31 December 2010

Jakim tiada kuasa bertindak ke atas lelaki ‘gay’


Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) Datuk Wan Mohamad Sheikh Abdul Aziz menjelaskan pihaknya tidak ada kuasa untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap seorang lelaki Melayu beragama Islam yang membuat pendedahan berani dalam laman YouTube bahawa dirinya seorang “gay”.

Lelaki tersebut, berusia 32 tahun yang dikenali sebagai Awan Ismail dan bekerja sebagai jurutera selain penyair dan penulis, dalam pengakuannya mendakwa dia rela membuat pengakuan terbuka seumpama itu kerana percaya seseorang itu perlu mengenali siapa dirinya yang sebenar dan berhak memberitahunya kepada orang lain.

Wan Mohamad berkata, Jakim hanya boleh mengambil langkah-langkah pencegahan bagi membendung budaya “gay” dan tidak mempunyai kuasa mengambil sebarang tindakan undang-undang terhadap lelaki itu.

Sebaliknya, Wan Mohamad berkata agensi-agensi penguat kuasa lain mempunyai kuasa untuk mengambil tindakan ke atas individu-individu berkenaan.

“Untuk ambil tindakan undang-undang Jakim tiada kuasa, yang boleh ambil tindakan undang-undang adalah agensi penguatkuasaan seperti pihak berkuasa agama negeri dan juga polis.

“Jakim bukan agensi penguat kuasa dalam kes ini, kita hanya boleh ambil langkah untuk menyekat budaya ini dengan bekerjasama kepada Suruhanjaya Komunikasi Multimedia Malaysia dan agensi-agensi lain yang berkaitan,” katanya ketika dihubungi The Malaysian Insider.

Baru-baru laporan media tempatan menyebut Jakim akan mengambil tindakan ke atas lelaki berkenaan ekoran pengakuannya.

Bagaimanapun Wan Mohamad memberitahu The Malaysian Insider bahawa pihaknya akan menyusun langkah bagi membendung budaya “gay” yang didakwa semakin berleluasa.

“Tindakan yang kita nak ambil tidak semestinya tindakan undang-undang, kita akan ambil langkah untuk menyekat budaya ‘gay’ di negara ini.

“Kita juga mengambil langkah lain dengan menyediakan program pemulihan kepada mereka yang terjebak dengan budaya ‘gay’ ini,” katanya.

Dalam video klip sepanjang dua minit 41 saat itu lelaki terbabit juga mendakwa dia mengambil masa yang lama untuk mengenali dirinya sebelum yakin dengan apa yang diamalkan itu serta masa depan kehidupannya menyebabkan ia mendorongnya membuat pengakuan terbuka berkenaan.

Pengakuan lelaki itu turut boleh dilawati melalui pautan laman sesawang “ohbulan” yang turut menyebut jurutera itu terpilih sebagai seorang daripada peserta kempen Seksualiti Merdeka yang mendapat sokongan pergerakan It’s Get Better Project.

Keberanian lelaki itu membuat pengakuan terbuka turut mengundang pelbagai kecaman orang ramai yang turut mendesak pihak berkuasa mengambil tindakan terhadap perbuatan itu yang melanggar norma manusia dan ajaran Islam.

Sebelum ini Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom, mengarahkan Jakim memantau kegiatan kumpulan pengamal seks songsang, termasuk gay yang kini semakin berani mempromosikan gaya hidup itu secara terbuka di alam siber.

Beliau berkata, kegiatan tidak sihat itu perlu dipantau dan diambil tindakan tegas kerana perbuatan kumpulan terbabit boleh mencemarkan kesucian agama Islam dan dikhuatiri ramai yang lemah pegangan agama mudah terpengaruh.

Selain itu, Dewan Pemuda PAS pusat turut menggesa semua pihak berkuasa agama setiap negeri supaya memantau kegiatan “gay” secara keseluruhan kegiatannya yang didakwa semakin berleluasa.

30 December 2010

Ahmad Maslan Terangkan Isu FELDA Kemahang 3.

Fitnah mazlan aliman mengenai isu felda kemahang 3 di perincikan oleh datuk ahmad maslan, korang kena tengok video ni, jangan dok percaya dengan manusia pemalas macam mazlan aliman tu, mak bapak dia malas nak usahakan tanah felda.

PENDEDAHAN: PAS Tak Pernah Hormat Lagu Negara Ku.


Terima kasih kepada mujahid kerana membuka pekung pas, baru aku tahu selama 50 tahun pas bertapak di malaysia, para pemimpinnya tidak pernah menyanyikan lagu negara ku dan mengibarkan jalur gemilang.

Kononya pada pas menyanyikan lagu negara ku dan mengibarkan jalur gemilang ada perbuatan bidaah dan perlembagaan persekutuan yang di persetujui oleh 9 raja-raja melayu sebagai perlembagaan thaghut.

Maknanya selama ni pas langsung tidak mengiktiraf kewujudan dan kuasa raja-raja melayu, kerana pas menganggap perlembagaan persekutuan sebagai perlembagaan thaghut.

KENYATAAN MEDIA GAPS.

MB SELANGOR CUBA MENGAMBIL ALIH KUASA SULTAN

Regim Khalid Ibrahim Menteri Besar (MB) Selangor terus cuba mempolitikkan segala-galanya dalam menguruskan pentadbiran di negeri Selangor. Awal bulan ini kita menyaksikan bagaimana air dipolitikkan sehingga MB menyalahgunakan RM 265,000 wang rakyat untuk membiayai DEMONTRASI HARAM BAJU MERAH di masjid negara.

Yang terbaru isu perlantikkan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) pula hendak dipolitikkan oleh politikus pakatan. Apa kuasa MB ? Adakah lantik SUK itu kuasa MB ? Undang-undang mana yang perlu diikut dalam soal perlantikan ini ?

Dalam undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri Selangor 1959, dengan jelas disebut antara kuasa Sultan adalah untuk memperkenan melantik MB dan Jemaah Exco. Jemaah Exco itu termasuk lah SUK, Pegawai Kewangan Negeri dan Penasihat Undang-undang negeri. Ketiga-tiga pegawai kanan Pentadbiran negeri ini merupakan ahli Exco (Ex Officio) kepada Jemaah kabinet negeri yang disebut Exco itu.

Secara specifik juga dinyatakan SUK harus dilantik oleh Suruhanjaya Perkhidmatan. Suruhanjaya disini bermaksud Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Walaupun perkataan "awam" tidak ada di sebut, namun ia membawa maksud SPA kerana jawatan SUK itu adalah jawatan Pegawai Tadbir dan Diplomatik (PTD) kanan. Jawatan pegawai PTD kanan ini lahir melalui sistem SPA. Ia juga amalan lazim yang sudah diterima sebagai konvensyen kaedah perlantikan SUK di Selangor yang mewarisi sistem pentadbiran Negeri-negeri Melayu Bersekutu.

Yang lebih mustahak adalah MB tidak mempunyai kuasa lantikan tersebut. Juga perkenan dan makluman MB tidak perlu diminta. Lantik, perkenan atau maklumkan kepada MB memang tidak disebut dalam undang-undang tubuh Kerajaan Negeri.

Adakah MB boleh tubuhkan Suruhanjaya ? Jawapan nya tidak kerana Suruhanjaya perlu diluluskan oleh Parlimen dengan kelulusan Undang-undang. MB juga tidak ada kuasa di bawah Undang-undang negeri untuk menubuhkan Suruhanjaya. Apatah lagi bila MB "bermain pondok-pondok" dengan mewujudkan "panel" menemuduga bakal SUK. Lawak sungguh. Apa dia fikir nak lantik SUK ini macam nak lantik ketua kampung JKKK ke ?

Yang perlu diminta perkenan adalah Sultan, kerana baginda diberi kuasa demikian untuk melantik MB dan Jemaah Exco seperti mana yang disebutkan awal ini. Oleh yang demikian mempertikai perkenan Sultan merupakan perderhakaan kepada Institusi Beraja yang sekian lama terlaksana dinegeri Selangor ini.

Kisah pertikaian perlantikan SUK ini bukan pertama kali berlaku di negeri Selangor. Di zaman pemerintahan BN dan semasa Sultan Abd Aziz Shah menjadi Sultan, baginda juga pernah tidak memperkenan perlantikan seorang SUK, yang akhirnya calon SUK tersebut digantikan dengan orang lain.

Selangor lahir dengan tamaddun zaman berzaman sejak Bendahara Agung Melaka Tun Perak menjadi Penghulu di Kelang. Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri Selangor 1959 merupakan undang-undang yang dinobatkan berpandukan pelbagai dokumen yang mengikat zaman-berzaman. Undang-undang ini akan terus mengikat sesiapa sahaja yang menjadi membesar dan pemerintah di Selangor ini.

Nyatanya Baginda Sultan tidak mencampuri urusan pentadbiran negeri Selangor, seperti yang di gembar-gemburkan oleh juak-juak pakatan. Baginda cuma melaksana kuasa yang diberikan oleh Undang-undang, agar pentadbiran negeri berjalan dengan lancar, baik dan aman untuk kepentingan rakyat jelata.

GAPS menyeru kepada regim Khalid agar segera meletakkan jawatan kerana sentiasa mempolitikkan semua perkara dalam pentadbirannya dalam masa 3 tahun ini. Selangor nampaknya menjadi mundur, miskin dan kacau bilau dalam tempoh ini. Ini terbukti dari pelbagai penyelewengan, salah guna kuasa dan rasuah yang berlaku dalam pentadbiran kerajaan negeri lewat tiga tahun ini.

Selangor Darul Ehsan akan lebih sejahtera, aman dan makmur dengan kepimpinan negeri yang dinamik, terbuka, bertanggung jawab dan kurang “politiking’’.


Hamidzun Khairuddin
Pengerusi
Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS)
019 2233405

30 Dec 2010

Skandal Rasuah, Mahfudz Letak Jawatan GLC Kedah.


Naib presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar telah meletakkan jawatannya sebagai pengerusi syarikat kaitan kerajaan negeri (GLC), Kedah Sato Sdn Bhd, berkuatkuasa serta merta.

Sumber-sumber yang rapat dengan ahli parlimen Pokok Sena itu mengesahkan surat peletakan jawatan beliau telahpun dihantar kepada pihak pengurusan syarikat tersebut.

Sumber-sumber itu bagaimanapun enggan menjelas sebab Mahfuz meletak jawatan, tetapi sejak semalam lagi, tersebar berita di internet bahawa ia berkaitan dengan pemberian tender oleh syarikat itu yang didakwa tidak mengikut peraturan.

Ahli Pas Lepaskan Nafsu Syahwat Pada Teoh Nie Chen

Senam robik ajuran pas di dalam kawasan masjid, tidak mengasingkan lelaki dan perempuan, membenarkan perempuan berpakaian ketat sehingga menampakan dua ketul buah dada, sudah cukup untuk dijadikan modal oleh teoh nie chen membangkitkan nafsu syahwat penyokong pas untuk sekali lagi mengundinya dalam pru akan datang, teoh sengaja menjamu mata-mata jahat penyokong pas yang selama ini bergitu kepingin untuk melihat tubuh montok amoi ni.

Lihatlah bertapa sexynya amoi ni, berbaju ketat sehingga menampak dua ketul buah dadanya yang mantap, agak-agak cup 36B kut.






Cuba tengok salah seorang ajk pas serdang yang berseluar hijau itu, tengok tangannya di mana, tengah ampu teloq, tengah stim la tu...

TAHNIAH HARIMAU MALAYA & TERIMA KASIH DATUK NAJIB




Tahniah aku ucapkan kepada pasukan harimau malaya kerana berjaya mencarik-carikan bulu garuda, walaupun terpaksa berpuas hati dengan keputusan 2-1, apa pun kita menang juga dengan agreget 4-2.

Terima kasih datuk najib, kerana beri 1 hari cuti sempena kemenangan pasukan harimau malaya, rakyat malaysia patut berterima kasih kepada datuk najib, cuma mahposs omar je yang kata pemberian cuti 1 hari yang di umumkan oleh datuk najib sebagai membazir dan mengurangkan produktiviti negara, bingai punya mahposs.

29 December 2010

Burukan Malaysia, Anwar Arahkan Amah Rogol Menteri..

Menteri rogol amah... lawa sangat ke amah tu sampaikan si menteri tu terliur, mungkin amah yang berkerja dengan menteri tu mukanya akan-akan pelakon filem lucah indon, cut tari, luna maya atau pun sarah azhari. pada aku itu semua cerita mengarut, pesan aku pada pihak berkuasa, sekiranya betul, dedah kan segera, kita tak mahu ada menteri yang jadi perogol, cukuplah ada bekas menteri yang jadi peliwat.

Anwar pernah pukul canang cerita ini masa prk bagan pinang dulu, kalau tak silap aku cerita ni dia bawak masa ceramah di bilik gerakan dap di pekan teluk kemang, masa tu cerita ni dia sentuh sekali lalu dan dengan nada bergurau aku yakin tak ada siapa nak ambil pot dengan cerita mengarut dia tu, tiba-tiba timbul balik cerita menteri rogol amah. sifir aku senang je, kalau betul ada menteri jadi perogol, bawa dia ke muka pengadilan, tapi kalau cerita tu tak betul, ini adalah salah satu taktik anwar yang di gunakan oleh pas untuk menyerang kepimpinan negara.

Cerita ini dikeluarkan semula haprak daily kerana untuk counter balik cerita 2-3 ekor adun dan ahli parlimen pas yang bernafsu binatang kerana kantoi berzina dengan isteri orang, jadi untuk balance kan keadaan, para wartawan haprak daily pun keluarkan la cerita tu, kononnya ia di ambil dari dari satu ngo migrant care, ngo ni memang tak terkenal sangat, tapi pendatang haram cukup suka dengan ngo ni, kerana mereka membela dan mempertahankan nasib pendatang haram dari di tangkap oleh pihak berkuasa.

Haprak daily semalam mengeluarkan sepucuk surat yang konon datangnya dari adik mangsa rogol menteri itu, apa yang menariknya, surat itu tidak bertarikh dan kenapa surat itu di hantar oleh adik mangsa ke migrant care, tidak ke kedutaan indon di malaysia atau kedutaan malaysia di indon? banyak sangat mengarutnya dalam cerita rekaan pas ni, nak menipun beragak lahh...

Adun DAP & Aziz Bari Perlekehkan Kuasa Sultan Selangor

Adun dap kampung tunku lau weng san membidas tindakan sultan selangor kerana memperkenankan perlantikan khusrin sebagai setiausaha kerajaan negeri selangor yang baru, kata lau "pelantikan suk selangor yang baru tidak akan sah selagi dia tak angkat sumpah di hadapan menteri besar" dan lau menambah "Kalau mengikut undang-undang pun, jawatan itu mesti dipenuhi oleh calon daripada suruhanjaya perkhidmatan awam kerana mengikut undang-undang tubuh kerajaan negeri selangor 1959, jawatan ini perlulah dilantik daripada suruhanjaya perkhidmatan yang sahaja, maka semestinya perlu dilantik daripada SPA".

Aku tak pasti sama ada cina dap ni paham atau tidak bahasa melayu dan undang-undang tubuh negeri selangor, apa pun pakatan haram nampaknya terlalu takut dengan pelantikan kusrin sebagai suk selangor, perkara ini samalah dengan sewaktu pakatan haram mula-mula perintah selangor dulu, ketika itu datuk ramli pun mereka hendak singkirkan, tapi di sebapkan kontrak datuk ramli belum tamat, maka pakatan terpaksa menerima datuk ramli sebagai suk negeri tetapi kuasa datuk ramli di kecilkan oleh khalid dan kuncu-kuncunya.

Prof cari makan, aziz bari pun senada dengan lau, malah aziz bari terang-terang perlekehkan kuasa tuanku sultan selangor dengan mengatakan, "kenyataan yang dibuat oleh setiausaha sulit tuanku sultan selangor, datuk munir bani yang mana tuanku telah perkenan melantik khusrin sebagai suk selangor sebagai tidak ada sebarang asas dalam perlembagaan," pahamnya kita dengan kenyataan ini, aziz bari melihat tindakan tuanku sultan selangor melantik khusrin tidak mengikut perlembagaan negeri.

Makin teruk aku tengok raja-raja melayu di perlekehkan, jika dulu pembangkang kini orang yang bergelar profesor pun ikut juga memperlekehkan kuasa sultan.

29 Disember, Piala Suzuki AFF & Peristiwa Berdarah Kalabakan


Hari ini tanggal 29 dis 2010, pasukan harimau malaya akan bertandang ke stadium bung karno jakarta, dengan misi, menang, malukan indon dan pulang dengan selamat ke tanahair, aku yakin pasukan harimau malaya mampu merobek-robekan bulu burung helang (indon kata garuda, garuda tak wujud pun) sehingga togel.

Aku bukan nak ulas pasal bola dan team harimau malaya, aku yakin mereka pasti berjaya, bawak balik piala aff tu, tapi aku nak cerita pasal tarikh 29 dis ni ia ada kena mengena dengan malaysia dan indon juga.

Kira-kira 47 tahun dulu 29 dis 1963, kira-kira jam 9 malam gugurnya 8 orang askar melayu di tangan kira-kira 130 askar indonesia dalam konfrantasi, misi mereka untuk ganyang malaysia, operasi ganyang malaysia adalah operasi tajaan bung karno yang mana namanya di abadikan di stadium yang pasukan harimau malaya akan bertandang malam ini.

Mungkin banyak orang tak tahu cerita pertempuran antara askar melayu dan askar indon di kalabakan sabah, tapi ini sejarah, sejarah yang pihak indon cuba sorokan dari pengetahuan rakyatnya, semasa pertempuran di kalabakan, dikatakan askar indon seramai 130-150 orang telah menyerang pasukan askar melayu seramai 26 orang yang ditugaskan mengawal di satu kawasan sungai kalabakan sabah, dalam pertempuran berdarah itu, di ceritakan kepada aku oleh saad hj. razak jkkk kg pekan kalabakan, askar indon menyerang askar melayu ketika sebahagian mereka sedang menunaikan solat isyak, seramai 8 orang askar melayu gugur dan 18 lagi cedera, askar indon tidak dapat mengalahkan askar melayu walau pun jumlah mereka jauh lebih ramai dari askar melayu.

Korang boleh search cerita pasal pentempuran di kalabakan tu di sini, cerita ini menjadi bukti yang bertapa hebatnya askar melayu dan angkatan tentera malaysia dalam perperangan, ingat atm tak pernah kalah perang, itu rekord yang cukup di takuti oleh jiran kita seperti singapura dan indon.


28 December 2010

Confirm Khusrin SUK Selangor, Khalid Nak Mengadap Sultan Lagi Nak Buat Ape?

Pelantikan pengarah jais datuk mohd khusrin munawi sebagai setiausaha kerajaan negeri (SUK) selangor yang baru muktamad, kata setiausaha sulit sultan selangor datuk mohamad munir bani.

Laporan itu kononnya dilihat menafikan pendirian kerajaan negeri pimpinan pakatan haram.

Munir berkata keputusan itu dibuat oleh jabatan perkhidmatan awam dan telah pun mendapat perkenan sultan selangor sultan sharafuddin idris shah.

“Pada pandangan saya, keputusan itu ‘confirm’ kerana tuanku telah memberi perkenan melantik beliau khusrin,” kata beliau dipetik sinar harian hari ini.

Munir berkata dalam perlembagaan negeri selangor, kuasa pelantikan terletak pada suruhanjaya perkhidmatan awam.

Dalam kenyataan dikeluarkan petang semalam kira-kira tiga jam selepas pengumuman oleh putrajaya, kerajaan negeri selangor dan pusat dilihat terlibat dalam ‘konflik awal’ ekoran khabar angin yang dimainkan oleh pakatan haram kononnya pelantikan khusrin sebagai setiausaha kerajaan negeri selangor yang baru sebenarnya belum muktamad.

Kenyataan pejabat menteri besar berkata, cadangan pelantikan datuk mohd khusrin munawi sebagai suk selangor yang baru oleh kerajaan pusat tidak pernah dimaklumkan kepada khalid ibrahim.

“Justeru, khalid telah menghantar surat bantahan kepada sultan selangor memaklumkan bahawa beliau tidak dihubungi tentang cadangan tersebut,” kata kenyataan itu lagi.

Difahamkan khalid telah menghantar tiga nama ydp majlis daerah sabak bernam, majlis perbandaran subang jaya dan majlis bandaraya petaling jaya dan kerajaan negeri selangor tidak begitu senang dengan tindakan pusat menghantar nama khusrin walau pun pakatan tahu kebiasaannya pelantikan jawatan itu lazimnya dibuat oleh pusat.

Ini kali pertama kerajaan negeri selangor berhadapan dengan situasi itu selepas mengambil alih pentadbiran selepas menang pilihan raya umum lepas.

Pelantikan itu dikhuatiri akan menimbulkan konflik dan mengganggu kelancaran pentadbiran negeri memandangkan khusrin didakwa lebih cenderung kepada pentadbiran najib.

Khalid dijangka akan menghadap sultan selangor esok berkenaan isu itu.

Khusrin menggantikan datuk ramli mahmud, 56, yang menamatkan perkhidmatan pada 31 disember.

Gobala: Anwar Pilih Kekasihnya Azmin Ali.

Tampa berselindung lagi, gobala mengatakan anwar lebih sayang kekasihnya azmin ali dari parti dan kaum india, kata gobala lagi, anwar hanya menjaga kaum melayu dan cina dalam pkr tapi dia memingirkan kaum india, lihat sahaja kes kampung buah pala, selepas berjanji bulan dan bintang sebelum pru 12, akhirnya kampung yang bertahan selama 200 tahun kini lenyap, kenapa anwar tidak mahu membantu masyarakat india di sana?

Bercakap mengenai perlantikan surendran yang bukan seorang ahli pkr itu membuatkan gobala panas hati, gobala juga meminta penjelasan dari anwar bagaimana Surendran boleh dilantik ke jawatan itu sedangkan peguam hak asasi itu tidak menganggotai PKR. "Saya mempertikaikan integritinya apabila dia bercakap mengenai pemilihan PKR. Dia tidak mengundi di (mana-mana) cabang dan dia tidak menganggotai mana-mana mesyuarat agung tahunan cabang".

Gobala yang menganggotai parti itu sejak lebih 11 tahun lalu juga berkata, beliau telah banyak berkorban untuk memperbaiki kehidupan rakyat dan masyarakat india dan beliau tidak mendapat keuntungan peribadi daripada usahanya itu.

Ingat Zina Ingat PAS...?

Orang lain berzina, haram, tapi kalau adun pas berzina, tak haram, nik ajis kata ALLAH dah maafkan mereka, bila orang lain buat, nik ajis kata kafir. bila di bagi bukti mereka berzina, mereka kata pula ini "konspirasi politik".

Peniaga Cina Kata PKR Bodoh...

Peniaga cina di kawasan klang, pandamaran dan kapar merungut kerana perniagaan mereka yang ada kaitan dengan kerajaan negeri merudum teruk selepas pkr ambil alih kerajaan.

Mereka kata, 'ini pkr bodoh la, tak tau cari bisnes, dulu tada ini macam, bisnes pun ok, kita semua senang" jawapan aku senang je, yang korang gatal pi pangkah pakatan buat ape? cina tu kata, "dulu dia janji lain, sekarang dia orang janji lain". aku gelakan cina tu, di akhiri dengan perkataan padan muka.

27 December 2010

AL-FATIHAH... Nik Aziz Telah Kembali Ke Rahmatullah.

Al Fatihah...

Dari Allah kita datang dan kepadanya kita kembali

Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat telah kembali menemui Allah yang maha pencipta.

Marilah kita sama-sama doakan semoga urusan kuburnya dipermudahkan serta rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.

Takziah diucapkan kepada ahli keluarganya.

berita selanjutnya klik sini.

Anwar Marahkan Ronnie Liew Kerana Logo 1Malaysia


Menurut sumber, dalam satu perjumpaan tertutup anwar dengan pimpinan pkr di pejabat pkr di tropikana semalam, sampai anwar tak sempat nak tengok bola, anwar cukup marah dengan tindakan ronnie liew yang juga exco kerajaan negeri selangor kerana ronnie mengeluarkan arahan supaya premis perniagaan di selangor tidak meletakan logo 1malaysia pada papan iklan. kata anwar ronnie liew memberikan gambaran yang pakatan haram memang takut kepada logo 1malaysia.

Anwar cukup berang dengan arahan ronnie itu, kata anwar, "ronnie memang tak reti politik, tindakan ronnie memberi kelebihan kepada bn, kita cuba burukan gagasan 1malaysia, tapi ronnie beri promosi percuma kepada najib, sepatutnya ronnie tak perlu keluarkan arahan itu, arahan yang dia bagi tu menunjukan pakatan takut dengan gagasan 1malaysia".

Pada aku, jelas sekarang ni anwar dan pakan haram makin gelabah dengan gagasan 1malaysia, jangan katakan gagasan, logo 1malaysia pun pakatan tengok pun takut, mungkin anwar dah sound ronnie pasal tindakan bodoh dia tu, itu pasal la ronnie cepat-cepat keluar kenyataan yang larangan meletakan logo 1malaysia di papan tanda perniagaan di tarik balik.

Gelabah betul pakatan haram dengan logo 1malaysia...

Mak Bapak Mazlan Aliman Pemalas...

Mak bapak mazlan aliman pemalas, itu lah ayat yang keluar dari seorang otai peneroka felda yang aku jumpa khamis lepas bila aku tanya dia pasal mazlan aliman dan pakatan haram kata felda bankrup. aku yakin pakcik yang dah berpuluh tahun jadi peneroka felda itu jujur memberi jawapannya tu.

Menurut pak cik tu, mana mungkin felda boleh bankrup, setelah berpuluh tahun felda ditubuhkan sudah banyak peneroka yang sebelum ini miskin melarat kini ada yang sudah bergelar jutawan, kalau tak jadi jutawan pun kehidupan mereka menjadi 100 kali lebih baik dari sebelumnya. tambah pak cik tu lagi, "walau pun saya ni tak belajar tinggi, tapi skim yang dibuat oleh kerajaan macam felda ni, hanya ada 1 sahaja di dunia, negara lain tak buat pun, dari tak ada tanah, felda bagi tanah, dari tak ada modal, felda bagi modal, dari susah, kini dah senang, hanya orang malas sahaja kata felda tak bantu dan makan duit peneroka.

Tambah pak cik tu lagi, "mana ada orang berniaga asyik untung je, sekali-sekali mesti rugi, kalau nak untung je, siapa pulak nak rugi, macam tu juga lah dengan felda, ada rugi dan ada untung, tapi nampaknya alhamdulilah felda ni banyak untungnya dari rugi, kalau rugi tu biasalah, adat orang berniaga, tapi tak lah sampai bankrup, orang yang kata felda bankrup tu dia bodoh".

"Hanya orang yang malas dan yang tak mahu merebut peluang-peluang yang felda sediakan je akan cakap macam tu, di beri tanah tapi tak mahu usahakan sendiri, pajak kat indon dan bangla untuk kerjakan, bila jual, hasil dapat sikit, mulalah kata felda tak adil, felda itu dan ini dan felda dah nak bankrup. kalau felda ni dah bankrup, dah tentu satu persatu tanah rancangan dah dijual, tapi saya tengok felda makin berkembang maju".

Sebelum aku balik, sekali lagi pak cik tu pesan pada aku, hanya orang malas sahaja yang kata benda-benda buruk pasal felda, mereka malas tapi mereka tamak, kerja tak mahu buat, tapi nak untung macam orang yang buat kerja.

26 December 2010

Al-juburi Konar Baring Lagi...


Anwar buat konar baring lagi, selepas dia gagal membuktikan yang syarikat apco milik yahudi kini dia mula menyalak lagi dengan mengatakan gagasan 1 malaysia itu membazir.

Dalam kenyataannya semalam, anwar sudah tidak lagi menyebut yang apco itu milik yahudi, dia mula konar pula cerita tentang pembaziran yang dibuat oleh kerajaan.

Dulu masa dia pukul canang tentang 16 sept pun macam ni juga, berbulan-bulan dia kata pakatan haram akan perintah malaysia pada 16 sept, aleh-aleh bila tepat tarikh 16 sept dan wartawan tanya kenapa kerajaan tak bertukar lagi? anwar konar soalan wartawan, dia kata fokus pakatan haram kini soal belanjawan, korang boleh tengok rakaman interview wartawan tu di klip video kat bawah ni.

Nampak bertapa sialnya manusia yang bernama anwar ni, tapi apa yang malang, masih ada lagi manusia bahalul yang percaya cakap-cakap mat gay ini.


24 December 2010

Teloq Ronnie Liew Tersepit...

Meroyannya ronnie liew dengan gagasan 1 malaysia, dia semalam mengarahkan semua majlis perbandaran dan majlis daerah di selangor menurunkan logo satu malaysia, tidak kira lah logo itu berlatar belakangkan bendera malaysia atau berlatarkan logo koperat.

Yang menjadi mangsa atas arahan bodoh ronnie liew itu adalah yang dipertua majlis (ydp) tak pasal-pasal je orang yang berjawatan tinggi macam ydp tu kena buat kerja bodoh yang di arahkan oleh cina yang tak ada spm.

Lagi cerita pasal pengharaman logo 1 malaysia di selangor klik sini.

Lagi Cubaan Bunuh Ustaz Saidi



Jika 4 hari sudah, kereta ustaz saidi saksi utama dalam kes adun pas selising main dengan bini orang di langgar dengan kuat sehingga keretanya total lost dan ustaz saidi mengalami luka-luka kecil dan semalam info yang aku dapat, ada berberapa ekor samseng belaan pas atau adun pas selising mungkin cuba menetak ustaz saidi dengan parang.

Cubaan membunuh ustaz saidi dilihat sabagai usaha untuk menutup mulut saksi utama dalam kes adun pas selising main dengan isteri orang. dalam utusan malaysia semalam, adun pas selising itu mencabar umno memberikan bukti yang main dengan bini orang, pada aku apa punya bingai la adun pas ni, pi cabar umno mintak bukti tu buat apa, umno hanya petik dari ceramah adun selising itu, kenapa adun yang main dengan bini orang tu tak mahu cabar ustaz saidi? dah tentu berbakul-bakul bukti ustaz saidi boleh bagi.

Apa pun pas sekarang dah mula guna gangstar, untuk menutup kesalahan yang mereka buat, inikah rupa parti islam?

23 December 2010

GEMPAR: Nikah Mutaah Boleh Di Lakukan Di Kelantan.


Aku baru dapat sms dari seorang kawan di kelantan, dikatakan sekarang ini, kerajaan pas kelantan sedang mencari jalan untuk menggubal berberapa enekmen undang-undang syariah negeri kelantan untuk membolehkan nikah kontrak atau nikah muta'ah di jalankan di di negeri itu.

Macam yang kita semua tahu, nikah mutaah kerap berlaku di berberapa negara yang mengamalkan mazhab syiah dan kita tahu, mazhab syiah ini percaya selepas wafat Rasulullah s.a.w. semua sahabat murtad kecuali ahlul-bait dan beberapa orang sahabat terrnasuk abu dzar, miqdad bin aswad, salman al-farisi dan ammar dan mereka menyanjung saidina ali berlebih-lebihan sehingga ia disamatarafkan dengan Rasulullah.

Jadi sekiranya betul, kerajaan pas kelantan membenarkan nikah muta'ah di jalankan di sana, ini bermakna kerajaan pas kelantan adalah pengikut syiah dan ajaran syiah di haramkan di negara kita, sesuatu tindakan harus di ambil terhadap kerajaan pas kelantan.

Detail mengenai perkara itu aku akan postkan kemudian, tunggu sumber di kelantan bagi detail selanjutnya.

Jelajah One Malaysia (JOM) Sarat Dengan Aktiviti Masyarakat.


Jelajah one malaysia (jom) menamatkan pusingan pertamanya di negeri sembilan, setelah hampir seminggu mereka menjelajah ke negeri terengganu, pahang, johor dan melaka, akhirnya tamat di paroi negeri sembilan.

Satu program pemuda umno/bn yang cukup membanggakan. jelajah jom bukan satu jelajah yang kosong, ia satu jelajah yang sarat dengan aktiviti kemasyarakatan dan programnya bukan hanya tertumpu kepada satu kaum sahaja, ianya satu program untuk berbilang kaum dan agama.

Hari terakhir jom berlangsung di flet seri perdana, walaupun hujan lebat, itu tidak mematahkan semangat peserta-peserta jom dan orang ramai untuk hadir ke majlis penutup jom, di anggarkan kira-kira 3000 orang hadir malam semalam.

Program terakhir semalam di paroi di mulakan dengan nyanyian lagu negara ku dan lagu barisan nasional, selepas itu, ketua pemuda bn, khairy jamaluddin naik ke atas pentas untuk berucap, dalam ucapannya kj mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua pihak yang menjayakan jelajah one malaysia (jom) dan kj memberi pesanan kepada semua ketua pemuda bahagian yang hadir supaya berkerja kuat untuk memastikan kemenangan bn dalam pru akan datang.

Datuk ali rustam sewaktu berucap di JOM di melaka.



Penutup JOM di paroi negeri sembilan, malam tadi.



22 December 2010

Adun PAS Kaki Burit, Kini Nak Jadi Pembunuh Pulak.


Ada tiga perkara panas yang akan buat adun selising dan kepimpinan pas kelantan tak tidor lena dan nik ajis akan berbuih mulutnya kena sawan babi.

Perkara pertama: Dalam forum tranungkite jemaah pas meminta penjelasan nik ajis berhubung dengan aduan yang dibuat kepadanya mengenai adun pas selising memburit dengan bini orang, jemaah pas meminta penjelasan kenapa nik ajis tak mahu ambil tindakan keatas adun itu dan bagaimana nik ajis tahu yang ALLAH telah maafkan adun selising itu.

Perkara kedua: wanita yang berzina dalam koch keretapi dengan adun selising itu bersetuju akan memberi keterangan. bergitu juga dengan bekas suami wanita itu, dia juga akan menjelaskan apa sebenarnya yang berlaku sewaktu kehilangan isterinya dan sehinggalah dia dapat tangkap yang adun pas selising tengah dok tindih isterinya dalam koch vip keretapi.

Perkara ketiga; percubaan membunuh ustaz saidi yang menjadi saksi dalam kes memburit adun pas selising, kereta yang di pandu oleh ustaz saidi telah dilanggar oleh sebuah kereta yang tidak dikenali, menurut ustaz saidi, kemungkinan cubaan membunuhnya itu berikutan pendedahan nya mengenai perlakuan zina adun pas selising dengan bini orang itu.

Nik ajis, pimpinan pas kelantan dan pas pusat kena jawab tiga perkara itu.

Anwar Dah Kantoi. ALLAH Masih Sayangkan UMNO/BN.


Alhamdulilah segalanya telah terbukti, ALLAH masih sayangkan umno/bn dan ALLAH tunjukan kepada seluruh rakyat malaysia siapa sebenarnya bapak pembohong dan siapa sebenarnya agen yahudi zionis laknatullah.

Akhirnya segala tomahan anwar yang mengatakan gagasan 1 malaysia adalah saduran dari one israel dan kononnya syarikat apco berperanan dalam memberi idea untuk kempen 1 malaysia.

Mana dokumen yang anwar kata sebagai bukti yang apco adalah milik israel dan gagasan 1 malaysia adalah saduran dari gagasan one israel tu? mana? takan nak simpan lagi kut, atau pun memang anwar tak ada apa-apa dokumen pasal apco dia hanya dengar cakap mulut je, kemudian dia goreng dalam setiap ceramah dan nak bagi nampak lagi real gorengan dia tu, dia bikin gempak dalam parlimen. nasib dia tak baik buta-buta je kena gantung.

Mungkin betul seperti sumber yang bagi tau aku, masa anwar berceramah di kepala batas, dokumen yang dia dok tayang di hadapan hadirin itu adala kertas A4 kosong (klik sini), tapi dia jaja cerita kat orang kampung kononnya dia hebat dia hero dia tahu segala-galanya dan dia ada dokumen apco, pirahh... sebenarnya anwar lah agen yahudi zionis laknatullah, biasanya orang yang bersalah akan menyalahkan orang lain dulu bagi menutup kesalahannya, itu lah yang terjadi pada anwar, dia yang sebenarnya agen yahudi tapi untuk cover dia mengatakan yang kerajaan malaysia bersekongkol dengan yahudi.

20 December 2010

Klip Video ADUN PAS Selinsing Main Bini Orang.


Maklumat yang baru dapat dari wikibocor kabel tnb, pengakuan yang mengejutkan dari sepupu kepada suami yang isterinya di pakuk oleh adun pas selinsing dalam koch keretapi.

klik sini

Sekitar Misi JOM Di Negeri Pahang

Selepas terengganu, jelajah one malaysia (jom) singgah di negeri pahang, sambutan luar biasa dari rakyat dan kerajaan negeri memberi semangat kepada pemuda umno untuk meneruskan misi jom.

Program baik pulih rumah di kampung darat jering, sungai ular, indera mahkota menjadi pembuka tirai misi jom di negeri pahang, ia mendapat pujian daripada masyarakat di kampung tersebut. rata- rata di kalangan mereka tidak menjangkakan bahawa pemuda bn akan turun padang di kawasan kampung mereka.

Kehadiran yb. khairy jamaluddin bersama barisan pemuda bn negeri lebih meyakinkan masyarakat di kawasan itu bahawa hanya bn yang mampu menjadi tunggak kerajaan negeri. dalam ucapannya khairy menyeru kesemua penduduk yakin dengan kepimpinan bn, janji bn bukan omong kosong dalam membantu rakyat. malah, ahli parlimen pkr indera mahkota sendiri tidak mengotakan janji pilihanrayanya dan hanya sibuk berpolitik mengejar kuasa.

Khairy menjelaskan yang program JOM merupakan sebahagian program pemuda bn dalam memastikan tradisi bn membela rakyat diteruskan melalui khidmat pemuda bn Indera mahkota, pemantauan akan dilaksanakan dari semasa ke semasa agar masyarakat di kawasan ini terus diberi perhatian dan pembelaan.

Dalam progaram di indera mahkota itu, khairy sempat singgah ke majlis perkahwinan ajk pemuda UMNO bahagian indera mahkota sebelum meneruskan konvoi ke kuantan dengan di iringi oleh konvoi bermotor dari kelab bermotor kuantan. ketika di kuantan, pemuda bn turut menyumbangkan dua buah kerusi roda kepada golongan kurang upaya disana.







Kertas A4 Kosong Dikatakan Dokumen APCO.


Anwar semalam sedaya upaya meyakinkan penyokongnya dengan isu apco, sambil menggunakan memek mukanya, dia bersungguh-sungguh kata dia ada bukti kononnya apco ada kaitan dengan negara israel. dalam ceramahnya semalam di kepala batas, anwar berkali-kali dok kata dia ada bukti dan dia tak diberi peluang untuk mendedahkannya.

Dalam ceramah di kepala batas, anwar bersungguh-sungguh sambil membawa satu kertas A4 kosong (menurut saksi) kononnya di tangannya itu adalah dokumen apco, sambil menayangkan kertas kosong, anwar dengan mengahnya berkata " “Adakah saya ada bukti? Lihat pada ini. Buktinya ada di tangan saya, sebahagian saya sudah jawab, sebahagian lagi ada pada saya."

Anwar berkata lagi, dia tak diberi peluang untuk mendedahkan di dalam parlimen, jadi macam mana dia mahu dedahkan, pada pendapat aku, kalau betul la dia ada dokumen mengenai apco tidak semestinya dia dedahkan dokumen tu dalam parlimen je, banyak lagi tempat yang di boleh dedahkan, contohnya dia boleh dedahkan sewaktu sidang media yang kerap dia buat di lobby parlimen, dia boleh photostat dokumen itu dan dedahkan di setiap ceramah yang di anjurkan oleh pakatan rakyat, malah ada 1001 cara untuk anwar dedahkan dokumen itu, kalau betul la dia ada dokumen apco tu.

Tapi macam biasa la, anwar ni gempak je lebih, bila hishamuddin up dia suruh dia dedahkan, dia pusing cerita pasal wikileaks pulak.

Gobala Maki Anwar, Nurul Izzah Dan Eli Wong

Jangan nanti inipun nak dikata satu konspirasi musuh politik segala macam.Cakap banyak nanti bolehlah panggil orang kuat PAS, Dr. Lolo Ghazali jadi saksi. Semuanya gara-gara babak lanjutan isu pemilihan haru-biru PKR tempoh hari yang nampaknya belum beres sekalipun bos-bos di atas berusaha untuk gambarkan semuanya sudah under control .

Kalau sudah beres patutkah apa juga yang diputuskan oleh pimpinan parti ada sahaja yang tak kena. Tak percaya tengok apa jadi tidak lama selepas pengumuman senarai barisan kepimpinan baharu peringkat pusat oleh Presiden PKR Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail Sabtu.

Belumpun para wartawan sempat selesai tulis berita tentang pengumuman itu rasa tak puas hati sesetengah pemimpin PKR diluahkan melalui twitter masing-masing. Antaranya dua orang kuat PKR bergasak secara terbuka dalam twitter iaitu Ahli Parlimen Padang Serai, Kedah, N. Gobalakrisnan dan Exco PKR Selangor Elizabert Wong.

Drama itu bermula apabila Gobalakrisnan tweet persoal “adakah DSAI buat keputusan yang betul untuk orang India di Malaysia?” Ia dipercayai ada kaitan dengan pengumuman Wan Azizah bahawa antara salah seorang daripada tiga orang yang dilantik naib presiden parti itu adalah N Surendran.

Surendran bukanlah pemimpin di kalangan arus perdana parti itu. Perlantikan peguam itu dipercayai atas ‘kuota’ India yang menyebabkan Gobalakrisnan 'angin satu badan’. Beliau yang tewas dalam pemilihan jawatan Naib Presiden dikatakan menaruh harapan dilantik ke jawatan itu.

Tweet beliau dijawab oleh Elizebert Wong “MPP buat keputusan yang betul untuk rakyat Malaysia,” Gobalakrisnan jawab balik kata “(keputusan) tu bukan untuk MPP atau awak tapi untuk Anwar. Saya tidak tipu atau guna orang lain untuk tipu dengan kertas undi,” tweet beliau.

Tunggu punya tunggu Elizebert tak jawab-jawab, Gobalakrisnan tweet lagi, “Aku tunggu awak jawab seperti aku pertahankan awak ketika gambar bogel awak diedarkan,”

Tunggu lagi Elizebert Wong tak jawab-jawab, Gobalakrisnan naik ‘syeikh’ gamaknya apabila dia tweet “Elizebert pergi tengok diri engkau di cermin sebelum kau kata pada orang yang Gobala akan sertai ( parti AKIM ) Zaid.”

Gobala diketahui penyokong Zaid semasa beliau bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR.

Panas hati Gobalakrisnan bagai tak boleh dibendung lagi apabila dia tweet pula tanya Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar “Surendran ini ahli cabang mana?” Jawab Nurul Izzah, “Surendran ahli cabang Lembah Pantai,”

Tak lama kemudian Gobalakrisnan terus serang Anwar sendiri apabila dia tweet pada Anwar “keangkuhan kuasa menafikan pembangunan sesuatu masyarakat melalui kebencian antara pimpinan,” “26 keluarga di ladang Tuan Mee Ijok masih kongsi air minuman dengan itek,” kata Gobalakrisnan.

Ladang Tuan Mee adalah kawasan estet di Ijok DUN bawah Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim. Perang twitter yang boleh dibaca ribuan penyokong pembangkang itu turut meresahkan pemimpin PAS.

Ini berikutan sebuah portal berita siar semua twitter itu ‘online’ tanpa tapis yang menyebabkan semua orang boleh baca. Buktinya apabila, AJK PAS Pusat Dr Lo Lo’ Ghazali yang juga Ahli Parlimen Titiwangsa pun ‘join’ tweet sama - yang jelas menegur perbuatan selak kain di khalayak ramai ini.

Dia tweet Gobala: “Cakap terus dengan DS (Anwar) apapun masalah dalaman, kenapa tweet kepada umum. Direct message/sms ” kata beliau yang memang selama ini kuat pertahan PKR .

Cuma kalau Gobalakrisnan pandai dia patut jawab, “habis kenapa awak pun tweet marah saya pada umum juga?” Ini baru cerita twitter mereka berdua. Belum lagi lain-lain yang dengar cerita turut adu komplen mengenai lantikan-lantikan yang dibuat.

19 December 2010

GAPS: Tahniah Ahli Parlimen Pembangkang.

Kenyataan Media
Parlimen diliwat – Rakyat makin meluat

Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS) ingin mengucapkan tahniah kepada semua Ahli Parlimen pakatan rakyat yang telah “meliwat” Parlimen semalam. Sejarah telah mencatatkan 16 Dec 2010 sebagai peristiwa hitam Parlimen Malaysia. Persidangan Parlimen bagaikan telah dihadiri oleh “haiwan-haiwan yang baru dilepaskan dari Zoo Rakyat”.

Soal menggantung Ahli Yang Berhormat dari sidang Parlimen @ Dun adalah perkara lumrah dan biasa yang berlaku di sistem pemerintahan Demokrasi Berparlimen dan Raja Berperlembagaan dinegara ini. Malahan semua Ketua pembangkang di Dun Selangor, Pulau Pinang dan Kelantan pernah digantung.

Pada May 20 2009 Ketua Pembangkang Selangor Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo (BN) digantung menghadiri Persidangan DUN selama setahun. Kemudahan elaun sebagai Ahli DUN selama setahun juga telah digantung. Tuduhan keatasnya adalah mengeluarkan kenyataan dalam blog dan akhbar, mengutuk integriti jawatankuasa Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan (SELCAT).

Selain Dr Khir, empat lagi ADUN Barisan Nasional (BN), Datuk Marsum Paing (Dengkil), Mohd Isa Abu Kasim (Batang Kali), Datuk Warno Dogol (Sabak) dan Datuk Mohamed Idris Abu Bakar (Hulu Bernam) pula digantung selama enam bulan. Kemudahan elaun mereka selama enam bulan juga digantung. Tuduhan keatas mereka pula adalah kerana kenyataan akhbar menuduh SELCAT sebagai sebuah badan yang tidak bebas dan alat politik.

Perbuatan Anwar Ibrahim Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia serta 3 orang Ahli Parlimen lain yang menganggap diri mereka lebih perkasa dari undang-undang dan peraturan Parlimen sekadar membuktikan sikap buruk mereka yang memilih menjadi manusia yang tidak bertamaddun.

Melacurkan Parlimen dengan Demontrasi dalam Parlimen pula adalah manifestasi sebenar perangai pembangkang yang suka mengadu domba dan cuba menyeleweng pemikiran rakyat yang sudah semakin celik fikiran dengan tipudaya permainan pemimpin politik yang tidak bertanggungjawab.

Hamidzun Khairuddin
Pengerusi
Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS)
17 Dec 2010

18 December 2010

Chegubard Dan Jonah Bakal Joint Parti Kita...


Bukan payah nak kenal perangai pemimpin pkr, baik pemimpin besar atau pemimpin kecil, orang pkr ni dia kuat menipu, apa yang dia kata tak semestinya dia akan laksanakan, contoh terbaik, anwar ibrahim, dia kata dia tak meliwat, tapi selonggok air mani dalam jubur saiful tu terang-terang dia yang punya, sama jugak macam zaid ibrahim dulu masa dia dalam pkr, dia kata dia akan setia pada parti, akhirnya dia yang keluar parti.

Samalah jugak dengan badrul hisham atau chegubard, dia kata dia tak akan sertai parti KITA, itu bermakna dia akan joint juga parti yang mana zaid ibrahim baru di nobatkan jadi presiden tu, kenapa aku kata chegubard akan joint parti kita? sifirnya senang je, chegubard dah jadi kera sumbang dalam pkr, dia dah jadi halimunan dalam setiap program pkr, orang tak kesah atau tak ambik tahu dia datang atau tidak, dulu program tak akan jalan kalau chegubard tak ada, tapi sekarang ni, dia ada atau tidak, pergi mampos la kau...

Sorang lagi kera sumbang dalam pkr yang dengar-dengarnya akan menyertai zaid dalam parti kita ialah jonah, ketua pemuda pkr selangor, betul walau pun dia dikatakan sekarang ni menjadi ahli majlis perbandaran di selangor, mendapat projek jutaan ringgit dari khalid gagap tapi karier dia dalam pkr dah habis, walau pun jonah atau nama sebenarnya khairul anuar adalah ketua pemuda selangor, tapi tugas-tugas ketua pemuda selangor kini di ambil alih oleh azmizam zaman huri yang juga ketua pemuda kota raja dan juga ahli majlis mbsa, azmizam mendapat sokongan kuat dari suhaimi shafie adun seri muda dan azmin ali. kira khalid bagi projek kat jonah tu pasal menghargai jasa-jasa jonah kerana membantu khalid gagap mendapatkan jawatan pengerusi pkr selangor dulu.

Itulah sumber-sumber yang aku dapat dari geng-geng pkr.

JOM: Pemuda BN Prihatin Golongan Memerlukan

Program Cakna Pemuda BN Malaysia yang memfokuskan bantuan segera terhadap golongan yang memerlukan merupakan salah satu bingkisan program Jelajah One Malaysia (JOM) yang kini sedang berlangsung.Ianya merupakan salah satu inisiatif Pemuda BN dalam mendekati rakyat seterusnya membuktikan bahawa Pemuda BN di bawah pimpinan YB. Khairy Jamaluddin sentiasa mengambil berat nasib golongan yang kurang berkemampuan.

Semalam, team JOM yang memulakan program ini di Terengganu telah menziarahi beberapa insan yang memerlukan seperti warga emas dan golongan kurang upaya (OKU). Keprihatinan YB. Khairy telah memberi satu sentuhan baru terhadap mereka. Antara sumbangan yang diberikan kepada mereka termasuklah kerusi roda dan wang ringgit. Ianya sedikit sebanyak mampu meringankan beban mereka.

YB.Khairy Jamaluddin telah memaklumkan bahawa usaha ini akan diteruskan dalam program JOM di masa akan datang. Beliau berkata, golongan muda wajar didedahkan dengan aktiviti-aktiviti kemasyarakatan selain dari aktiviti sukan yang menjadi pilihan utama generasi baru ini.

YB. Khairy juga amat kagum dengan kesungguhan golongan belia di Terengganu yang begitu teruja menyertai program JOM. Antara kumpulan yang menyertai program JOM termasuklah Kelab Bermotor Terengganu dan Persatuan Remaja Terengganu.