Zuraidah Datang Bulan, Marah Rosmah Pakai Gelaran First Lady.

Dari ketua umum sampailah ke ketua wanita, semunya bodoh, nak mampos, apa tak bodohnya, ada ke patut permaisuri agong di turunkan gelarannya dari raja permaisuri agong ke pada wanita pertama, zuraidah kena pi belajar protokol balik la.

Kebiasaannya gelaran wanita pertama untuk isteri seorang presiden kalau negara tu tak ada raja atau sultan, tapi kalau negara tu ada raja atau sultan macam malaysia, gelaran wanita pertama tu jatuh kepada isteri perdana menteri, apa bezanya gelaran raja permaisuri agong dan gelaran wanita pertama?

Kalau kita nak panggil raja permaisuri agong, kita kena panggil dengan panggilan Tuanku atau dalam bahasa surat akan di sebut sebagai dymm seri paduka baginda raja permaisuri agong kalau dalam bahasa inggeris her majesty. tapi untuk wanita pertama cukup kita panggil dia datuk, datuk sri atau datin seri, ikut title yang dia ada la, takan benda simple macam tu pun zuraida tak reti kut, atau pun dia memang ada niat nak perlekehkan permaisuri agong.

Aku cadangkan zuraidah kena pi belajar protokol balik la, biar dia kenal mane satu wanita pertama dan mana satu raja permaisuri agong. bangang punya wanita pkr.

Comments

Anonymous said…
Tengok muka pun dah tahu, dia ni memang bodoh.
Anonymous said…
tak boleh salahkan dia juga, orang singapork mana ada raja, dia ada president, jadi dia mana nak ambil tau benda-benda macam ni, tu yang derhaka kat sultan selangor.
Anonymous said…
raja permaisuri agong,dgr bunyi pun dah tau gelaran paling atas,but biase la org politik picisan,pasal kebajikan rakyat taknak usaha,benda2 camni gak yg dia nak sondol.but still,x salah kalau DSRosmah just be humble n xyah pkai trus gelaran FLOM,zaman TDM dulu xde dgr pun psl gelaran FLOM ni.
jongos said…
ROSMAH KAN SIBUK KE HULU KE HILIR DI LUAR NEGARA DGN PROGRAM2NYA. JD, BERDEPAN DGN ISTERI2 PRESIDEN NEGARA LAIN, KENALAH ADA GELARAN WANITA PERTAMA NI. BARU BOLEH MASUK GANG, HEHE
Anonymous said…
Hello bro...

Mana kawan punya komen...

Adil lah sikit Bro...

Takut ke?
Anonymous said…
aku rasa zuraidah ni dah monopaus la bro..tu yang tak habis2 meroyan tu..lama tak dapat belaian & perhatian kot..?
Anonymous said…
aku rasa pompuan ni cemburu ngan DS Rosmah dengan gelaran FIRST LADy lagipun dia dah tak ade kerja sebab kawasan dun nye semeua ok n beres tulah dia ada masa nak coment hal yang keecik ni
MK IV said…
Anonymous said...

Hello bro...

Mana kawan punya komen...

Adil lah sikit Bro...

Takut ke?

March 15, 2011 3:04 PM

komen ape...?

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID