Anwar Nafi Lelaki Itu Bukan Dirinya... Ekkeleh Sapa Tuduh Kau...


Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini menafikan sekeras-kerasnya beliau adalah pemimpin utama pembangkang dalam video fitnah yang ditayangkan kepada media tempatan, tengah hari tadi.

Anwar berada di rumahnya bersama ahli keluarga pada 21 Februari 2011 iaitu tarikh yang tertera dalam rakaman video berkenaan.

“Saya di rumah bersama (Wan Dr) Azizah (Ismail), anak-anak dan cucu selepas bermesyuarat dengan staf KEADILAN,” katanya.

Malah, Anwar ketika waktu dan tarikh yang kononnya video itu dirakam, sedang membalas twitter dengan penyokong.

Video 20 minit itu menunjukkan ia masa jam 10 pagi dan bertarikh 21 Februari 2011.

“Pada jam 10.30 pagi pada 21 Februari lalu, saya berada bersama keluarga dan kawan-kawan dan sedang berbalas-balas twitter dengan penyokong,” katanya.

Anwar sempat berjenaka dengan wartawan apabila berdiri dan menunjukkan perutnya yang kempis, sama sekali berbeza dengan lelaki yang didakwa menyerupai beliau dalam video itu.

“Gambar mirip saya, cuma perutnya jauh lebih buncit dari saya,” katanya pada sidang media khas di ibu pejabat KEADILAN, Damansara 21 Mac lalu.

Anwar juga menyifatkan rakaman video itu sebagai fitnah jahat dan jijik serta satu rekayasa jahat musuh politik yang berhasrat membantutkan kemaraan Pakatan Rakyat dan KEADILAN.

“Motif politiknya sangat jelas, meminta saya dan Wan Azizah meletak jawatan (sebagai Ahli Parlimen dan Presiden KEADILAN). Rekayasa jahat musuh politik untuk membantutkan kemaraan KEADILAN dan Pakatan Rakyat,” katanya.

Beliau meminta rakyat dan penyokong Pakatan Rakyat supaya tidak terperangkap dengan suasana politik sedemikia, sebaliknya memberi tumpuan kepada pilihan raya negeri Sarawak.

Anwar mengingatkan, rakyat Malaysia sudah cuba ditipu hampir 13 tahun sejak kes Fitnah I pada 1998 dan plot terbaru video fitnah itu, tidak mampu menggugat sokongan rakyat kepada Pakatan Rakyat.

Presiden KEADILAN, Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail yang turut hadir sidang media itu bersama pimpinan parti pula secara sinis, berkata:

“Kalau Anwar didakwa (di mahkamah) dengan lelaki, kenapa yang keluarnya sekarang video dengan perempuan.” -

sumber: keadilandaily

Comments

Anonymous said…
Nampak sangat video palsu ni konspirasi PKR nak divert dari isu DNA yang menjadi hangat.

Dah buat video palsu lepastu tuduh orang lain pulak konspirasikan dia.. padai kau nuar.
Anonymous said…
video ni sengaja dibuat guna cameo person untuk anwar nak lari dari isu dna.

ada ke logik anwar tengah bergelut kes saiful, dia nak pi cari lobang kat hotel spa di kl

jangan ambik pot langsung hal ni.

silap haribulan makan diri anwar sendiri
Anonymous said…
Dah agak dah over the weekend cari jalan macam mana nak lari dari kenyataan sebenar . Video ni untuk jadikan scapegoat aje. Orang bodoh aje yang percaya...sebenarnya mereka yang buat lepas tu baling batu sorok tangan macam mana ahli PKR buat superimpose gambar Dato' Najib ..in the end dekat Parlimen mengaku perbuatan mereka Jack of all Trade . Jangan buang masa isu ini Hand Over DNA selesaikan kes dengan Saiful.
Anonymous said…
latest tweeter die update pun 21hb 11.30pg..so klu btul video tu jam 10pg berlaku apa maknanya?pikirla sendiri..
Anonymous said…
watpe nak gelabah cakap ada ngan isteri kat umah,kalau betul bukan diri saudara..jom kita minta kerajaan tubuh siasatan diraja untuk mengungkai semua itu...ada berani
Anonymous said…
oklah video ngan pompuan, kalau ngan lelaki nangis darahlah jijah
Anonymous said…
Ade orang kata tarikh kat video pelakom pemimpin utama pembangkang tu pada 21-02-2008, bukannya pada tahun 2011 !!!!. Masa tu akaun twiter PELIWAT dah ada ke?? Twit, twit dalam SPA ke??

Kah kah kah kah kah kah...

Belum tengok video dah boleh nafi sekeras2 nye kote 2 alam ANWAR tu.

Kah kah kah kah kah kah...
PeningPilKuda said…
kah kah kah!
sah aku tak pening, memang alam realiti, memang aku sedar sesedarnya.
JUBUR adalah tali hayat politik UMNO, politik jubur taik tidak boleh dipisahkan daripada politik UMNO.
Dulu lubang jubur taik Azizan, habis budak sekolah kenal lubang jubur taik. Taniah UMNO kerana berjaya memperkenalkan lubang jubur taik kepada budak sekolah.
Namun UMNO gagal untuk menahan pengaruh Anwar, bahkan kerana jubur taik jugalah Anwar terkenal di merata dunia.
Kemudian jubur taik Saifooool pula, Malaysia menjadi terkenal diserata dunia tanpa berbelanja besar untuk promosi. Terima kasih UMNO, kerana telah berjaya membawa pelancung ke Malaysia untuk melihat jubur taik saifooool.
Namun berjayakah UMNO menjauhkan rakyat daripada Anwar?.
Sekarang guna jubur qubul amoi pula, suatu pembaharuan. Kerana kita telah berjaya menyediakan peluang perkerjaan dan tenaga kerja mahir di kalangan belia. Memang kita mempunyai potensi untuk menjadi negara maju dan filem prono, bahkan tayang filem prono ini akan ditayang dihotel-hotel terkenal, penuntunnya pula adalah wartawan-wartawan dan editol akhbar terkenal.
Namun larikah Tuan Guru Nik Aziz dan Tuan Guru Haji Hadi daripada Anwar?. Adakah ceramah Anwar selepas ini tinggal bini dan anak perempuannya sahaja?.
Sampai bila UMNO nak bergantung pada jubur taik dan jubur qubul untuk menang pilihanraya?. Tiadakah di kalangan pemimpin UMNO yang melihat dengan mata hati bahawa senjata seperti ini amat merbahaya, bahkan boleh menikam diri sendiri?.
Anonymous said…
salam...

aku dah pening..aku dah pening..hehehe

realitinya lelaki Y...ber'konspirasi'
utk divert isu DNA dan mengajak penyokongnya percayai isu video
seks terbaru sebagai mainan jahat
pemimpin tertinggi kerajaan......

""ingat katanya...perut tak sama""

**pertanyaan..hai...dah tenguk ke video tu?
Anonymous said…
klu konspirasi atau video yg dibuat2,mesti lah kene study kes betul2...pastikan perut tak boroi,kene pastikan gak tarikh yg sesuai...klu dah kompom2, rupe tak serupa atau anwar tgh ade ceramah mase tu, mmg bodoh betul lah sape yg buat konspirasi tu....
so, mmg betul la tu video dia,dia kempiskan perut mase tunjuk kan wartawan...aku pn leh cover perut boroi aku nie walaupun mmg terserlah keboroian aku,10 minit jer ma...ahaksss
Anonymous said…
Setuju dengan PeningPilKuda...

UMNgOk dan Barang Naik (BN) ni dah perintah M'sia ni lebih 50 tahun...

Banyak kerajaan yg dominan didunia ni dah tumbang...Amerika, Britan, Jepun, Ireland...

Itu yg membuat mereka trauma...kalau BN tumbang pada PRU13 ni...habislah..
Pilihanraya Sarawak dan PRU13 tak lama lagi pulak tu...

Segala kemewahan, pangkat, projek, kontrak, kroni dll akan hilang...duit pulak dah tak masyuk...

Jadi, untuk kekal memerintah...guna apa cara yg ada...by hook or by crook...

Rakyat bukan tau...

Mereka anggap rakyat M'sia ni bebal, tongong, bangang...

Orang yg tak tau apa2, yg tak ambil kisah...baca pun, paper Utusan Meloye, Berita Hairan...tengok TV pun TV1 dan TV3...boleh lah mereka tipu hari2...

Dalam kes DSAI ni...bermacam2 perkara telah mereka ciptakan...tujuan nya hanya untuk menghilangkan kepercayaan rakyat supaya membenci DSAI dan PR...agar mereka kekal memerintah...

Apalah nak jadi M'sia ni...mengalahkan Mafia...
Anonymous said…
mana dia video anu war beri anugerahnya kat amoi tuu.

video pun tadak apa macam mau repot.. peguam2 anu war banggang rupanye


HIDUP 1ANU WAR

IKAN SEPAT KERING BODOH.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID