MCA Keluar BN Join Pakatan...


Cina tetap cina, tak kiralah apa parti pun dia tetap cina, 'nothing to loose' kalau cina mca undi dap dalam pru akan datang, yang menang tetap cina, 'no problem' kalau yang jadi pm nanti cina, mca akan tunduk taat setia pada dap kerana dia orang cina.

Mca kalau nak keluar dari bn, baik keluar sekarang, bio senang orang melayu dan umno nak susun strategi, jangan last minit nanti baru terhegeh-hegeh nak keluar, itu jam maunya perang salip beb..

Kelmarin mca dah ada berkira-kira nak kaji semula kedudukan mereka dalam komponen bn, pada aku senang, tak payah nak kaji, mca dah jadi pariya di mata kaum cina, mca hanya perlu 'shut up and listen' apa sahaja arahan yang pm bagi, jangan nak memandai-mandai.

Aku setuju dengan saranan berberapa pemimpin umno dan ngo melayu supaya pru 13 nanti, kerusi yang majoritinya pengundi melayu ditandingi oleh melayu dan biarkan mca bertanding di kerusi yang majoritinya cina, itu jam baru kita boleh tengok, mca ni ada teloq ke tidak, sekarang ni dia boleh la melalak pasal banyak pak menteri mca tu menang di kawasan majoriti melayu.

Lagi cepat mca berambus lagi baik, biar umno bersama-sama mic dan lain-lain komponen bn di sabah dan sarawak susun strategi bagi mendapat majoriti 2/3 dalam pru 13, aku yakin dengan perangai yang mca macam ni, orang umno pun akan pangkah pembangkang atau tak keluar mengundi kalau calon tempat dia tu adalah cina dari mca.

Comments

Anonymous said…
Saya setuju MCA keluar BN. Mana-mana kawasan majoriti Melayu lebih 50% kita letak calon melayu dan mana-mana kawasan yang 50% ke bawah kita letak cina muslim atau MIC atau KIMMA atau lain-lainnya. Parti KITA kena bertanding di semua kawasan majoriti cina.
Anonymous said…
sokong 100%
za_ahmad said…
1Cina sedang memasukki Fasa seterusnya. Target ialah PRU13. Tak caya ka? PRU12 sudah menunjukkan keberkesanannya, so tiada ruginya untuk meneruskan cubaan. Komponen Cina BN kalau kalah pun tak rugi sebab KUOTA jawatan tetap akan ditunaikan oleh BN. paling tidak pun akan dilantik Senator. Apa nak rugi?? SEBAB ITULAH mereka ni tak kisah kalah dan tak kisah pilihanraya sebab asal BN menang mereka ikut sahaja. Lihat Penang, dengan penuh bergaya menyerahkan pada DAP dan diangkat jadi Senator dan MENTERI di JPM. Lu lagi tak caya kah?? 1Melayu 1Bumi ialah jawapan pada 1Cina! Jangan jadi lembu, keldai macam Nizar Lambai di Perak. Keldai berjaya dapatkan hak tanah 999 tahun untuk kampung baru cina yg dulu asalnya ialah tempat dikumpulkan Cina yg membantu Komunis (bintang 3) dan Cina yang lawan Komunis (bintang 1) bagi memudahkan kerajaan menumpas Komunis. Setelah segala perjuangan orang melayu dari menentang Malayan Union kepada menentang komunis, Melayu dapat apa?? Siapa sebenarnya ISTIMEWA DI MALAYSIA INI? 1CINA yang istimewa. Lu lagi tak caya kah??

mohon izin tuan tanah, jangan marah hamba melepas geram terbuku dihati:-
http://perkasapetaling.blogspot.com
Anonymous said…
Kita juga setuju UMNO duduk semeja dengan PAS bincang elok-elok demi masa depan umat Islam di Malaysia. Kalau kedua-keduanya setuju kita kita ahli UMNO mesti berlapang untuk beri juga kedudukan pada PAS dalam BN.Di Malaysia ni dari 222 Parlime terdapat 136 kawasan majoriti Melayu 50% ke atas dan 18 kawasan majoriti Melayu 50% ke bawah (sekitar 45% ke atas).Contohnya LUMUT (Mel 48.77%, Cina 38.49% dan 12.03% India). Kita boleh letak Cina Muslim macam Reduan Tee. Contoh kedua KELANA JAYA (M 41.88%, Cina 38.72% dan India 17.92%). Kita letak india jadi calon. Manakala 136 kawasan mesti UMNO, PAS dan PBS muslim. 86 kerusi lagi untuk MIC, KIMMA, MACMA, BEBAS dan Parti di Sabah dan Serawak.
Unknown said…
sbb terlalu dmanjakan oleh BN...kalau pilihananraya pun masih lagi mndapat tempat sbb tu muka tak tau malu dan tak sedar diuntung ini snmakin melampau....yg tak pernah memahami setiakawan...UMNO/BN harus berhati-hati sbb jenis ni yg akan menikam belakang....
Anonymous said…
Cina tetap cina...
Anonymous said…
Melayu saja yg bodo...tak kira Umno, PKR atau pun PAS..
Waktu Umno tengah gah dahulu, Melayu Umno cukup menyombong..Sesama Melayu pun Umno boleh memilih kasih..Dalam Umno sendiri waktu tu..siap ada Team A dan Team B.. Umno diibarat seperti taik cicak..hitamnya banyak.. putihnya sedikit..berpecah sampai wujudnya PKR...specis bodo piang juga..jenis ni adalah yg bahagian putih taik cicak tadi..elemen kapur..nak kan perubahan..tapi otak beku juga..asal usul pimpinan pun tak kaji..sokong buta tuli...puak desperado..
Bila Umno dah tak berapa kuat, PAS pun tumpang menang...Mulalah puak Melayu serban bertukar jadi burung merak.. Melayu jenis ni perasan merekalah sebaik-baik manusia..Penyokong jenis bodo tahap gaban..Beku sesungguhnya..Masalah bertambah besar apabila puak bangang ni berselindung dgn identiti kewarakan mereka...lagi mudah fitnah sesama merebak...

Rasa aku.., dah agak terlambat untuk Melayu bersatu..Why?? Pasal politic of hatred sesama Melayu sudah lama ditanam didalam parti masing-masing...

Jong pecah...Yew jugak yg kenyang..
Anonymous said…
MCA sudah mendapat kuota yang cukup untuk mewakili orang Cina dlm setiap PRU,MCA begitu yakin BN memelukan mereka untuk undi masyarakat cina,dengan ego mengertak itu ini,tetapi mereka takut untuk keluar BN kerana mereka tahu tanpa BN mereka tepaksa bersaing dengan DAP dalam Pakatan untuk mendapat Kuota DUN kawasan cina, sudah pasti laluan sukar,bagi BN,Gerakan boleh mengganti tempat MCA.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID