti samseng ni perintah malaysia, setiap rakyat yang tak mahu ikut cakap kerajaan akan di grip lehernya. tak ada dalam politik malaysia, pemilihan parti sampai bergaduh teruk macam ni, kalau setakat bertekak tu biasa la.

Apalah nak jadi dengan pkr ni, nak pilih timbalan presiden pun nak gaduh, nak pilih jadi wakil rakyat pun gaduh, tak dapat kerja majlis perbandaran pun nak gaduh, sikit-sikit mau gaduh., tapi bila masa pilihanraya kecil, kita ajak depa gaduh takut pulak, pandai pulak depa menikuskan diri, aku tengok macam sial je pkr ni.

Apa pun pendaftar pertubuhan (ROS) tengok-tengok sikitlah pkr ni, tak ke dalam akta ros yang boleh mengharamkan sesuatu pertubuhan tu kalau ahlinya bergaduh dan pemilihan parti jadi kelamkabut. korang tengok video ni memang bestt..



Mazlan Aliman Pening Dengan Penubuhan BAPAK.


Felda semalam mengambil langkah aktif membantu para warga felda dengan menubuhkan biro aduan peneroka kebangsaan (BAPAK) penubuhan itu di anjurkan oleh gabungan wawasan generasi wawasan (GWGF) di shah alam semalam.

Penubuhan biro aduan peneroka kebangsaan (BAPAK) bertujuan untuk menerima segala maklum balas dan aduan dari warga felda supaya ianya dapat di selesaikan oleh pihak-pihak yang berkaitan. selain itu ia sebagai saluran tambahan yang saling melengkapi bagi menafaat warga felda.

Kos penubuhan BAPAK tidak di tanggung oleh felda, sebaliknya ia di tanggung oleh genarasi wawasan warga felda (GWGF), seramai 317 orang sukarelawan membantu BAPAK, penubuhan ngo ini dilihat sebagai satu usaha yang sangat baik. terdapat 6 cara untuk menyalurkan maklumat kepada BAPAK, maklumat lanjut sila layari laman web GWGF di www.gwgf.org.my, atau hubungi talian 1-800-88-4943, atau email: aduan@gwgf.org.my.

21 November 2010

Anwar Hentam PAS & DAP, Rakaman Akan Di Dedahkan.

Seorang Bekas Ketua Wanita Parti Keadilan Rakyat (PKR) negeri, Aminah Abdullah menunggu masa dan keadaan yang paling sesuai untuk mendedahkan bukti rakaman percakapan Datuk Seri Anwar Ibrahim menghentam rakan sekutunya, DAP dan Pas.

Beliau tidak menolak kemungkinan pendedahan mengenai percakapan Penasihat PKR itu akan dilakukan dalam masa terdekat tetapi belum menetapkan tarikh dan masanya.

Menurut Aminah, pendedahan itu akan dibuat setelah mendapat persetujuan beberapa rakan yang turut sama berjuang dengannya dalam membuka mata masyarakat mengenai siapa sebenarnya Anwar.

"Saya bersedia menyahut cabaran beliau (Zamil Ibrahim). Buat apa saya takut kerana saya memang mempunyai rakaman berkenaan yang kini berada dalam simpanan beberapa rakan baik.

"Apabila tiba masa yang sesuai kita akan dedahkan supaya masyarakat di luar sana tahu siapa sebenarnya Anwar yang mereka sanjung. Saya akan berbincang dengan beberapa rakan untuk berbuat demikian," katanya kepada Mingguan Malaysia di sini hari ini.

Semalam, bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Kedah, Zamil Ibrahim meminta Aminah serta mereka yang sebelum ini mendakwa mempunyai bukti mengenai Anwar yang menghentam rakan sekutunya, DAP dan Pas supaya mendedahkan semua bukti itu.

Zamil berkata, sekarang adalah masa paling sesuai untuk Aminah dan yang lain berbuat demikian untuk membuka mata masyarakat terutama penyokong yang taksub dengan Penasihat PKR itu yang kebanyakannya ahli PKR dan Pas.

Dalam pada itu, Aminah turut mengakui, rakaman berkenaan telah dibuat di Yayasan Aman dua tahun lalu semasa mesyuarat tentang pembahagian kerusi bagi kawasan utara.

Katanya, rakaman yang dibuat melalui telefon selama lebih kurang lima minit itu kemudiannya dibuat dalam bentuk cakera padat (CD) bagi tujuan simpanan.

"Jangan risau, saya memang mempunyai bukti itu dan saya akan dedahkan dalam waktu terdekat," katanya.

20 November 2010

CERAMAH SSDE AHAD, ADA CERITA BEST...


MB Selangor Khalid Gagap Joli Sakan, Guna 800 Ribu Duit Yayasan Selangor Untuk Sambut Birthday YS.

Tempat: Jalan Temenggung 11/9, Seksyen 9, Business Park, Bandar Mahkota Cheras.

Tarikh & Masa: Ahad. 21 Nov 2010, Pukul 8 Malam.

Penceramah:
Datuk Noh Omar
(Timbalan Pegerusi Perhubungan Umno Selangor)
Satim Diman
( Setiausaha Perhubungan Umno Selangor)
Dr. Kow Cheong Wei
(Ketua Pemuda MCA Selangor)

SEMUA DI JEMPUT HADIR.

Pas Kata Mereka Sedia Ambil Alih Kerajaan, Tapi Apa Jasa-jasa Pas, Mari Kita Senaraikan.


Selama 50 tahun pas hidup atas muka bumi ini apa jasa pas pada rakyat malaysia? mari kita senaraikan, pas kata mereka bersedia untuk perintah negara tapi sejak pas di terajang keluar dari BN dalam tahun 70an dulu... pas tak sudah-sudah menyusahkan kerajaan dan rakyat Malaysia... pas sebok mengkritik pentadbiran Kerajaan BN yang dikatakan kononnya lemah dan korup... bariskan lah berberapa pemimpin BN, semuanya akan di kritik oleh pas. seolah-olah hanya mereka sahaja yang pandai mentadbir kerajaan.. tapi apa jasa pas pada negara ini?

19 November 2010

"Third Force" Usaha Cari Makan Musim Pilihanraya.


Ada satu kumpulan di namakan "third force" kononnya mereka ni macam kumpulan pendesak atau kumpulan alternatif kepada pakatan haram, tujuan mereka untuk membekalkan calon-calon pilihanraya sekiranya pkr gagal meletakan calon yang sesuai.

Mereka akan bertanding di sekurang-kurangnya 20 kerusi parlimen, matlamat penubuhan third force ialah menjadi barisan penampan sekitar 20 Ahli Palimen untuk mempertahankan kerajaan sekiranya Pakatan mengambil alih kerajaan. menurut penyelaras kumpulan third force, haris ibrahim yang juga seorang blogger, berkata calon-calon third force yang berpotensi akan melalui proses pemilihan ketat bagi mengelakkan kes-kes melompat parti selepas pilihan raya. setakat ini sudah ada 16 orang yang bersedia untuk menawarkan diri bertanding dalam pilihan raya umum ke-13.

Pandangan aku senang je, third force ni di tubuhkan oleh haris ibrahim dan berberapa orang lagi untuk cari makan dalam dalam pru ke 13 akan datang, mereka ni dah nampak, pkr akan ruyub dalam pru 13, so sebelum pkr ruyub, depa nak pau anwar dan pemimpin pkr, rakyat malaysia kalau mengundi yang pertama mereka akan pilih ikut parti dan yang kedua mereka akan pilih ikut calon, jadi kalau third force nak bertanding sebagai calon bebas, agak-agak ada orang nak undi depa ke? calon depa pun orang tak kenal, silap hari bulan hilang duit deposit beb. tapi bagus juga ada third force ni, kurang-kurang senang sikit kerja bn, adanya third force ni dapat pecahkan undi pembangkang. bagus haris teruskan la kacau undi pakatan haram dengan pasukan third force kau tu.

18 November 2010

Bukti Sahih Ahli Parlimen PAS Bingai...

Ini bukti yang cukup sahih, sudah terang tak payah nak suluh-suluh lagi bertapa bingai dan samdoolnya ahli parlimen pas dalam menjawab dan membahas isu agama dan halal haram. nama sahaja parti islam, tapi bab halal dan haram depa tak paham dan nak politikan.




klip selanjutnya klik sini, sini dan sini.

PAS Akui Nik Ajis Bukan Cerdik Dalam Ilmu Agama.


Pas akui kata-kata ustaz mohd nor deris yang nik ajis kurang pendidikan agama, kalau kita baca dalam laman web, blog dan mana-mana artikel penyokong pas, mereka langsung tak dapat menjawab tuduhan ustaz mohd nor deris yang nik ajis bukan tinggi sangat ilmu agamanya, yang pas kerap ulas ialah tentang ke kasyafan ustaz itu, aku malas nak ulas cerita tentang kasyaf ke tidak ustaz tu, kalau pas dok pertikai kasyaf ke tidak ustaz mohd nor deris, aku pun nak pertikai jugaklah syahid ke ibrahim libya, pas kerap kata ibrahim libya mati syahid, tapi pada aku ibrahim libya mati katak.

Apa yang peliknya kenapa tak ada sorang pun dari pimpinan pas menyanggah apa yang ustaz mohd nor deris kata pasal kelayakan akademik dan pendidikan agam yang ada pada nik ajis? tak ada sorang pun dari pimpinan pas tunjuk bukti yang nik ajis tidaklah sebodoh dan sedungu seperti yang dikatakan oleh ustaz mohd nor deris tu, pemimpin pas seolah-olah bersetuju yang memang betul nik ajis sebenarnya tidak berpelajaran dia dikatakan hebat dalam agama kerana bapaknya tok guru nik mat itu kononnya seorang yang warak dan banyak membina sekolah-sekolah pondok di kelantan.

Nik ajis hanya belajar tafsir quran dan hadis sedangkan banyak lagi cabang-cabang ilmu agama lain yang nik ajis tak belajar dan tak ambil tahu, itu pasal kalau kita ingat balik masa maulidul rasul yang lapas, nik ajis kata sambutan maulidur rasul tu satu bidaah, mula-mula kita ingat dia ikut cakap dap, tapi bila di dedahkan rupa-rupanya memang nik ajis tak paham agama dan dia tafsir al-quran mengikut kepala otaknya sendiri.

Itu pasal pada tahun 1988 dulu, nik ajis pernah keluarkan arahan atau lebih tepat lagi "fatwa" bahawa "haram kita memakan ayam dan halal kita memakan tupai" ketika itu dewan harian pas kelantan dan dewan ulama pas pusat terpaksa bermesyuarat untuk menolak fatwa bangang nik ajis itu, maka terpaksalah ketua dewan ulama pas kelantan ketika itu haji zakaria menunjukan yang memang ada nas yang ayam boleh dimakan dan tupai tidak. tapi sampai sekarang nik ajis tak tarik balik pun fatwa yang dia kelurkan tu.

So ni ulamak ke atau ular dalam semak.

Khalid Gagap Di Cabar Saman Noh Omar.


Kelmarin timbalan pengerusi perhubungan umno selangor, datuk noh omar telah mendedahkan kepada media yang memang betul dan benar yayasan selangor pakai duit sebanyak 800 ribu untuk buat majis sambutan ulang tahun yayasan selangor. satu perbelanjaan yang cukup melampau di saat kerajaan negeri dan anak syarikatnya sedang sibuk menjual pelbagai aset mereka.

Apa dah jadi?, mana janji-janji bulan bintang dalam manifesto yang konon nak perjuangkan nasib rakyat yang tertindas?. takan gunakan duit sebanyak 800 ribu untuk sambut ulang tahun yayasan selangor di kira memperjuangkan nasib rakyat? sekarang dah terang dan tak payah nak suluh-suluh, hanya orang buta je yang tak nampak, takan rakyat buta kut? nampak jelasnya penyelewengan demi penyelewengan yang dilakukan oleh suku sakat puak-puak Pakatan haram terhadap harta rakyat selangor, terutamanya yang membabitkan wang anak selangor.

Dulu masa nak mengundi, pujuk, merayu pada rakyat supaya bagi peluang, kemudian janji macam-macam, tapi bila rakyat dah bagi peluang, buat duit rakyat macam duit mak bapak diaorang, perangai pakatan sebijik tak ubah macam kera dapat cinicin.


bahagian 2 dan 3 klik sini dan sini

Video Perangai Kurang Ajar Remaja Sekarang, Cemolot Di Tempat Awam.

Huhh... anak sapa la yang buat perangai tak senonoh ni, bercemolot di tempat awam, dah la muka mamat tu muka pecah, muka minah tu tak boleh blah, ada pulak kutu tukang rakam video ni. so pada yang ada anak remaja, awasilah perangai dan pergaulan anak anda. jangan nak salahkan kerajaan bila anak gadis anda dalam perutnya dah ada thambi.

15 November 2010

Suhaimi Shafie: Perlekeh Nasihat Tuanku, Tapi Tembak Noh Omar.

Ade sekor anjing dap ni, dia akan meyalak sekiranya tuannya lalu di hadapannya dan tidak menegurnya, dia menyalak sungguh kuat sampailah tuannya perasan yang dia ada dekat situ, supaya tuannya datang dan mengusap-usap tenguknya.

Kekadang tu bila tuannya menghadapi masaalah yang di cari oleh tuannya sendiri, maka si tuannya tu akan mengarahkan si anjing ini untuk menyalak bagi menakut-nakutkan orang yang bermasaalah dengan tuannya tu. tampa si anjing itu tahu memang tuannya yang bermasaalah.

Cerita di atas bolehlah kita samakan dengan adun seri muda, suhaimi shafie, selepas terjerat kerana dikaitkan dengan skandal pasir, si suhaimi ini mulalah nak buat come back, lalu cubalah di untuk menyanggah apa yang dikatan oleh DYMM Sultan Selangor, tentang pembaziran yang dibuat oleh yayasan selangor menganjurkan jamuan makan tengah hari bernilai 300 ribu, tapi dia divertkan cerita itu pada timbalan pengerusi umno selangor, datuk noh omar. kata suhaimi, "Kenyataan Noh adalah palsu dan berbentuk provokatif yang bertujuan memburuk-burukkan imej kerajaan negeri,”

Kalau tak betul cerita tu, masakan Tuanku Sultan Selangor murka, dan bukan salah noh omar mendedahkan cerita itu, tapi salah pengurusan pkns yang menggunakan duit yayasan selangor macam duit mak bapak dia. apa yang suhaimi maksudkan dengan kenyataan pasu dan provokatif? kalau betul kenyataan noh palsu dan provokatif, takan khalid gagap arahkan timbalan pengurus besar yayasan selangor, mohd sharifuldin sulaiman bercuti selama sebulan, sementara menunggu siasatan selesai.

Aku sifatkan kenyataan suhaimi shafie ini sebagai memperlekehkan nasihat Tuanku supaya yayasan selangor lebih prihatin dalam menguruskan kewangannya dan memberikan fokus ke atas amanah yang dipertanggungjawabkan ke atas penubuhannya dan dilihat seolah-olah Tuanku Sultan selangor tak tahu apa-apa tentang perkembangan negeri selangor. agak-agak la suhaimi oii....

Nik Ajis: Zuhud Hanya Di Kelantan

Terkejut aku tengambar yang di keluarkan oleh blogger media permatang pauh, makk oii mewahnya orang tua tu, buat haji tapi menginap di hotel mewah, kalau tak silap aku package mewah macam tu maunya cecah harga ratus ribu beb... siapa sponsor?

Buat haji pun nak bermewah-mewah, inikah perangai ulama, di saat jemaah haji lain tidur berhimpit-himpit dalam dorm, nik ajis tidur dalam bilik hotel mewah yang ber air-cond. masyaallah.... orang kata, orang tua tu zuhud. zuhud menatang apa macam ni?

Akhir-akhir ini semakin ketara perangai hipokrit orang tua tu ALLAH tunjukan. mungkinkah ini satu petanda?Aku bagi contoh dua pemimpin islam semasa menunaikan haji, nik ajis pemimpin islam pas kelantan dan ahmadinejad pemimpin negara islam iran, kita tengok siapa yang lebih zuhud, aku sengaja post kan dua keping gambar ahmadinejad ini, kalau aku posting banyak-banyak gambar dia masa pi buat haji kang ada orang pas yang menangis pulak tengok perbezaan dua pemimpin itu, kalau tak pun orang pas akan tuduh aku syiah, tak pasal-pasal pulak mat sabu dah mahfoodz mengamuk.


Orang PAS Kata: Mat Sabu Lebih Ulama Dari Harussani.

Kata hadi awang dalam seminar pas ganti umno di shah alam semalam, "PAS perlu berusaha meningkatkan sokongan orang Melayu jika ingin menguasai pemerintahan negara. kekuatan politik di negara kini terletak di tangan orang Melayu termasuk anggota Umno".


"Kita tidak boleh menang dengan undi kita sahaja. Kita perlu undi-undi yang bukan ahli juga, yang bukan penyokong kita pun termasuk orang Umno,"

Mengambil kira apa yang hadi awang katakan itu, maka pendapat aku lepas ni makin banyak lah fatwa-fatwa sesat yang memesongkan akidah umat islam akan di keluarkan oleh pas bertujuan untuk menakut-nakutkan orang islam yang cetek pengetahuan tentang agama Islam, percayalah pasti fatwa seperti "undi pas masuk syurga, undi umno masuk neraka" akan di mainkan lagi maka di setiap kali ceramah-ceramah pas akan berbakul-bakullah orang umno di kafirkan oleh pemimpin pas.

Teringat aku masa prk galas, ada seorang kawan bertanya kepada seorang penyokong pas di kampung sungai terah, "siapa ulama sebenar antara mat sabu dan datuk ustaz harussani? jawapan penyokong pas tu, tentulah mat sabu, pasal dia orang pas" itulah doktrain yang pas tanamkan dalam benak otak penyokongnya, walaupun datuk ustaz harussani lebih tinggi ilmunya dari mat sabu yang pernah di tangkap khalwat, tapi di sebapkan mat sabu tu ahli pas, maka orang menganggap mat sabu seorang ulama. jadi kepada siapa yang ada cita-cita nak jadi ulama walaupun ilmu agama zero, masuk lah pas, insyaallah anda akan jadi ulama walau pun sebelum ini anda pernah jadi banduan, kena tangkap khalwat dan lain-lain.